Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 65 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

  1. Top | #21
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Bijkomend voordeeltje (alhoewel de kans klein is) is dat mei nog buiten het officiele Hurricane Season ligt...

    New Orleans is overigens een hele leuke stad; wij zijn vorige jaar van Tampa naar New Orleans gereden en dat is zeer goed bevallen!

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    den haag
    Berichten
    21

    Standaard Warmte

    Ik ga o.a. naar Palm Coast op 25 juni, en vroeg me af hoe warm het ongeveer zal zijn tussen juni en september. Is de zon fel, of is het meer warm weer met bewolking?
    Moet je oppassen met zonnen op het strand omdat de zon fel is?

  3. Top | #23
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik kan alle vragen met ja beantwoorden. Dit zijn namelijk de eigenschappen van de (sub)tropen en daar verblijf je.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #24
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Kijk maar eens op www.weather.com

    of klik op de volgende link:
    http://www.weather.com/activities/ho...bottomnav_home

    Onderaan het grafiekje eventjes op "Metric Units" klikken en je ziet de temperaturen in graden Celsius.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Elsloo (Limburg)
    Berichten
    21

    Standaard Weer vs. drukte

    Hallo , misschien een vraag die al vaker gesteld is , maar ik kon niet zo snel antwoord vinden via de zoekfunctie op het forum.
    Mijn vraag is de volgende :
    Wij willen volgend jaar graag naar florida op vakantie maar we zijn aan 't twijfelen geslagen over wanneer we nu eigenlijk het beste kunnen gaan.
    We twijfelen tussen mei en september. Wie kan ons hierbij advies geven , ik weet namelijk dat het in september meer regent dan in mei (volgens de reisgidsen , maar als ik bepaalde reisverslagen lees dan zie ik dat het ook in mei regelmatig regent ) , en hoe zit het met de drukte in mei (drukte in september ken ik) ....
    Met andere woorden wie is er in mei in florida geweest en kan hier iets over vertellen ... Alvast hartelijk dank :wink:

  6. Top | #26
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ik ben steeds inmiddels 3x in het naseizoen geweest, eind augustus/begin september. Heel erg rustig in de parken!! Bij Busch Gardens zelfs een dag gehad met als langste wachttijd 1 minuut! Qua weer zit je dan wel nog in "hurricane season" wat impliceert dat het kan gebeuren dat je te maken krijgt met een hurricane of een gevolg of uitloper daarvan. Dan kan het wel eens heel veel regenen, soms ook echt een paar dagen. Geen nood, er is zoveel in Florida te doen waarvoor je niet buiten hoeft te zijn (bah, weer naar een mall of outlet ...)
    Temperatuur was steeds boven 30 graden. In Miami Beach meegemaakt dat de grote temperatuurmeter bij de boulevard over het maximum van 110 graden Fahrenheit stond (> 40 graden). Dan is een afkoelend buitje zeer welkom ....

    Dit jaar voor de tweede keer in juli. Stukken drukker in de parken. Veel gebruik maken van de fastpassen en je hebt geen last van lange wachttijden. Vergt iets meer planning van je dag. Met een goede meerdaagse pas heb je voldoende tijd om toch alles te doen wat je wilt.
    Temperatuur kan ook fors oplopen, en het is ook hurricane season. En ja, het blijft nou eenmaal een tropisch gebied, met tropische buien en soms tropische stormen. Maar wie laat zich daardoor weerhouden om naar Florida te gaan????

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #27
    Stamgast
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maarssen
    Berichten
    162

    Standaard

    Hoi jeepee'
    Wij gingen vroeger(voordat we gebonden waren aan de leerplicht)altijd zowel in mei als in september/oktober beide periodes bevielen erg goed.Het enige verschil was eigenlijk de temperatuur van het zeewater,die is in het najaar een stuk warmer,en als je van shoppen houdt.in het najaar heb je natuurlijk weer de wintercollectie.En de kinderen vonden halloween helemaal fantastisch.

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard

    Wij zijn van 6 t/m 27 juni geweest... en alhoewel redelijk druk een fantastische tijd gehad... neem je tijd om dingen te ondernemen.... snap nu wat medefroummers bedoelen met 14 dagen is veeeeel te kort voor florida......

    Als je de disney parken gaat bezoekn gebruik van je Fastpass ! werkt echt super
    The truth is out there....... Somewhere.

  9. Top | #29
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Ook dit jaar zijn wij weer in mei naar Florida gegaan. Ik vind dit de beste periode. Twee keer een regenbui onderweg gehad, dat was niet erg want we waren toch aan het rijden. Verder is het altijd droog geweest. De luchtvochtigheid is dan nog niet zo hoog, lekkere temperatuur (het was dit jaar iets warmer voor de tijd van het jaar), kortom, perfecte omstandigheden voor je vakantie.

    Moederdag valt volgend jaar op 14 mei (altijd de 2e zondag van mei) en Memorial day valt op 29 mei 2006. Dit zijn twee dagen waar je rekening mee moet houden. Vorig jaar waren we tijdens het weekend van moederdag in Key West. Wij gaan altijd op de bonnefooi op vakantie, dus moesten nog een slaapplaats vinden. Alle B&B zaten vol, uiteindelijk hebben we in La Mer and Dewey House (in dat weekend natuurlijk stevig aan de prijs) nog een kamer kunnen krijgen. Ze vertelden ons dat het met Moederdag altijd een gekkenhuis is, niet alleen in Key West maar in veel badplaatsen. De moeders willen dan helemaal in de watten gelegd worden, en omdat ze heel het jaar al klaar staan, willen ze dat er nu voor hun gezorgd wordt. Dus trekken ze massaal met hun gezinnen er op uit!

    Nog een dag/weekend waar je rekening mee moet houden is Memorial Day. Dit jaar viel het in het laatste weekend (maandag) van onze vakantie. Amerikanen hebben dan een lang weekend en maken daar dan ook gebruik van om een weekendje weg te gaan. Ik was gelukkig zo slim geweest om de laatste overnachtingen in Key Biscayne, Miami vast te leggen. In Miami is dan 4 dagen in ban van de Urban Beach Week. Dit is het grootste Urban Festival in de wereld. Zo'n 350.000 - 400.000 jongeren trekken naar South Beach voor deze mega party! Je kan je dus wel voorstellen hoe druk het is; hotels volgeboekt, eindeloze files naar South Beach, geen doorkomen aan. Dus wil je dan naar Miami, zorg dan dat je op tijd je hotel boekt.

    Als ik de keus heb, zal ik altijd voor mei kiezen!

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Elsloo (Limburg)
    Berichten
    21

    Standaard

    Iedereen hartelijk dank voor de tips , Natasja ook bedankt voor de mooie plaatjes ... heb er echt van genoten.

    Nog even een vraagje , het zal toch niet zo zijn dat in mei het zeewater te koud is om te kunnen zwemmen? Want we willen natuurlijk wel even in de zee ..... en naar blizzard beach , dat moet kunnen in mei , toch ?!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •