Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 54

Onderwerp: Ft. Lauderdale

  1. Top | #1

    Standaard Ft. Lauderdale

    Hallo,

    zojuist te horen gekregen dat we half april voor een weekje naar Fort Lauderdale vertrekken en ben dus gelijk op zoek gegaan naar allerlei info. Ongetwijffeld dat er hier iemand mij antwoord kan geven op de volgende vragen:

    Wat is de gemiddelde temperatuur in Fort Lauderdale half april?
    Hoe kunnen we daar het beste komen? Via Miami, via Orlando?? ( naar mijn weten heeft het geen eigen vliegveld..toch?)
    Wat zijn de atracties die we echt moeten doen, en wat kunnen we beter laten..

    Hoop op jullie reactie en alvast heel erg dank hiervoor!
    Barbara

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker zeekoe's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    27

    Standaard Re: fort laderdale

    Half april is geen slechte tijd voor Fort Lauderdale qua temperatuur, lekker strandweer!! Miami is het dichtstbij, de afstand tussen Fort Lauderdale en Miami is ongeveer 30 minuten met de auto. Orlando ligt een stuk verder weg, dat is een kleine 3 uur met de auto! Qua attracties; tja 't is grotendeel afgestemd op het strandleven en watersport. De bijnaam van Fort Lauderdale = Het Venetië van Florida!
    Je kunt een boottocht maken langs de huizen van bekende filmsterren, wat wel grappig is om te doen; tussen Miami en Fort Lauderdale ligt een supergrote mall: The Saw Grassmall en daar in de buurt is ook The Swap Shop, dat is een mengeling van winkelen, kermis en circus.
    Groetje van RuudB en Henky
    Zwaar Floridaverslaafd sinds 1991

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Hé Barbara

    Voor het vliegen ligt het er natuurlijk ook aan of je rechtsstreeks vanuit Nederland op Orlando of Miami vliegt. Zo ja, dan vlieg je met Martinair en is Miami de beste keus om op te vliegen.

    Vlieg je met een Amerikaanse carrier, dan kun je net zo goed na de tussenstop op één van de Amerikaanse airline hubs, meteen op Ft. Lauderdale vliegen. Ze hebben daar hun eigen international airport http://www.broward.org/airport/ Uiteraard qua omvang niet te vergelijken met Orlando of Miami maar je kunt er met een binnenlandse vlucht eenvoudig op vliegen.

    Van de grote Amerikaanse carriers vliegen de volgende naar Ft. Lauderdale:

    KLM/Northwest Airlines
    Continental Airlines
    Delta
    United
    US Airways

    Groetjes,
    Danny

  4. Top | #4

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties! Ben blij te horen dat ik dus kan pakken voor een strandvakantie! Ben een echt strandmens dus zal daar goed aan mijn trekken komen, en winkelen ben ik ook niet vies van..Terwijl manlief aan het werk is zal ik me dus best vermaken daar.

    hmmm, dat klinkt inderdaad erg interessant om via een andere amerikaanse stad rechtstreeks naar Fort Lauderdale te vliegen, bedankt voor de tip!

    Groetjes, Barbara

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Er is al redelijk veel over het vliegen op het forum geschreven vandaar nog even een kort stukje.

    Voordeel voor jou van een directe vlucht naar Miami is natuurlijk dat je een iets kortere reistijd zult hebben maar dat je weer iets langer op het vliegveld zult zijn ivm de imigratie. Daarnaast zul je iets langer in de auto zitten na je vlucht om op je eindbestemming te komen (maar dit is natuurlijk vrij persoonlijk).

    Voordeel van een tussenlanding is dat je na een vlucht van 7-8 uur (soms iets langer), gewoon even lekker je benen kunt strekken en alvast door de douane heen bent. Op je binnenlandse vlucht heb je dit niet meer en kun je zo doorlopen.

    Ik ben zelf een groot voorstander van een tussenlanding in de VS maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

    Groetjes,
    Danny :lol:

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Wij waren in April 2004 in Fort Lauderdale via Orlando.
    Volgens mij maakt het niet zo veel uit of je via Miami of Orlando naar Fort Lauderdale reist (ik ga er vanuit dat je met de auto reist).

    Zekers ff naar Sawgrass outlets (zie eerdere reactie) en 's avonds ff een strandwandeling maken, relaxedddddddddd,

    In ieder geval is Fort Lauderdale OK :!:

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Tosca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Breda
    Berichten
    98

    Standaard Fort Lauderdale

    Hallo Forummers,

    Ben weer terug van weggeweest en ben al weer volop bezig met het plannen van mijn vakantie. (juli 2005)

    Wij hebben ook een dag naar Fort Lauderdale gepland, waar we natuurlijk Sawgrass Mills gaan bekijken. Tevens heb ik hier een leuke tip gehad over de watertaxi, doen we misschien ook wel.

    Iemand anders nog leuke bezienswaardigheden in Fort Lauderdale ???
    :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard

    ststone moet ook werken voor zijn centen, sorry.
    Er is zat te doen, morgen tussen 10 s'morgens en 8 uur s'avonds lucht balonnen down town delray beach..

    Wel even voor lunch naar Mizner park geweest, de duck tacoes zijn geweldig. ststone weet ook waar hij heineken van de tap kan krijgen.
    He ... het is memorial day weekend, het begin van GRILL season.
    Die amerikanen zijn volslagen gek en nemen nooit vakantie, whats up with that ??

    In de buurt en op zoek naar een goede engelse pub ?? of twee
    The Blue Anchor (East Atlantic in Delray) en st.stone's favoriet
    The Owl on Federal en ... after hidden valey on the west side. Have to have a Harp and a Ruben on Rye.

    Tosca, de Lauderdale tips komen er aan!!

  9. Top | #9

    Standaard 1 dag Ft. Lauderdale: wat raden jullie ons aan?

    Hallo allemaal,

    Ik lees al een tijdje mee op het forum. Op 30 juli vertrekken wij voor 11 dagen naar Florida, voor het eerst!
    Nu gaan we ook een dagje naar Fort Lauderdale en blijven daar overnachten, we komen vanuit Miami.
    Hebben jullie tips wat we deze dag kunnen doen?
    We willen zowiezo shoppen!
    De dag erna gaan we verder naar Orlando!

    Bedankt alvast groetjes Marieke

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: 1 dag fort lauderdale wat raden jullie ons aan?

    Wat ik zelf erg leuk vond, maar dat is dus al wat jaren geleden, was een boottocht langs de dure huizen, met o.a. het Witte Huis wat daar in het klein is ( of was?? ) nagebouwd.

    Groetjes, Sandra



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •