Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    Beste Forumleden,

    Heeft een van jullie misschien de afgelopen weken ervaring opgedaan met het meenemen van contactlenzenvloeistof in het vliegtuig. Over 4 weken vlieg ik met Delta naar Atlanta, normaal gesproken neem ik altijd mijn contactlenzenvloeistof mee in mijn handbagage, maar met al dat gedoe over het niet meenemen van vloeistoffen vraag ik me af of dat nu nog wel toegestaan wordt. Ik heb wel al expres 2 kleine flesjes gekocht (voor heen en terugreis), ze zijn dichtgeseald en ook Engelstalig, maar ik vraag me toch echt af of ik dit mee het vliegtuig in kan krijgen.

    Heeft iemand hier ervaring mee gehad en hoe is dat afgelopen ?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  2. Top | #2

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig


    Up to 4 oz. of non-prescription medicines, including saline solution and other eye-care products

    Dit mag je dus meenemen.

  3. Top | #3
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    Hoi,

    Wij vlogen met US Airways naar Orlando op 11 augustus, terug op 3 september.
    Wij mochten alleen een lenzenkoker mee nemen met een druppeltje lenzenvloeistof erin. Het flesje lenzenvloeistof mocht niet mee in de handbagage, wel in de koffer. Vraag het anders voor de zekerheid bij het inchecken.

    Groetjes Jaap

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    Net hoorde ik op de radio, dat de veiligheidsrestricties weer iets verslapt zijn. Contact lenzen vloeistof mag wel mee, hoor, zolang het, zoals eerder geschreven, niet meer dan 4 oz is (de meeste flesjes voldoen daaraan). Laat je niets anders vertellen en print anders die regels even uit van de website van de maatschappij. Zwart op wit kunnen ze je niets maken.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    Zoals beloofd even een update, ik ben op dit moment in Atlanta, afgelopen zondag met Delta Airlines hiernaartoe gevlogen. Bij de controle op schiphol en bij de controle op Atlanta Airport (2x) hebben ze het flesje contactlenzenvloeistof wat ik meegenomen heb niet eens opgemerkt !!, (overigens is het zoals Petra al zei toegestaan om 120 ml mee te nemen,dus op zich was het geen probleem geweest).
    Over de twee flesjes cola die we net voor de controle bij een verkooppunt op schiphol hadden gekocht werd heel moeilijk gedaan, mocht dus absoluut niet mee door de controle, of weggooien of direct helemaal opdrinken was de keuze. Op zich vind ik dit dus wel erg overdreven.
    Ook hier in Atlanta de verscherpte controles ondervonden, bij het bezoek aan het Atlanta Aquarium werd scherp gecontroleerd (metaaldetectoren en tassen controle), men is blijkbaar erg " bang" voor aanslagen, ben benieuwd hoe dat de rest van de trip zal zijn.
    Morgen vertrekken we richting Charleston en vervolgens eindelijk naar Orlando.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker monique2331's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    34

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    hoi hoi

    ben net ook een paar weken geleden teruggekomen vanuit orlando met overstap in atlanta,
    en het rare vond ik dat als je door de douane gaat geen drinken mee mag nemen maar na de doane zijn er wel winkels waar je flesjes drinken kan kopen en die kan je zo meenemen het vliegtuig in. dit was dan in atlanta.
    Op schiphol gaat dat dus niet om dat je door de poortjes en je handbagage door de scan gaan net voor je het vliegtuig in gaat.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    even tjekken !! gezien de vloeistof regels

    ik neem aan dat ik de contactlenzen vloeistof van mijn man gewoon mee mag nemen in de handbagage, het is een flesje van 60 ml , en zijn lenzen potje waat amper 3 druppels inzitten
    verder heb ik niets vloeibaars bij
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    Zolang je dit maar in dat ene (1 liter inhoud) ziplock zakje doet...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #9
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    ik doe het nooit in een ziplockje, kieper gewoon alles in een plastic bak..
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Contactlenzenvloeistof mee in vliegtuig

    ik mag het dus niet zo in een toilettasje doen
    krijg je dat ziplock zakje dan op het vliegveld ??? of is dat een stomme vraag
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •