Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 49

Onderwerp: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

  1. Top | #11
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Michael,

    we zijn wel bekend met het begrip 'Dive Coaster'. In de UK hebben we Oblivion gedaan. Dit is de oer-versie van deze achtbanen.



    En wat betreft achtbanen zijn wij toch al verpest. We hebben de hoogste en snelste banen van de wereld al gedaan
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #12
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Gaan jullie bij Theatre of the Sea met dolfijnen zwemmen? Onze ervaringen daar waren helemaal top! Zo gaaf om aan de vinnen van zo'n prachtig dier te 'hangen'!! Als je boekt, wel even een maand van te voren bellen om te reserveren, zit bij je entree ook: de show's van de dolfijnen, zeeleeuw, je kunt door het parkje lopen en allelei vissen bekijken, best leuk. Je kunt ook nog de rest van de dag aan het strand doorbrengen...
    Er zijn douche's (als je het douche kunt noemen, maar je bent i.i.g. het zout van je lijf kwijt) voor na het zwemmen met de dolfijnen. Het water is superzout!!

  3. Top | #13
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Allereerst, hartelijk dank voor jullie reacties. De tips heb ik genoteerd en ga ik mooi op m'n gemakje bekijken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Ja, is zeker goed verdeeld. Alleen (zoals eerder gezegd) is de reis van Key West naar Naples behoorlijk lang, volgens Mapquest:
    Total Est. Time: 4 hours, 50 minutes

    Total Est. Distance: 247.38 miles
    Dat valt toch wel mee? Dat is nog geen 5 uur rijden dus... bedoel, het is niet 5 uur achter elkaar rijden! Toen wij afgelopen vakantie naar Kennywood zijn geweest, reden we 's ochtends rond 9 uur aan en kwamen we pas na 3 1/2 uur rijden bij Kennywood aan. Om iets over 6 stapten we de auto weer in om vervolgens na 3 uur rijden een hotel op te zoeken. Die dag hebben we dus bijna 6 en een half uur gereden. Prima te doen!
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #14
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Sheikra duurt een stuk langer maar in essentie zijn ze hetzelfde. De spanningsopbouw bij Oblivion is erg goed. Je gaat langzaam omhoog met de kettinglift en daarna met een bocht naar de drop. Hier blijf je even hangen boven een donker gat waarna je naar beneden valt.

    De looping direct na de drop bij Sheikra lijkt me ook wel grappig..

    ::Onride Oblivion::




    ::Onride Sheikra::




    Maar mijn favoriet blijft toch deze (Millennium force):

    Laatst gewijzigd door Njit; 20-10-06 om 09:26.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dat valt toch wel mee? Dat is nog geen 5 uur rijden dus... bedoel, het is niet 5 uur achter elkaar rijden!
    Wat vond je van mijn boot-tip?
    Interessant? Of helemaal niks?

    Het heeft wel wat acties tot gevolg, in ieder geval m.b.t. autoverhuur: inleveren op Key West en nieuwe halen in Naples. Maar het lijkt mij wel een fantastische belevenis.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #16
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Wat vond je van mijn boot-tip?
    Interessant? Of helemaal niks?

    Het heeft wel wat acties tot gevolg, in ieder geval m.b.t. autoverhuur: inleveren op Key West en nieuwe halen in Naples. Maar het lijkt mij wel een fantastische belevenis.
    Het ziet er inderdaad erg leuk uit! Het is in ieder geval een leuke afwisseling

    Maar zijn we dan uiteindelijk nog niet net zo lang onderweg? Bedoel, als we in Naples aankomen, dan moeten we weer een stukje terug rijden richting de Tamiami Canal om daar ergens een tochtje met zo'n airboat te maken. Of ligt er in de buurt van Naples (zeg minder dan een half uur rijden) ook een organisatie welke airboattochtjes verzorgd?

    (ik zit een beetje te googlen en zie dat er bij Everglades City ook die mogelijkheid is!)

    Overigens zullen we dan alleen wel gaan nadenken of we dan wel de auto bij FTI gaan boeken. Wil niet weer zo'n gestuntel met 'ophaalstations-mogelijkheiden'. Wat ons betreft is FTI een super goede organisatie (en goedkoop) wat betreft autohuur, maar je moet niets willen veranderen :lol:

    (is dat overigens niet duurder? Twee keer een auto boeken?)
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 20-10-06 om 20:16.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  7. Top | #17
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Maar zijn we dan uiteindelijk nog niet net zo lang onderweg? Bedoel, als we in Naples aankomen, dan moeten we weer een stukje terug rijden richting de Tamiami Canal om daar ergens een tochtje met zo'n airboat te maken. Of ligt er in de buurt van Naples (zeg minder dan een half uur rijden) ook een organisatie welke airboattochtjes verzorgd? (ik zit een beetje te googlen en zie dat er bij Everglades City ook die mogelijkheid is!)
    Ik heb geen idee wat er aan airboattrips vanuit Naples is. M'n Capitool geeft ook al geen uitslutsel. Misschien heeft Eric nog een tip?

    En ja, je bent nog steeds wel lang onderweg, maar wel op een "andere" manier.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    (is dat overigens niet duurder? Twee keer een auto boeken?)
    Duurder? Meestal niet, als je maar hele weken neemt. Twee weken aaneengesloten is meestal dezelfde prijs als twee losse weken. Tenzij je natuurlijk een actiekorting krijgt voor de huur van twee-drie weken.

    Soms kan het zelfs goedkoper uitpakken. Neem nou Alamo Gold, daar zit een volle tank benzine in de huur. Neem je twee weken aaneengesloten, dan heb je één volle tank. Neem je twee losse weken, dan heb je twee keer een volle tank. En dat voor dezelfde prijs .... #-o

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #18
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Ik heb geen idee wat er aan airboattrips vanuit Naples is. M'n Capitool geeft ook al geen uitslutsel. Misschien heeft Eric nog een tip?
    Helaas weet ik geen airboottrip in de3 buurt van Naples.
    Ik denk dat je tot aan Everglades city moet rijden.
    Overigens vond ik dat idee van die boottrip Key West - Naples wel een heel leuk idee, ik ga het zeker zelf een keer proberen.
    Eric

  9. Top | #19
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Helaas weet ik geen airboottrip in de3 buurt van Naples.
    Ik denk dat je tot aan Everglades city moet rijden.
    Hm.. dan moeten we toch even kijken hoe we dat doen. Ik zag overigens dat die boottrip naar Fort Myers ging en niet naar Naples, of heb ik nu verkeerd gekeken?

    Anders moeten we inderdaad maar van Fort Myers weer een stukje terug naar Everglades City rijden, aangezien we zo'n airboattour vrij hoog in onze to-do lijstje staat. Vorige keer zat deze airboattour nog bij onze fun-in-the-sun ticket, alleen door niet van te voren op te zoeken waar deze organisatie zat, hebben we die toen niet kunnen doen ](*,)

    Deze Floridavakantie moet dus zeker een airboattour bij zitten! Ik ga niet naar huis, voordat ik zo'n tourtje gemaakt heb :lol:
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #20
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    He SpaceAce,

    Misschien moet je dan maar niet zoveel moeite doen :-\" om het te vinden.....................dan kan je langer blijven :grin: omdat je persé een tour wilt maken voor je naar huis gaat......................toch?????? :lol: dus...........................doe net of je blind bent :wink: , geen landkaart bij de hand O , je neverlost toestand niet meer aan de praat krijgt (zodat je langer kan blijven)
    Succes er mee!! ;-) ;-)

    Groetekes Monique



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •