Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28

Onderwerp: Reisschema Arie: 2006/2007 Miami-Miami

  1. Top | #11
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Arie, heb je al eens vergeleken wat het kost om gewoon de auto de HELE vakantie, dus ook in Miami bij je te houden?
    Ik denk dat het niet veel scheelt, en als je dan nog eens gaat optellen het geld wat je aan taxi's en shuttlebussen gaat uitgeven dan weet ik zeker dat die auto goedkoper uitkomt.
    En het gemak wat je ervan hebt. 's avonds even naar de supermarkt of een ijsje halen? Vergeet niet, NIKS is op loopafstand in Amerika, er zijn zelfs geeneens trottoirs !!!
    Jullie geven een hoop geld uit, zitten in redelijk dure hotels (duurder dan ik doe) en dan wil je 'besparen' op een auto.
    NIET doen !! gewoon die auto nemen. Trouwens, ook dat steeds terugbrengen kost veel tijd.
    Eric
    Nee Eric we hebben dat inderdaad nog niet vergeleken om de auto bij ons te houden, het lijkt me wel verstandiger/gemakkelijker.
    En dat van die trottiors: heb ik toevallig vandaag in een archief via google gelezen, die zijn er niet.
    Niet bepaald voetgangersvriendelijk.

    Je schreef dat we in redelijk dure hotels zitten.
    We weten dat de Marriott in Marco Island inderdaad aan de prijs is, dat is een bewuste uitschieter.
    Het is kerst.
    Maar Key West is toch wel oke geprijsd?
    En het hotel in Orlando lijkt me ook vrij redelijk.
    Via priceline kan ik wat proberen maar dan heb ik toch een kamer voor 2 personen.
    Schrale troost voor wat de hotels betreft is dat we in ieder geval in vergelijking met het reisbureau minimaal 400 euro hebben bespaart.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Nee hoor, aan de prijzen die jullie betalen mankeert niet veel, jullie kiezen alleen voor redelijk dure hotels, maar ja, het is inderdaad met kerst.
    In Key West heb je zelfs een goede deal, gezien het feit dat het dan redelijk hoogseizoen is daar.
    Dis goed gedaan hoor, alleen in Orlando had je denk ik iets goedkoper kunnen zitten, maar waar praten we over, misschien $ 10,00 per nacht.
    Op de ene plek vind je wat, op de andere laat je wat.
    Ik zit de laatste jaren ook soms een paar dagen in een wat duurder hotel, is wel eens lekker.
    En over de voetganger onvriendelijkheid in Amerika, daar zal een Amerikaan het niet mee eens zijn, het stuk wat een gemiddelde Amerikaan namelijk loopt, dat is van de parkinglit naar de supermarkt, dat is just erg veilig..........
    En verder: Voetgangers? wat is dat zal hij vragen. "Is your car broken down?"
    Eric

  3. Top | #13
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Nee hoor, aan de prijzen die jullie betalen mankeert niet veel, jullie kiezen alleen voor redelijk dure hotels, maar ja, het is inderdaad met kerst.
    In Key West heb je zelfs een goede deal, gezien het feit dat het dan redelijk hoogseizoen is daar.
    Dis goed gedaan hoor, alleen in Orlando had je denk ik iets goedkoper kunnen zitten, maar waar praten we over, misschien $ 10,00 per nacht.
    Op de ene plek vind je wat, op de andere laat je wat.
    Ik zit de laatste jaren ook soms een paar dagen in een wat duurder hotel, is wel eens lekker.
    En over de voetganger onvriendelijkheid in Amerika, daar zal een Amerikaan het niet mee eens zijn, het stuk wat een gemiddelde Amerikaan namelijk loopt, dat is van de parkinglit naar de supermarkt, dat is just erg veilig..........
    En verder: Voetgangers? wat is dat zal hij vragen. "Is your car broken down?"
    Eric
    Ik houd ervan als mensen duidelijke taal schrijven.
    Ondertussen de gemakken en alle ongemakken tegen elkaar weg gestreept en we hebben er voor gekozen om de auto de hele vakantie te houden=D> .
    We hadden een SUV(niet doen heb ik begrepen) en we gaan voor een Pontiac G6 intermediate full-size en mogen het verschil, zo'n 150 euro op onze bankrekening terugboeken.

    Lekker karretje toch:-P

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Altijd prettig om de afloop van een vraag te horen, negatief, of zoals in dit geval positief.
    Succes, en ik hoop dat jullie een TOP vakantie hebben.
    Eric

  5. Top | #15
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Ik zal van me laten horen, bedankt allemaal voor de suggesties het heeft me een hoop bloed, zweet en tranen bespaart, Arie.

  6. Top | #16
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie Bekijk Berichten
    Ik houd ervan als mensen duidelijke taal schrijven.
    Ondertussen de gemakken en alle ongemakken tegen elkaar weg gestreept en we hebben er voor gekozen om de auto de hele vakantie te houden=D> .
    We hadden een SUV(niet doen heb ik begrepen)
    Wie heeft jou doen begrijpen om geen SUV te doen :?:
    Geweldige auto's. Oké, ze zijn minder zuinig dan een compact, intermediate of full size, maar bieden ook voordelen, zeker als je wat meer gaat cityhoppen. Je zit hoger, wat zowel voor de bestuurder, maar nog meer voor de passagiers een zegen is. Je "ziet" namelijk een stuk meer van de omgeving dan in de lagere voertuigen.
    En zeker niet onbelangrijk is de bagageruimte. Die is bij de "normale" automobielen nogal minimaal. Dat is niet erg als je maar twee keer verkast (van en naar de airport), maar kan lastig zijn als je, zoals jullie, een aantal keer van plaats naar plaats moet reizen. Denk daar maar eens over na #-o
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #17
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Wie heeft jou doen begrijpen om geen SUV te doen :?:
    Geweldige auto's. Oké, ze zijn minder zuinig dan een compact, intermediate of full size, maar bieden ook voordelen, zeker als je wat meer gaat cityhoppen. Je zit hoger, wat zowel voor de bestuurder, maar nog meer voor de passagiers een zegen is. Je "ziet" namelijk een stuk meer van de omgeving dan in de lagere voertuigen.
    En zeker niet onbelangrijk is de bagageruimte. Die is bij de "normale" automobielen nogal minimaal. Dat is niet erg als je maar twee keer verkast (van en naar de airport), maar kan lastig zijn als je, zoals jullie, een aantal keer van plaats naar plaats moet reizen. Denk daar maar eens over na #-o
    We hebben niet voor een SUV gekozen omdat we de auto nu ook in Orlado blijven gebruiken.
    En dan wordt de prijs voor een SUV wel erg hoog, over de hele periode genomen.
    In de huidige auto, de Pointiac kunnen 5 koffers van 20 kg. Dat is voor ons voldoende.
    Je hebt zeker gelijk dat in een hogere auto je meer overzicht hebt maar according to this forum is het straatbeeld in America veel rustiger dan in Nederland.
    Arie.

  8. Top | #18
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    In de huidige auto, de Pointiac kunnen 5 koffers van 20 kg. Dat is voor ons voldoende.
    Arie.
    Hm, vijf koffers lijkt me rijkelijk veel in een Pontiac, maar ik ken jullie koffers natuurlijk niet.
    Aan de andere kant staan er meestal ook minivans in die zelfde categorie, dus ik zou me niet druk maken en ter plaatse eerst krijgen welke auto je nu echt krijgt.
    Deze stemt namelijk vaak niet overeen met het plaatje bij je boeking.
    Eric

  9. Top | #19
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie Bekijk Berichten
    We hebben niet voor een SUV gekozen omdat we de auto nu ook in Orlado blijven gebruiken.
    En dan wordt de prijs voor een SUV wel erg hoog, over de hele periode genomen.
    In de huidige auto, de Pointiac kunnen 5 koffers van 20 kg. Dat is voor ons voldoende.
    Je hebt zeker gelijk dat in een hogere auto je meer overzicht hebt maar according to this forum is het straatbeeld in America veel rustiger dan in Nederland.
    Arie.
    Ik wil alleen maar onze ervaring delen over de hoge zit in de SUV. Het rijgedrag is inderdaad rustiger cq relaxter in de VS, maar het uitzicht op 8 tot 10 baans wegen beperkt zich in een lage auto vaak tot de vangrail :lol: .
    Maar dat is persoonlijk. De bagageruimte is in dit soort auto's erg beperkt, hoe rooskleurig ze het ook willen laten voorkomen. Over dit onderwerp is op dit forum al van alles voorbij gekomen. En wat de Pontiac aangaat heeft de verhuurder jullie ook de zaken wat fleuriger voorgesteld (foto orig. info Avis.com).
    Maar wat Eric ook al aangaf; vaak (het is ons nog nooit overkomen :-( ) heb je het geluk dat je ter plaatse een grotere auto krijgt toegewezen.
    Maar ik zou op zo'n toch niet goedkope vakantie niet op de auto willen bezuinigen, met het risico "krap" te komen zitten :-\" .

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #20
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema:Arie Miami-Miami dec06-jan07

    Je kan natuurlijk altijd nog ter plaatse besluiten te upgraden, wat vaak (dus niet altijd) goedkoper uitkomt dan hier meteen een hogere categorie.
    Ik laat het altijd op mij afkomen, want (bij Alamo) proberen ze je zowieso een hogere categorie aan te smeren, en van de prijs die ze daarvoor noemen kun je zeker de HELFT afkrijgen.
    Kom alleen niet bij de balie met een hele berg koffers, want dan geven ze express een auto met kleine kofferruimte, zodat je MOET upgraden.
    Laat in eerste instantie het initiatief aan hun over.
    Succes, Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •