Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 117

Onderwerp: Wonen en werken in Florida

  1. Top | #21
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Mijn ervaring is niet zoals Maartje beschrijft, maar ik heb dan ook heel bewust voor de verhuizing gekozen (maw niet omdat ik iemand had ontmoet oid) en had vrijwel iedereen, die me lief was, de eerste jaren hier om me heen.
    Ik heb nog geen dag spijt van mijn keuze en woon hier al 21 jaar. Ik voel me ook echt Amerikaans (misschien omdat ik hier zo jong al heen ben gegaan?). Aan de andere kant ben ik blij met mijn Nederlandse achtergrond en met de komst van het internet vind ik het ook heel leuk zoveel meer contact met Nederlanders te hebben.
    Maar ontworteld heb ik me nooit gevoeld en mijn naaste familie (ouders, broers, zus) waren om te beginnen hier en nu heb ik mijn gezin hier.
    Ik zie het juist als een grote rijkdom om tot twee landen te "behoren", ik zie in beiden positieven en negatieven, maar vooral positieven. Ik zie dan ook erg uit naar onze vakantie in Nederland in november.

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Ja Petra, het is denk ik wel anders als je met zoveel naasten om je heen naar je nieuwe land verhuist. De mensen waar ik op doel waren al volwassen, lieten dus hun naaste familie (broers, zussen, ouders) achter in NL. Wat dan ook vervelend is is als je ouders gaan kwakkelen, wat ons bijna allemaal ooit overkomt/overkwam.

    Het lijkt mij heerlijk om in een land met een prettiger klimaat (ik vind het meestal te koud hier, al hoor je me de afgelopen paar dagen niet klagen) en meer natuurschoon te wonen. Tot nu toe houden we het echter maar bij zoveel mogelijk vakantie vieren in dat soort landen!

    Bai,

    Maartje

  3. Top | #23
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ofschoon ik gek ben op Amerika, er al een keer of 20 ben geweest, en de laatste jaren 2 a 3 keer per jaar ga, zou ik er toch niet definitief willen gaan wonen. Ten eerste heb ik teveel binding met Nederland, familie, vrienden en mijn hobby's, en ten tweede zou ik dan niet weten waar ik dan weer naar toe moeten gaan op vakantie. het leuke is juist, dat ik het hele jaar kan denken: nog zoveel maanden, en ik mag weer !!
    Verder denk ik, dat als je emigreert, je heel goed moet overwegen waar je naar toe gaat in de VS. Florida is een leuke staat voor vakantie, maar om er te wonen en te werken lijkt het me toch niet het ideale gebied.
    Ik denk dat je bv. in het noordwesten makkelijker kunt aarden en sneller een baan hebt.
    Ikzelf vind Portland in Oregon een heel fijne stad, maar ook North Carolina trekt me wel.
    Maar hoe het zou zijn om er te wonen ??
    Maar ja, als je de log's van Petra, Martin en Hein (ja, ik lees ze alle drie) leest, zijn er best mogelijkheden.
    Eric

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Of je bij een emigratie (naar waar dan ook) ontworteld, is denk ik vrij persoonlijk. Ik was tien toen ik met moeder, zusje en broertje naar Nederland verhuisde, maar ik voel me niet ontworteld of verloren, of wat dan ook. Ik ben net zo Amerikaans als dat ik Nederlands ben. (Qua gevoel dan.) Je kunt dan zeggen dat het makkelijker is, omdat je jong bent, maar dat is slechts gedeeltelijk waar. Je integreert uiteraard makkelijker, simpelweg omdat je nog in ontwikkeling bent en nog aan alle kanten wordt bijgeschaafd. Maar het is als kind denk ik (ik weet het niet, ik vermoed het maar) moeilijker om de omschakeling in eerste instantie te bevatten en om te accepteren, omdat het natuurlijk niet je eigen keuze is geweest.
    (Al was/is dit in mijn geval een beetje anders, ik kan theoretisch op iedere moment m’n ‘abo nederland’ opzeggen en teruggaan.)
    Wat brengt me op het mensen achterlaten... Mijn vader en zijn kant van de familie zitten nog allemaal in de VS, mijn moeder en haar familie zitten hier. Je laat het ene achter, maar krijgt het andere ervoor terug. Maar dat is met alles zo. En daar moet je maar mee kunnen leven. Natuurlijk mis je altijd de VS als je in NL bent, en andersom. Maar of dat zo ontwortelend en dramatisch is? Ik denk Petra gelijk heeft – het is juist een grote rijkdom om tot twee landen te kunnen behoren, ondanks alle haken en ogen het soms heeft. Tussen twee levens kunnen schakelen is een heerlijke luxe.
    Dit gaat niet voor iedereen op, dat weet ik. Mijn grootouders zijn ook na jarenlang heen en weer verhuis tussen de VS en NL uiteindelijk hier gevestigd.

    Eric: Of je in het noordwesten makkelijker aan een baan komt, hangt denk ik wel af van in welk veld je werkt. En het is ook veel duurder leven in het noordwesten. Florida is vergeleken met New York bijvoorbeeld vrij goedkoop. Daarnaast moet je ook denken aan aan een (betaalbare) woning komen, enz. En aarden, tsja. Immer persoonlijk.

    Emigratie is wat je ervan wilt maken/ maakt… is mijn ervaring.

  5. Top | #25
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Mijn familie dichtbij hebben was alleen de eerste paar jaar zo, maar hielp zeker. Mijn moeder en jongste broer wonen inmiddels alweer jaren in Nederland, mijn zusje in Massachusetts (8 uur rijden hiervandaan) en mijn oudste broer in Canada, 12 uur rijden van hier. Alleen mijn vader woont nog dichtbij, al zal die binnen afzienbare tijd ook naar mijn moeder in Nederland gaan, daar ben ik vrijwel zeker van.
    Dat vind ik natuurlijk niet leuk en dat zou (waarschijnlijk, maar ook niet zeker natuurlijk) anders geweest zijn, als we in Nederland waren gebleven. Ik zou ze dolgraag allemaal dichterbij hebben, ik zie mijn neefjes en nichtjes veel te weinig en een neefje van 3 heb ik nog nooit gezien. Mijn moeder heeft veel gezondheidsproblemen en de afstand maakt dat inderdaad moeilijk. Maar ja, je kunt niet alles hebben en dat geldt zowel voor emigranten als niet-emigranten .

  6. Top | #26
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Wij hebben concrete plannen om definitief te verhuizen naar Florida. Uiteraard doen we mee aan de DV-lottery en we hebben ook al ons huis te koop staan. Deze plannen zijn al ca. 8 jaar geleden ontstaan en daarom ben ik toen van werkomgeving veranderd om ervaring op te doen in een bedrijfstak waarmee ik meer kans maak op de Amerikaanse arbeidsmarkt.

    Als we ons huis verkocht hebben zijn er 2 mogelijkheden: óf we zijn inmiddels "ingeloot" in de DV-lottery, zodat we die procedure afwachten, waardoor we green cards hebben en bij elke US-werkgever aan de slag mogen. Óf we zijn niet ingeloot en dan ga ik via mijn huidige werkgever overplaatsing aanvragen naar de Amerikaanse vestiging (met bijbehorende werkvergunning).

    Theoretisch is er nog een derde mogelijkheid, maar ik begrijp dat de jackpot van de Staatsloterij reeds geclaimd is door andere bezoekers hier...

    Overigens merk ik dat naarmate de plannen concreter werden, de "binding" met Nederland (en de mensen hier) al sterk afnam...

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Strijen
    Berichten
    33

    Standaard

    Ik heb zelf al jaren familie wonen in de us. Die zijn daar in goede banen beland en die voelen zich beslist niet ontworteld o.i.d. Bovendien is het tegenwoordig wel anders dan 20 jaar geleden. Toen verloor je de mensen echt uit beeld. Tegenwoordig met de prijzen gaan wij veel naar de overkant en door email en internet heb en houd je veel makkelijker contact. Ik zie ze vaker dan sommige familieleden in Nederland.

  8. Top | #28
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Inderdaad, ik heb jarenlang heel weinig contact met "Nederland" gehad en met de komst van het Internet is dat de afgelopen tien jaar heel erg verbeterd. Mijn Nederlands is er ook weer op vooruit gegaan .

  9. Top | #29
    Newbie BarbaraUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    2

    Standaard HELP! Wonen en werken in Fort Lauderdale / Miami

    Hallo,

    Mijn naam is Barbara en ik wil januari 2008 voor 3 maanden naar Florida om daar in een bar / restaurant te gaan werken en natuurlijk vooral veel te genieten. Waarom 3 maanden? Omdat dat volgens mij de langst toegestane tijd is al je er wilt gaan werken, weet iemand of dit klopt?

    Mijn grootste 'probleem' is nu echter dat ik GEEN idee heb waar ik kan verblijven 3 maanden lang. Heb al op websites gekeken als:
    http://www.rentmiami.com
    https://my.apartmentsearch.com
    http://miami.craigslist.org

    Maar ik kon niet echt iets vinden dat ik super geschikt vond.
    Hebben jullie ENIG idee waar ik woonplekken kan vinden?

    Bendankt !!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 08:24. Reden: font

  10. Top | #30
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Ga je op het Visum Waiver Program? (zo'n groene kaart) Dan mag je überhaupt niet werken. Dat is een vakantie visum. Indien je dat toch zou doen, ben je strafbaar.

    met een B1/B2 ook niet.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 08:28. Reden: 1+1
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •