Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Even voorstellen: Gijs en Erna

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Gijs en Erna

    Hallo Allemaal,

    Wij zijn nieuw op dit forum maar zeker niet in Florida of de USA. De eerste keer dat ik (Gijs) een bezoek bracht aan de USA was in 1965 en Erna volgde (samen met mij) in 1973. Daarna zijn we vele keren teruggekeerd naar dit (te gekke) land. Na mijn pensionering in 2001 zijn we vanaf maart 2003 tot en met augustus 2005 met een zogenaamd 5th Wheel door het land getrokken, als moderne zigeuners. Momemteel wonen wij in Duitsland en "runnen" daar voor de hobby een B&B maar gedurende de maand februari zijn we o.a. weer in Florida te vinden.

    Groeten uit Duitsland van,

    Gijs en Erna

  2. Top | #2
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Even Voorstellen: Gijs en Erna

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gijs en Erna Bekijk Berichten
    Hallo Allemaal,

    Wij zijn nieuw op dit forum maar zeker niet in Florida of de USA. De eerste keer dat ik (Gijs) een bezoek bracht aan de USA was in 1965 en Erna volgde (samen met mij) in 1973. Daarna zijn we vele keren teruggekeerd naar dit (te gekke) land. Na mijn pensionering in 2001 zijn we vanaf maart 2003 tot en met augustus 2005 met een zogenaamd 5th Wheel door het land getrokken, als moderne zigeuners. Momemteel wonen wij in Duitsland en "runnen" daar voor de hobby een B&B maar gedurende de maand februari zijn we o.a. weer in Florida te vinden.

    Groeten uit Duitsland van,

    Gijs en Erna
    Welkom Gijs en Erna op dit leuke gezellige forum.

    Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen door de jaren heen.

    Ook wij zijn met het florida virus besmet geraakt, en al meerdere keren daar geweest.

    Bij deze welkom to the Club O


    Groet,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even Voorstellen: Gijs en Erna

    Welkom beide. We hebben nog niet zoveel mensen uit Duitsland dus jullie zijn extra speciaal

    Ik wist zelf niet wat een 5th wheel was maar na wat Googlen kwam ik op zo'n ding uit:



    Lijkt op een hele grote caravan. Hadden jullie ook zoiets?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even Voorstellen: Gijs en Erna

    Het lijkt niet alleen op een grote caravan, het is er één. En ze zijn er van abominabele afmetingen, soms langer dan een forse vrachtwagen. En vaak ook nog met 1 of meerdere slide outs (uitschuifstukken) zodat je een riant huis op wielen met je mee sleept.
    Ze worden veelal (altijd) getrokken door een pick-up (truck) met achterop een schotel (5th wheel) zoals je hier op vrachtwagens ziet. Vier wielen van de pickup en de ronde schotel achterop geven de naam 5th wheel.
    En gemakkelijk, het comfort en de luxe (want dat zijn ze wel) van een camper, maar met een losse auto (de pick-up) om de boodschapjes en de uitstapjes te doen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Even Voorstellen: Gijs en Erna

    He,

    Nou dat lijkt me best leuk hoor om zo amerika te gaan zien, je kunt gaan en staan waar je wilt en zien en rijden wat je wilt en laat je huis gewoon staan waar je maar wilt(nou ja bijna dan hé). Dat klinkt als een "vrije" vakantie land!!

    groetjes Monique

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Even Voorstellen: Gijs en Erna

    Hallo

    Welkom op dit leuke forum, je zult er veel plezier aan hebben. Vind het wel cool om met zo'n 5th wheel rond te trekken, lijkt me ook wel wat voor na mijn pension.

    Groetjes
    Harry

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Even Voorstellen: Gijs en Erna

    Hallo Gijs en Erna,

    Ook namens mij welkom op dit leuke forum.
    Heerlijk vooruitzicht om straks in februari de hele maand in Florida te verblijven!
    Veel lees- en postplezier op dit forum.

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  8. Top | #8

    Standaard Re: Even Voorstellen: Gijs en Erna

    Hallo Allemaal,

    Bedank voor jullie reacties. Een kleine indruk van onze reis is niet zo eenvoudig te geven maar mocht iemand iets (meer) willen weten dan horen wij dat graag.

    MVG,

    Gijs en Erna
    Laatst gewijzigd door Gijs en Erna; 26-12-06 om 19:06. Reden: Uploaden foto in het bericht mislukt



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •