Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 58 van de 65 EersteEerste ... 8485657585960 ... LaatsteLaatste
Resultaten 571 tot 580 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

  1. Top | #571
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Florida in augustus.... te doen??

    Al jarenlang gaan wij naar Florida, maar altijd in oktober of mei. Omdat kindlief natuurlijk 6 weken zomervakantie jeeft lijkt het aantrekkelijk in de zomervakantie een keer te gaan, maar ik zie erg op tegen bijvoorbeeld de hitte (maar villa's e.d. hebben airco en zwembad) en tegen de enorme drukte overal. Is er wel redelijk iets te doen in augustus? Of sta je overal uren in de rij? Zijn er ervaren zomervakantiegangers die hier iets over willen vertellen? Dan graag

  2. Top | #572
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: Florida in augustus.... te doen??

    Wij zijn twee keer geweest in juli en augustus. Nog nooit buiten hoogseizoen, dus ik kan het niet vergelijken. Het is inderdaad warm, maar wel goed te doen. Als wij naar pretparken gaan, gaan we op erg hete dagen 's' morgens vroeg, s' middags even terug naar hotel om te zwemmen of te gaan shoppen in een koele shoppingmall, en dan later in de middag weer terug naar het pretpark tot s'avonds laat. Het klimaat is ook zo dat er in die maanden vrij veel bewolking is, en in de middag vaak een flinke onweersbui waarna het wat afgekoeld is. Ook in deze maanden zijn wij helemaal verliefd geworden op Florida en dat zegt toch ook wat. Nee, wij laten ons zeker hier niet door weerhouden. De drukte is zeker te doen, ook wel een aantal dagen gehad waarop het zelfs erg meeviel. Bovendien valt mij op dat ik in veel reisverslagen lees b.v. er in Mei ook een behoorlijke drukte gemeld wordt. Je moet er ook een beetje mazzel mee hebben. En er zijn natuurlijk de fastpasses, toch. Wel veel drinken, rustig aan doen en geniet vooral van de sunshine state!

  3. Top | #573

    Standaard Re: Florida in augustus.... te doen??

    Kan Esther43 alleen maar gelijk geven. Ook wij zijn tot op vorig jaar wegens kinderen altijd in hoogseizoen geweest juli/augustus.
    Warm, ja zeker vooral zeg maar tussen 14.00 uur en ... 16-17.00 uur als de dagelijkse bui is gevallen. Duurt maar even maar koelt redelijk af.
    In de parken gingen we altijd vanaf opening tot ongeveer 13.00 uur. Daarna terug naar villa en lekker zwemmen. Na de bui weer op stap waar dan ook heen.
    Ja het is drukker maar de rij bij restaurants is makkelijk te ontduiken door iets vroeger er heen te gaan.
    Drukker in parken, tja altijd druk zou ik zeggen maar ook daar is het even goed uitkijken wanneer je waar in wilt.

    Met andere woorden zeker te doen, maar hoor ook van anderen dat het ook heel warm (zeg maar heet) kan zijn in mei/juni/september dus tja.

  4. Top | #574
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Florida in augustus.... te doen??

    Wij waren er afgelopen jaar in juli, dit jaar gaan we in augustus, ook omdat de schoolvakantie ons niet veel ruimte over laat.. Ik moet daarnaast de vakantie ook nog precies halveren.... Ivm een ex partner.. Maar goed afgelopen juli.. Ik heb het regelmatig echt zwaar gehad.. Bij aankomst in universal eerst even zitten om aan de temperatuur te wennen.. Er waren dagen bij dat er behoorlijk wat mensen binnen tegen de muren van de universal winkels aanzaten om bij te komen. Het kan echt benauwd zijn, ik vond dat de regen niet veel verkoeling gaf.. Ook later in Miami South Beach zag je de mensen Macdonalds in vluchten om even uit de hitte te zijn en even bij te komen.. We verbleven onze laatste week in Clearwater bij een Vlaams gezin in huis. Zij wonen er nu 7 jaar en gaven aan Florida is heerlijk maar 2-3 maanden per jaar is het eigenlijk te heet.. Dan wonen we eigenlijk liever in Belgie.. Dus ja het is er warm/heet/benauwd.. Maar het zal per persoon variëren hoe het ervaren wordt. Ik kan er minder goed tegen dan mijn dochter, maar lang leve de airco! Wij aten 's avonds wel regelmatig buiten bij restaurants... Want hoe warm het in Florida kan zijn, zo koud kan het in restaurants zijn... Toch gaan we dit jaar weer.. Want liever nog in een warm, benauwend Florida, dan tussen de Nederlanders ergens anders... Ik ben echt verkocht aan Florida...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  5. Top | #575
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

    Bedankt voor de reacties! Ik denk nog even hard na over augustus. Ik ben niet zo goed met extreme hitte :-)

  6. Top | #576
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    103

    Standaard Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

    Wij gaan nu weer in augustus (13 - 28), evenals vorig jaar. Wij vinden de temperatuur en hoge luchtvochtigheid prima. Het enige jammere vorig jaar in augustus was dat wij iedere dag vanaf 16 uur regen- en onweersbuien hebben gehad (tenminste in Orlando en Fort Myers/niet in Miami). Naarmate de maand vorderde leek het wel alsof de buien steeds vroeger begonnen, steeds heftiger werden en langer aanhielden. Ze neomen het daar heavy thunderstorms....
    Hopelijk vallen de buien dit jaar mee, vond het vorig jaar toch wel irritant worden. Vooral als je in een pretpark bent en veel attracties stoppen (hebben we zowel in Seaworld als Legoland gehad) tijdelijk tot de buien over zijn. Bij de Manta in Seaworld uiteindelijk een half uur moeten wachten terwijl we aan de beurt waren en ja dan ga je niet uit de rij.
    Dus hopelijk droger weer dit jaar

  7. Top | #577
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Drukte en weerbeeld mei vakantie 2015 WDW orlando

    Beste allemaal .

    heeft iemand ervaring hoe het is qua drukte en warmte in mei ( de eerste 2 weken ) in orlando en met name WDW. Is het te doen qua warmte en drukte en zijn er nog tips ?

    dank alvast
    gr fer

  8. Top | #578
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Drukte en weerbeeld mei vakantie 2015 WDW orlando

    We hebben geen glazen bol maar er zijn wel statistieken gelukkig Hieronder wat voorbeelden.
    Er zijn meer sites... En uiteindelijk is het een verwachting. Of hij klopt weet je pas achteraf

    Weer: http://www.weather.com/weather/wxcli...graph/USFL0372
    Drukte: https://www.undercovertourist.com/or...2015/#calendar
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #579
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Drukte en weerbeeld mei vakantie 2015 WDW orlando

    Dank je top

  10. Top | #580
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Drukte en weerbeeld mei vakantie 2015 WDW orlando

    qua weer hebben we in mei altijd prachtige tempraturen en weinig tot geen regen ervaren
    wat drukte betreft,,,tja daar valt weinig van te zeggen, onze ervaring is dat het per vakantie veel scheelt
    de ene meivakantie waren de wachtrijen ,minder dan de andere keer
    ook al de bewuste crowd kalenders aangehouden ,die een goed beeld van de drukte in de parken aangaven
    daar hebben wij echt geen baat bij gehad, wat het rustigste park zou zijn die dag, was echt mega druk met giga wachtrijen..dus ja
    het kan in mei alle kanten op wat dat betreft...
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •