Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 65 EersteEerste ... 345671555 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

  1. Top | #41
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    70

    Standaard Florida in september

    Vraagje ik ben van plan voor de tweede keer naar florida te gaan, wat ik me af vroeg is of september een goede maand is om te gaan.
    Juni en juli lukt me namelijk niet meer en augustus is me te duur maar je hoort toch veel over stormen met name in september.
    Uiteraard heeft florida vaak last van extreme weersomstandigheden maar moet ik september vermijden ?

  2. Top | #42
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Nee hoor, september is een goede maand. Het zit wel nog aan het einde van het hurricane-season, dus kans op een storm heb je nog steeds.

    Ik ben zelf meerdere keren eind augustus / begin september gegaan (aan het begin van het laagseizoen = véééééél goedkopere vliegtickets) en nooit last gehad van hurricanes. Wel van een staartje, of enkele dagen met buien van een paar uur, nix bijzonders. Maar je kunt natuurlijk altijd hopen op een beetje meer natuurgeweld .... :twisted:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #43
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    http://www.weather.com/newscenter/tropical/

    Zes en een halve maand geleden was het nog September er waren maar 5 major hurricanes in die maand.(zie bovenstaande link)

    Ik weet niet waar sommige mensen hun info vandaan halen, maar ze komen zeker niet hier vandaan, er wordt veel over orkanen gesproken op dit forum, ik heb ergens anders al eens de voorspellingen voor 2006 geplaatst.
    Terror of the Coasts - East Coast Hurricane Season is June 1-November 30
    Dus september is aan het eind van het seizoen? Het is dus net over de helft, en meestal de slechtse tijd hier.

    De verwachtingen worden ieder jaar erger, en tot nu toe klopt dat, het schijnt veel met de aarde verwarming te maken te hebben en zijn de zeeen dus iets warmer en dat is de brandstof voor een orkaan.

    Om verstandige besluiten te maken ga je dus gewoon onderzoek doen bij de instanties die het wel weten en daar 365 dagen per jaar mee bezig zijn in plaats van de adviezen aan te nemen van mensen die hier een keer op vakantie zijn geweest.

    Gebruik google of yahoo en zoek naar hurricane forcast 2006 b.v.

  4. Top | #44
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Marcel, je hebt uiteraard gelijk dat het in september nog volop Hurricane seizoen is, maar aan de andere kant zijn september en oktober voor ons mooie maanden om die kant op te gaan. De schoolvakanties zijn afgelopen, de prijzen lager.
    Het is belangrijk om de mensen hier ervan te overtuigen, dat je in die periode, ondanks de kans op een hurricane toch een prima vakantie kan hebben.
    Omdat jij daar woont, zie je een hurricane in een ander pespectief als diegenen hier, die minder bekend zijn met het fenomeen.
    Als je veel nederlanders verteld dat je naar Florida op vakantie gaat, beginnen ze meteen over de hurricanes, alsof je met je leven speelt om in de zomer/herfst die kant op te komen. Terwijl jij, net als ik weet dat het gewoon veilig is om te gaan, mits je de regels in acht neemt.
    Het is een beetje hetzelfde als die Amerikanen, die niet naar Amsterdam durven te komen, omdat er nu wat studenten in parijs aan het protesteren geslagen zijn. Ze zien die beelden op hun tv en denken meteen dat je hier niet veilig bent.
    Vandaar dat hier op het forum veelal wordt geprobeerd, om de floridagangers wat gerust te stellen.
    Eric

  5. Top | #45
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Ik geef Marcelg ook wel gelijk. Ga niet alleen af op een mening van een individu op een forum. Gebruik het meer als toevoeging nadat je zelf het één en ander hebt opgezocht bij de juiste instanties op het internet.

    Eric schrijft: Het is belangrijk om de mensen hier ervan te overtuigen, dat je in die periode, ondanks de kans op een hurricane toch een prima vakantie kan hebben.

    Andersom geldt het natuurlijk ook. Het is belangrijk om de mensen te informeren dat een kans op een hurricane aanwezig is. Je kunt de regels wel in acht nemen, dekking zoeken en het is weer voorbij….., maar dat neemt niet weg dat het toch je vakantie aantast. De nasleep van een orkaan kan ook wel dagen duren. Je vakantie staat dan toch een paar dagen in het teken van een orkaan. Na een tropische storm die wij eens in Orlando hadden, waren de volgende dag pretparken gesloten. Als je toevallig een strakke planning hebt, komt dat toch slecht uit.
    Ik vind dat iedereen die in de ‘hurricane season’ op vakantie gaat zich dat wel moet beseffen. 9 Van de 10 keer gaat het goed en hebben de toeristen een perfecte vakantie, en soms zit je er in één keer midden in.


    Als ik moest kiezen tussen september of oktober dan zou ik zeker voor het laatste kiezen; oktober!
    Wij zijn ook wel eens in oktober op vakantie geweest naar Florida. Ik vond het heerlijk. Hele aangename temperaturen, lage luchtvochtigheid. Gewoon heerlijk!

  6. Top | #46
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Marcel,
    Ik probeer zoveel mogelijk aan te geven wat mijn ervaringen zijn, om zo mensen te enthousiasmeren voor een vakantie in Florida. En daar moet jij toch zeker achterstaan, aangezien jij toch ook voor wat betreft je inkomsten afhankelijk bent van de toeristen.
    Mijn mededeling "aan het einde van het hussicane-season" bedoelde ik meer als "over de helft van". Misschien niet helemaal goed geformuleerd. Qua periode is jouw opgave adequater.

    Eric geeft nderdaad duidelijk aan waar het om gaat: de kans bestaat dat je er last van krijgt, maar als je de spelregels in acht neemt kun je de kans op schade aanzienlijk beperken of zelfs helemaal voorkomen. En weegt dat risico op tegen de enorme hoeveelheid plezier en leuke indrukken die je opdoet in Florida? Dat moet iedereen maar voor zichzelf afwegen. En als ik het enigzins kan helpen met een weergave van mijn indrukken ..... dan doe ik dat natuurlijk graag!!

    Goed dat er zoveel mensen op het Florida forum zijn, we kunnen elkaar allemaal helpen, aanvullen, corrigeren, enthousiasmeren, lekker maken, uitlachen, toelachen, plezier gunnen, van info voorzien, etc.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-04-09 om 20:46. Reden: full quote eruit

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #47
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    2 jaar terug zijn we eind augustus 2 weken in Florida geweest 3 weken na de eerste grote orkaan van het seizoen. Begin september kregen we bezoek van Frances - gelukkig zaten we aan de westkust en hebben er maar weinig last van gehad. Een halve week later hoorde we van de komst van Ivan en zijn voor de zekerheid een dag eerder teruggevlogen. Ivan bleek van de voorspelde route af te wijken en kwam pas een week later aan land in de 'Panhandle'.
    Ondanks midden in/tussen 3 orkanen te hebben gezeten hebben we prachtig weer gehad en dat voor een redelijke prijs door het naseizoen.
    Vorig jaar wilde we het lot niet tarten en zijn we 30 mei vertrokken voor 3 weken en hebben relatief slecht weer gehad, 1 tropische storm en veel meer langdurige regen dan het jaar ervoor... Wat is dan wijsheid ?? :?

    Dit jaar gaan we 14 mei voor 18 dagen proberen. Als ik de statistieken moet geloven zijn april/mei en oktober/november de 'beste' maanden :roll:

  8. Top | #48
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Wij gaan altijd in mei naar Florida en we hebben al die jaren schitterend weer gehad. Vorig jaar op 3 weken één flinke regenbui gehad. Dus Loef1900, dit keer komt het goed hoor!

  9. Top | #49

    Standaard

    Ik vind September ook 1 van de fijnste maanden.Niet druk,goedkoop en niet te heet.Bovendien is het fijn dat je grote vakantie toch nog een beetje in de zomer valt.Een hele zomer doorwerken en dan in november of december pas vakantie lijkt me niks.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  10. Top | #50
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    70

    Standaard

    Iedereen bedankt voor hun reacties ik ben het met jullie eens dat het fijn is als iedereen al op vakantie is geweest en je dan zelf nog een vakantie voor de boeg hebt.
    Juni en juli lukt me sowieso niet in verband met werk enzo dus het zal eind september worden we zijn van plan een bus rondreis te doen dat is voor mezelf toch het prettigst.....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •