Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Geldzaken: Traveller Cheques

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    179

    Standaard Geldzaken: Traveller Cheques

    Heeft iemand ervaring met Traveller Cheques? Kost dit meer dan gewoon betalen? Wat zijn de voordelen? Kan iemand mij hiermee helpen? Wat raden jullie aan: Gewoon geld of Traveller Cheques?

    Alvast bedankt

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Ik heb ze nog nooit gebruikt in Amerika, volgens mij kun je beter een Credit Card of Cash mee nemen. Maar niet teveel cash anders wordt je weer raar aangekeken bij de douna!!
    Zou ook niet weten waar je die moet inleveren in de USA, volgens mij moet je dan al naar een bank. Lijkt me omslachtig!!
    Laatst gewijzigd door calypso; 08-01-07 om 20:06.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Toch worden travelers cheques best nog wel veel gebruikt.
    Het grote voordeel is, dat ze bij verlies verzekerd zijn.
    Aan de andere kant zijn ze wel duur in gebruik.
    Maar waarom ga je niet even langs een bank met zo'n vraag?
    Eric

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Ik heb wel ervaring met traveller cheques. Wij nemen ze eigenlijk vanaf de eerste keer Florida mee (toen hadden we nog geen credit card) en vinden ze heel handig in gebruik. Zoals Eric al schreef zijn ze verzekerd tegen verlies en diefstal. Wij combineren het gebruik van de cheques met een creditcard. Je kunt er bijna in alle restaurants, hotels en winkels mee betalen en je kunt bijvoorbeeld een cheque van $ 50 of $ 100 gebruiken om een "kleine" aankoop mee te doen en dan krijg je "wisselgeld" terug en zo heb je dan weer dollars in de knip.

    Zoals ik al zei wij combineren het gebruik tussen cheques en creditcard maar er zijn genoeg mensen die alleen creditcard gebruiken en hier dan alles mee betalen en pinnen om contant geld te hebben. Ik denk dat je moet doen wat je zelf het makkelijkste vindt.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    179

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Maar waarom ga je niet even langs een bank met zo'n vraag?
    Meer omdat banken toch meer naar hun eigen voordeel kijken dan naar het onze..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-07-15 om 00:59. Reden: q

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    179

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Normaal gesproken ben ik van plan om 2000 euro(in dollars) mee te nemen vanuit Nederland! Dus het risico vond ik nogal groot, maar ik koop het liever in Nederland omdat ik dan de wisselkoers weet....

    Zal ik raar bij de douane aan worden gekeken met zoveel geld? Of controleren ze daar niet echt op?

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Dat is peanuts, je mag $ 30.000 contant meenemen de VS in (Nieuwe regel !!)
    Ja, als je het echt wil meenemen en niet via een CC zou ik toch voor Traveler cheques gaan. Neem wel Amex, die worden overal geacepteerd vaak met cash back.
    Maar waarom zet je het niet gewoon hier op de bank en pin je het?
    Eric

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    179

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Omdat ik een bedrag in m'n hoofd heb, en met die wisselkoers + eventuele transactie kosten, weet ik niet precies hoeveel ik uitgeef.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-07-15 om 00:57. Reden: q

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Dat kan toch niet meer dan een paar tientjes schelen?
    Of plan jij je vakantie precies op de cent nauwkeurig? Maar als je gewoon bijhoud wat je uitgeeft (in dollars) en je weet vooraf hoeveel dollars je mag uitgeven kom je toch een heel eind.
    Het staat mij bij dat je zo'n 3% kosten maakt met Traveler cheques, dus dat is $ 60 aan kosten, daar kun je toch weer wat voor doen.
    Contant geld meenemen is geen veilige optie.
    Huur je trouwens een auto? Hou er dan rekening mee dat als je geen CC hebt je een flink bedrag als borg moet betalen.
    Eric

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Traveller Cheques

    @Vincent Morit;
    Vind dit nogal veel geld om op zak te hebben, wat doe je bv als je ergens naartoe gaat neem jet het dan mee, of waar laat je het.
    Op de slaapkamer is nu ook geen optie denk ik, en meenemen naar een park of zo is ook al zoiets stel je verliest het heb je niks meer, dan zou ik toch liever voor de CC kiezen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-07-15 om 00:58. Reden: q



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •