Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 46

Onderwerp: Tornado's in Florida

  1. Top | #31
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    37

    Standaard Tornado watch

    Voor central Florida is vandaag een Tornado watch afgegeven. Er is inmiddels behoorlijk wat schade gerapporteerd. Ook bij Sun 'n Fun, een groot luchtvaart evenement op het vliegveld van Lakeland, FL is behoorlijke schade. Als ik eerder deze week een vlucht had kunnen krijgen, was ik daarbij aanwezig geweest....

    http://bit.ly/fFVOQZ
    http://bit.ly/f2PKjS
    http://bit.ly/gxAmls

    Sterkte aan alle getroffenen!

  2. Top | #32
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tornado watch

    Heftig weertje, net even op de Orlandosentinal gekeken, daar staan ook een aantal filmpjes op.

    foto's

    En nu maar hopen dat de Florummers er veilig zitten, Teleton moest nog een aardig stukje rijden vandaag volgens mij.


  3. Top | #33
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tornado's in Florida

    Wij hebben de hele 192 (pakweg 90 kilometer) donnerwetter gehad. Daarvoor, tussen Jupiter en ST Lucy was het ook behoorlijk raak. Wijken zaten uren zonder stroom, benzinestations en de Mac waren gesloten. Stoplichten vielen uit. Maar onze Dodge hield vol.....

    De temperatuur was 13 graden gedaald t.o.v. FT. Lauderdale. Tussen St Cloud en Cane Island werd stapvoets gereden. Thuis bleek dat hier ook een stroomstoring is geweest, alle wekkers weer van slag. Veel afgewaaide takken hier, dus kennelijk was het feest. Maar we hebben zelf geen tornado gezien en om eerlijk te zijn, is dat maar beter zo.



  4. Top | #34
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Tornado's in Florida

    Vrij heftig. Ben je daar met de huurauto tegen verzekerd?
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  5. Top | #35
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    261

    Standaard Re: Tornado's in Florida

    De tranen zijn weer over mijn wangen gelopen. Na het verhaal van je te hebben gelezen van het gebruik van de bidet. Het verhaal gedeeld met mij collega. Gaan goed het weekend in. Ga zo door en blijf nog maar een tijdje in Cane Island.

  6. Top | #36
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Tornado watch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Heftig weertje, net even op de Orlandosentinal gekeken, daar staan ook een aantal filmpjes op.
    En nu maar hopen dat de Florummers er veilig zitten
    Zolang je maar binnen bleef was er niets aan de hand...
    Maar het was inderdaad behoorlijk heftig, vooral het onweer...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #37
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tornado's in Florida

    Het is al 2 dagen raak met tornado watches en warnings (en een echte tornado). Krijg ze netjes gerapporteerd in m'n mailbox, als het weer eens slecht weer is daar.

    Teleton een nieuw blog? Die moet ik weer lezen!

  8. Top | #38

    Standaard Re: Tornado's in Florida

    hey hallo allemaal,

    ik vlieg as. woensdag naar Orlando, moet ik nog uitkijken voor tornado's?

  9. Top | #39
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Tornado's in Florida

    Ik hoop voor jou dat de piloot dat doet ;-)

    Florida is normaal gesproken niet tornado gevoelig, komt door de ligging tov de zee. De uitzondering bevestigd echter de regel.

    Edit : Ouch. Ik haalde mijn info vanuit een foutieve bron zie ik nu. Excuus, wel tornado's dus.
    Laatst gewijzigd door rolthof; 18-04-11 om 15:34. Reden: fqe
    Mvg,
    Roy.


  10. Top | #40
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tornado's in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolthof Bekijk Berichten
    Florida is normaal gesproken niet tornado gevoelig, komt door de ligging tov de zee.
    Da's toch echt een misverstand, hoe kom je er bij? Florida heeft ongeveer 50 tornado's per jaar, hiermee staan ze op de vierde plaats in de VS. During the period 1950 to 2006, Florida reported 2,884 tornadoes according to NCDC figures. Het verhaal van de ligging en de zee zou ik nog wel eens van je onderbouwd wilen zien......:^o In alle staten rond de Gulf komen tornadoes voor.

    Het is hier niet zo erg als in Oklahoma maar tornado's komen hier dus met grote regelmaat voor. Op 1 april 2011 werd er in Centraal Florida nog grote schade aangericht en zaten grote delen van de staat langere tijd zonder stroom. Winkels werden gesloten, stoplichten werkten niet meer en vleigtuigen werden omvergeblazen. Een van de ergste gevallen stamt uit 1998 toen er bij een F3 tornado vele doden en gewonden rond Kissimmee vielen.

    Er is hier een uitgebreid waarschuwingssysteem voor radioluisteraars en televisiekijkers. Ze worden per minuut van de ontwikkelingen op de hoogte gehouden. Ook in de themaparken worden bezoekers geinformeerd over zware stormen en mogelijke tornado's.

    Het grapje over de piloot is dan misschien wel lollig, maar ik zou de eventuele tornadowaarschuwingen voor Florida maar serieus nemen. Vooral omdat ze pas zeer kort van te voren kunnen worden afgegeven. Tornadoes zijn immers erg moeilijk voorspelbaar.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •