Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Geldzaken: Traveller Cheques

  1. Top | #21

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Hallo Eric,

    AMEX vraagt de meeste provisie en omdat de marges voor de winkelier steeds kleiner worden zullen deze op termijn niet meer willen opdraaien voor de hoge kosten omdat VISA/Mastercard bijv veel minder vraagt.

    Ik heb zelf ook o.a. AMEX maar liep 2 weken geleden hiertegen aan (en werk zelf in de financiele wereld)
    Maar pinnen in bijv de supermarkt kost 1,80 per transactie en de koers is tegenwoordig zeer gunstig. Ik ben van mening dat je balans moet vinden tussen contant en betalingen met je CC. En als je veel in Amrika komt kan het ook wel eens gunstig zijn om een rekening daar te hebben. En teveel uitgeven blijft een ieder zijn eigen verantwordelijkheid.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-06-08 om 00:24. Reden: full quote eruit

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    19

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Maar pinnen in bijv de supermarkt kost 1,80 per transactie en de koers is tegenwoordig zeer gunstig.

    Ik pin alleen met mijn bankpas en dat hoeft helemaal niets te kosten, dat ligt eraan welke pas je hebt. Ik raad je aan dit bij jouw bank te checken.
    Geld pinnen met CC is nooit handig als dat ook met een bankpas kan..

  3. Top | #23

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Wij zitten momenteel in Florida Ik had een aardig bedrag aan traveller cheques bij mij. Onze ervaring is dat je er overal mee kunt betalen. Hotels, supermarkten, warenhuizen, enz.. Mocht de waarde van de cheque hoger zijn dan het te betalen bedrag dan krijg je dit cash terug.
    Je bent gelijk voor een tijdje van het gezeur van pinnen af.
    Altijd doen
    Wij hebben er heel Florida mee rondgereisd. Overigens wel een credit card meenemen, deze wordt ook vaak voor tanken, deposit auto huur enz gebruikt.
    Succes aldi
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-07-15 om 01:01. Reden: q

  4. Top | #24
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    13

    Standaard Re: Traveller Cheques

    In het verleden hadden we traveller cheques nu alleen een credit en debit card (pinpas) De kaarten hebben we van de ABN (mastercard) en de RABO (betaalpas) en dit kost 15 cent per boeking.
    Betalen met de pinpas is voordeliger voor de winkelier en je kunt er evt. nog korting mee krijgen omdat zij geen kosten maken en de betaling gegarandeerd is

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    61

    Standaard Traveller cheques

    Wij zitten er toch sterk over na te denken om traveller cheques mee te nemen naar Florida. Ik heb hier op het forum er al aardig wat over gelezen maar dat zijn meestal oude berichten dus hopelijk kan iemamd mij tips geven. Worden traveller cheques nog steeds overal geaccepteerd in Florida? Wij vinden het voordeel dat ze verzekerd zijn tegen diefstal en we precies weten wat we uitgeven, dit ten opzichte van een creditcard ik weet zeker dat ik met een cc de controle kwijt raak ik weet hoe ik ben:-D.
    Uiteraard nemen we wel een cc mee voor borg en nood en ook wat cash geld. Graag hoor ik van jullie.

  6. Top | #26
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Traveller Cheques

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hkwvi Bekijk Berichten
    Betalen met de pinpas is voordeliger voor de winkelier en je kunt er evt. nog korting mee krijgen omdat zij geen kosten maken en de betaling gegarandeerd is
    In de regel kun je met de gewone pinpas niet in gewone winkels betalen (uitzondering daargelaten).
    In de meeste grote supermarkten wel.
    Over korting bij Debit Card betalingen is mij helemaal niets bekend.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #27
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Vlakbij Schiphol
    Berichten
    157

    Standaard Travellercheques nog te gebruiken?

    Ik heb nog (oude) dollar travellercheques liggen. In het verleden was hier heel makkelijke mee te betalen in Florida en vraag me af of dat nog zo is en wacht ik tot wij in december die kant op gaan. Anders ga ik ze maar eens bij de bank inleveren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •