Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 31 van de 65 EersteEerste ... 21293031323341 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 310 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

  1. Top | #301
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    waalwijk
    Berichten
    108

    Standaard Re: Florida, wel of niet in augustus ?

    In 2005 was het in augustus dagelijk 36 a 37 graden volgens de weerberichten maar in de volle zon was het veel warmer. En dat is geen pretje.
    weer aan het werk

  2. Top | #302
    Regelmatige Bezoeker Magdalena's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Goes
    Berichten
    17

    Standaard Re: Florida, wel of niet in augustus ?

    Wij zijn afgelopen jaar in juli geweest en voor een kou-kleum is ik is Florida een geweldige ervaring. Heerlijke temperaturen en zo af en toe een flinke bui om het een beetje af te laten koelen (was voor mij persoonlijk niet eens nodig geweest).

    Ik ben aan het zoeken naar een leuke vakantie voor 2009, maar zo'n vakantie als afgelopen jaar zal moeilijk te evenaren zijn.

  3. Top | #303

    Standaard Re: Florida, wel of niet in augustus ?

    Wij zijn 2 jaar geleden in augustus naar Florida geweest en het was inderdaad heel erg warm én vochtig. Hierdoor werd het geen actieve vakantie want iedereen was te lamlendig om iets te doen.
    Roos

  4. Top | #304
    Vaste Bezoeker liesje1967's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    114

    Standaard Re: Florida, wel of niet in augustus ?

    Hoi Floor,

    Wij gaan ook in augustus.....en ik ben al es ooit in augustus naar orlando geweest...en ja wel warm...maar goed te doen hoor.....en als je geen andere mogelijkheid hebt....gewoon lekker gaan, misschien komen we mekaar daar nog wel tegen.

  5. Top | #305
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Florida, wel of niet in augustus?

    Wij zitten er ieder jaar in juli en/of augustus... (Meestal 6 weken)
    We hebben daar toch echt zomaar een af en toe weken gehad tussen de 38 en 41 graden celsius...

    Dus inderdaad wat Michael66 zegt... "Recorded temperture" zegt helemaal niets over de werkelijke (plaatselijke) temperatuur...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #306
    Regelmatige Bezoeker kay's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    29

    Standaard Re: Reistijd

    Ik wil in Juni 2010 naar Florida gaan. Ik vroeg me af of het dan rustig is in de parken.

    Wat betreft het weer lees ik heel verschillenden dingen. Juni is begin van het regenseizoen dus veel regen. Op andere pagina's lees ik juni is perfect kwa temperatuur etc.

    Zijn er mensen die me advies kunnen geven die in juni zijn geweest?

    Alvast Bedankt

  7. Top | #307
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Reistijd

    Wij zijn in Juni 2007 geweest, hebben toen wel een paar hoosbuien gehad maar vd rest mooi warm weer en een paar dagen zelfs boven de 40 graden (celsius). Ook de drukte in de parken viel reuze mee.

    Dit jaar jaar we wederom in Juni, dus ik hou je op de hoogte !

    Groetjes,
    Pieter
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-02-09 om 13:07. Reden: full quote eruit
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  8. Top | #308
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Reistijd

    Florida en zeker zuid Florida is het hele jaar genoeg te beleven. Je moet het niet vergelijken met de kust van Noord Spanje of andere toeristische gebieden waar na het seizoen waar alles dicht gaat. In zuid Florida is alles open. In november/december trekken ouderen van het noorden naar het zuiden om te overwinteren. Er komen alleen veel toeristen in Orlando en de regio Miami (incl de Keys) maar dat gaat het hele jaar door.

    Een andere goede tijd om te gaan is maart/april. In het zuiden is het nog niet drukkend warm en weinig last van de muggen in de swamps.

    Succes
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #309
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reistijd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay Bekijk Berichten
    Wat betreft het weer lees ik heel verschillenden dingen.Zijn er mensen die me advies kunnen geven die in juni zijn geweest?
    Het klopt precies dat je van ieder forumlid zijn eigen beleving van het weer te lezen krijgt. En ze hebben allemaal gelijk! Uit ervaring weten wij inmiddels wel welk weer we mogen verwachten, ongeacht de periode waarin we gaan. We hebben namelijk altijd mooi weer, met hier en daar een flinke bui en soms moeten we ons vestje aan, omdat het er nu eenmaal niet altijd 25 graden is in het voor- of najaar.

    Zelf hecht ik nog het meeste waarde aan de gemiddelden die je bijvoorbeeld op weather.com vindt. Zo heb je een aardige indruk van wat je eventueeel, mogelijkerwijs, als je geluk hebt (of juist pech) kunt verwachten in een bepaalde periode. Over de neerslag in juni: om te beginnen regent het (bijna) nooit de hele dag. De regen valt in korte maar zeer heftige buien, meestal in de middag. Je hoeft maar naar de afmetingen van de afvoerputten en de grootte van de retentievijvers te kijken om een idee te krijgen wat er in korte tijd verwerkt moet worden. Een ander punt is de vochtigheidsgraad; deze loopt met de temperatuur op en bereikt in juni en juli (gemiddeld) de hoogste waarden.

    Voor de drukte in de parken in die periode geeft undercouvertourist een voorspelling per maand en per dag af, ook weer op basis van gemiddelden. Leuk om te lezen, maar je hebt er niet veel aan als er toevallig op de dag van jouw bezoek een grote groep een bezoek heeft gepland. Wij gingen eens in een hele rusitge periode naar Epcot. Daar traden de restanten van de beach boys op en de landelijke fanclub was er ook met 40 bussen....je verwacht het niet he, zou Bert Visser zeggen.Op de site van Universal Studio's kan je aan de hand van de prijs van de Express Plus Tickets zien, welke drukte er wordt verwacht, hoe groter de drukte, hoe hoger de prijs. Vanaf de derde week in juni knalt de prijs van 26 naar 41 dollar.In het laatste weekend van juni kosten ze zelfs 51 dollar. Ik wens je veel wijsheid en plezier!

    Waarschuwing
    Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Voor Het Weer, De Drukte In De Parken, Love Bugs, De Aanwezigheid Van Economy Cars en De Dollarkoers is een bijsluiter opgesteld met daarin de de risico’s op schommelingen en afwijkingen.



  10. Top | #310

    Standaard in september naar Florida, goedkoper??

    Hallo allemaal,

    Mijn vriend en ik willen graag naar Florida in september, is dit een gunstige maand met betrekking tot de prijzen (vliegtickets/hotels) (omdat het hoogseizoen dan is afgelopen??) of is het beginseizoen juni gunstiger.
    alvast bedankt voor het antwoorden:razz:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •