Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 101

Onderwerp: Ik ga naar Florida en neem mee...

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    En nog een vraagje over schoenen, zij heeft een nogal grote schoenmaat, nl. 42, dat is daar geloof ik 8, zijn die daar moeilijk te kopen net zoals in de zuid-Europese landen of is het daar al aardig verkrijgbaar???? :?: :?: :?:
    Paula, schoenmaat 42 is volop verkrijgbaar in Florida, ook gewoon bij supermarkten zoals Walmart, Target en K mart; zelf heb ik maat 40/41 (afhankelijk van het merk ongeveer maat 9/10) en heb veel meer keus dan in NL omdater ook meer paren van dezelfde maat zijn.
    Overigens koop ik meestal sportieve schoenen of slippers, dus over sjieke schoenen weet ik niks....

    groetjes, Karin

  2. Top | #22
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nirak
    Overigens koop ik meestal sportieve schoenen of slippers, dus over sjieke schoenen weet ik niks....
    Bedankt, het gaat ook niet om sjieke schoenen maar inderdaad om sportieve schoenen, zoiets als Esprit of slippers en natuurlijk een paar cowboylaarzen, die zijn natuurlijk helemaal in.
    Dat wordt dus echt een extra koffer kopen :lol:

  3. Top | #23
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    ... dus waar maak ik me dan nog druk om :?: :?: :?:
    Wat dacht je van: "waar haal ik ****naam voldoende geld vandaan om alles te kopen wat we willen hebben?"
    En: "Hoe krijgen we straks alle gekochte spullejes in die paar koffers?"

    Quote van mijn echtgenote, 10uur 's avonds op de dag voor vertrek en met een beteuterd gezicht: "Houston, we have a problem .... Ik krijg lang niet alles in de koffers ...."
    Ik: "Geeft niet schat, ik ga nog wel een extra koffer halen bij de WalMart, die is toch 24uur per dag open".
    (half uur en $30 later: probleem opgelost!)

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #24
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Dus toch maar een lege koffer meenemen op de heenreis of er inderdaad daar eentje aanschaffen en ja dat geld kon nog wel eens het grootste probleem worden, vooral omdat we eerst die cruise gaan doen en daar zullen we denk ik ook wel het één en ander aanschaffen tijdens de uitstapjes, toch maar even een staatslot halen morgen!!!!

  5. Top | #25
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Ja, Paula als je het goed uit wilt pakken moet je goed gespaard hebben en je hebt volgens mij in florida nooit genoeg gespaard.
    Zelf heb ik wel zoiets van dat als ik met een laag bugget zou moeten gaan dan ga ik liever het jaar daarop.
    Ik wil gewoon niet op de centen hoeven te letten!, Dat is toch een heerlijk gevoel, Dus ik shop een stuk minder een half jaar voor vertrek zodat ik het geld in orlando kan verbrassen( What a feeling), ach de vrouwen onder ons begrijpen dat gelukzalige gevoel wel van het fenomeen shoppen!!! :lol:
    Gr marisca.
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  6. Top | #26
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marisca
    Dus ik shop een stuk minder een half jaar voor vertrek zodat ik het geld in orlando kan verbrassen( What a feeling), ach de vrouwen onder ons begrijpen dat gelukzalige gevoel wel van het fenomeen shoppen!!!
    Nou verbrassen doe ik ook niet, denk wel even na voordat ik alles wat ik links en rechts van me zie liggen in een winkelwagentje gooi. Mijn man zegt altijd, vraag eerst aan jezelf: Heb ik het nodig? Nee natuurlijk heb ik het niet nodig, maar daarom wil ik het wel hebben...., dus vandaar dat ik die beter niet mee kan nemen met shoppen.
    Ik wil ook niet hier in NL alle dubbeltjes om moeten draaien om op vakantie te kunnen. En wil ook niet nog maanden na terugkomst maanden in de schulden zitten omdat ik me niet kon beheersen, dus gebruik wel mijn gezonde verstand, maar een paar keer shoppen daar lijkt me wel een leuke ervaring, al is het alleen maar de sfeer en de inmense hoeveelheid en grootte van de Malls. :roll:
    Moeten volgens mij ook nog entreekaarten hebben (en betalen) voor de parken, wij zijn er bijna uit, zal het straks nog wel even melden op HELLUP.........
    gr. Paula

  7. Top | #27
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Paula, In de schulden zitten lijkt mij ook vreselijk en je moet natuurlijk wel gewoon kunnen leven natuurlijk!
    Ik bedoel gewoon dat ik het incalculeer wat ik aan zakgeld mee wil nemen en dat moet gewoon ruim zijn anders moet je zo opletten!
    Ik hou meestal nog wel over na de vakantie, maar als dat niet het geval is dan is dat jammer, maar in het rood staan hoeft natuurlijk niet zolang je het in de gaten houd wat je bestedings bedrag is!
    Greetz. :lol:
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  8. Top | #28
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marisca
    Ik bedoel gewoon dat ik het incalculeer wat ik aan zakgeld mee wil nemen en dat moet gewoon ruim zijn anders moet je zo opletten!
    Dat heet dan ook geen vakantie meer, er zijn trouwens ook genoeg mensen die een lening afsluiten voor een vakantie, die kunnen dus dan een heel jaar lang nog aflossingen doen, nou echt niet.
    Wij hebben ons het afgelopen jaar ook wel goed ingehouden, normaal "pikken" we met de herfst- en meivakantie nog wel een weekje Turkije mee, maar dat hebben we maar overgeslagen, je kan ook niet alles. Gelukkig maar dat we dat in de meivakantie niet gedaan hebben want man en kinderen hebben allemaal een week in bed gelegen met een heftige griep en bronchitis. Je zal maar op vakantie zijn. Balen balen.

  9. Top | #29
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Wat Marisca aangeeft is wel waar, je wilt inFlorida niet continu na moeten denken over wat je uitgeeft. En zeker niet schrikken als je er weer bent ingetrapt om te denken dat iets $9,99 kost en dan de tax er nog bovenop komt etc.

    Wat zeker niet wegneemt dat het verstandig is om te budgetteren, zeker als je kinderen hebt. Onze zoon van 6 krijgt zelfs al een budget voor dingen die hij graag daar wil kopen: GameBoy-spellen, Playmobil en lego (Bionicles). Het helpt hem keuzes te maken en in te zien dat geld niet zomaar "uit de muur" komt.

    Een goede tip: betrek je kids bij het vaststellen van het vakantiebudget. Met kids in de leeftijd zoals jij ze hebt kun je heel goed duidelijk maken welke kosten je dagelijks hebt en welk bedrag er voor hen (en voor jullie) overblijft om vrij te besteden. Je zult zien dat ze van die openheid leren en niet zullen mopperen als ze iets niet kunnen kopen: ze weten immers hoe de financiën er voor staan.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #30
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Ik vind dit leuk om te lezen michael! Deze instelling hebben wij ook, En onze zoon spaart zelf ook voor de vakantie en vraagt geld voor zijn verjaardag!
    Zo begrijpen ze dat het niet zomaar aan komt waaien. Op de rommelmarkt heeft hij ook speelgoed verkocht om dan weer extra geld bij zijn vakantie te leggen!
    Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen! :lol:

    O ja, als je per dag bedenkt wat je kan uitgeven en je daar aan houd kom je nooit in de knel!
    Sommige dagen ben je goedkoop uit en sommige dagen duur.
    Ja, bij ons gaat altijd de reken machine mee.
    Dan kun je het gewoon veilig in de gaten houden!
    En je vakantie moet gewoon vakantie kunnen zijn dus rekenen wij altijd ruimer.
    Gr marisca
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 21:56. Reden: 1+1
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •