Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 117

Onderwerp: Wonen en werken in Florida

  1. Top | #51
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Wonen en werken in Florida

    Laatst gewijzigd door Njit; 27-09-08 om 17:53.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #52
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Wonen en werken in Florida

    ...en hier vind je ook veel informatie over immigratie, wonen, werken: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id...tudy_exchange/



  3. Top | #53
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Berichten
    1

    Standaard 2-3 maanden Miami

    Hallo, Ik ben Jessy van België.
    Ik droom ervan om naat Miami te verhuizen maar zou eerst zo eens een maand of 2 willen gaan verkennen (woonst, werk, veiligheid, ...).
    Uren heb ik al op internet zitten zoeken voor een betaalbaar appartement of studio, welke paperassen er in orde moeten gebracht worden etc....
    Nu belande ik op deze site en hoop dat jullie ervaringen willen delen met me.
    Als ik zoek naar een verblijf zijn dat steeds van die Luxe zaken enzo en dat heb ik nbiet echt nodig. Kan je daar niet iets huren voor een paar maanden zoals hier een appartement of studio.
    Is het daar eenvoudig voor je kind naar school te laten gaan.
    Hoe vind je daar werk? makkelijk of eerder moeilijk iets te vinden?
    .....
    Ik heb nog zoveel vragen maar wil iemand mij wat inlichtingen geven aub.

    groetjes,
    Jessy

  4. Top | #54
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: 2-3 maanden Miami

    Jessy, indien je geen direct familielid hebt dat al een us citizen of resident is, je niet beschikt over het kapitaal om een bedrijf op te richten waar je 10 amerikanen in kan laten werken, je niet met een amerikaan(se) trouwt, je geen special skills hebt, je geen bedrijf hebt die je wilt sponsoren (kost hun 10.000) en de Green Card Loterij niet hebt gewonnen is het helaas onmogelijk om in de VS te werken.

  5. Top | #55
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: 2-3 maanden Miami

    Hoi Jessy,
    Er zijn al eerder topics geweest over wonen en werken, het enigste wat ik je kan vertellen is dat ik Europa zat was en ook voor drie maanden ben gegaan om uit te vinden wat de mogelijk heden zijn.
    Ik ben zelfs voor zo'n anderhalf jaar na iedere 3 maanden heen en weer gevlogen.
    Je zult zien dat je snel in aanraking komt met heel veel europeanen, zuid afrikanen enz.
    Je zult er dan ook achter komen waar een wil is is een weg.

    Als je er 200 % zeker van bent dat dit is wat je wilt, gewoon doen, je kan altijd terug keren, niemand die je tegen houd.
    Niet geschoten is altijd misgeschoten, en je weet het toch niet, ga eerst maar eens kijken.
    Ik dacht dat ik bijv financieel geweldig vooruit was gegaan, 2 gulden zoveel voor mijn dollar, moet je nu kijken.
    Nogmaals in een drie maandse trip kun je een hoop leren, ik ben gewoon in hotelletjes begonnen en heb lokaal via andere mensen mijn eerste appartement gevonden, als je alleen bent zou je ook nog naar een zogenoemde roommate situatie kunnen kijken.
    Dit zal je toch hier moeten doen, want je wilt wel zien met wie je temaken hebt.
    Veel geluk en geniet er vooral van, wat er ook gebeurt.

  6. Top | #56
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: 2-3 maanden Miami

    Het is een slechte tijd om makkelijk goed werk te vinden, het is voor velen mensen makkelijker om werkeloos te worden op dit moment.

    Wat ik gewoon duidelijk wil aangeven is dat als je echt naar hier wilt komen en er is niets dat je tegenhoud, dan moet je het gewoon doen.
    En een heel goed plan is om eerst eens voor drie maanden te gaan kijken, misschien haak je wel af voordat je door de legalisatie molen wilt gaan.
    En heel belangrijk naar mijn mening is dat je mensen wilt ontmoeten die de stap gemaakt hebben, zij zijn de gene die je kunnen vertellen over het hoe en wat, zij hebben de contacten.

    Kortom wil je emigreren zonder dat je voldoet aan de voorwaarden die Bambino aangeeft dan zul je hier moeten komen, in Europa kun je er niets aan doen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 22:07.

  7. Top | #57
    Regelmatige Bezoeker TRF's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Germany
    Berichten
    35

    Standaard Wonen in Orlando

    Sorry als dit al vaker is gevraagd: dat zal ook wel, ik kan ze alleen niet vinden (mocht het zo zijn) Please, don't take it out on me..

    Right... Ik ben vreselijk "Open minded" en probeer wel eens een gokje te nemen.... Ik ben ook vreselijk gek op Florida, de mensen, de omgeving en de huizen...

    Ik ben daarom van plan om mijn kinderdroom waar te maken en dat is dus verhuizen naar Florida. Ik heb al een huis op het oog, wat er goed uitziet en niet vreselijk duur is.... Ik ben niet vanplan om het te verhuren, maar er permanent te gaan wonen....

    ??^Kunnen jullie hier wat informatie over geven^??

    Nou wil ik ook kijken of ik er een bedrijf kan gaan opstarten...
    Ik heb al een idee over wat voor bedrijf, maar is dit verstandig om te doen?? Hebben jullie hier al ervaring mee???

    Alvast bedankt...

  8. Top | #58
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Wonen in Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRF Bekijk Berichten
    Ik ben daarom van plan om mijn kinderdroom waar te maken en dat is dus verhuizen naar Florida. Ik heb al een huis op het oog, wat er goed uitziet en niet vreselijk duur is....
    Snap out it...
    Ten eerste wat Franks al schreef, een green card...
    Ten tweede, een visum, voor een eigenbedrijf heb je een L1/L2 visum nodig... die is voor de eerste keer 2 jaar geldig, daarna steeds stukken van 4 jaar...
    Het nadeel van een L1/l2 visum is dat ze 'm zomaar niet vernieuwen... of je nu een bedrijf daar hebt of niet...
    Dit betekent dat je je bedrijf moet verkopen... want éénmaal geen verlenging gekregen is nooit eer een verlenging krijgen voor een L1/L2...

    Je hebt eerst een visum nodig en daarna maak je pas KANS op een Green Gard...
    Tenzij je een hééééééél pak geld hebt liggen...

    Om een eigen bedrijf te starten heb je:
    Een bedrag van tenminste US$300.000,- nodig (dit mag niet in de vorm van een lening zijn...
    Je kunt ook een bedrijf overnemen, maar dan moet het overname bedag minimaal 350.000,- zijn (officieel vast gesteld door een notaris.

    Om in aanmerking te komen voor een L1/L2 visum is een soort "Catch 22"
    Want je dient eerst je investering te maken en je bedrijf te openen met minimaal 1 á 2 meewerkende US Citizens...
    Pas dan kun je het visum aanvragen...
    Maar dan kun je niet meewerken.
    En om mee te werken heb je een Green Card nodig.
    Maar om een Green Card te verkrijgen heb je eerst weer een visum nodig...

    Het gemakkelijkst is het om eerst een goede baan daar te vinden (hard to find)
    En dan via die werkgever een visum aanvragen... De werkgever moet dan op voorhand een zogezegde "plea" indienen, meestal krijg je dan wel een visum...
    De enige die dat nog weleens wil doen (afhankelijk van je opleiding) is Disney.
    Maar heb je geen "grote" diploma's, zoals een universitaire graad" kun je het wel vergeten...
    Anders kom je in de parken te werken tegen een zeer schraal loontje ongeveer 5% boven het minimumloon...
    En krijg je een visum voor ten hoogste een half jaar... Maar nog steeds geen L1/L2 visum maar een soort student exchange visum...

    Vergeet trouwens ook niet dat je een hele goede ziektekostenverzekering nodig hebt.
    Disney biedt deze, tegen een betaalbare premie, als één van de weinige werkgevers aan.
    Laatst gewijzigd door corrus; 29-03-09 om 17:02.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #59
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Wonen in Orlando

    Ik ben daarom van plan om mijn kinderdroom waar te maken en dat is dus verhuizen naar Florida.
    Het klinkt alsof je idd een droom wilt waarmaken. Hier komt echter heeeel veel bij kijken. Zie bericht van Corrus.
    Indien je dit niet heeeel goed voorbereidt gaat het je veel geld kosten. De USA zijn nu aatrekkelijk voor vakantiegangers. Om er te gaan werken en wonen. (zeker met een eigen bedijf) is heel andere koek.
    Mijn advies: Probeer er een baan te vinden en zorg dat je werkgever je een visum verstrekt. Ben je tneminste "binnen".
    Ben voorzichtig. Een droom spat nl ook vlug uit elkaar.!
    succes

  10. Top | #60
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Wonen in de USA

    Ik denk dat er veel dingen hier in Nederland/Europa toch beter voor elkaar zijn dan in Amerika. Ik twijfel, maar zou best een jaartje er willen wonen/werken, zonder m'n huis in NL er voor op te hoeven geven. Ik houd het dus lekker bij vakanties, ik denk dat de meesten Amerika te rooskleurig in zien. Als je er eenmaal woont kan het nog wel eens tegenvallen.

    Wel zou ik bijv. na m'n pensioen lekker 3 maanden per jaar er willen blijven om te overwinteren (ipv Benidorm ), maar dat duurt nog tientallen jaren, wie weet is Amerika dan al vernietigd door een nucleaire ramp, is de pensioenleeftijd opgetrokken naar 85 jaar en de pensioenpotjes nagenoeg leeg, dat je veelste weinig pensioen krijgt om uberhaupt op reis te kunnen naar Amerika :mrgreen:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •