Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 49

Onderwerp: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

  1. Top | #1
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Onze aankomende Floridavakantie zal zijn van vrijdag 18 mei t/m dinsdag 12 juni 2007. De vliegtickets zijn al geboekt en de Disneytickets en autohuur gaan we binnenkort doen. Momenteel ben ik druk bezig om me in te lezen en een leuk schema'tje in elkaar aan het zetten.

    Zie onderstaand schema. Zouden jullie ons antwoord kunnen geven op de bijbehorende vragen? Andere tips en opmerkingen zijn natuurlijk ook erg welkom!

    Alvast bedankt!

    Dag 01 [18/05] Schiphol - Orlando
    Dag 02 [19/05] Orlando - Miami [Activiteit: Kennedy Space Center]
    Dag 03 [20/05] Miami
    Dag 04 [21/05] Miami - Islamorada
    Dag 05 [22/05] Islamorada - Key West [Activiteit: met dolfijnen zwemmen]
    Dag 06 [23/05] Key West
    Dag 07 [24/05] Key West [Activiteit: Duiken/Snuba]
    Dag 08 [25/05] Key West - Naples [Activiteit: Airboat tour - tussenstops tijdens de autorit]
    Dag 09 [26/05] Naples - Fort Myers [Activiteit: Naples - Sanibel/Captiva]
    Dag 10 [27/05] Fort Myers - Clearwater [Activiteit: Fort Myers]
    Dag 11 [28/05] Clearwater [Activiteit: Clearwater Beach]
    Dag 12 [29/05] Clearwater - Orlando [Activiteit:Busch Gardens Africa]
    Dag 13 [30/05] Orlando
    Dag 14 [31/05] Orlando
    Dag 15 [01/06] Orlando
    Dag 16 [02/06] Orlando
    Dag 17 [03/06] Orlando
    Dag 18 [04/06] Orlando
    Dag 19 [05/06] Orlando
    Dag 20 [06/06] Orlando
    Dag 21 [07/06] Orlando
    Dag 22 [08/06] Orlando
    Dag 23 [09/06] Orlando
    Dag 24 [10/06] Orlando
    Dag 25 [11/06] Orlando - Schiphol
    Dag 26 [12/06] Aankomst Schiphol

    Ter aanvulling op bovenstaand schema:
    • Dag 01: We komen vrijdags de 18 in de middag aan in Orlando. De bedoeling is dan om te overnachten in een hotel bij het vliegveld. Dit eerste hotel boeken we - uiteraard - van te voren thuis.
    • Dag 02: deze zaterdag rijden we vroeg in de ochtend weg naar KSC en einde van die dag rijden we dan naar Miami om daar een hotel te zoeken.
    • Dag 04: we willen aan het eind van de dag (rond 17.00 uur?) richting Islamorada rijden om daar een hotel te zoeken
    • Dag 05: in de middag zwemmen met dolfijnen en dan aan het eind van de dag naar Key West rijden.
    • Dag 08: in de ochtend rijden we al weg, via een paar tussenstops willen we aan het eind van de dag in Naples zijn
    • Dag 09: eerst Naples bekijken en dan richting Fort Myers. We weten nog niet of we hier een hotel gaan zoeken en dan vanuit dat hotel naar Sanibel/Captiva of dat we van Naples rechtstreeks naar Sanibel/Captiva rijden en dan eind van de dag weer terug naar Fort Myers om daar een hotel te zoeken.
    • Dag 10: Eerst Fort Myers bekijken en eind van de dag naar Clearwater om daar een hotel te zoeken
    Wat is er precies te doen in (de must do's & see's)?
    :arrow: Naples
    :arrow: Sanibel/Captiva
    :arrow: Fort Myers
    :arrow: Key West
    :arrow: Clearwater/Clearwater Beach
    Ik heb natuurlijk een beetje op het forum gesurft en in de Capitool Reisgids van Florida gelezen, maar daar kan ik niet goed uithalen wat nou echt de 'musts' zijn. Overigens ter info: wij zijn niet echt musea-mensen! Andere soorten van 'cultuur' is welkom

    Overige Vragen
    :
    :arrow: Is ons planningsschema een beetje goed verdeeld? Maak ik geen rekenfout qua afstanden? Er zou eventueel nog een dagje extra bij de rondreis ingepland kunnen worden, maar meer dan één wil ik liever niet gebruiken voor de rondreis. Dit omdat we ook erg graag relaxt Orlando willen bezoeken.
    :arrow: Is het verstandig om de hotels van te voren te boeken? Of kan het ook op de bonnefooi? Of is een combi misschien beter (sommige hotels al wel van te voren boeken en andere gewoon uit een bonnenboekje)?
    :arrow: Zijn de Disneywaterparken te combineren met een bezoekje aan een winkelcentrum (Florida Mall / Outlet Center)?
    :arrow: Ik had eerst ook St. Petersburg, Fort Lauderdale en Sarasota in de planning staan, maar omdat het anders te veel werd (naar mijn gevoel) en me deze drie plaatsen het minst de moeite waard leken, heb ik ze eruit gelaten. Zie ik dit verkeerd en kan ik een of meerdere plaatsen beter ruilen met een andere plaats? (Zoja, met welke plaats?)

    Wat we graag zouden willen doen in Orlando:
    De Disneyparken (Magic Kingdom - Animal Kingdom - MGM - Epcot), de twee waterparken van Disney (Blizzard Beach & Typhoon Lagoon), Universal Studios, Island of Adventure, Seaworld, Florida Mall, Outlet Center, Cypress Gardens (mits deze dan nog bestaat :-? ), Kellypark, Oldtown.
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 19-10-06 om 00:03.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker 2lingmams's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    75

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Ik weet dat er tot 31 oktober zowel bij AV en AE korting is op de Disneytickets.
    Even wat voorbeeldjes:
    Bij AV is er een actie 10 dgn voor de prijs van 4 dgn
    Voor een MYWT + hopper + water Park Fun & More
    voor 10 dgn plus 6 water € 221,-
    zonder hopper € 195,-

    Bij AE zijn er meerdere acties
    10 dgn = 6 bet
    7 = 5
    5 = 4
    Voor de vergelijking
    voor een MYWT + hopper + Water
    voor 10 plus 6 water € 223,-
    zonder hopper € 199,-

    Ik weet dus niet of dit reeële kortingen zijn, omdat ik ze nog nooit eerder gekocht heb helaas, of dat deze prijzen redelijk gelijk zijn het gehele jaar.

    Ik hoor dit overigens graag.

    En ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Groetjes Patries

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Patries,

    de aanbiedingen bij American Estates en American Vacations hadden we idd al gezien. Deze gaan we dan dus ook aanschaffen binnenkort

    We kopen de tickets bij AE want daar krijg je nog een kortingsbon
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker 2lingmams's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    75

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Let op want deze is maar geldig tot 31 dec 2006.
    Volgens mij staat dit ook op de site.
    Maar het is me in ieder geval ook bevestigd toen ik met ze belde.

    Maar scheelt deze korting echt zo veel met de prijzen die er normaal zijn?
    Ik zit namelijk te twijfelen of ik ze moet aanschaffen.

    Groetjes Patries

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Martijn en Linda.
    Jullie hebben een net, en zeker niet overladen schema.
    Wat betreft hotels, ofschoon ik vroeger alles altijd ter plaatse boekte, doe ik het tegenwoordig vaak vooraf via het internet.
    Alleen tijdens de rondreis zou ik zelf niet vooraf boeken, om wat flexibeler te zijn.
    Dat zou betekenen dat je zeker het eerste hotel (bv Marriott Orlando Airport via usareisen.de), en het hotel tijdens je verblijf in Orlando vooraf zou moeten boeken. Dat laatste is echter ook weer niet nodig, er is keus genoeg, maar omdat je daar een langere periode blijft, is het wel prettig om wat goeds te hebben. Kijk bv. eens bij het Marriott Vacation Village LBV.
    Key West is ook zoiets. Er is wat voor te zeggen om het vooraf te boeken, maar soms heb je met een coupon een veel betere deal....
    ik hoop dat je wat aan deze overwegingen hebt,
    Groetjes, Eric

  6. Top | #6
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2lingmams Bekijk Berichten
    Let op want deze is maar geldig tot 31 dec 2006.
    Heb je het over de actieprijs of over de geldigheid van de tickets zelf?
    Actieprijs is in ieder geval tot 31 oktober. Over de geldigheid van de tickets kan ik niets vinden op de site. (maar ik kan me herinneren dat Martijn gemaild heeft met American Estates om te vragen tot wanneer de geldigheid was en hij mailde dat dit tot in de eeuwigheid was - of iets)

    Het is 'vrijwel bijna' zeker dat we deze tickets bij American Estates gaan boeken, aangezien je daar ook nog een kadobon erbij krijgt t.w.v. 25 dollar te besteden in Walt Disney World (restaurants, shops, snackbars etc)
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 19-10-06 om 00:50.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker 2lingmams's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    75

    Standaard

    Ik had het over die kadobon, die is maar tot 31 dec 2006 geldig.
    Ik AE gebeld en gelijk naar die kortingsbon gevraagd voor onze vakantie volgend jaar okt. Hij is echt maar geldig tot 31 dec.

    Dat vergeet ik bijna. Als je het orlandoforum vermeld krijg je bij AV ook nog eens 2% korting op de Disneytickets.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-03-10 om 23:41. Reden: samengevoegd

  8. Top | #8

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Dag 02 [19/05] Orlando - Miami [Activiteit: Kennedy Space Center]
    Dit zal wel een drukke dag worden, van Orlando naar Miami is toch zeker 4 uur zonder drukte en aan KSC ben je ook zo'n 4 a 5 uur kwijt.

    Vorig jaar zijn we van Miami naar Titusville gereden en we konden nog maar net de laatste tour doen.
    Maar hadden toen eerst gereden en daarna KSC en bij jullie is het andersom dus das geen probleem.

    Dag 08 [25/05] Key West - Naples [Activiteit: Airboat tour - tussenstops tijdens de autorit]
    Het is best een lange afstand maar goed te doen. Aanraders voor Airboat tours zijn de aligatorfarm bij Homestead,Everglades safari(aan de Tamiamitrail) en Billy Swamp(aan de snelweg). Die van Micosukki viel wat tegen.

    In Key West kan je naar het southernmost point. Duvalstreet en Mallory Square zijn leuk.

    :arrow: Is het verstandig om de hotels van te voren te boeken? Of kan het ook op de bonnefooi? Of is een combi misschien beter (sommige hotels al wel van te voren boeken en andere gewoon uit een bonnenboekje)?
    Wij boeken meestal vantevoren zodat je s ávonds niet hoeft te zoeken. Bovendien kan je dan een leuk hotel op je gemak uitzoeken.

    Zijn de Disneywaterparken te combineren met een bezoekje aan een winkelcentrum (Florida Mall / Outlet Center)?
    Normaal gesproken kun je alles in een waterpark in een halve dag doen alleen het ligt eraan of je zelf de hele dag wilt blijven. Wij zijn al een aantal keer van 1 tot 5 wezen zwemmen en das goed te doen. Dus een mal moet kunnen en volgens mij zijn de malls zelfs lang open.

    :arrow: Ik had eerst ook St. Petersburg, Fort Lauderdale en Sarasota in de planning staan,
    Ft.Lauderdale is wel leuk misschien kan je dat bezoeken als je in miami bent. Je kan er met een bootje mee langs dure huizen van bekenden en je hebt de Las Olas blvd.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dag 01 [18/05] Schiphol - Orlando
    Dag 02 [19/05] Orlando - Miami [Activiteit: Kennedy Space Center]
    Is het een optie om na aankomst een uurtje te rijden en een hotel te nemen in (de buurt van) Cocoa Beach? De eerste ochtend wakker worden bij de prachtige atlantische kust?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-10-06 om 06:26.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema SpaceAce & Njit: Rondreis Florida + Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dag 01 [18/05] Schiphol - Orlando
    Dag 01: We komen vrijdags de 18 in de middag aan in Orlando. De bedoeling is dan om te overnachten in een hotel bij het vliegveld. Dit eerste hotel boeken we - uiteraard - van te voren thuis.
    Martinair ... jammer! Maar: enough said.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dag 02 [19/05] Orlando - Miami [Activiteit: Kennedy Space Center]
    Dag 02: deze zaterdag rijden we vroeg in de ochtend weg naar KSC en einde van die dag rijden we dan naar Miami om daar een hotel te zoeken.
    Zie vorige post.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dag 03 [20/05] Miami
    Dag 04 [21/05] Miami - Islamorada
    Dag 05 [22/05] Islamorada - Key West [Activiteit: met dolfijnen zwemmen]
    Dag 06 [23/05] Key West
    Dag 07 [24/05] Key West [Activiteit: Duiken/Snuba]
    Dag 08 [25/05] Key West - Naples [Activiteit: Airboat tour - tussenstops tijdens de autorit]
    Dag 08: in de ochtend rijden we al weg, via een paar tussenstops willen we aan het eind van de dag in Naples zijn
    Lange rit naar Naples. Als je je auto op de keys kunt achterlaten is dit misschien een optie:
    By Sea

    Key West Shuttle
    This high-speed ferry service shuttles passengers between Florida's west coast and Key West in three and a half hours. Service is available to and from Naples and Fort Myers. 1-888-KEYBOAT. www.keywestshuttle.com

    X-Press to Key West
    This high-speed ferry service carries passengers between Florida's west coast and Key West in four hours. Service is available to and from Fort Myers Beach. 1-800-273-4496. www.keywestferry.com .

    Private Boaters

    Experienced boaters can navigate to Key West along the Atlantic side of the Keys or by traveling on the Gulf of Mexico side. The first part of the trip takes you through the specially-marked Intracoastal Waterway. After Long Key, however, international markers apply. Consult the appropriate Coast Pilot and Light List manuals. Numerous marinas are waiting to entertain you, but you should make reservations ahead.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dag 09 [26/05] Naples - Fort Myers [Activiteit: Naples - Sanibel/Captiva]
    Dag 10 [27/05] Fort Myers - Clearwater [Activiteit: Fort Myers]
    Dag 10: Eerst Fort Myers bekijken en eind van de dag naar Clearwater om daar een hotel te zoeken
    Dag 11 [28/05] Clearwater [Activiteit: Clearwater Beach]
    Wij hebben vorig jaar in het Double Tree hotel in North Reddington Beach gezeten. Een heerlijk hotel dat zo'n beetje tussen St. Pete Beach en Clearwater ligt. Voor €80 per nacht via AV was dat een super (SUPER!!) prijs/kwaliteit-verhouding.
    En dan is het ook nog eens een stuk gemakkelijker om (eindelijk) eens een honkbalwedstrijdje te gaan bezoeken van de Devil Rays in St. Petersburg. Volgens het (voorlopige) schedule spelen ze op 28 mei tegen de uitstekende Detroit Tigers. Ik heb nog wel wat tips voor wat betreft de plaatsen in het stadion.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dag 12 [29/05] Clearwater - Orlando [Activiteit:Busch Gardens Africa]
    Sheikra!!!
    Die hebben jullie toch nog nooit gedaan?
    En daarna ben je "verpest": welke achtbaan is dan nog leuk of spannend?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dag 13 [30/05] Orlando
    Dag 14 [31/05] Orlando
    Dag 15 [01/06] Orlando
    Dag 16 [02/06] Orlando
    Dag 17 [03/06] Orlando
    Dag 18 [04/06] Orlando
    Dag 19 [05/06] Orlando
    Dag 20 [06/06] Orlando
    Dag 21 [07/06] Orlando
    Dag 22 [08/06] Orlando
    Dag 23 [09/06] Orlando
    Dag 24 [10/06] Orlando
    Genoeg Orlando om te doen wat je wilt doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Dag 25 [11/06] Orlando - Schiphol
    Dag 26 [12/06] Aankomst Schiphol
    Martinair ... jammer! Maar: enough said.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    :arrow: Is ons planningsschema een beetje goed verdeeld? Maak ik geen rekenfout qua afstanden? Er zou eventueel nog een dagje extra bij de rondreis ingepland kunnen worden, maar meer dan één wil ik liever niet gebruiken voor de rondreis. Dit omdat we ook erg graag relaxt Orlando willen bezoeken.
    Ja, is zeker goed verdeeld. Alleen (zoals eerder gezegd) is de reis van Key West naar Naples behoorlijk lang, volgens Mapquest:
    Total Est. Time: 4 hours, 50 minutes

    Total Est. Distance: 247.38 miles

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    :arrow: Is het verstandig om de hotels van te voren te boeken? Of kan het ook op de bonnefooi? Of is een combi misschien beter (sommige hotels al wel van te voren boeken en andere gewoon uit een bonnenboekje)?
    Kijk even welke hotels je wilt en vraag de prijzen ook even op bij de bekende Florida-expert-reisburo's. Bonnefooi is altijd een optie in die periode, maar wie weet hebben zij een leuke aanbieding voor je.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    :arrow: Zijn de Disneywaterparken te combineren met een bezoekje aan een winkelcentrum (Florida Mall / Outlet Center)?
    Ja. Jullie met z'n tweetjes hebben op een dag genoeg tijd om dat te doen (wij met klein kid zijn wat dat betreft wat meer beperkt). Florida Mall is tot redelijk laat open, dus als je van 10 tot 3 in een waterpark doorbrengt, heb je nog voldoende shop-time.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    :arrow: Ik had eerst ook St. Petersburg, Fort Lauderdale en Sarasota in de planning staan, maar omdat het anders te veel werd (naar mijn gevoel) en me deze drie plaatsen het minst de moeite waard leken, heb ik ze eruit gelaten. Zie ik dit verkeerd en kan ik een of meerdere plaatsen beter ruilen met een andere plaats? (Zoja, met welke plaats?)
    St. Petersburg eruit laten? Dan mis je nogal wat. Maar dat is mijn mening .....:-\" :-\" :-\"



    Had ik al eens iets gezegd over de Tampa Bay Devil Rays die in St. Petersburg spelen ....?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Wat we graag zouden willen doen in Orlando:
    De Disneyparken (Magic Kingdom - Animal Kingdom - MGM - Epcot), de twee waterparken van Disney (Blizzard Beach & Typhoon Lagoon), Universal Studios, Island of Adventure, Seaworld, Florida Mall, Outlet Center, Cypress Gardens (mits deze dan nog bestaat :-? ), Kellypark, Oldtown.
    Goed te doen. Nog andere specifieke wensen?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-10-06 om 05:42.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •