Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 64 van de 65 EersteEerste ... 145462636465 LaatsteLaatste
Resultaten 631 tot 640 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

  1. Top | #631
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Drukte en temperaturen in Maart

    Wij gaan elk jaar in Maart en hebben alles gehad van nachtvorst tot zoals afgelopen jaar elke dag 25 tot 30 graden. Ik kijk wel op het lange termijn weerbericht als ik de koffers pak. Maar als het erg koud wordt koop ik daar wel wat. Heb ik meteen weer een goede reden om te shoppen. Wij gaan op 5 Maart en dan is de Daytona Bikeweek al begonnen. En daar is het wel heel erg druk maar ook heel leuk.

  2. Top | #632
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Drukte en temperaturen in Maart

    Bikeweek (4 t/m 13 maart) in Daytona is dan wel druk, ja. Maar goed, dat is dan in Daytona.
    Ik moet rond die tijd richting St. Augustine. Even zien of ik heel Daytona dan kan vermijden, al moet ik toch voor Daytona de I-95 op en ik weet niet of dat heel druk daar is met verkeer naar Daytona toe... ben bang van wel. Ik ben een motorrijder, maar dat soort motoren spreekt mij totaal niet aan. Er lopen wel mooie vrouwen rond, maar die motoren zijn dan weer zo jammer.

  3. Top | #633
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Drukte en temperaturen in Maart

    Het zijn niet alleen Harley's wat je daar ziet, er rijdt van alles. En net voor Daytona de I95 noord dan kom je nog langs de grootste Harley boer ter wereld en daar is het ook druk.

  4. Top | #634
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Drukte en temperaturen in Maart

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Bikeweek (4 t/m 13 maart) in Daytona is dan wel druk, ja. Maar goed, dat is dan in Daytona.
    Ik moet rond die tijd richting St. Augustine. Even zien of ik heel Daytona dan kan vermijden, al moet ik toch voor Daytona de I-95 op en ik weet niet of dat heel druk daar is met verkeer naar Daytona toe... ben bang van wel. Ik ben een motorrijder, maar dat soort motoren spreekt mij totaal niet aan. Er lopen wel mooie vrouwen rond, maar die motoren zijn dan weer zo jammer.
    Ik zou zelfs het knooppunt I4-US92-I95 mijden want dat ligt gigantisch op de schop en kan behoorlijk vertraging geven, zeker met Bike Week. Alternatief is bij DeLand SR44 naar US17 noord en dan SR40 naar I95, al brengt die je dan net weer voor het knooppunt met de US1, Ormond Beach waar de grote Harley dealer e.a. zit, en het bij de afslag op de I95 ook druk kan zijn. Je kunt ook US17 noord vervolgen en dan via CR207 direct naar St. Augustine. Schiet wel niet zo snel op als via I95, maar je mijdt wel de eventuele drukte en het is daar erg leuk rijden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #635
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

    Dank voor je gedetailleerde tip, Gerrit! Wist niet dat het daar op de schop lag, dus dan gaan we inderdaad die route of iets wat er op lijkt pakken, zodat we Daytona in z'n geheel ontwijken.
    Ik wil best een keertje naar Bikeweek of Biketober, maar we hebben nu wat muzieksteden die we moeten bezoeken.

    @Fleurida; Wat ik op video's zie, zijn meestal customs en choppers etc. Hoeveel naked en supersports, supermotards etc rijden er rond (of staan geparkeerd)? Ik ben meer van het Japanse. Goedkoop en betrouwbaar.

  6. Top | #636
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

    Die laatste vraag kan ik ook wel beantwoorden; duizenden En alle grote Japanse (maar ook Italiaanse) merken hebben megagrote stands, veelal bij het circuit (net naast de I95 ) waar je de nieuwste modellen en snufjes kunt bewonderen en berijden.
    De meest gespotte Jap is de Hayabusa, meestal extreem gecustomized (spuitwerk, lange achterbrug) en erg populair bij de jeugd, hispanics en afro-americans.

    En de hedendaagse US custom is minimaal net zo betrouwbaar als een Jap, die draaien op iets andere techniek als de ouwetjes uit de 60's, 70's en 80's, maar ook daarvan rijden er nog duizenden rond, in tegenstelling tot de Oosterse fietsen, dus hoewel niet altijd betrouwbaar, wel erg duurzaam .
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #637
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

    Goedkoop zijn de US motoren alleen nog niet echt.
    Zero misschien uitgezonderd. Maar dat is vloeken in de kerk, want elektrisch kunnen denk ik de meeste customrijders niet waarderen, hoewel dat ook nog best geinig is (al mis je absoluut het geluid).

    Ik ga wel een keertje die kant op, of een keer in oktober. Hayabusa's helemaal uitgebouwd en gespoten zie je hier ook nog wel eens, maar vast niet zoveel als daar.

  8. Top | #638
    Vaste Bezoeker Thrypa's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Grobbendonk, België
    Berichten
    106

    Standaard Florida in Maart?

    Hallo hallo!

    Na 2 jaartjes pauze (door een reisjes naar Bali en Texas) kunnen we het niet laten om nog eens naar Florida te gaan! Normaal gezien gaan we echter in September en hoewel het zeker niet de beste maand is, vind ik die maand super! Lekker warm (tegen dat klamme kan ik wel tegen) en natuurlijk rustig. Aangezien we graag dingen met water doen, ideaal om af te koelen in de Springs. Dit jaar gaan we echter al in maart, aangezien we in Augustus ook al een maand naar Ecuador gaan.

    Maar...wat kan ik verwachten? Gaat het koud zijn? Gaat het druk zijn?

    Waarschijnlijk doen we een dagje Disney (maar daar hou ik de crowd kalander voor in het oog) en nacht/avond kajakken voor de lichtgevende kwalletjes te zien.
    Hebben jullie verder nog leuke ideetjes om te doen in Maart?

    Alvast bedankt!!
    Florida: 2011, 2013, 2014, 2015, 2018
    Andere: Bali 2016, Texas 2017, Ecuador & Galapagos 2018

  9. Top | #639
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Florida in Maart?

    Maart is qua weer heerlijk. Niet zo klam als in de zomer en bij aanvang van het najaar. Ook veel minder regen dan in september.

    Het nadeel is wel dat er de gehele maand Springbreak is. Dit kan leiden tot meer drukte dan bijvoorbeeld eind april en mei.

    Verder kan je in maart ales doen wat je ook in september kan doen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  10. Top | #640
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Florida in Maart?

    Februari-maart is onze favoriete periode voor Florida. Lekker weer en niet die vochtigheid van de zomer.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •