Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 117

Onderwerp: Wonen en werken in Florida

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Neede
    Berichten
    11

    Standaard Wonen en werken in Florida

    Wie van jullie heeft ervaring of tips om aan werk te komen in Miami?

    Zo kwam ik laatst in gesprek met de taxichauffeur die mij van het hotel naar het vliegveld bracht. Hij kwam een aantal jaar geleden in Miami aan zonder geld, zonder ook maar iets geregeld te hebben. Hij liep hotels af om te vragen of hij er kon werken en het was hem uiteindelijk gelukt.

    Dat is één manier. Hebben jullie misschien andere ideeen?

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Lijkt mij dat je in de eerste plaats een goed visum moet regelen en een Greencard. Volgens mij mag je anders nergens werken en met illegalen gaan ze daar anders om dan hier.

    In je intro schrijf je dat je student bent:
    Afstuderen en (via internet?) bij een Amerikaans bedrijf solliciteren. Eventueel een aanvullende studie in de US regelen, dan ben je daar vast. Ook kan je via de Ned. vestiging van een US bedrijf solliciteren.
    Ik heb zelf bij een 2-tal US bedrijven gewerkt en een kennis van mij ook bij weer andere. Er zijn er die je hier in dienst nemen en na een "proeftijd" voor een langere training naar de US zenden. Evt. kan je dan proberen daar te blijven.
    Ik moet wel zeggen dat je je niet op de mooie kanten moet blind staren. Het is keihard werken met een keiharde mentaliteit en matige sociale voorzieningen.

    Ik heb zelf niet in de US gewerkt, maar ik heb vele jaren voor 2 US companies gewerkt. Een is een beursfonds en heb hiervoor de financieel/ ecomische kant van een Ned. deelneming opgezet. Het andere is een private-owned company met 2 dochters in Ned en 1 in Duitsland. In totaal meer dan 80 in de US. Zit bij de top-50 private-owned companies. Ik heb vele hiervan langer bezocht en daar zowel zakelijk als prive contacten met collega's (controllers/fin. management) gehad. Dit bedrijf had voor US begrippen een goed sociaal beleid, maar ik heb daar ook collega's met meer dan 10 dienstjaren plotseling "gemist". Er werd duidelijk met ellebogen gewerkt om er zelf beter van te worden. Hard werken was regelmatig meer dan 10 uur per dag, weinig vrije dagen, naast een 8-tal bankholidays maximaal een (werk)dag of 10 per jaar vrij en een vrij sobere en dure medische voorziening. Een pluspunt was dat deze zaak een goede zeer directe winstdelingsregeling had. Als staflid profiteerde je direct en meetbaar mee in de resultaten.
    Ik vind het een mooi land, ik heb in de loop der jaren haast het hele vaste
    land van de US doorkruist en ik kom er graag met vakantie, maar ik zou er nooit vast willen werken. Ik moet je wel zeggen dat ik dat gevoel ook bij Frankrijk heb hoor.

    Misschien heb je tijdens je stage goede kans om (andere) indrukken op te doen en kom je tot heel andere conclusies, dat zal wellicht mede van je prive-omstandigheden (familie/relatie) afhangen.

    Probeer het met je stage in iedere geval, laat de kans niet lopen.

    Succes
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-11 om 07:14. Reden: 1+1+1

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Jenkie,

    Ik heb voor verschillende bedrijven in de VS gewerkt en het is keihard werken, meer dan in Nederland. Je krijgt vooral in de eerste jaren veel en veel minder vakantie, bijvoorbeeld. Maar ik had altijd zoveel plezier in mijn werk, dat het me niet uitmaakte. Bovendien is wonen en werken in een ander cultuur eindeloos interessant, vind ik.
    Maar makkelijk zal het niet zijn om een visum te krijgen. Kijk eens op http://www.allesamerika.com, het "emigratie" forum daar staat tjokvol informatie over dit onderwerp.

  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    4

    Standaard emigratie naar Florida

    Hallo, heeft iemand op deze site, ervaring met emigratie naar Florida, en met overname van een bedrijf, of op franchise basis.
    Wij zijn vorig jaar nog bij mijn broer een maand in de VS geweest, en mijn man wil er voorgoed heen, nu moet ik zeggen dat ik er zelf ook steeds meer zin in krijg.
    We hebben wel 2 opgroeiende kinderen van 15 en 13 jaar.
    We kunnen ook binnen een paar jaar het bedrijf van vrienden overnemen, maar we zien weinig toekomst in Nederland.
    Ik weet niet of dit de goeie site is, maar probeer het maar.

    groetjes Lida

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Hoi Lida,

    Ik heb geen ervaring met het overnemen van een bedrijf, maar weet wel, dat de scholen in Florida als erg slecht bekend staan. Voor je iets onderneemt, zou ik uitvinden wat de scholingsmogelijkheden voor je kinderen zijn. Die zijn echt zeer verschillend, afhankelijk van de staat waar je je vestigt!

    Ik wil je niet afschrikken, maar met twee tieners (zelfde leeftijd als die van mij overigens ) zou dat toch belangrijk zijn voor mij.

  6. Top | #6

    Standaard

    Het is weliswaar 20 jaar geleden, maar toch...

    Na mijn Hotelschoolopleiding ben ik toen meteen naar Fla gegaan en heb er voor Holiday Inns gewerkt. Uiteindelijk ben ik er 3 jaar gebleven. Toen ik op het punt kwam te moeten besluiten of ik er wilde blijven, ben ik eerst terug gegaan naar Nederland. Dit werd een zeer moeilijke periode maar wel een leerzame. Nu ben ik blij dat ik in Nederland gebleven ben. USA ij te vlak, te plat en te weinig diepgang. Daarbij moet ik wel zeggen dat de vakantiestaat Florida misschien niet gemiddeld USA is....

    Mijn ervaringen:
    1. Als je er een eigen zaak hebr, is het goed leven (als de zaak goed loopt..) Het is er prima wonen zolang het goed gaat.
    2. Je bent en blijft Nederlander. Een vakantie is anders en op een gegeven moment kom je in het dagelijkse leven zaken tegen waar je moeite mee gaat krijgen zoals bijvoorbeeld de opvoeding. Het is het land van alles of niets. Ook is je incasseringsvermogen anders. Als een Amerikaan grote pech heeft, zegt hij Who cares, en gaat verder. Wij zijn grote tegenslagen niet gewend.
    3. Het ideale land bestaat niet. Dat is een beetje Nederland en een beetje Florida. Helaas zit er tussen deze 2 alleen maar water...
    3. Nederlanders die er zitten hebben het heus niet gemakkelijk en blijven heimwee houden. Ze zijn echter wel opportunistisch (geworden) en zullen hun besluit om te emigreren rechtvaardigen. Ik ken echter veel Nederlanders die best terug zouden willen komen....
    4. Een vakantieervaring is geen leefervaring!

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    4

    Standaard

    Hallo Petra en Dreetje,
    Allebei bedankt voor jullie reactie, waar ik nog even op wil reageren.
    De verhalen over de scholen in de VS hebben we vaker gehoord en dat is ook van belang bij onze keus. Er zijn niet voor niets Nederlanders maar ook Amerikanen ( bv. Madonna :wink: ) die ervoor kiezen om hun kinderen niet in de VS naar school te laten gaan. Aan de andere kant heb ik van mijn broer gehoord dat de scholen in het zuiden van Florida niet zo goed zijn, maar dat in het noorden van Florida juist hele goede scholen zijn vergeleken met de rest van de VS.
    In antwoord op de ervaringen van Dreetje wil ik zeggen dat ik me goed kan voorstellen dat vakantie ervaringen anders zijn dan het er echt wonen. Aan één kant zouden we de uitdaging wel aan willen gaan, maar ja zoals je schrijft is het ook een land van alles of niets. Hier heb je dan toch wat meer zekerheid. Daarbij is het zo dat we hier binnen een aantal jaren ook een bedrijf over zouden kunnen nemen. Dat bedrijf kennen we.
    De twijfel zal voorlopig wel blijven bestaan, hoewel we wel binnen een bepaalde tijd een keus zouden moeten maken, omdat de kinderen ook ouder worden. Nu willen ze nog wel mee, maar over een paar jaar kan dat wel eens anders zijn en wat doe je dan? Je begrijpt..twijfel..twijfel..twijfel :? :roll:

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard emigratie naar Florida

    Het is altijd moeilijk om kinderen van deze leeftijd van school te laten veranderen. Wij kwamen na 4 jaar Nederland en internationale school weer hier terug . Moest mijn oudste dochter het laatse jaar High school doen. Ze heeft er nooit bij gehoord. Er zijn ook katholieke ,en particuliere scholen,die veel kleiner zijn. In Nederland zijn ook niet alle scholen zo goed, moet je ook uitkijken. Hier is het alleen zo , waar je woont ga je naar school, dus geen keuze tusen een chr. of openbaar scholengemeenschap, of gymnasium. Iedereen mag gratis naar de openbare high school, en daar kan je zelf het atheneum of lbo van maken. Maar als je kinderen van de midelbare school af zijn , kunnen ze hier gaan studeren ,en dan zijn de mogenlijkheden on beperkt. Je moet wel dieper in de buidel tasten dan in Nederland, maar je kan alles studeren wat je wilt.
    Ik ben zo'n geemigreerde Nederlander . Zou nooit meer in Nederland willen wonen.
    (alleen om een paar weken te fietsen )

  9. Top | #9
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    4

    Standaard emigratie

    Het is voor ons ook niet zeker, of we naar Florida gaan, we hebben e.v.t. een bedrijfje kunnen vinden vlakbij mijn broer in Colorado, wat hetzelfde werk is, als wij nu doen.
    We horen van meerdere dat ze geen spijt hebben, van de emigratie.
    Mijn broer wil voor geen goud meer terug naar Nederland.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: vraagske vo miami

    Lees eens de volgende verhaal, van een nederlander die de green card lottery heeft gewonnen en sinds kort daar woont:
    http://www.verenigdestaten.info/alginfo/dv2004.html
    Kijk ook onde de zoekfunctie van dit forum bij immigratie.
    Het is denk ik iets minder eenvoudig dan jij denkt, om toestemming te krijgen, of je moet een Amerikaanse vrouw trouwen.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 09:24. Reden: fqe



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •