Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 18 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 179

Onderwerp: Autohuur: Tanken, benzineprijs en -verbruik

  1. Top | #71
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Huurauto: Tanken

    Mag je eigenlijk direct wegrijden als je precies je vooruit betaalde bedrag (of minder) tankt?
    Yep. Indien je precies heb getankt wat je vooruit betaald hebt (pomp slaat af indien je het vooruit betaalde bedrag hebt bereikt) kun je wegrijden. Heb je voor minder getankt dan betaald zou ik wel even het "restbedrag" ophalen bij de bali. Wil je echter doorrijden mag dat ook en is het "restbedrag" opeens de fooi geworden voor de tankmedewerke binnen aan de bali.
    Dit principe is trouwens "uitgevonden" voor mensen die wegreden Zonder! te betalen. Dat kan dus nu niet meer.
    Tank de eerste keer gewoon "voor de lol" enkele dollars om te wennen aan het systeem.
    Succes.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-04-09 om 13:00.

  2. Top | #72
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Re: Huurauto: Tanken

    Hoi;
    In sommige tankstations staat aangegeven dat je eerst het bedrag dient te betalen aan de kassa en dan tanken.
    Als dat niet aangegeven staat heb je verschillende optie's aan de pomp.
    Daar staan een drietal knoppen op en er staat bij waarvoor ze dienen.
    Er staat bv. pay inside(dan ga je binnen om na het tanken te betalen),pay with creditcard,dan tank je met je creditcard,ofwel,pay first,en dan ga je eerst betalen en zeg je voor hoeveel je wilt tanken,maar let op,wees zeker als je zegt voor 20 dollar dat er dan ook 20 dollar in gaat wand ze geven niet graag terug.Kijk dus goed welke knop je indrukt VOOR het tanken.
    Het eenvoudigste is de eerste optie,"pay inside".Dan tank je eerst vol en gaat na het tanken binnen betalen.Zo doen wij het ook steeds.

    mvg Harley
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-04-09 om 19:41. Reden: full quote eruit

  3. Top | #73
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Huurauto: Tanken

    Bij BP connect aan de 27 (voor de Walmart en Lowe's, niet ver van 192) zijn er als ik het goed heb onthouden drie betaalmogelijkheden:

    - pre-paid card van BP connect zelf

    - met een USA credit card waarbij de zipcode ingetoetst moet worden aan de pomp, en waarbij die zipcode dezelfde moet zijn als die van het billing adres van de cc (vandaar dat het met een NL cc niet lukt)

    - vooraf contant betalen aan de cashier

    De reden voor al dit gehannes: men heeft in het verleden te maken gehad met benzinedieven (tanken en wegracen).
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #74
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Huurauto: Tanken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    wees zeker als je zegt voor 20 dollar dat er dan ook 20 dollar in gaat wand ze geven niet graag terug.Kijk dus goed welke knop je indrukt VOOR het tanken.
    Ik tank altijd met vooruitbetaling... Wat er niet in past krijg ik gewoon terug...
    Maar over welk tankstation heb jij het eigenlijk... Want zoals jij het stelt is het diefstal en dat mag ook daar niet...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #75
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Huurauto: Tanken

    Harley tankt bij een pomp waar je, net als in Nederland, eerst kunt tanken en daarna betaald. Beetje vreemd, want die zijn erg schaars (geworden).
    "Pay inside" staat er wel op, maar dan toch echt "prepay". Ooit was dat wel anders.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    Het eenvoudigste is de eerste optie,"pay inside".Dan tank je eerst vol en gaat na het tanken binnen betalen.Zo doen wij het ook steeds.

    mvg Harley
    Ik ben dus ook wel benieuwd waar dat pompie staat, hoewel wij ook altijd prepayen, en nog nooit beroofd zijn van ons wisselgeld :mrgreen:.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #76
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Huurauto: Tanken

    Wat is op dit moment ongeveer de prijs van een gallon?

    Gewoon om te weten. Vorig jaar was dit namelijk rond de 4 dollar per gallon. Toen klaagden iedereen steen en been in Florida, vooral de Amerikanen en pomphouders.

  7. Top | #77
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Huurauto: Tanken


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #78
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tanken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Trouwens, ja kan steeds eerst even binnen gaan, je creditkaart afgeven, tanken, en terug binnen. Gaat overal.
    Les 1 bij CC gebruik: Verlies de kaart niet uit het oog....



  9. Top | #79
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    89

    Standaard Re: Huurauto: Tanken

    In het verleden heb ik gewoon met contant geld (voor of achteraf) betaald. Dit zal ik dit jaar ook wel weer doen. Ik laat in ieder geval mijn CC niet bij de pompbediende achter (is volgens mij het meest slimme dat je kan doen).

  10. Top | #80
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tanken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Les 1 bij CC gebruik: Verlies de kaart niet uit het oog....
    Les 2: Het was niet mijn quote, maar die van gebruiker domi.


    Ik vroeg me al af hoe ik zoiets had kunnen zeggen, want die CC geef je helemaal niet binnen af, die stop je in het apparaat op de pomp zelf, net als je pinpas.

    Ik tank altijd met m'n creditcard, te lui om naar binnen te lopen. Laatst nog m'n pinpas geprobeerd maar die wilde hij niet accepteren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •