Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Eerder terug door overlijden/ziekte

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    53

    Standaard Eerder terug door overlijden/ziekte

    Hallo allemaal,

    ik heb al een beetje zitten zoeken naar een topic hierover, maar kon niets vinden vandaar dat ik even een nieuw onderwerp plaats.

    Het zit namelijk zo:
    sinds november is mijn oma ernstig ziek (kanker) en vorige maand is gebleken dat zij niet meer beter zal worden. Na dat (voor zover dat kan)een beetje te hebben verwerkt, ben ik gaan nadenken over wat we moesten doen met onze vakantie. Annuleren was mijn eerste ingeving,maar dat kan niet zomaar.
    Ik heb al met de reis-annuleringsverzekering gebeld en zij zeggen dat als op het moment van +/- een week voor tot aan het vertrek geen sprake is van een levensbedreigende situatie wij niet kosteloos kunnen annuleren. Nu kost deze vakantie redelijk veel geld en hebben wij besloten toch te gaan. Ook hebben we dit met mijn oma besproken en zij wil echt niet dat we thuis blijven..

    Maar wat als wij tijdens de vakantie worden teruggeroepen? Hoe moeten we dan alles regelen om thuis te komen? Of wort dit na een telefoontje (anwb alarmcentrale?) voor je geregeld?
    Qua geld weet ik al dat ik dan alles terug krijg, dat zou me op dat moment niet eens interesseren trouwens.
    Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen, want ik maak me er best druk om. Je zit toch heel wat km verderop en in 3 weken kan er heel wat gebeuren..

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    limburg
    Berichten
    51

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    hallo Elise

    Wij zitten in het zelfde schuitje.
    Bij mijn moeder is op 2 plaatsen kanker geconstateerd.
    Zij wordt hier de komende weken aan geopereerd. Dit wordt een zware operatie, daarbij is zij ook nog dementerend en woont ze in een verpleeghuis. Wij vertrekken over 6 weken. Zoals het er nu uit ziet gaan wij gewoon op vakantie. Wij hebben ook een reis en annuleringsverz. afgesloten en die zeiden dat in geval van overlijden, tijdens onze vakantie, de kosten voor terugvlucht en niet genoten vakantiedagen worden vergoedt. Dit moet je dan gelijk melden bij je reisverz., hun adviseren je dan wat je verder moet doen. Dit heeft de reisverzering ons verteld.
    Bij ons handelt het zich ook nog om mijn kinderen en aangetrouwden, die gaan nl ook mee. We hopen ook dat alles goed gaat.
    Ik wens je veel sterkte en hopelijk toch een mooie vakantie.

    gr
    Laatst gewijzigd door kyra; 22-04-10 om 06:55.

  3. Top | #3
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    hi

    Ik kan je niet echt helpen maar wil je wel veel sterkte wensen en toch, ondanks je zieke oma, een heel fijne vakantie met mooi & leuke dingen.
    Wij zijn een x onverwachts terug gemoeten vanaf Malta wegens 'n sterfgeval, opa v iemand in t gezelschap. We konden 2 dgn later mee met een vlucht, kregen de resterende dagen vergoed (qua hotelkosten) en bv ook de telefoonkosten. Je moet wel alles kunnen aantonen dus bonnetjes ed. bewaren.
    Dit was echter in 2000, geen idee hoe dingen nu zijn.
    Nogmaals, sterkte!!

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    In geval dat je om deze reden terug moet...

    A L L E S laten regelen door de annuleringsverzekering... ZIJ regelen de retourvluchten...niet zélf gaan fröbelen of dingen proberen te regelen...
    In de meeste gevallen is een reourvlucht binnen 1 dag door de vezekeringsmaatschappijen geregeld...

    Dus... gewoon op vakantie gaan... en indien nodig het bovenstaande opvolgen...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #5
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Dag Elisa, wij wensen je veel sterkte toe en hopelijk hebben jullie alsnog een top vakantie. Ik zou corrus volgen, dan loopt niks elkaar voor de voeten en is er ook geen enkele discussie. Volgens mij is dit ook de juiste weg!
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    53

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Echt heel erg bedankt allemaal hier kan ik wel wat mee. Wat Corrus zegt was ook mijn idee, maar ik wist niet zeker of het ook zo werkt vandaar.

    Ik hoop maar dat er niets gebeurt en we gewoon op vakantie kunnen, maar goed je weet het nooit.

    @Kyra jij ook een hele fijne vakantie en heel veel sterkte voor de komende tijd.

  7. Top | #7
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Allereerst heel veel sterkte.
    Ik heb nog een tip. Zorg ervoor dat je een blog of website hebt waar al je gegevens en kopieën van jullie paspoorten opstaan. Deze kun je dan zo doorgeven aan je verzekeringsmaatschappij zodat zij altijd alle info beschikbaar hebben.

    Veilig idee en nooit geen fouten in namen etc.
    Sterkte
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    53

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    o dat is wel een goede inderdaad, of ik mail het naar mijn hotmail adres dan kan ik het altijd nog doorsturen naar ze. In ieder geval bedankt voor de tip!

  9. Top | #9
    Stamgast ferret's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    133

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Wij hebben in 2008 onze reis wel geannuleerd. Een brief van de huisarts was alles wat de verzekering nodig had. De huisarts wilde die eerst niet geven, omdat niemand daar over liegt(zei ze) maar de verzekering stond daarop. Achteraf is mijn vader 3 weken na de periode van onze vakantie overleden. De tijd die wij nog hadden met hem, waren belangrijker voor ons dan 3 weken vakantie. Mijn vader vond dat flauwekul. Die vond dat we moesten gaan. Maar ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben.

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    53

    Standaard Re: Eerder terug door overlijden/ziekte; wat te doen?

    Ja klopt, ben ik met je eens. Maar de verzekering heeft een brief nodig dat er sprake is van een direct levensbedreigende situatie (dus dat het er dat uit ziet dat ze in die 3 weken komt te overlijden). Daar is nu geen sprake van, ze is opgegeven maar ligt niet op haar "sterfbed". Daarom krijgen wij geen doktersverklaring. Die krijgen we pas als er wel van zo'n situatie sprake is. Want, wordt er gezegd, je kan wel opgegeven worden maar dan kan je toch nog maanden tot zelfs jaren (met bestraling/chemo ed) blijven leven. Natuurlijk kan er een hoop gebeuren in 3 weken en gebeurt er iets dan kunnen wij gewoon terug en worden resterende dagen vergoed (woorden van de verzekering, niet de mijne).

    Mijn eerste ingeving was ook blijven en ik weet nog niet of ik er wel goed aan doe om te gaan. Maar annuleer ik nu, ben ik gelijk platzak want dan krijg ik niets.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 22-04-10 om 22:14. Reden: fqe



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •