Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 101

Onderwerp: Ik ga naar Florida en neem mee...

  1. Top | #31
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marisca
    OJa, bij ons gaat altijd de reken machine mee.
    Echt? Bij mij komt die rekenmachine altijd pas tevoorschijn als de afrekening van de CC's binne komt. :twisted: :twisted:
    Nee, dagelijks ben ik er daar niet mee bezig, alleen als begint op te vallen dat de stapel $20-biljetten erg snel aan het slinken is gaan we een beetje opletten. Ben gelukkig nog in de financiële situatie dat dat kan, maar als mijn vrouw nog lang werkloos is wordt dat moeilijker.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #32
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    Een goede tip: betrek je kids bij het vaststellen van het vakantiebudget. Met kids in de leeftijd zoals jij ze hebt kun je heel goed duidelijk maken welke kosten je dagelijks hebt en welk bedrag er voor hen (en voor jullie) overblijft om vrij te besteden. Je zult zien dat ze van die openheid leren en niet zullen mopperen als ze iets niet kunnen kopen: ze weten immers hoe de financiën er voor staan.
    Wat heb je dat mooi verwoord Michael.
    Toen ze nog kleiner waren gaven we ze met de vakantie ook altijd iets van een tientje per dag, dus konden ze zelf hun ijsjes kopen, trampoline springen etc., en als ze iets aparts wilde kopen dan zorgden ze er wel voor om wat van een paar dagen op te sparen, zo leerden ze ook dat het niet elke dag "op" moest.
    Nu is het ook zo dat mijn zoon al bijna twee jaar een volledige baan heeft (4 dagen werken, 1 dag studie) dus hij heeft ook zijn deel van de vakantie zelf betaald en zal dat ook doen met de kosten van de attractieparken. Hij is ook geen big spender en heeft wel in de gaten hoe allemaal werkt met het uitgeven van geld.
    Bij mijn dochter is het ook geen probleem, zij heeft liever één mooi ding dan 10 minder mooie en vaak hoeft dat niet eens veel te kosten.
    Wat dat budgetteren betreft, daar zijn we met bepaalde dingen ook nog wel mee bezig en dan meer met het idee dat het toch wel prettiger is als je de kaartjes al in huis hebt voor Disney etc. , vooral omdat die dan al betaald zijn en dus weet wat je nog kan verwachten. En verder is het natuurlijk geen probleem anders zouden we wel in NL op vakantie gaan.
    :lol: :lol: :lol:

  3. Top | #33
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Plantation, Florida
    Berichten
    7

    Standaard Ik ga naar Florida en neem mee...

    Had dit subject ook al op Allesamerika.nl geplaatst. :smile:
    Het leek mij een leuk idee om mensen te vragen dingen mee te nemen als ze naar Zuid Florida kwamen. Niet dat ik die perse nodig heb, maar misschien is het gewoon leuk voor ons om hier af en toe Nederlanders op bezoek te krijgen en vinden sommige mensen het wel leuk om eens Nederlanders op te zoeken die in Florida wonen. Vandaar de suggestie : " Ik ga naar Florida en neem mee"...........

    Bijvoorbeeld Lekker oude kaas, Hagelslag, Dagbladen , Een goed Nederlands boek, enzzzzzzzzzzzzz

    Dus als je in de buurt bent of komt kom op de koffie en neem iets lekkers of leuks uit Nederland mee

    Ciao

    Speak
    Als je meer wilt lezen over mijn Florida ervaringen moet je ook eens kijken op
    mijn WEBLOG of bezoek onze website [-X

  4. Top | #34
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Ik ga naar Florida en neem mee...

    Stroopwafels!

    Als in Gouda woonachtige Florida-freak neem ik elk jaar voor onze friends in New Port Richey altijd een paar zakjes echte Goudse siroopwafels (ja, siroop) mee. Vooral Matthew, de zoon van de familie, is er helemaal verzot op. Die worden meteen in de "veilige zone" ondergebracht, zodat niemand anders er aan kan komen.

    Stroopwafels dus!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-09-06 om 05:06.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #35
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard Re: Ik ga naar Florida en neem mee...

    Enkele oerdegelijke ranzig sappig vette HEMA worsten. :-P

    *edit
    Voor alle duidelijkheid: niet om zelf te eten.
    Laatst gewijzigd door Trainspotters; 25-09-06 om 23:13.
    1e DLC vakantie zomer 1974.
    2e DLC vakantie winter 1974.
    3e DLC vakantie zomer 1975.
    4 weken USA huwelijksreis inclusief DLC & WDW zomer 1977.
    Anno 2006????? De tel kwijtgeraakt.

  6. Top | #36
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard Re: Ik ga naar Florida en neem mee,,,,,

    Een zak salmiak knotsen, Een stuk of 40 gaan er altijd mee en die zijn meestal ook heel snel op
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  7. Top | #37

    Standaard Re: Ik ga naar Florida en neem mee,,,,,

    Wij stuurden onze kenissen in de VS vaak chocoladeletters.

    En het kan weer, ik zag ze alweer liggen:smile:

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Voorschoten
    Berichten
    80

    Standaard

    Toch zeker wel een pond drop. En dan lekkere harde zoete.
    En ook nog wat zure beertjes. Lachen als een Amerikaan die voor het eerst eet.

    En voor de Nederlanders aldaar wat lekkere weekbladen en goede Nederlandse boeken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 21:56. Reden: 1+1
    Ooit zal het er weer van komen, want Florida is HET gewoon. Plannen voor nu: New York na groep 8.

  9. Top | #39
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Re: Ik ga naar Florida en neem mee,,,,,

    Moet je het eigenlijk ook melden als je door de douane gaat dat je etenswaren in je koffer hebt? Ook jammer als je al dat lekkers dan moet inleveren..en misschien een boete op de koop toe? Of ben ik weer veel te bang:-(

    meisje

  10. Top | #40
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Plantation, Florida
    Berichten
    7

    Standaard Re: Ik ga naar Florida en neem mee,,,,,

    Je mag veel wel gewoon meenemen van de Customs hier hoor !

    Geen Hema worsten dat niet. Vlees en vis en granen en dergelijke zeker niet. Maar vacuum verpakte kaas, koekjes en eindelijk alles wat bereid is en verpakt is geen probleem

    Dus waar blijven die mensen die me kaas brengen ????

    Als je meer wilt lezen over mijn Florida ervaringen moet je ook eens kijken op
    mijn WEBLOG of bezoek onze website [-X



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •