Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: [Reisverslag] bono: Amerika here we come, nov/dec 2006

  1. Top | #1
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard [Reisverslag] bono: Amerika here we come, nov/dec 2006

    Vrijdag 24 november 2006

    Zo het is 05.00 uur als de wekker al weer rinkelt. Na het hele ochtend ritueel komt de controle nogmaals voorbij en nogmaals en dan maar hopen dat we alles hebben?? Nou de koffers erin en rijden maar, we gaan eerst naar mijn zus die dan bij schiphol de auto weer terug mee naar huis neemt, dat scheelt een hoop centen. Nou maar wachten om in te kunnen checken, na een koffie en thee gaan we toch maar eens een kijkje nemen omdat het allemaal wel lang duurt eer er iemand van Martinair komt te zitten aan die balie. En wat blijkt: zitten ze aan de overkant gewoon in te checken terwijl er een ander locatie staat aangeven, nou ja ... zitten we daar al meer dan 2 uur te wachten!! enne bedankt alvast! Nou wij snel inchecken en nemen stoelen die aan de buiten rij zitten zodat we onze benen kunnen streken bij een volle bak, maar heb dinsdag nog gekeken op de site en konden nog makkelijk voor 7 personen boeken dus zoals ik al hoopte zal het toestel niet vol zitten. Eindelijk gaat het dan wat opschieten, als je je koffers kwijt bent dan kan je je wat makkelijker bewegen om het zo maar te noemen. Onze koffers wegen elk 18 kilo en ben benieuwd hoeveel ze wegen als we terug gaan? Nou dan is het wat winkels kijken etc etc. Het boarden gaat allemaal goed en heb de lenzen en handcreme netjes in het doorzichtige zakje gedaan. Na de tas controle ben ik dit keer de pineut om te foulieren, natuurlijk vinden ze niets en mag ik doorlopen. Nog even we gaan vliegen naar Amerika, vind het allemaal reuze spannend het is onze eerste verre reis en dat is toch speciaal, nou ja dat vind ik dan!
    Eindelijk mogen we in het vliegtuig en zitten we bij de vleugels, ik weet alleen niet meer wat voor toestel we hadden maar ja dat is niet zo heel belangrijk, en inderdaad zit het toestel totaal niet vol en hebben we zodra we zijn opgestegen volop plek en nemen dan ook 4 stoelen voor ons twee zodat ik rustig kan slapen en dennis neemt een dvd speler, dan merk je wel dat de tijd snel gaat, Ook de catering in het vliegtuig vinden we goed, twee keer eten, aantal keren drinken(koffie,thee,frisdrank)en een snack ronden. Als we aan komen zitten we dan ook stampens vol van het eten.
    Al snel komen bij mij de zenuwen op zetten als we in de rij staan voor de douane, Dennis stelt me natuurlijk gerust maar ja dat helpt niet bij mij en als de douanier NEXT roept dan heb ik het helemaal!! Eerst de paspoorten, kijken en nogmaals kijken, left finger, right finger, irisscan en dan nog eens kijken en vragen wat we komen doen en dan eindelijk mogen we door, joepie!! we zijn er, ja echt we zijn helemaal in Amerika, wat gaaf zeg.
    Achteraf stelt al die poppenkast toestand bij die leuke douanier niets voor maar ja, dat is achteraf altijd hé.
    We gaan snel achter mensen die al vaker in amerika zijn geweest en zo komen we bij onze bagage. Nou eindelijk staan we buiten het vliegveld en staan we in Miami. Na veel wikken en wegen nemen we een taxi naar ons eerste Hotel Crowne Plaza. We worden netjes geholpen door een man die ook een taxi voor ons roept en regelt, we stappen in rijden dan door Miami naar ons Hotel, zo in eerste instantie denk ik ALS DIT MIAMI IS DAN VIND IK HET VELE GELD ERG SONDE TOCH WEL.
    We komen aan in het hotel en ... wat een prachtig hotel, echt super gewoon. We checken in alles gaat op rolletjes en worden netjes te woord gestaan en gaan snel naar onze kamer om te kijken hoe deze is. Echt een geweldige kamer, erg netjes goed schoon en een super groot bed, we gaan naar beneden om toch maar wat te zoeken om wat te gaan eten, echt honger hebben we niet maar als je moet wachten tot morgen vroeg dan is het nog een lange tijd.
    We lopen buiten en vinden het tot nu toe absoluut niets aan maar ja het is donker en je bent toch wat moe van de reis en zo dus hopen we dat het morgen beter overkomt dan nu. Na wat lopen en zo vinden we niet echt iets en besluiten toch maar in het hotel te eten, een buffet achtig iets en het ziet er goed uit, We eten daar en betalen voor de eerste keer van ons leven met een CC.
    Naar onze kamer en slapen dan maar , op naar een nieuwe dag en vakantie. Ook als we in bed liggen vinden we het zeker bijzonder dat in Amerika zijn en al snel denken we aan onze hond bono en besluiten om morgen gelijk maar eens te bellen met het thuisfront en checken hoe onze Bono het maakt bij Opa en Oma (zo noemen we mijn ouders altijd).

    zaterdag 25 november 2006.

    Vanochtend om 06.00 uur al wakker en om 07.00 uur maar uit bed gegaan. Toen moesten we op zoek naar een onbijttentje en dat vonden we al snel, omdat we dachten dat er nederlanders aan de overkant liepen en die zijn we als het waren gaan volgen (het waren duitsers!). Maar oke, wij naar binnen bij dat tentje en daar ontbijt besteld, het was goed te eten en op zich niet echt duur. Na het eten zijn we richting de Big Kmart gelopen, dat was ongeveer een straat of 5 verder. We moesten toch wachten omdat we om 10.00uur pas de auto konden ophalen, en als tijdverdrijf vonden wij het niet erg om alvast z'n super grote supermarkt te bezoeken.
    Daar binnen hebben we gezellig de kerstafdeling bezocht en dennis naar het gereedschap en auto onderdelen. We hadden ook al een extra tas gekocht, ja.........deze was zo goedkoop en met handvat en wieltjes, dus dat is altijd makkelijk( ook voor als dennis strakjes in het nieuwe jaar weer naar polen gaat om te motorcrossen) Dus met de nodige eerst gekochten spullen terug gelopen naar het hotel. De gratis( dat wisten toen niet bij aankomst!) shuttle bus genomen naar het vliegveld en op zoek naar de balie van Dollar.
    En wij zoeken en zoeken en vragen en vragen en we begrepen het allemaal niet, uiteindelijk moesten we naar beneden en daar hadden we de balie van Dollar. Nou ik was benieuwd hoe het allemaal zou gaan verlopen ivm de problemen in nederland met cc op andere naam dan bestuurder en aanbetalingen etc. Maar die aardige man heeft niet gevraagt om cc en geen aanbetaling, nou moet eerlijk bekenen dat ik dat wel heel netjes vind van Holiday cars, als hun het zou hebben geregelt. Dus hebben ook nog netjes een kaartje gekregen van Miami en een korte route beschrijving om naar de Keys te komen. Wij vonden het super geregeld, nu op naar de auto, ben benieuwd hoe het daar zal vergaan.
    Op het vliegveld een busje van Dollar genomen en binnen noodtime stonden we bij Dollar op de stoep, en deze aardige chauffeur heeft ons geholpen en vertelt dat de auto al klaar stond , dus ook geen opgrade helemaal niets aan de hand, dus auto pakken en crossen maar! Daar stond een prachtige Chrysler Sebring ala 4 deurs klaar voor ons, echt een prachtige auto, maar helaas geen twee koffers in paste dus hup op de achterbank, ach ja je bent maar met zijn tweeén dus plentie of ruimte.
    Met kaart en routebeschrijving naar de Keys gaan we onderweg naar Key-West! Bij de Florida City zien we ineens een groot bord met Wal*mart superstore of zoiets, wij gelijk in de remmen en de eerste afslag genomen. Jeetje wat een gafe winkel, we kijken onze ogen uit en snappen nu waarom al die nederlanders die naar amarika gaan die winkel zo geweldig vinden. We kijken en shoppen wat en bij vertrek zien we een auto onderdelen winkel Napa en daar moeten we stoppen want ook voor de auto onderdelen zijn we naar amerika gegaan. Daar bestellen we al snel onderdelen voor de auto want die hebben ze niet op voorraad maar wel kunnen ze worden geleverd die dinsdag ... geen probleem want we verblijven een paar meter van die zaak vandaan in het hotel als we de Everglades gaan bezoeken. Een goede timing als zeggen we het zelf.
    Dan zien we Apelbee's en gaan daar dan ook maar gelijk eten, we vinden het niet helemaal maar zeker ook niet slecht, die moeten we onthouden voor als we er straks toch slapen in het hotel verderop!!!!!! We gaan verder onderweg naar de Keys en Komen daar rond de klok van 20.00 uur pas aan. In het donker vinden we de weg naar Key-West wel wat lang duren maar ja dan moesten we maar niet zoveel shoppen. Bij het Shouternmost hotel aangekomen checken we in en gaan naar onze kamer.
    Helaas moeten we een aantal trappen op en na een lange rit en 2 zware koffers is het niet echt geweldig maar ja, het moet!
    Nou ook hier weer een leuke kamer maar helaas 2 bedden. Dat is niet zo heel leuk maar ja. We gaan lekker in de verschrikkelijk lage badjes en duiken daarna gelijk het bed in. Weer een dag voorbij, wat gaat dat snel maar wat we tot nu toe hebben gezien en meegemaakt vinden we tof, en het kan alleen nog toffer worden, denken we dan!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:21. Reden: 1+1

  2. Top | #2
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Hey Monique, ook weer in het land? hebben jullie nog erg last van jet-lag? Nou eric, in het begin hadden we daar erg veel last van dat zal je nog wel lezen, en bij terug komst, jeetje wat een gedoe om op tijd je bed uit te komen en om te schakelen, echt niet leuk zal ik maar zeggen maar ja, jij als kenner, went dat wel????
    Ja, als je dan aankomt valt het allemaal een beetje tegen he? Je loopt in Amerika niet zo maar even het hotel uit om wat te gaan eten, maar ik weet zeker dat het verder in je verhaal beter gaat.
    Ben benieuwd, laat je ons niet zolang in spanning als Adrie (A3) ?Nee, ik ga mijn best doen, de tweede dag staat er ook al hoor, zal nu wat foto's plaatsen, als me dat gaat lukken??
    Eric
    Jij ook een goede en leuke vakantie gehad eric, heb eerlijk gezegt nog geen tijd gehad om je verslag te lezen, sorry!!!
    Ik ga het zeker zo snel mogelijk doen hoor, volgende week wat meer tijd dus dat moet helemaal goed gaan komen,toch??

    zo en nu wat foto's plaatsen als dat lukt(onze laptop doet soms het licht uit zal ik maar zeggen)


    geen uitleg nodig denk ik zo!!!

    Bij Napa de auto onderdelen gekocht


    Ik weet het niet helemaal zoals het moet maar ik vond het toch wel mooi ondanks dat het vanuit de auto is genomen! Dit is onderweg van een van de eilanden naar Key-West toe.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:23. Reden: 1+1

  3. Top | #3
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: 24/nov-6/dec 2006 amerika here we come vakantie

    zaterdagnacht en zondag 25 november 2006 1ste dag Key-West

    Nou het is 04.40 en zijn allebij klaar wakker, we staren elkaar aan en besluiten dan maar wassen, aankleden en op naar de Wal*Mart of K Mart te gaan deze zijn, dachten wij toch 24 uur open. In de auto en rijden maar, daar aangekomen blijkt deze niet open te zijn maar een andere supermarkt een stukje terug wel, dus besluiten we daar maar wat te kijken en te shoppen. Water, cola, kerstkaarten, theelichthouder voor de kerst te kopen, dan rijden we toch nog terug om te kijken of de andere al open is maar deze gaat pas om 6 of 7 uur open nou daar wachten we toch maar niet op en rijden terug naar Duvalstreet. Omdat we toch wakker zijn rijden we nog wat rond, rond het hotel wat kijken en zo. Dan rijden we ergens achteraf en dan zie je toch wat anders dan wat je overdag ziet met al die mooie huizen op Key-West. Ook daar zien we een aantal jonge lui lopen met mutsen en dergelijke op en voel me niet echt veilig, dus zeg ik dat dennis maar gas moet geven en voor we het weten zitten we weer op Duval street en gaan dan maar terug naar ons hotel. Daar maak ik koffie en thee en duiken dan maar het bed in, Dennis slaapt zo weer en de thee wordt langzaam aan koud, mijn koffie is al op en ben ondertussen op de hoogte wat er allemaal te doen is op de Keys door het speciale tv kanaal. Daarom ga ik alvast even naar het visitor center van het hotel om te vragen hoe laat Theater of the Sea open gaat!
    Daar aangekomen komt die goede man pas om 08.00 uur en dus ga ik maar een stukje lopen en kom uit op een pier die over de zee uitkijkt en links en rechts wat strand wat bij hotels horen. Ik zie daar voor het eerst Pelikanen, wat een prachtige beesten zeg!
    De vissers doen aardig hun best ze te vangen, maar hebben er tenslotte maar 1 gevangen, alleen wel heel veel kleine visjes , deze gebruiken ze weer om grote te vangen. Dan besluit ik maar terug te lopen naar het hotel om te kijken of Dennis al wakker is, ik wordt aan gesproken door een man, deze vraagt of ik klein geld heb zodat hij zijn vader kan bellen!! Ik kijk die man aan zie hoor zijn broekzak rammelen van het klein geld, en als ik goed kijk zie ik dat zijn t-shirt en broek wel eens een wasbeurt kunnen gebruiken en vertel de goede man dat ik geen geld bij heb. Dan loopt hij verder door naar het volgende slachtoffer, ook deze heeft niets bij, gek hé.
    Bij terugkomst schrik Dennis van mij wakker en besluiten dan maar te gaan ontbijten. We gaan op pad en vinden een stukje verder op Duvalstreet de BananenCafe, een frans tentje. We eten er erg lekker maar goedkoop is anders, het smaakt en daar gaat het om. Dan gaan we shoppen en kijken op Duvalstreet, een stukje verder zie ik een bakker en Key lime pie, dus vertel ik dennis dat ik dat vaak heb gelezen op de site en besluiten er een te kopen en dennis wil een andere koek, bij het afrekenen val ik bijna van mijn stokje van de prijs, bijna 12 dollar, Dennis gelooft het niet, als ik het bonnetje laat zien schrikt hij zijn eigen een hoedje!!! We proeven de pie en vinden het allebei verschrikkelijk vies, dus gaat het dure stukje taart zonder pardon de vuilnisbak in, ja sorry mensen smaken verschillen. We lopen de hele ochtend de straat af en komen uit op het einde daarvan en nemen daar bij de bar wat te drinken, een alchohol vrij drankje, dat was erg lekker!!!! Wel erg prachtig uitzicht heb je daar, een eiland en wat mooi bootjes komen voorbij, en lopen weer verder. Bij de aquarium van de Keys(sorry naam vergeten!!) willen we naar binnen maar voor die prijs zeg ik tegen dennis dat ik die centen liever uit geef aan die van Miami. Dus gaan we verder shoppen, een leuke winkel voor als je dieren heb en net zo gek erop bent als wij is The Bleu Cat een super winkel, daar zie ik gelijk een tasje hangen met een whippit erop en moet hem hebben, hij gaat met mij de winkel door om alles te laten zien met whippets en Greyhounds erop. Ik ga later de winkel uit met een tasje, fotolijstje en een sign bord met de tekst Greyhound X-ing. Die laast is wel erg gaaf hoor!!!!
    Een stukje verder worden we aangsproken door een man die zegt dat er een gratis film over Key-West is te zien over alle dieren die er leven en zo. We gaan naar boven en gaan dan die film bekijken, erg mooi gemaakt tot we tot de ontdekking komen dat het ook nog eens om god draait, we zijn niet zo daar in maar laten dat in het midden en gaan na de film weer verder Duval street op. We hebben weer eens dorst gekregen en dennis honger, zal weer eens niet waar zijn. We drinken wat en dennis neemt de Mahi-Mahi vis om te proeven, deze smaakt best goed, maar de ijsthee die ik bestelde was verschrikkelijk vies, dat is dus echte thee maar dan koud, wat een rare gewoontens zeg!!! Daarna terug gelopen naar het hotel en de auto gepakt om toch maar die Kmart te gaan bezoeken. Ik vind het wel jammer want ik had graag de zonsondergang willen zien, maar ja we zijn met zijn tweeën en dan is het geven en nemen.
    Bij terugkomst moeten we nog eten, en kunnen 123 niet iets vinden. Tenslotte bij een raar restaurantje een burger gegeten wat echt verschrikkelijk vet was, maar ja we hebben iets in ons en kunnen het weer volhouden tot morgen vroeg. We lopen terug en gaan gelijk naar bed, dennis is de hele dag al niet lekker hij heeft een goede kou te pakken. Veel snotteren en hoesten, dus gaat hij met een molletje het bed in.
    Weer een leuke dag gehad en morgen vertrekken we al weer naar the everglades, we zijn daar ontzettend benieuwd naar maar eerst gaan we op de terug weg langs het dolfhin research center waar ik hoop iets met de dolfijnen te kunnen doen. En daarna door te rijden naar theater of the sea. We zullen het allemaal wel zien morgen.





    Aan het einde van duvalstreet kom je uit op een pier en daar zaten meeuwen maar ook pelikanen, en dat laaste vond ik toch wel bijzonder!!



    altijd leuk z'n foto toch??



    Deze foto is genomen aan het einde van duvalstreet als je bij de haven komt, dat is het eilandje wat je dan ziet, erg mooi hoor!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-05-09 om 14:46. Reden: veel regeleindes eruit

  4. Top | #4
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard

    Maandag 27-11-2006 Key-West naar Florida City voor the everglades!!

    Vanochtend rond 07.00uur wakker terwijl dennis al om 05.00 uur in bad lag, ik heb nog even verder gedut, hij had last van z'n verkoudheid enz.!
    Toen alle spullen gepakt, uitgecheckt, en gaan ontbijten bij de BananaCafe(weer erg lekker!!! echt een aanrader hoor........)
    We zijn daarna nog even naar het Southernmost Point gelopen en daar natuurlijk nog een foto genomen en wat gefilmt(tenslotte niet verniets een filmcamera gekocht...................toch???)
    Zo en nu.......................op naar de dolfijnen Yahooooooooooooo Jippieeeeeeee
    Maar omdat we gisteren een hardware store hadden gezien gaan we daar eerst nog langs omdat ze daar misschien nog wel wat spullen hebben die dennis nodig heeft voor de auto..............jajajaja auto auto spullen daar zullen we nog veel van zien denk ik zo......................ach ja, daar gingen we ook wel een beetje voor dus.......dan wordt het shoppen til you drop toch??
    Onderweg voor de eerste keer maar getankt, dit ging niet van een laaie dakje maar weer een aardige meneer die precies tot in de details vertelt hoe we het moeten doen, ach wat zijn ze toch allemaal aardig.
    Terwijl we daar staan ziet dennis weer iets wat hij kan gebruiken voor de auto, hemelbekleding, ach ja, ik krijg ondertussen de dolfijnen kriebels en wil er dan ook zo snel mogelijk heen en alles wat langer duurt of dat ophoudt vind ik niet spannend maar wordt er lichtelijk overspannen van!!!
    Na wat ouwehoere en lachen gaan we met de hemelbekleding er van door, echt een koopje hoor!!!( die man hoopte wel dat hij zijn geld kreeg, hij was al eens door een mexicaan bedrogen, maar alee he manneke wij zijn geen mexicanen he, wij zijn gewone hollanders hoor!!!! en die betalen echt waar.....................altijd)
    Na een tijdje rijden zie ik eindelijk aan de linkerkant het Dolfhin Research center te Grassy Key liggen, remmmmmmmmmmen!
    Bij binnenkomst zijn alle souveniers al te bezichtigen maar daar kom ik niet voor, ik kom voor de dolfijnen als het kan??
    Al gauw hebben we een kaartje en ook een Meet The Dolfhin kaart, WAUW het is me gelukt, ik, Monique ga vandaag echt waar een dolfijn aaien, jeetje wat gaaf zeg.
    Vanaf dat moment ben ik dus redelijk zenuwachtig maar moet nog even wachten z'n 2 uur!!!
    Maar ja als je wat wilt moet je er wel wat voor overhebben toch??
    We eten daar wat en ga daarna naar de dolfijnen, er zijn korte shows en geven daarbij heel veel uitleg, wel leuk om het te horen hoor!!
    Tegen de klok van tweeën vraag ik aan een van de helpers waar ik moet zijn en legt uit waar ik moet zijn. We lopen nog een klein rondje waarna ik de verzorgers met vis zie lopen en loop naar ze toe.
    Daar krijg ik uitleg hoe en wat ik moet doen. Ik mag op de loopbrug zitten tijdens de show en uitleg die wordt gegeven over de 3 dolfijnen(mannetjes) die in de basin zitten.
    Na de show is het dan eindelijk mijn beurt, ik kijk naar dennis om er zeker van te zijn dat hij de camera klaar heeft zodat hij alles kan opnemen, dat mag natuurlijk niet gemist worden, ja zeg nou zelf zo iets doe je niet nog eens in je leven.................tenminste daar ga je dan een beetje van uit dan hé(misschien wel een keertje mee zwemmen maar weet nooit of dat nog gaat lukken toch?). Ik mag op de zwevend vlot gaan zitten en wacht tot de 3 dolfijnen voorbij komen zwemmen en mag ze dan aaien van voor naar achter en dat wel 3 keer wauwwwwwwwwwwwwww wat gaaf zeg, echt helemaal te wauw, cool en noem het maar op wat een verschrikkelijk gafe ervaring, dan moet ik naar de andere kant van het vlot om daar op de hoek te gaan zitten en wachten tot de dolfijn om hoog komt en mag dan mag ik de handshake doen, en dan ineens staat er een dolfijn voor me neus en mag zijn vinnen aan de binne kant aaien, jjjeeeeeeetjeee wat een liefie zeg, wat een prachtig beest, ik krijg er een brok van in mijn keel en de tranen kan ik net binnen houden, wat gaaf zeg, echt ongeloofelijk tof, als hij weer naar gaat zwemmen vraagt ze aan mij wat ik er van vind, ja ja ja echt te gek natuurlijk en wat zijn ze zacht zeg, dat had ik nooit gedacht, zo zacht dat ze zijn, dat vertel ik haar ook en prompt komt er een langs vraagt ze aan hem of ze zacht zijn waarop de dolfijn ja knikt, jeetje ik smelt gewoon echt waar, wat lief ( krijg nu ik het weer schrijf weer tranen in mijn ogen, dit was echt allemaal heel bijzonder hoor! echt waar) als ze daar klaar mee is mag ik ze nogmaals aaien, en daar komen ze weer langs mij en ik zit er klaar voor hoor!!
    Weer aai ik ze en de 3de die wil niet, die komt omhoog en vraag als het ware aan zijn trainster of zij hem wil handshake'n om het zo maar te noemen. Dus vraagt ze aan hem of hij dat wilt, en hij knikt ja, dus ik weer op mijn knieën en daar komt hij weer omhoog en weer mag ik de handshake doen, wat is het toch allemaal gaaf zeg,een trainster zit klaar om een foto van me te maken die ik straks dan kan kopen, echt ongeloofelijk, ik kan er niet over uit wat een avontuur het was.
    Ik ben klaar en mag van het vlot af, ik loop naar dennis en dan komen de tranen, wat een geweldige ervaring, ik zeg tegen dennis dat ik de hele vakantie niets meer hoeft te hebben omdat ik het gene al heb gehad zo juist. Na mijn ervaring lopen we terug naar de winkel en ga ik eens shoppen, ik koop 2 t-shirt en natuurlijk de foto, echt een hele mooie foto!!!
    We lopen naar de auto en gaan weer op weg naar Florida City onderweg nogmaals gestopt voor..........................jawel auto onderdelen, ondertussen voel ik me nog steeds happy happy de peppy.
    Bij aankomst bij het hotel worden we bij binnenkomst bijna vast gevroren van de airco, jeetje wat een kou zeg, maar ja snel in checken en gaan we lopen naar de Wal*Mart superstore en daarna gaan we eten bij Applebee's erg lekker hoor, ik had een soort wrap met groente en kip en dennis had een salade, ook erg lekker!!
    Daarna zijn we naar ons hotel gelopen en terwijl we net buiten lopen gaat het hard regenen, dus rennnnnnnenenenenenenenenenen, zo we zijn binnen en op onze kamer kijken we nog wat tv en schrijf ik mijn verhaal op papier.
    Morgen gaan we de Everglades bezoeken en zijn erg benieuwd hoe dat gaat worden!!!!

    zo nu een paar foto's plaatsen 8)


    geen woorden voor nodig.


    we hebben er zelf ook maar gelijk een paar besteld voor over ??jaar.
    en wat dacht je van deze, deze in aan de achter portier binnen in de auto!



    jip dat heb ik gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!YAHOOOOOO

    een kleine regenboog, best mooi

    moest er toch nog even een erbij doen hoor!

    Nou eric als je het niet erg vind probeer ik het nu wel hoor, dat pinksteren en pasen dat wordt toch niets en dat wachten al helemaal niet.
    Dus de foto zal niet zo mooi zijn zoals ik hem thuis heb natuurlijk maar ja U vraagt wij draaien, dus nou hier komt hij:



    Nou Nou wat vinden jullie ervan, ik wordt er weer helemaal blij van \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ \\/ zoiets ongeveer!

    groetjes Monique
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:23. Reden: 1+1+1

  5. Top | #5
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard

    Dinsdag 28-11-2006 Florida City visiting The Everglades

    Vanochtend om iets voor 05.00 uur wakker. Dus om +/- 06.00 aan het ontbijt, heel erg matig, bruin en wit sneeën brood, halve broodjes, en halve zoete brood dingetjes. Koffie die vanaf ????? al staat, niet te zuipen trouwens en jus en appelsap lekker aangelengt, dus bijna niet te drinken maar samen gaat beter. Dan hebben ze wel warm water mare uhem geen thee...............dat is om het makkelijk te maken, en de zakjes met muslie of zoiets daar is geen melk voor maar moet je aanlengen met heet water, uhem ja maar natuurlijk..................echt niet!!
    Tijdens het ontbijt raken we in gesprek met amerikanen die de everglades gisteren al hebben bezocht, van haar krijgen we een kaart en legt ons uit dat we zeker naar Royal Palm moeten gaan, het is er echt heel erg mooi vertelt ze........................oke dat zullen we nog wel eens zien!
    Eerst halen we autospullen/onderdelen op die we afgelopen zaterdag hebben besteld bij Napa!!
    Dan rijden we wat verder om nog wat molletjes en andere medicijnen voor dennis te halen, hij wil niet in bed blijven, ja neem hem niet kwalijk hij is ook voor de eerste keer in de USA en dan ga je NIET in bed liggen zweten en zo, dat doe je maar als we thuis zijn, dat vond hij een goed idee!!
    We rijden de eerst naar de aligator farm maar vonden dat best prijzig en dachten om het geld maar te besparen voor een echte airboat ride. We rijden verder naar de tol maar hoeven niet te betalen...........oke dan niet, ons maak het niet uit hoor..ofwel, uhem ja toch wel.
    We komen aan bij Royal Palm, en wat we daar zien is ongeloofelijk mooi zeg, zoveel vogels, schildpadden vissen en aligators, en allemaal zo dichtbij dat je ze bijna kan aanraken, en hele grote vogels die gewoon op de het pad blijven zitten, ik moet zeggen ik vond het dood eng, zulke grote vogels, en prompt krijg dennis een stevige bloedneus en het eerste wat ik aan denk, en vraag aan dennis, zeg die beesten komen toch niet op bloed af hé! Ach natuurlijk niet zegt dennis, nee dan is het goed, nou naar een minuut of 2/3 gaan we verder en is het gestopt.
    Moet zeggen het was er betoverend mooi daar hoor, als je dat nog nooit in het echt heb gezien is het gewoon super mooi, en dat in het wild, gewoon te gek hoor.
    We gaan weer verder en stoppen bij een andere afslag, maar zien we helaas geen dieren maar wel mooie natuur, ach ja je kunt niet alles krijgen en zien op een dag.
    In de auto kijken we nog maals op de kaart hoe lang we nog moeten rijden naar Flamingo, en dat gaat niet lang meer duren want we rammelen van de honger.
    Eindelijk komen we er aan en hopen op een hapje eten en een rondvaart, maar wat denk je, bijna geen eten....ja hamburgers en de boot vaart niet op dinsdag en woensdag, nee dat hebben wij weer, dat vinden we erg jammer maar ja , we kijken daar wat rond en wat blijkt, er zwemt een manatee rond die een tacker(zo iets dergelijks genaamd) heeft en wordt bij elke ademhaling en luchthappen genoteerd door 2 meisjes die dat al de hele dag bijhouden, het is maar waar je zin in hebt in de brandende zon???
    Ook zien we nog een grote roofvogel die daar een nest heeft met een kleine en nog geen 5 stappen verder liggen de aligators op ons te loeren, ze hebben net als honger, maar helaas gaat het hele feest niet door voor ze. We zijn daar snel uitgekeken en rijden dan maar weer terug, onderweg hebben we nog 2 bijtschildpadden gered een kleine en een wat grotere, ach toch weer 2 goede daden verricht in de USA!
    Omdat we eerder terug waren dan we dachten wil dennis op zoek naar een Junkjard ofwel een autosloop om te kijken of hij daar nog wat kan kopen of zo voor de die bakbeesten die thuis staan. Eenmaal op zoek en bijna te hebben gevonden staat er politie en kunnen we er niet langs, dan maar om rijden. Als we er zijn gelooft dennis zijn ogen niet, wat een bende wat een troep en............allemaal nieuwe auto's en geen oudjes, helaas voor niets gereden maar ja dan rijden we maar weer eens naar Wal*Mart voor de verandering. Daar kopen we wat spulletjes voor mijn nichtje en een mooi sweatshirt voor dennis met Chevrolet erop, echt een mooie.
    Daarna zijn we weer bij Applebee's gaan eten en bestellen het zelfde als gisteren. De extra theezakjes nemen we mee voor het ontbijt voor morgen, dat is beter dan de slootkoffiewatertoestand.
    Bij terug komst in het hotel is het ongeveer 21.00 uur en tijdens het schrijven val ik in slaap terwijl dennis al weer ligt te snurken.
    Morgen gaan we weer naar de everglades een ander gedeelte en op naar Naples. Ook nu zijn we weer benieuwd


    ivm rare toestanden van de geleptop doe ik de foto's steeds apart anders kan ik alles steeds opnieuw schrijven, sorry voor het ongemak!

    zo nu weer wat fotootjes van de dag.


    royal palm




    niet de reddende engel maar de geredde bijtschildpad van middelmaat

    ze liggen lekker te zonnen..............en geef ze eens ongelijk

    de motor wordt bestuurd door iemand die in een rolstoel zit, en zoals je ziet rijd hij er naast en zijn vrouw zit op de motor zelf, en hij stuurt en berijdt de motor zelf, omdat hij alles heeft doorverbonden en zo, dat was heel apart om te zien, voor de motor liefhebber is het met ons eens dat het heel bijzonder is, dat hebben wij en meerder ondertussen nog nooit zo iets gezien.

    groetjes Monique
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:24. Reden: 1+1

  6. Top | #6
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: 24/nov-6/dec 2006 amerika here we come vakantie

    Zo het heeft even geduurd maar we gaan er weer tegen aan hoor!!:razz:
    Woensdag 29 november 2006 Het andere gedeelte van The Everglades en Naples.

    Vanochtend om ongeveer 07.15 wakker en na het ochtend ritueel inclusief de koffers maar snel gaan ontbijten.
    Al snel kwamen die aardige Amerikanen ook en na een lang gesprek over The Everglades, oude auto's en Billy Swamp en zo was het inmiddels al rond de klok van 9 uur en vonden het wel welletjes en namen afscheid van de droge boterhammen en de aardige amerikanen en na het uit checken op weg naar de Airboat Rides.
    En natuurlijk onderweg bij een autostore nog wat spullen gekocht, en nog een stuk terug gereden omdat we verkeerd zaten.
    Eindelijk de goede weg de Highway 41 en op naar de Tamiami Trail.
    Net bij de stoplichten waar we linksaf moesten, nog bij Subway nog een broodje gegeten.
    Eenmaal op de Trail zat ik te zoeken naar de croky's maar niets te zien, en dachten we dat we misschien toch verkeerd zaten maar al snel werd de weg anders en kwamen we bij The Everglades Safari Park terecht, en daar besloten we om een airboat ride te gaan doen.
    Dus wij kaartjes gekocht, en moesten nog even wachten.
    Dus wij wat rond lopen en dacht ik dat we daar een soort tuin terras aan het water was waarop een man naar buiten gestormt kwam en ons daar onmiddelijk vandaan haalde.
    Het is daar gevaarlijk zei hij, omdat er croky's waren!!???
    Ik keek mijn Dennis aan en zei tegen hem nou wat een gevaar......................maar toen we ongeveer buiten op een bankje 5 min, hadden gewacht zagen we ineens een joekel van een croky liggen wat een bakbeest, wij lachen natuurlijk omdat die man wel degelijk gelijk had........................ach ja een nuchtere hollander is toch normaal??
    Nou eindelijk waren we aan de beurt om de ride van ons leven te maken, met een ander spaans gezin met een kleine van een paar maanden en een ander gezin zaten we op de boot.
    Eerst een hele preek over misschien dat de boot uit kon vallen en dat we dan wat toilet papier nodig hadden en zo maar uit eindelijk was het voor onze oren, maar..................wel leuk bedacht vond ik.
    Nou Dennis was meer geintereseerd in het motorblok dan het verhaal en zo maar ja............................
    Toen zette hij even die motor aan, jeeeeeeeeetje wat een pokke herrie man, niet te geloven, nou gelukkig hadden we toilet papier bij ons, wat een geluk zeg.......
    Maar wat een geweldige gave toffe coole rit man, echt helemaal tegek, vanwege mijn ongluk kan ik niet meer zo goed tegen stijgen en snel rijden en dergelijke, dus voor mij was het erop of eronder( misselij worden en niets zien!) maar gelukkig was het allemaal goed gegaan en wij vonden het helemaal te gek. Wat een super ervaring.
    Ook veel gezien, in het begin dachten we nou is dit het, maar als je van de swamp naar de natuur zelf gaat dan is dat echt verschrikkelijk mooi, wat een prachtige natuur zeg, echt super, veel croky's gezien, schildpadden en vogels. Echt iets wat we niet snel zouden vergeten.
    Na de tocht die ongeveer half uurtje duurde geloof ik, nog naar de Aligator show geweest, nee geen worstelen of zo dan hadden we daar zeker geen boottocht genomen, maar uitleg over de beesten zelf, nou vond ik al snel dat het een klein verblijf was en dat vertelde ik die mevr. ook en daar was ze tot op zekere hoogte mee eens en zo ...............een hele discussie met haar daar over gehad en zo, was een goed gesprek en daarna heeft dennis nog een alligator van ongeveer 3 jaar vast gehad, daar moest voor betalen en zo maar dat wilde hij, maar het geld is voor de beeste(zeggen ze dan natuurlijk anders doet geen mens dat!!!!)
    Nou daarna nog het park verder gelopen en zo maar dat was niet zo speciaal hoor maar ja je bent er dus kijk je wat er allemaal te zien is.
    Daarna de hele Tamiami Trail afgereden op naar de Naples en zijn erg benieuwd hoe het daar uit ziet.
    Tijdens de hele hele hele hele lange rit ontzettend veel croky's gezien op een gegeven moment maar gestopt met tellen, er waren er ontelbaar!
    Maar weer een prachtige natuur, erg mooi, halverwege nog eens gestopt bij een gedeelte waar ze een speciaal soort loopbrug hadden gemaakt, zodat je de croky's onder je had liggen en zo ook de vissen en de schildpadden, ook weer in een woord prachtig, dennis was even gaan liggen omdat het voor hem wel een lange rit is om te rijden en ja ik heb geen rijbewijs dus hij is de enige bestuurder. Daar nog wat foto's en gefilmt, en na een half uurtje 3kwartierjes weer onderweg naar Naples gegaan.
    Helaas onderweg ook geen eten meer gezien, dat vonden we wel een nadeel, en we hadden weer niets bij!
    Na de Tamiami Trail kwamen we al snel op de weg naar Naples en daar bij de eerste beste Mc maar wat gegeten, wat hadden we een honger zeg!!!!!
    Na even verkeerd te hebben gereden hadden we ons hotel als snel gevonden, vonden het eerst niet echt super om te zien maar ja het was er redelijk schoon en best goed, en zo.
    Rond de klok van 6 in de avond zijn we maar eens gaan lopen om ergens te eten en wat te bezichten.
    Tijdens het bezoeken van wat winkels ondekt dennis massage stoelen en neemt het er even van, ik ga lekker verder winkelen en kom hem na een tijdje weer ophalen waarna we naar Sears lopen, een groot overdekt winkel centrum.
    Daar zie ik een puppie winkel nou het was om te huilen wat een verschikkelijke winkel zeg, en dat heb ik ze ook wel even laten merken, sorry maar kon me niet inhouden, dierleed vind ik verschrikkelijk!!!!!
    Die puppies zaten op een kleedje dat bij ons een theedoek heet en daaronder was een gerasterd ijzerwerk waar gelijk alles doorheen weg liep om het zo maar te noemen, echt VERSCHRIKKELIJK!!!!!!!!!!!, dat moesten ze verbieden die amerikaanen zijn toch altijd zo van hé, nou op dat gebied niet dus.
    Daar na zijn we bij Friday's gaan eten en vond het niet zo geweldig hoor, maar ja daarna terug gelopen naar ons hotel en lagen om 20.30 uur in ons bedje. Weer een prachtige dag voorbij..............jammer maar ja zo gaat dat op vakantie!

    nee dan ben je blij dat er nog een branweer wagen bestaat, toch??



    de grote croky bij het tuin terras aan het water maar dan ietsje naar rechts!!!!!
    hier was ik net te laat om een foto te maken omdat een airboat die kwam langs en die vogel viel bijna om van de wind die de airboat maakte, wel leuk om te zien dat de vogel toch bleef zitten waar hij zat!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-12-08 om 07:02.

  7. Top | #7
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard

    Donderdag 30 november 2006 Naples.

    Vandaag om +/- 06.15 wakker en dacht als ik nou even water uit de koelautomaten haal kan ik alvast een lekker bakkie koffie en thee zetten maar helaas wilde de automaat ons geld niet hebben, nou dan niet!
    Helaas geen bakkie koffie en thee, dan maar wachten op het ontbijt!
    Net op de tv gehoord dat een killer wahle zijn trainer heeft aan gevallen, we wachten even het totale nieuws af om te kijken hoe en wat er nu gebeurt is.
    Het klopt, de killerwahle heeft zijn trainere tot 2 keer toe aangevallen en is door collega's gered en heeft alleen een gebroken voet aan over gehouden!
    Daarna hup in de auto voor ontbijt, dat heeft dennis tenslotte na ongeveer 2 uur rijden bij een Griek gegeten. Ik niet ik had geen zin in een vette hap, gebakken aardappelen en spek en zo, nee dank je wel hoor, dat sla ik over.
    Daarna lekker naar het strand gereden en een wandeling gemaakt, het was er echt prachtig hoor, ook weer andere vogeltjes en zo en mooie schelpen.
    Daar bij een tentje wat gedronken, en wat zoute krakelingen gegeten, kreeg toch wat honger!!
    Daarna weer terug gelopen en naar Publix voor water en lekker vers fruit, heerlijk z'n grote bak met allerlei vers fruit zeg, dat wil ik wel elke dag hoor!!!!
    Bij terug komst bij het hotel lekker aan het zwembad even gelegen in de zon en allebei een nappie gedaan, zo we voelen ons weer wat mens, we kunnen er weer even tegen.
    Daarna terug naar onze kamer, wat gedronken en nootjes en Godfather 3 gekeken en toen maar weer eens op pad naar Sears en Machy's. We wilde eigenlijk ook naar Wal*Mart maar die was te ver weg, die konden we niet meer vinden, dus weer terug en op zoek naar iets waar we konden eten.
    Toen zagen we Clock Family restaurant , een simpel restaurantje wat 24 uur open is en daar heb ik een heerlijke salade op, gewoon weg ijsberg sla met gerookt of gegrilde kip en heb verschrikkelijk zitten smullen, wat een heerlijkheid van simpelheid zeg, het was echt lekker!! Dennis had gegrild vlees met salade en aardappels.
    Toen weer terug naar ons hotelkamer en daar ronde de klok van 9 in slaap gevallen.
    Weer een dag voorbij met minder natuur maar toch ook best leuk, er zijn daar verschrikkelijk mooie huizen, echt heel mooi hoor.
    Volgens mensen daar is het voor de rijke gepensioneerde ouderen.
    Oke daar wil ik best wonen dan als ik oud en gepensioneerd ben, alleen kom dan het rijke nog te kort, ach ja je kunt niet alles hebben in je leven!

    oke als ik een zwerver was dan wist ik het wel dan ging ik zitten en had ik onderdak en eten, wat wil je nog meer!?????



    niet slecht toch?????
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:25. Reden: 1+1

  8. Top | #8
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: 24/nov-6/dec 2006 amerika here we come vakantie

    Vrijdag 1 december 2006 Naples en op naar Miami.

    Vanochtend om 07.00 uur weer eens wakker voor de verandering!uhmmm
    En aangezien we de hele vakantie al niet telefonisch contact konden krijgen met het thuisfront probeerde ik het nu nogmaals en.................ik heb contact, wauw wat gaaf om mijn moeder weer eens te horen en vooral om te vragen hoe het met ons Bono gaat uiteraard!!!
    Nou alles was goed daar en Bono at goed en deed het verder perfect dus mijn dag kon niet meer stuk. Gelijk heel veel verterlt en zo, het is toch vreemder om ze te bellen vanuit Florida USA dan b.v. uit Kreta of zo.
    Komt denk ik dat het toch wat verder weg ligt en zo................toch???
    Vandaag vertekken we weer eens en dit maal naar Miami, wat zouden we daar allemaal weer zien en meemaken..............geen idee!
    Na het uitchecken vergeet ik als nog mijn kerstkaarten en ga er voor terug naar de balie en die vriendelijke mevr. neemt in en zal ze voormij op de post doen, ik had er een met te weinig maar die 3 cent betaalde zei wel vertelde ze, nou dat vond ik wel aardig van ze, ondanks dat het 3 cent is, het gaat om het idee, vind ik dan!
    We gaan lekker ontbijten bij Clock waar we gisteren avond ook hebben gegeten, en dit keer is het ook weer goed en lekker!
    We praten wat met de serveerster en komen er dan achter dat ze ongeveer 3 tot 3,5 dollar per uur verdient, nou ja dat is echt niet veel maar ga na dat je ongeveer 8 personen kan helpen per uur en per tafel 1 dollar fooi krijgt..............dan is het toch een leuk bedrag per uur, alleen is het niet altijd, elke dag en elk uur zo.......................??
    Maar ja we gaan onderweg en nemen de I 75 dat is weer een andere weg dan de heen weg, en zo kan je toch wat meer zien, bekijken wij dan!
    Alleen rijden we verkeerd en nemen stiekem een illigale weg die uit komt op een parkeerplaats net na de tol weg!!
    OEPS!!!!!!!!!!!!
    Na een hele tijd te hebben gereden vinden we het erg saai worden en besluiten we via een andere weg de tamiami trail weer te nemen, zodat we wat anders zien.
    We stoppen bij het Big Cypress Visitor Center om zo maar wat te kijken en die mevr. die daar werkt spreek ons aan en vraagt wat we willen zien.
    We vertellen dat we erg van natuur houden en vertelt ons dat we dan een stukje terug moeten rijden en de Loop Road moeten nemen.
    Nou ja denken we, we hebben toch de tijd...........................en rijden terug na een half uurtje kijken we elkaar aan en zeggen bijna tegelijk: moet dit nu mooi zijn.....................struiken links en struiken en bomen rechts, of wel we zien geen snars!!!
    We rijden nog even door en dan......................jeetje wat prachtig wat geweldig mooi is dit zeg, echt niet te geloven zoooooooooo mooi!!
    Water met bomen er in en uiteraard croky's en vogels en schildpadden en visjes erin.
    Wat prachtig is dit gebied zeg, echt oog verblindend.................
    We rijden langzaam en zien echt bij elke inham een prachtig gebied liggen met altijd die leuke croky's erbij.
    Op een gegeven moment liggen er 3 op de weg ons op te wachten, we rijden stapvoets en plots gaan ze er als een speer van door, wel eng hoor zo dichtbij en zo snel............ongelofelijk wat een snelheid die beesten hebben, ach ja het is zo hap slik en weg is dennis, grapje!
    Vanuit daar rijden we gelijk door naar Miami via de I41.
    Onderweg nog eens gestopt voor het een en ander en broodjes van een bakker, niet te eten!!!! ene bedankt maar weer.
    Om de klok van half 5 komen we aan bij ons hotel RUI, wat een intree zeg echt geweldig voel me wel thuis daar hoor, wat mooi, echt sjiek!
    We checken in en krijgen een jonge dame uit nederland die op stage is, erg behulpzaam en vind het leuk om nederlanders te helpen zodat ze weer even nederlands kan spreken.
    Ze legt ons alles uit en nemen de sleutelkaart en koffers mee naar boven.
    Ik ben erg benieuwd hoe de kamer er uit zal zien, nou het valt wat tegen niet zo sjiek als benenden en zeker niet als het Crowne Plaza, maar ja het is er niet helemaal goed schoon ook nog maar wel leuke hebben dingetjes en die gaan gelijk in de koffer voor het thuisfront.
    In de avond lopen we even over straat en merken dat er niet echt iets te eten is dichtbij en lopen daarom maar weer terug naar ons hotel om daar een pizza te eten.
    Niete slecht die pizza, Dennis neemt ervan en neemt wat cola met drank erin en uit eindelijk is de rekening schrikbarend duur, fuffff morgen maar even niet meer doen!!!!!!!!!
    Hoe laat we gaan slapen.............geen idee??


    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-12-08 om 07:03.
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  9. Top | #9
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: 24/nov-6/dec 2006 amerika here we come vakantie

    Zaterdag 2 december 2006 1ste dag Miami Beach

    Vanacht echt super slecht geslapen, veel wakker en uit eindelijk zaten we om goed 8 uur al aan het ontbijt.
    Jeetje wat een super ontbijt, 2 koks die eieren en pancakes klaar maakte voor je neus en je mocht in het ei van alles in doen.
    Vers fruit, cornflakes verschillende, boterhammen, broodjes, croissantjes, vers vleeswaar en kaas en zoetwaar, echt gewoon super de luxe hoor!
    Daarna handdoeken gehaald bij de zwembad man, en lekker even genoten van de zon, niet lang want het was er behoorlijk heet, dus de handdoeken ingeleverd en zijn we op het houtenpad langs het strand maar een stuk gaan lopen, uit eindelijk kwamen we richting Art Deco district en zijn we daar gaan winkelen, wel leuke winkeltjes hoor maar beetje vreemden mensen zo nu en dan.
    Op zich was het wel leuk want toen we een burgertje gingen halen bij burger king kwamen we mensen tegen die in het zelfde vliegtuig zaten en ook de eerste nacht in Crowne Plaza hadden overnacht daar tegen. Ze waren net aangekomen van hun Cruise, dat vonden ze echt helemaal te gek en voor hun wilde ze niets anders meer.
    Ze zouden ook nog een aantal dagen op Miami Beach verblijven, dus na een leuk gesprekje gingen we weer verder.
    Na wat aankopen had ik wel genoeg gelopen en vonden we het wel welletjes en gingen weer terug naar ons hotel, daar hebben we lekker gedoucht en gebadderd en wat tv gekeken.
    Toen het tijd werdt om weer eens wat te gaan eten zijn we weer die kant heen gelopen en kwamen we een leuk italiaans tentje tegen met van alles en nog wat.
    Dennis nam een Pizza van ongeveer 40 cm doorsnee, ik wilde die niet want alles wat er op zat dat lust ik niet, helaas.
    Ik nam een kipwrap, ook erg lekker. Bij het afrekenen zagen we dat ze de fooi er al in hadden verwerkt, nou daar je goedkoop avondje eten weer voorbij.
    Nou ja dat Amerika, daar kan alles zullen we maar zeggen!!
    Bij terug komst in het hotel hebben we nog Harry Snotter gekeken maar onze ogen en ons hartje sliepen al eerder dan we hadden verwacht, dus eigenlijk niet veel van gezien.
    Morgen gaan we misschien naar miami seeaquarium maar omdat we zagen dat het 50$pp kost vind dat een beetje teveel van het goede voor een paar visjes om het zo maar even bot te noemen, we zullen wel zien morgen, volgens dennis moeten we maar gewoon gaan, we komen hier tenslotte misschien nooit meer!

    het zwembad van ons hotel Miami Beach





    even een pizzaaaatje eten

    ik zie net dat de andere foto's van de dag ervoor zijn, ach ja zoveel maakt dat ook niet uit toch???????
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-12-08 om 07:04.
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  10. Top | #10
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: 24/nov-6/dec 2006 amerika here we come vakantie

    Zondag 3 december 2de dag Miami Beach

    Vanacht eens best goed geslapen en rond 7 uur uit bed en rond de klok van 8 aan het ontbijt, en wat een lekker ontbijtje zeg echt gewoon weg heerlijk vooral dat verse fruit!
    We hebben woorden of we nu wel of niet gaan naar het seaqaurium, naar veel wikken en wegen en nog eens navragen gaan we toch, de prijs van 50 wat we hoorde en zagen staan is voor incl vervoer en intree, nou het vervoer staat beneden in de garage van het hotel dus komt het er op neer dat het ongeveer 31$ pp is, dus gaan met die banaan.............................en zoef rond de klok van 10 zijn we er al, wat een mooi weg om te rijden zeg, echt wel!!
    Na veel blaadjes(die had ik allemaal bewaard, je weet maar nooit!!!) te hebben door gebladerd vind ik een coupon voor korting. Dus hup wij naar binnen, we gaan als eerste naar de dolfijnen show, echt geweldig hoor, het blijven lieve beestjes he, en ja ik ben er helemaal weg van dus alles was super en ben ik blij dat we toch zijn gegaan!
    Daarna gaan we door naar Discovery Bay waar de Leguane er los lopen(jakkie wat een vieze beesten zo van dichtbij!) de Croky's achter het hek liggen en de schildpadden een super verblijf hebben maar ja dat mag ook als je zooooooooooo groot bent.
    Toen de Manatee's op gezocht, dat vond ik ook erg mooi maar wel een heel klein badje zeg, dat vind ik dan eigenlijk weer niet kunnen, daar heb ik het dan slecht mee hoor, echt waar!
    De Papagaaien zijn ook mooi waarna we doorlopen naar de Killerwahl.
    Dit vond Dennis echt helemaal het einde, die vond het helemaal geweldig, dat beest, zo groot( ook in een veeeeeeel te klein bad, deze bestaat sinds 1950, kun je na gaan!, ach zegt zijn trainster ze is niet anders gewent he, ze is er mee opgegroeit!!uhem!)Maar echt waar een super show, wat een prachtig beest, zo groot en die oogjes, echt lief hoor!!!!!!!!!
    Vooral bij het springen, wat een water explosie, geweldig hoor!
    Daarna gaat dennis even slapen in de auto, hij is moe en vind het eigenlijk wel goed zo, ik niet, ik kan er wel blijven slapen hoor, geen probleem, maar ja of ik dan een oog dicht doe is ten tweede maar ja ik ga nogmaals naar de.......................................dolfijnen natuurlijk, dit keer sta ik precies aan de andere kant van het bassin. Ik waarschuw de mensen naast mij dat dit een aardig nat plek is, maar ja niet geloven hé wat monique zegt, en splets zeikens zat hé, ach wie niet horen wil moet maar nat worden dacht ik!
    Het is weer een goede show, en om half 4 zou dennis weer terug komen voor DE FlIPPER SHOW, we vragen ons al doende de show of hij uberhaubt nog wel bestaat?????
    Die show vinden we beiden erg weinig aan, en daarna gaan we dan ook terug en nog even langs de manatee's en daarna hup de auto in.
    Bij de weg terug rijden we even langs Star Island, dat is echt sonde van je tijd, slaat echt nergens op maar ja we hebben het gezien en zijn er geweest, toch??
    In het hotel nog wat gegeten en om 19.00 uur naar onze kamer om tv te kijken. Hoe laat we zijn gaan slapen ben ik even kwijt.





    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-12-08 om 07:04.
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •