Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 26 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #61
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    In Amerika hebben alle kinderen een eigen paspoort. Staan ze nooit bij hun ouders ingeschreven. Vroeger werd het geaccepteerd dat kinderen bij hun Nederlandse ouders stonden. Mijn kinderen hebben sinds dat ze zo'n 3 maanden oud waren altijd een eigen paspoort gehad.

  2. Top | #62
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Op de website van de ambassade van de VS staat een duidelijk antwoord:

    - Machine Readable Passports -
    A valid, machine-readable passport is required to enter the United States under the Visa Waiver Program. All Dutch passports issued since 1995 are machine readable. Each traveler, including children of any age, will require an individual machine-readable passport in order to travel without a visa.
    **Aanvulling:
    Als je dit goed leest, kan een kind dus wel zonder eigen paspoort naar de VS. Maar dan val je niet onder het Visum Waiver Origram en heb je dus een visum nodig. En dat kost meer dan een paspoort .....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #63
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Vandaag ga ik voor een paspoort voor mijn dochtertje van 5.

    Zij vind het geweldig, om een eigen paspoort te hebben.
    Weet alleen niet zo precies wat het inhoud ,alleen dat je het nodig hebt om naar Amerika te kunnen.

    En Amerika is bij ons thuis het gesprek van de dag
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  4. Top | #64
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard

    Wij hebben toen onze dochter 5 maanden was (nu 2) een eigen paspoort gehaald omdat toen bijschrijven in onze paspoorten niet veel goedkoper was. Ze lopen we overal te roepen dat een pasfoto goed lijkens moet zijn maar mijn kind heeft niks meer van het koppie dat ze had toen ze 5 maanden oud was. Dat wij het toen al hebben gedaan voor onze eerste vakantie met haar komt nu heel goed uit, hoeven we ons over de paspoorten geen zorgen meer te maken.

    Veel plezier met het halen van het paspoort, zal +- een week duren voordat je hem krijgt.

    Gwenda

  5. Top | #65
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Nieuw paspoort gepresenteerd

    Zojuist via het nieuws vernomen dat het biometrisch paspoort toch echt ingevoerd gaat worden. Toen snel op de overheidssite gekeken en daar de volgende tekst gevonden. Ik kon niet het hele bericht goed verstaan maar hoorde nog wel dat als je in oktober naar Amerika gaat dit paspoort dient te hebben.

    Op rtlnieuws vond ik over de vs het volgende:

    Druk van VS
    De pas wordt in heel Europa ingevoerd, onder druk van de VS. Dat land weert vanaf oktober inwoners van landen die nog niet begonnen zijn met het invoeren van het biometrisch paspoort. Het huidige paspoort is pas vijf jaar oud maar volgens minister Pechtold niet voldoende bestand tegen fraude.

    Hier de tekst van www.overheid.nl :

    Let op: dit product gaat veranderen!Invoering van biometrische kenmerken
    Op het gebied van de reisdocumenten gaat er in de komende jaren veel veranderen, omdat de Europese verordening moet worden geïmplementeerd die de invoering van biometrische kenmerken in de reisdocumenten verplicht stelt. In 2006 voert Nederland de gezichtsopname op een chip in als kenmerk in het paspoort en identiteitskaart. Het invoeren van zogeheten biometrische kenmerken is in Europees verband afgesproken om vervalsing en look-a-like-fraude tegen te gaan. Daarnaast bieden biometrische kenmerken de mogelijkheid om geautomatiseerd, bijvoorbeeld aan de grens, de reisdocumenten te kunnen controleren. De (grens)controle wordt daardoor efficiënter.
    De gelaatsscan moet uiterlijk op 28 augustus 2006 door de lidstaten van de Europese Unie in het reisdocument zijn opgenomen. De Nederlandse reisdocumenten krijgen een chip waarin het gelaat van de houder van het reisdocument is opgeslagen. De foto die de burger bij het aanvragen van een reisdocument moet indienen wordt gescand en daarvan wordt een digitaal plaatje opgeslagen in de chip in het reisdocument.
    De vingerafdrukken worden op een later moment ingevoerd. Met de voorbereiding daarvan wordt begonnen zodra de Europese Commissie daarvoor de technische specificaties volledig heeft vastgesteld. Vanaf dat moment hebben de EU-lidstaten maximaal 36 maanden om de vingerafdrukken in te voeren.
    De Nederlandse reisdocumenten houden ook na de invoering van biometrische kenmerken een geldigheidsduur van 5 jaar. De prijs gaat wel met EUR 8,06 omhoog voor dit nieuwe paspoort.

  6. Top | #66
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Berichten
    76

    Standaard

    Dat land weert vanaf oktober inwoners van landen die nog niet begonnen zijn met het invoeren van het biometrisch paspoort.

    Ik vind dit altijd een vage uitspraak... als wij in december naar de VS gaan dan is het dus niet nodig een nieuw biometrisch paspoort te hebben. We hebben alleen geen visum nodig omdat Pechtold eindelijk vaart achter het biometrische paspoort heeft gezet. Wie oh wie kan mij vertellen of mijn gedachtegang juist is. :roll:

  7. Top | #67
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nog een keer om aan alle onduidelijkheid een einde te maken:
    Als je paspoort voor oktober 2006 is uitgegeven hoeven er GEEN biometrische kenmerken op te staan !!!!!!
    Eric

  8. Top | #68
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    Juist en kom je ZONDER visum de states in.
    Het moet wel een machine leesbaar paspoort zijn dan. Maar dat zijn ze inmiddels allemaal.
    Het paspoort met de harde kaft zeg maar.

    Jeroen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-03-10 om 18:00. Reden: full quote eruit
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  9. Top | #69
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    hechtel - belgie
    Berichten
    4

    Standaard Elektronisch leesbaar paspoort

    Verleden jaar heb ik bij ons op de gemeente een elektronisch paspoort gaan halen voor de States.

    Nu heb ik gehoord dat er ergens vanaf oktober dit jaar een nieuw paspoort nodig is voor de usa. Klopt dit?

    Of is een elektronisch paspoort voldoende ?

  10. Top | #70
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    29

    Standaard elektronische pas.

    op de site van de us embassy staat dat de oude nog steeds voldoende zijn. er komen vanaf 26-08 wel al de nieuwe biometrische paspoorten. het is de bedoeling dat je in de toekomst alleen met deze paspoorten kunt reizen zonder visum en dat je met de anderen een visum moet gaan halen. wanneer dit ingaat is nog niet bekend.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •