Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Reisschema Marty: Tampa-Miami-Orlando

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    14

    Standaard Reisschema Marty: Tampa-Miami-Orlando

    Hallo allemaal,
    Mijn eerste bericht op dit forum is ons reisschema. We gaan van 24 dec t/m 4 jan 2007 voor het eerst naar florida. We hebben de vlucht & overnachtingen & auto geboekt.

    Overnachtingen:
    1&2 Tampa
    3&4 Ft.Myers Beach
    5&6 Miami
    7&8 Cocoa Beach (nacht 8 is oud op nieuw)
    9&10&11 Orlando

    Invulling zien we voorlopig als volgt:
    1 Bush Gardens
    2 via Clearwater/st.Petersburg naar Ft.Myers
    3 Sanibel & Ford en Edison museum
    4 via Naples & Everglades naar Miami
    5 Miami
    6 Via West Palm Beach naar Cocoa
    7 Kennedy Space centre
    8 via Daytona Beach naar Orlando
    9 Seaworld/Epcot
    10 Universal Studio's

    We zijn 29 en 27 en onze interesses zijn breed. We zijn nog nooit in de States geweest en willen dus op de eerste plaats de VS ervaren. Strand en natuur en cultuur komen daarna. Tot slot de parken (we willen er een stuk of 3 bezoeken).

    We hebben de reis zo ingedeeld dat we telkens 2 nachten hebben in hetzelfde hotel zodat we niet elke dag moeten verkassen en afwisseld een dag reizen een dag rust hebben. Verder gekeken naar de ligging van de plaatsen zodat we van daaruit ook de omringende interessante plekken kunnen bezoeken. Vanwege het ultra hoog seizoen werden we (financieel en boekingstechnisch) gedwongen de Keys te skippen en Miami tot een minimum te beperken.

    Omdat we newbies zijn zijn alle tips welkom. Vooral do's, dont's, must sees!!

    Alvast bedankt!
    Marty & Judy.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    Hallo Marty & Judy, van harte welkom op het forum.
    Leuk dat jullie ook naar Florida gaan, en met jullie tripje krijg je een goede indruk van wat Florida te bieden heeft.
    Ik ben bang dat jullie de dag vanaf Ft Myers naar Miami wat tijd tekort komen, als je inderdaad Naples en de Everglades wilt bezoeken. Of je moet accepteren dat je erg laat in Miami aankomt.
    Verder kunnen (helaas voor jullie) Seaworld en Epcot NIET op[ een dag gecombineerd worden, al zou je om 7 uur beginnen en tot middernacht doorgaan. Dat is gewoon zonde van jullie geld. Als je echt maar 2 dagen in Orlando bent, wordt het héél moeilijk kiezen, en ik durf daar eerlijk gezegd geen raad te geven.....
    Succes met jullie planning, Eric

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    Hallo Eric,

    Dank voor de tip. Misschien kunnen we Naples bezoeken op onze vrije dag in Ft.Myers? Of is dit ook niet te doen in combinatie met een dagje Sanibel en de musea van Edison en Ford? Of laten we het zo stellen, is Naples een must see of kan je die dag beter besteden aan de Everglades?

    Voor de laatste dag was het idee ook meer Seaworld of Epcot. Maar wat de parken betreft moeten we ons nog even verdiepen. Ze zijn voor ons een leuke bijkomstigheid, maar niet de hoofdreden om te gaan.


    Groet,
    Marty

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    Het Edison en het Ford museum liggen vlak bij elkaar en kosten volgens mij niet zoveel tijd. ik ben er vorig jaar wel langs gereden, maar ben er niet in geweest, maar ze zagen er meer als een gewoon woonhuis uit.
    Naples vind ik vooral leuk voor de avonduren, of om te eten en een beetje te flaneren.
    Eric

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    Ok. Misschien is het dan een idee om na het museumbezoek naar Naples te rijden en daar de avond door te brengen, waarna terug naar ft.Myers om te slapen... Wel redelijk wat kilometers. Nou ja we zullen zien.

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    Het handigst is toch om daar de nacht door te brengen waar je ook de avond doorbrengt. Anders maak je alleen maar veel (overbodige) kilometers.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    I.v.m. beschikbaarheid hebben we een overnachting in ons reisschema doorgeschoven van Tampa naar Ft.Myers. Het ziet er nu als volgt uit.

    1 Tampa (Kerstavond)
    2&3&4 Ft.Myers Beach
    5&6 Miami
    7&8 Cocoa Beach (nacht 8 is oud op nieuw)
    9&10&11 Orlando

    Weet iemand of er ook dingen gesloten zijn i.v.m. Kerst en Oud/nieuw?

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    De meeste restaurants zijn gewoon open, evenals veel supermarkten.
    Eric

  9. Top | #9
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    Ik las in een reisgids dat 1 januari toch een nationale feestdag is. We willen dan graag naar KSC. Weet iemand of dit geopend is?

    Over reisgidsen gesproken, heeft iemand nog tips voor de perfecte florida reisgids?

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema Marty&Judy: Tampa-Miami-Orlando

    Ikzelf vind de Capitoolgids erg duidelijk, met veel plaatjes en in het Nederlands.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •