Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: Even voorstellen: Ienelien

  1. Top | #11
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    He Ien,

    Wat Marisca schrijft:
    Als je meerdere keren per jaar gaat is het een ander verhaal vind ik Ta2 Gerrit?
    Maar als je maar 1 malig gaat dan is de tijd echt te kort hoor, maar dat is mijn mening


    Als ik een tip mag geven als leek zijnde!!
    Wij zelf hebben ook via Treveltrand geboekt op het reisbureau maar ik doe het nooit meer, ze moeten voor elk hotel wat je boekt eerst uitzoeken of er wel plaats is en dat kost je een dag of 3 voordat je het dan weet of het accoord is.
    Wij hebben in totaal iets van 6x een ander hotel moeten zoeken wat ons nu ongeveer 300 euro meer kost dan de eerste hotel die wij hadden uitgezocht.
    Ik doe het nooit meer zo lang wachten op accoord en elke keer een ander hotel uitzoeken en na gaan of het wel wat is etc etc.
    Maar wat ik al heb geleerd is dat je goedkoper uit kunt zijn via het internet, lees maar op de site en je zult zien dat het echt goedkoper kan.

    Maar ieder voor zich, wij hebben nu gekozen voor de volgende opzet:
    aankomst Miami (rond de klok van 16.15 plaatselijke tijd)
    overnachting in Hotel Crowne Plaza Miami Airport de volgende dag
    huurauto ophalen en op weg naar Key-West voor 2 overnachting in Hotel Southernmost, dan rijden we door naar Florida City voor 2 overnachting in Hotel Everglades speciaal voor de Everglades goed te bezichtigen.
    Dan rijden we door naar Naples voor 2 overnachting in Hotel Gulfcoast inn.
    Hierna rijden we terug naar Miami voor 4 overnachting in Hotel Riu Florida Beach.
    Dan hebben we toch wat gezien ondanks dat het maar 12 dagen zijn.

    Maar ja er is zoveel keus.................................ik denk dat je altijd wel achteraf zo iets heb van ........oooooo dat had ik ook wel willen zien!!!!!!!!


    Nou succes verder, en njit ik vind het ook een goede tip maar het word document doet het ook prima zo.................................

    Groetjes Monique :-P

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    Hallo Ien, uiteraard eerst welkom op dit forum.
    Gelukkig geef je zelf ook wat info, en dus kunnen we je een handje helpen.
    Ik ben zelf ook een paar keer met kids in jouw leeftijd die kant op geweest.
    Die rondreis met auto is een goed iedee, maar ik zou eigenlijk willen aanraden om hem als leidraad te nemen, en zelf naar eigen behoefte aan te passen en te boeken.
    De hotels die de meeste reisorganisaties in hun lijstje hebben staan, zijn voor de wat meer ervaren Floridagangers niet echt de eerste keus.
    Ik zou:
    1 Voor de vliegreis een beetje rondshoppen op bv. www.vliegtarieven.nl, en die gewoon zelf boeken. Kijk ook eens naar de mogelijkheid om met een Amerikaanse mij te vliegen (met overstap). Een goed idee is het om op Miami aan te komen, en vanaf Orlando te vertrekken.
    2 Kijk voor autohuur ook eens op diverse sites, een aanrader is www.usareisen.de. Alamo is de zeer veel gebruikte verhuurder.
    3 Je hoeft de hotels in Florida NIET vooraf te boeken, dat geeft je wat vrijheid om ter plaatse je programma nog aan te passen. Een uitzondering is de eerste nacht, de Amerikaanse immigration eist dat je een adres opgeeft bij aankomst.
    Mocht je perse wel de hotels willen boeken, zou ik zeker eens kijken bij het Marriott Village Lake Buena Vista, met drie hotels in verschillende prijsklassen vlak bij de ingang van Disney, en op niet meer dan 10 minuten van Seaworld. de prijzen vallen heel erg mee.
    Ik heb al in heel veel hotels in Orlando gezeten, maar geen enkele bood zo'n goede prijs/kwaliteits verhouding !!!
    Probeer niet teveel te doen in die 14 dagen die je hebt, ik zou haast zeggen: eerste nacht in Miami, dan naar Key west (2 nachten, kijk eens bij het Best Western Ambassador) dan weer naar Miami Beach (ook 2 a 3 nachten) en dan richting Orlando..... Hier heb je echt wel een week nodig met kids in die leeftijd. En dan kom je nog heel veel tijd tekort.
    Ik geef hierboven uiteraard wel een heel erg persoonlijke mening en anderen zullen er anders over denken, maar geloof me, ik weet waarover ik praat !!!
    Eric

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker ienelien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    in het westland
    Berichten
    80

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    Oh, jee ... denk ik bij die Travel Trend wat gevonden te hebben, heeft Bono slechte ervaringen !! Op zich zie ik het wel als een uitdaging een hoop zelf te regelen via Internet, maar een beetje huiverig ben ik wel. Dan komt er wel een hoop op je af. Vliegreis, hotels, autoverhuur ....
    Maar gelukkig heb ik hier (en dat in een paar dagen tijd) héle ervaren Florida gangers ontdekt !! En gelukkig hebben we nog wel even de tijd, maar van lieverlee wil ik toch wel het een en ander gaan regelen.
    Dus Travel Trend maar als leidraad houden en niet boeken dan ???
    Ik ga nu maar eens plat. Gisterenavond was het ook al niet vroeg.
    Truste

  4. Top | #14
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    10 a 11 dagen is kort.
    Maar altijd de moeite waard.
    Als ik niet anders zou kunnen zou ik best overwegen om 10 dagen te gaan, maar dan zou ik mij concentreren op Orlando,en wellicht een dag of 2 naar Clearwater Beach.

    Als jullie naar Key West en Everglades willen en vervolgens door te reizen naar Orlando wordt het natuurlijk een strakke planning aan houden.

    Volgens mij is dit best te doen zijn.Wordt wel krap.
    Ik zou dan wel proberen zo snel mogelijk door te reizen naar Key West, om daar toch minimaal 2 nachten te blijven.
    Ik vind het daar geweldig.

    Op de terug weg zou ik de everglades meenemen en ergens terhoogte van Miami of zo overnachten, om vervolgens de volgende dag door te reizen naar Orlando.

    5 dagen Disney is kort, maar zeker te doen.

    Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk van plan zijn.

    Susses met jullie voorbereidingen.

    Groetjes,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door pascalbrouwers; 15-09-06 om 10:14.
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  5. Top | #15
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    onder Rotterdam
    Berichten
    9

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    hi Ien,
    wij gaan meestal ook maar 10 dagen, en vind het zelf altijd goed te doen... (onze dochter is nog maar 6) en hoelang je ook gaat, er blijft idd altijd wel iets te wensen over!!!
    Alvast veel succes met het uitzoeken van je reis!!

    Juul
    1991-Route '66 Chicago-LA,1998 rondreis Washington-NY-NiagaraFalls-Chicago-LasVegas,SanFrancisco-LA,2003 Florida,2005-Florida-dec 2006 Florida

  6. Top | #16
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    He Ien,

    Echt slecht is het niet Traveltrend maar dat wachten en zo vaak nieuwe zoeken vind ik niet best, plus je moet lang wachten tot je complete reis eindelijk helemaal goed geboekt is.
    Maar waar ook bus/auto reizen in staan is die van Oad reizen en Holland International, en bij deze laaste hebben wij ons hotel in Miami (die 4 nachten) bij geboekt, dan weet je gelijk of er nog plek is of niet.
    Om eerlijk te zijn waren de hotels bij Oad reizen het goedkoopst maar die wij wilde allemaal al bezet!
    Het reisbureau gaf toen Traveltrend als advies.
    Maar je moet gewoon een aantal reisboeken meenemen en dan kan je goed vergelijken.
    Het nadeel van de rondreizen in de boeken is dat je zoveel kmeters moet afleggen op 1 dag.
    Maar ja nogmaals ieder het zijne, veel succes verder nog...........ene uitgerust nu??

    Groetjes Monique
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-04-10 om 09:19.

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker ienelien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    in het westland
    Berichten
    80

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    Je ziet het aan het tijdstip ... Het is weer laat. Maar dat heb je als je in de horeca werkt.
    Ik heb inderdaad verschillende boeken in huis gehaald, waar rondreizen in Florida staan vermeld.
    Travel Trend, Holland International, OAD, Kuoni en Hotelplan. Bestaan er nog meer ??
    Ik denk dat ik begin volgende week maar eens het reisbureau binnenstap en dat ze dan een opzetje moeten maken van de vakantie. Ik vond het trouwens vreemd dat Holland International (in 2006 in ieder geval) in de meivakantie helemaal geen vluchten heeft naar Miami. Het gaat van 16 of 18 april naar 7 of 9 mei.
    Ik denk dat het de reis gaat worden zoals eerder vermeld.
    En nu maar weer gauw plat.

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    Kijk ook eens hier. Daar tref je een basis-rondreis aan die ze helemaal voor jou op maat in kunnen vullen. En dat doen ze echt heel snel en met kennis van zaken!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker ienelien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    in het westland
    Berichten
    80

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    Hé Michael,
    Bedankt voor de (misschien wel gouden) tip !! Ziet er goed uit. Maar ik neem aan dat je dan alles via internet gaat boeken ?? Wel een vertrouwd idee dat ze zijn aangesloten bij de SGR.
    Krijg er toch steeds meer lol in, nu we er zeker van zijn dat het Florida gaat worden.
    Het zal wel in Miami landen worden, doorrijden naar Key West, de Everglades en dan eindigen in Orlando.
    Zijn er meer mensen op dit Forum die met deze organisatie in zee zijn geweest ??

  10. Top | #20
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Even voorstellen: Ien

    Typ maar eens 'American Vacations' in bij zoeken op dit forum, dan zul je zien dat heel veel mensen bij A.V. hun vakantie boeken.
    Ik ben ook vaste klant bij hun. Teo van A.V. (zoals ze hier meestal worden afgekort) is vorig jaar zelfs gastheer van een minimeeting op de vakantiebeurs in Utrecht geweest.
    Trouwens ook concurrent American Estates staat goed aangeschreven op dit forum, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •