Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: [Reisverslag] Arie: Rondreis Florida, dec.06/jan.07

  1. Top | #1
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard [Reisverslag] Arie: Rondreis Florida, dec.06/jan.07

    Ons verslag.
    Na vertrek van Schiphol viel het ons op de stoelleuningen voor ons geen schermpjes hadden waarbij je on demand films kunt kijken.
    Niet allen bij ons niet, in het hele vliegtuig niet, dat viel iets tegen, maar er zijn ergere dingen.
    We vlogen tenslotte met US Airways, je mag iets verwachten.
    In Philladelphia waar we voor de eerste keer voet op Amerikaanse bodem zetten, was de douanebeambte vrij nors en en stelde vrij doordringende vragen naar het hoe en wat over onze reis.
    We namen het allemaal serieus op en probeerden niet in de lach te schieten, zodat een spoedige doorgang eerder gegarandeerd zou zijn.
    We mochten door!!!
    's Avonds om 20.30 uur landden op de luchthaven van Miami.
    Terwijl we vaart minderde op de landingsbaan zag ik aan de rechterkant rode neon letters Hilton.
    Dat zou het eerste hotel zijn die we gaan bezoeken.
    Na de koffers te hebben gepakt pakten we de shuttle die ons naar Hilton Airport Hotel reed.
    Ingecheckt, de lift naar boven genomen, deur open... wat een luxe!!
    Twee heerlijke doublebeds nodigden ons uit om van een goede nachtrust te gaan genieten, eerst nog even die vervelende plasma televisie uitzetten:-D .

    s'Morgens wilden ik in mijn ééntje naar Alamo gaan om daarna me gezin op te halen.
    Ik heb er vanaf gezien, we hebben lekker ontbeten en hebben daarna de auto opgehaald.
    Een Chevrolet Uplander 7 zits minivan.
    Fonkelnieuw met het plastik nog op de bumpers, die heb ik er zelf maar afgetrokken, voorzichtig als ik ben om niet helemaal als toerist te worden aangezien.
    Ik heb helaas geen foto van deze qua laadvermogen maar... 1 koffer van 111 liter op zijn kant en 2 kleine koffers(die mee mogen als handbagage) rechtopstaand, 2 rugzakken en nog 1 reistas gingen er gewoon in zonder dat ik de achterste stoelen moest neerklappen.

    Ik vind de kaarten van Alamo niet echt handig, ik kreeg nl. alleen maar een kaart van heel Florida maar niet zo'n handige kaart van Greater Miami.
    En al snel was ik ergens te vroeg afgeslagen en was van de snelweg af.
    Naar later bleek bevond ik me op de Tiamiami trail en bij een bord Naples 87 mile rechtdoor wist ik dat ik moest keren en de 997 volgen.
    Het keren had niet veel voeten in aarde, ik moest zo'n 200 meter terugrijden.
    Toen bleek de kaart van Alamo wel handig te zijn.
    Hierna volgde de weg zich als vanzelf en reden we recht op Key West, ons verbazend over de schoonheid die de omgeving ons bood.

    In Key West hadden we gekozen voor de Double Tree hotel een shuttle, rijdt elk uur, brengt je naar het centrum van KW en dat is al een belevenis op zich.
    We hebben genoten van de chauffeurs van de shuttles, een paar kleurrijke figuren.
    En zit de bus vol dan wordt er een 2de geregeld.
    In KW moest ik me nog wel een beetje orienteren, ik bedoel voor 200 dollar eten met 4 personen is teveel van het goede.
    Het was wel lekker dus als je naar Bagatella wilt het eten is heerlijk.
    De volgende dag een heerlijke pizza, bij Mark Rossi, gegeten met drinken voor 18 dollar...ook met 4 personen.
    Na 3 dagen Double Tree op naar Islamorada voor één nacht.
    Onderweg gestopt bij Gray Hawks Resort gestopt, zo'n beetje de hele dag geweest, voor het dolfijnen zwemmen.
    Het was heerlijk vertoeven daar en we hebben er van genoten.
    Laat in de middag ingecheckt in de Islander in Islamorada.
    De buitenkant van het verblijvencomplex doet een beetje motel-achtige aan maar binnen was het ruim en schoon. Met een keuken waar je kunt koken.
    Het heeft 2 zwembaden, 1 ervan is vrij koud water en dat is toch lekker en een jacuzzi.
    Het strand is lekker breed en er is een visserspier.
    We spraken Amerikanen, 2 gezinnen, uit New York die er al 10 jaar kwamen en er grote BBQ's houden.

    De volgende dag zijn we naar Marco Island gereden, onderweg hebben we de Everglades aangedaan.
    Aan de linkerkant zag ik de Everglades Airboat aan me voorbij trekken, maar ja het was links en er zaten auto's achter me dus reed ik gewoon door tot we bij een Airboatbedrijf aankwamen die aan de rechtkant zat.
    Dit bleken Indianen te zijn en we konden zowaar bij ze terecht.
    We hadden niet voldoende cash bij ons maar even verderop was een grote winkel en daar hebben we wat geshopt en gepind.
    Het was een leuke tocht en we hebben een paar mooie foto's geschoten.

    In Marco Island kijk je je ogen uit...wat een rijkdom!!!
    Net als in films straatje, perkje, huis met dubbelen garagedeur, the good life, en als je aan het water woont een leuke boot met steiger.
    Nee niet verkeerd daar.
    Bij de Marriott aangekomen, gekozen voor self-parking, en we verbleven in de North Tower met uitzicht op de Golf van Mexico en het kinderzwembad.
    Aan de andere kant van de South Tower is het grotere zwembad en die was zojuist, 24 december geopend.
    Het voegsel rook ook nog vers.
    En of liever gezegd maar over vers gesproken, besteld niet iets te eten aan het zwembad want je wordt gewoon opgewacht door meeuwen.
    Die beesten, ze waren er eerder dan het hotel, liggen de hele dag op de loer voor iets te bikken.
    Ook op het strand, we waren nu gewaarschuwd, hoefde je het niet te proberen je tas met iets eetbaars erin achter te laten, want dan kwamen ze weer.



    Het werkt, ik kan foto's plaatsen.
    Dusse oppassen voor dit kleine meeuwtje, Arie.



    We zijn nog in de Marriott, Marco Island
    En aan de palmen, deze zijn nog bij elkaar gebonden, kun je zien dat ze net zijn geplaatst.
    Deze foto is gemaakt vanuit de lobby.
    Een heerlijk zwembad waar je goed verstoppertje kan spelen door twee grote bakken waarin elk een palmboom staat.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 13:43. Reden: 1+1+1+1

  2. Top | #2
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisverslag Maimi-Key West dec.06

    Doordat het Kerst was hebben we niet iets geschikts kunnen vinden om buiten de deur te eten, restaurants waren dicht of overvol en/of niet naar onze smaak.
    Zodat we in het hotel een buffet hebben genuttigd en het was heerlijk.
    Ook was er meer dan voldoende nagerecht.
    Hieronder plaats ik een foto van een hele hoge brug, volgens mij is het Tampa Bay.
    Ik vond het de moeite waard van het nemen van de foto.


    Groeten Arie.
    Laatst gewijzigd door Njit; 19-03-07 om 12:54. Reden: Foto groter

  3. Top | #3
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisverslag Maimi-Key West dec.06

    Lieve lezers u voelt misschien al een beetje aan waar de reis naar toe gaat???
    Juist op weg naar Orlando voor de Disneyparken.
    Bewust via Tampa Bay richting de Interstate 4 naar Lake Buena Vista.
    Op de snelweg was er een flinke filevorming zodat we afsloegen naar Kissammee en langs de file reden, zodoende zagen we wat meer van de omgeving en konden met een gematigdere snelheid en flink wat verkeerslichten doorrijden. In ieder geval we reden en dat is veel prettiger dan stil staan.=D> Voor mezelf.
    Op een geven moment zag ik een bord Orlando en draaide daar naartoe, het toeval wil dat bij de toerit (I 4) aangekomen wij de volgende afrit konden nemen Exit 68.
    Langs de file en onder de file door naar
    http://www.comfortinnorlando.com/location.htm
    8442 Palm Parkway
    Lake Buena VistaFL 32836
    Doordat we hier zijn voor de Disneyparken en de Outlets zitten we hier zeer goed.
    Betaalbaar,centraal en Exit 67 van de I 4 brengt je naar de parken en de outlets aan de andere kant van de snelweg.
    Het hotel is goed met een free ontbijt tenzij je continental breakfast wilt dan betaal je $6.
    Bij aankomst,inchecken krijg je een toilettasje en er is pizza to the room delivery, handig als je moe en hongerig bent.
    Het zwembad is verwarmd, van mij mocht het wel een paar graden warmer zijn, en je kunt handdoeken vrij pakken.
    Verder zijn er wel pool hours, maar daar wordt niet echt opgelet (als je maar een beetje rustig bent, toch).
    We kregen een All Family fun suite, dat is een kamertje met 1 doublebed en 1 stapelbed met bureautje.
    Dat werd erg op prijs gesteld door dochterlief zodat ze niet naast haar broer hoeft te slapen.
    We sliepen aan het zwembad, begane grond, precies op de hoek met nog een heel eind vleugel van het gebouw.
    Ik meen kamer 108.
    Voor de volgende 6 dagen zou dit onze uitvalbasis worden.:-D

  4. Top | #4
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisverslag Maimi-Key West dec.06

    Ja van afgelopen december.
    Ik ben inmiddels allang thuis en kijk uit naar het volgende bezoek aan Florida, ook in december.

    Zoals gezegd zou de comfort inn onze uitvalbasis worden maar we gaan eerst wat ontbijten, vrij laat rond 8.30 uur 's morgens he, er stond een kleine rij mensen voor ons voor we een tafeltje konden krijgen maar dat loste vrij vlot op als sneeuw onder de Floridiaanse zon.
    Hopelijk blijft het weer zo want als de zon hier niet schijnt is het best wel frisjes.
    Eerlijk gezegd wist ik niet dat het in Orlando "kouder" is dan langs de kust.
    Het ontbijt was niet echt om over naar huis te schrijven maar een klein bodempje was toch gelegd met wat geroosterd brood en jam, kleine donuts, koffie en instant juice je moet toch wat.

    Vandaag gaan we naar Magic Kingdom.
    Ik heb geen idee hoe groot het er zal zijn, we zullen wel zien.
    Binnen 10 minuten vanaf het hotel rijden we het terrein van Disney op, verkeersborden zijn van kleur veranderd, we zitten goed.
    Het is nogal een stukje rijden en ik vraag me af of ik de weg terug naar het hotel later wel kan vinden.
    Oke dat is van latere zorg (wat ben ik blij :-) dat ik naar de forummers hier heb geluisterd om tijdens de parken gewoon die huurauto aan te houden) ik had namelijk gedacht dat ik de auto toch niet nodig zou hebben ivm shuttlebusjes.
    Enfin na het betalen van 10$ voor parkeren rijden we het parkeerterrein op, vriendelijk worden we begeleidt door hulpvaardigen parkeerbegeleiders zodat elke auto die het parkeerterrein opkomt netjes aansluit naast zijn voorganger. Enzovoort enzovoort.

    Ik had al wat geintjes gemaakt over WACHTEN, met de familie, nou dat kon gaan beginnen.
    Wachten voor vervoer naar het park.
    Wachten voor de tassencontrole.
    Wachten om me vingerscan.
    Wachten om het toegangskaartje door de sleuf te halen en er aan de andere kant uithalen.
    Wachten op achterblijvers.
    Wachten in de rij voor een attractie.
    Ik zal me erin moeten berusten en een strijdplan opstellen.

    We gaan de Fastpasses gebruiken.
    Slash Mountain lijkt ons alle heel leuk.
    (kopie Disney site)

    Met de fastpasses kom je tussen bijv. 11.15 uur en 12.15 uur terug naar de attractie en neemt dan de fastpass rij.
    Ik heb niet verder gekeken dan de dikgedrukte tijden op mijn FP kaartje, maar er onder staat nog een tijd waar bijv. staat dat je een nieuwe FP kan halen rond 11.45 uur, daar kwam ik pas na 3 dagen achter.
    Zo gezegd zo gedaan ondertussen hebben we Peter Pan's flight gezien, It's a small world, Haunted Mansion afgestreept van de plattegrond.
    Na Splash Mountain, welke erg leuk was, gelijk de foto besteld zo gaat dat, naar Pirates of the Carabbean dat vond ik echt schitterend. Alles lijkt zo echt, ongelofelijk knap gemaakt.
    We hebben die dag echt veel gezien en meegemaakt en doordat we kinderen van 13 en 15 bij ons hebben hoe je niet alles te doen.
    We zouden hier in de aankomende dagen nog wel terug gaan komen.

    s'Avonds, we bleven maar doorgaan in het park was er een geweldig vuurwerk, pakken we toch mooi even mee.
    De uitgang naar de snelweg vinden was simpel, volg gewoon de stroom auto's en de borden, of had ik plain luck?
    In ieder geval raakten we weer op de goeie weg.
    Daarna naar Pizzahut maar onze ogen waren groter dan de maag, we kregen het niet op en echt lekker was het niet.
    Het zwembad konden we wel vergeten voor vanavond we waren allemaal doodop en de I 4 waar 24 uur per dag verkeer overheen raast zal ons niet wakker houden.
    "Zullen we morgen wat eerder uit bed gaan dan hebben we nog wat aan onze dag?"
    "Dat is goed, welterusten".

  5. Top | #5
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisverslag Maimi-Key West dec.06

    Oke lekker geslapen en ik ben wakker, dat wil zeggen uit bed. Nu de rest nog want we zouden er toch op tijd uitgaan?
    Ik ben dus maar op mezelf naar het ontbijt gelopen en heb het één en ander bij elkaar gepakt om me weer naar de kamer te begeven.
    PS het was wel druk bij het ontbijt maar er waren geen L lange rijen.
    Even koffie op de kamer gezet en wat gegeten, een beetje de boel pakken wat we nodig dachten te hebben en op naar MGM Studios.
    De eerste attractie weet ik helaas niet meer te herinneren, bij naam, een Broadway stuntshow waarbij de de presentratrice ook meespeelde. We reden door een Amerikaanse wijk(en) en daar werd flink geschoten.
    Het was in ieder geval erg leuk.
    De Muppet show was ontzettend leuk.
    Iedereen lijkt daar wel lachend uit te komen.
    Zoon voor, ik achter.

    De Stunt show met auto's hebben vandaag gemist, er zijn er 3 per dag.
    Maar we zijn helemaal weg van Tower of Terror, geweldig.
    Aerosmith is leuk voor een keertje. Wel heel mooi dat Aerosmith "live" aan het opnemen is, wel stil zijn hoor.
    En Belle en het beest is ook mooi opgezet, ps je kan lekker even zitten en de voeten laten rusten.

    Na dit alles hoeden we het even voor gezien in de parken, we gaan vanavond terug eerst wat shoppen.

    Prime Outlet, ontzettend groot en heel druk. De auto's stonden o.a. in de berm geparkeerd en ik vroeg me af of dat wel was toegestaan.
    Lang heb ik me dat niet afgevraagd, voor ik het wist had ik de auto achteruit naast een andere auto ingeparkeerd.
    Zo daar zijn we mooi van af en het levert geen gevaar op voor het andere verkeer.
    De ene outlet had nog een betere aanbieding dan de ander.
    Je hoeft niet al wat je tegen komt te kopen, maar een extra koffer zou het zeker worden.
    Een voorbeeld:
    Adidasschoenen 2e paar voor de helft van de prijs.
    En het 1ste paar was al heel scherp geprijsd.
    Nee heb hoefde geen gymen, ik had al een paar New Balance in Alkmaar gekocht, toen Perry sport zou gaan verhuizen, maar we liepen al snel met een paar tassen in het rond.
    Wel heb ik een Levi's aangeschaft voor $20.
    Wat nou Nederlanders:"Kijken kijken, niks kopen".
    Je kan je suf kopen hier.
    Ondertussen nog wat gegeten, want de pizza's die we eerder naast de Muppetshow hadden gegeten waren goed verteerd.
    Het was al lekker laat geworden, de parkeerplaats vertoonden aardig lege plekken.
    Dat was eerder in de middag toch wel even anders.
    Bij de auto aangekomen was er niets merkbaar van een fout parkeer fine. Mocht het weer zo druk zijn bij de Outlets op een andere dag dan parkeren we toch gewoon weer hier. We gaan weer naar het hotel.
    Wat een dag!!

  6. Top | #6
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisverslag Miami-Key West-Marco Island-Orlando-Miami dec.06/jan.07

    Vandaag hebben we Epcot op het programma.



    Zie hier World Showcase.
    We willen natuurlijk in Mission Space, de groene kaart, niet zo heftig wel heel leuk en de wachtrijen zijn niet zo bijzonder lang wat natuurlijk heel lekker is.
    Na een uitgebreidde voorbereiding van speaker Gary Sinise zijn we er helemaal klaar voor.
    We hebben maanden getraind en dit was ons moment...
    de 1 is pilot, navigator, etc. 4 personen maximaal.
    We hebben het uiterste uit de mission gehaald.
    Maar helaas reageerde het boeltje niet meer zo goed, als Gary het ons maar zou vergeven.

    Na deze missie nog even wat e-kaarten verstuurd en op naar Test Track wat een leuke attractie maar om er 90 min. voor in de rij te staan????
    We hadden de FP dus het duurde zo'n 20 min. en ondertussen kijk je ook je ogen uit.
    Test Track is leuk om mee te maken en Honey I Shruck the Audience blijft gewoon goed.
    Na nog wat attracties zijn we 's middags naar een zwembad gegaan de meeste zullen het wel herkennen.
    De naam is me ontschoten.

    Op de foto linksboven staat een rij mensen, die verderop een gele tube krijgen en deze weer een stukje verderop naar boven in het water kunnen leggen, je gaat erin zitten, met meerdere personen en glijdt een stukje naar beneden.
    Dat is best wel leuk maar om er nou zo lang voor in de rij te staan??? Een beetje overtrokken vooral omdat het stukje naar beneden, in de tube, helemaal niet lang duurt, ik schat dat we met 1 minuut klaar waren.
    Een doordat het zo ontzettend druk was in het zwembad krijg je dit soort foto's, ik kan er ook niks aan doen.

    Spoedig zouden we vertrekken en speuren een eettent op waar we Chineesbuffet eten tegen goeie prijzen.
    Daarna even rusten bij het zwembad en nog wat rustig aangedaan op de kamer om 's avonds weer een Disveypark te bezoeken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-12-08 om 07:23.

  7. Top | #7
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisverslag Miami-Key West-Marco Island-Orlando-Miami dec.06/jan.07

    He wat vervelende nog een dag Disney.
    We gaan gewoon weer naar MGM Studio's want we hebben nog wat te zien daar.
    De Stuntshow met de auto's bekeken, en aansluitend Indiana Jones(met FP).
    Een prachtige show die echt de moeite waard is.
    Ik was behoorlijk onder de indruk.
    Na dit spectakel even een ijsje gegeten, volgens mij moet Disney hier ook Faspasses voor bedenken.
    God allemachtig wat een rij, nee echt heel lang en het schoot echt niet op. Toch raakten we naar voren er werd dus wel doorgewerkt.
    Nou omdat ik nu toch aan de beurt ben zal ik even met wat kleingeld gaan betalen, ik had het al bij elkaar geschraapt, ik moest het alleen even afgeven.
    Nou iedereen blij we konden weer verder.
    Oh ja niet te vergeten Space Mountain, wat een genot om daar in te zitten.
    Ik houd er wel van als je niet precies weet hoe de attractie verloopt.
    Ondertussen had ik het gebruik van de FP me aardig eigen gemaakt en we konden door naar Tower of Terror.
    Ik werd herkend door een negroide belllady en op haar vraag "Are you still here"? Gaf ik haar een spontane kus die ze met open armen in ontvangst nam.
    Het is tenslotte Holiday Season, iedereen is in goeie doen.
    Ons 2de ritje in TOT was wederom grandioos, ook al weet je wat er gaan gebeuren, als het komt, schrik je toch weer. Adembenemend.
    We besluiten om nog even naar Epcot te gaan.
    Zo gezegd zo gedaan.
    He lekker er zijn al mensen die weg gaan, dat is niet verkeerd.
    Natuurlijk Soarin gedaan wat een mooie attractie, je ruikt waar je overheen vliegt. Allen die benen en voeten boven ons maakten het ietsje minder.
    Nu ook Mission Space gedaan Oranje de heftigere.
    Nou inderdaad heftiger want dat hoeft van ons niet meer, toch leuk om mee te maken.
    Na de parken weer even wat shoppen.
    En onder begeleiding van harde muziek in Armani Exchange eens even rondgesnuffeld.
    Ik kon voor mezelf niet iets vinden en toen ik in een hoekje een leuke jack zag die van $250 voor $50 weg mocht dacht ik wel dat is een koopje.
    AE is voor de jeugd en het jack stond me zoon bijzonder goed/stoer. Dus kopen.
    Verder weer langs de sportzaken zoals Adidas, Puma en Nike.
    Heb ik toch een paar Puma's gekocht en in de rij voor de kassa vroeg een Amerikaanse jongen of hij met mij mocht afrekenen omdat ook hier het 2de paar voor de helft van de prijs ging.
    Ik had nl. 1 paar en hij ook.
    Handige jongen en aardig, het scheelde per persoon 6 a 7 dollar.
    Toen zijn we op weg gegaan naar Publix, wat een supermarkt.
    Het aanbod is overweldigend en voor de lekkere trek kochten we sushi.
    Jammie, ik heb eerlijk gezegd geen hamburger gehaald en dat is op zich een gemis, maar dat zal de volgende keer echt anders zijn.

  8. Top | #8
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisverslag Miami-Key West-Marco Island-Orlando-Miami dec.06/jan.07

    Na het shoppen toch maar even terug naar Disney, want we zijn nog niet naar Animal Kingdom geweest.
    Daar aangekomen was het weer omgeslagen, het regende en het was frisjes. De Dinosaurus was voor onbepaalde tijd buiten werking.
    Groots was de attractie Mountain Everts en drijfnat kwamen we uit Kali River.
    We hadden mazzel want Dinosaurus was weer in werking en om FP'es werd niet gevraagd.
    **********************************************
    De volgende dag 31 december:
    We zullen in Epcot de hele dag verblijven omdat we bang zijn er niet meer in te mogen komen als het te druk gaat worden. Ondanks dat we hebben gereserveerd bij Akerhus(Noors restaurant)
    We doen de meeste attracties nog even dunnetjes over en vermaken ons prima toch lijkt het mij niet al te druk.
    We hebben verhalen gehoord dat in voorgaande jaren Epcot om 10.00 uur al stapvol was.
    Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en bij de ingang zag ik mensen, zo 's middags rond 16.00 uur, vrolijk binnen komen.
    Jammer ik had wel wat meer van AK willen zien.
    Op een geven moment begaven we ons naar Akershus om te gaan eten, 20.30 uur.
    Iedereen werd afgeropen als :"The Royal Family..."
    Leuk, eerst mochten de kleinere kinderen nog even op de foto met een echte Prinses.
    Ook me dochter van 13.
    Daarna kregen we een tafel met onze eigen serveerster, een Noorse die in Orlando studeerde.
    Ach kijk de foto was al klaar.
    Leuke foto maar we wilde eerst even eten, koud buffet met oa allerlei pasta's en heerlijke zalm.
    Tijdens het nuttige van het buffet, kwam Olga weer met de foto langs.
    Of we het wilde kopen etc. etc.
    Nou waren we echt niet kapot van de foto dus hebben we er maar vriendelijk voor bedankt.
    Toen kwam er de Prinses langs met een aardig praatje.
    Olga,de serveerster, vroeg wat we als dinner wilden bestellen.
    En na het opnemen van onze bestelling, nam ik nog een bescheidde bordje pasta en zalm.
    Ik had het net op toen kwam het dinner.
    Dat is snel.
    Een beetje erg snel als je het mij vraagt.
    En na het dinner een toetje van rijstepap met amandelen.
    We hebben niet lang na gezeten want we voelden ons een beetje opgejaagd door deze efficiente bediening,
    rekken van tijd hoefde ook niet want buiten zou het gaan gebeuren.
    Het was nu serieus druk buiten want mensen wilden het beste plekje hebben om vooral niets van het vuurwerk te missen.
    'sMiddags hadden mensen zich al rond het meer gesettled maar het was nu al rondschuifelen ik schat dat het 21.15 uur was.
    We hebben nog wat rondgelopen en Soarin aangedaan, dit keer gevraagd om, en ik meen dat het rij A is, om die beentjes boven je niet te zien.
    Ondertussen liep het tegen twaalven en we kregen een mooi vuurwerk te zien.
    Leuk is het dat ze omroepen dat bij verschillende landen, van het palvioen, het nieuwjaar al is begonnen en vuurwerk wordt afgestoken boven die verschillende landen.
    Toch had ik meer van die Nieuwjaarsvuurwerk verwacht, aangezien MK een gewoon doordeweeks vuurwerk heeft die spektaculair is.
    Na een kwartiertje vuurwerk was het voorbij we zitten in 2007.8)

  9. Top | #9
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisverslag Miami-Key West-Marco Island-Orlando-Miami dec.06/jan.07

    1 jan:
    We gaan naar Cape Carnaveral, na een rustige check-out begeven we ons op weg.
    Lekker wagentje hoor die Uplander van Chevrolet.
    Onderweg een gigantische hoosbui meegemaakt en na wat vaart minderen(we reden nog maar 40km/u) was het god zij dank alweer voorbij.
    Bij CC aangekomen hebben we een normale tour gemaakt, dus niet up-close.



    Groots de spaceshuttle. Ook heb ik even goed gekeken naar het hitteschild, indrukwekkend!!
    Bij de uitkijktoren met uitzicht op Path A en Path B hoorden we een gids aan een andere toerist vertellen dat in de toekomst, 2010, er geen gebruik meer wordt gemaakt van spaceshuttles maar van rockets.
    Later in een gebouw was er een man die een presentatie hield over het spaceprogram en daarin kwam het ook weer naar voren.
    Die presentatie was echt ontzettend interresant.
    Ik had het niet willen missen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-12-08 om 07:24.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •