Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 21 van de 28 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 271

Onderwerp: Disney Cruise Line

  1. Top | #201
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Disney Cruise Line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Klopt! Eigenlijk is dit helemaal nog niet mogelijk vanuit Nederland.Dat is dan ook alleen maar een voorlopige quoteHeb je dit al aan Dreams unlimited gevraagd?Maar heb je DIT dan misschen al aan Dreams unlimited gevraagd?Geen idee, want je verteld niet wat je bij Dreams Unlimited hiervoor betaald.
    Dit zie ik de laatste tijd toch wel vaak voorbij komen, een reactie die niet bepaald feitelijk is. Jammer.


    - DCL-transfers zijn goedkoop wanneer je met een klein reisgezelschap reist. Dit zijn vaste prijzen, waarbij het met 4 of meer personen al snel een gelijkwaardige of goedkopere prijs oplevert om zelf een auto te huren of towncar of zelfs limo te regelen. Zelf regelen betekent meer vrijheid. DCl-transfer komt dan weer met het gemak dat er nergens naar omgekeken hoeft te worden. DCL-transfers zijn zoals jij wenst binnen het "disney-product". Dit kan inderdaad van luchthaven (let op; enkel MCO!) naar de haven en vice versa zijn, maar bijv. ook vanaf een disneyresort in Disney World naar de haven, vice versa. Ook kun je hierin variëren naar wens. Dus van luchthaven naar haven, na cruise naar disneyresort, of hoe je het ook maar wilt hebben. Je kunt ook enkeltjes afnemen indien dit beter uit komt. Je kunt DCL-transfers tot een paar dagen voor vertrek toevoegen, dit zijn vaste prijzen die eens per jaar ongeveer aangepast worden. Annuleren na toevoegen van DCL-transfers kan ook, waarbij de "penalty periode" pas in het laatste moment ingaat.

    - DU (dreams unlimited) is slechts een "middelman" waar het gaat om DCL-produkten. Zij doen verdacht weinig zelf. Ergo; zij hebben geen invloed op DCL-transfer prijzen. DCL bepaalt zelf de prijzen waarvoor een cruise verkocht mag worden. In tegenstelling tot andere cruisemaatschappijen kan een travelagent derhalve dus niet enorm stunten in prijzen. De enige manier waarop er soms nog "korting" verkregen kan worden is indien een travelagent een block van staterooms inkoopt tegen beginprijs en dan later aan klanten verkoopt. DCL heeft hierin de broek aan, geen enkele cruise mag verkocht worden onder het door hen bepaalde prijsniveau. De voordelen van een travelagent? Sommige mensen vinden het prettig om iemand te hebben die voor hen de belangen kan behartigen, dingen kan regelen en een vraagbaak kan zijn. Daarnaast bieden travelagents zogenaamde onboardcredits; "geld" wat je onboard uit kunt geven. Omdat DCL de touwtjes zeer strikt in handen heeft omtrent prijzen en percentage winst voor travelagents, is ook op dit gebied maar een beperkte ruimte voor travelagents om onderscheidend te zijn. DU kan vaak relatief "veel" bieden omdat ze veel DCL-cruises verkopen en dus een stootje kunnen hebben. Overigens zijn er diverse travelagents die dergelijke aanbiedingen willen nastreven indien je er om vraagt. Een goede timing wanneer je boekt of een reservering doet overgaan naar een travelagent (je kunt eigen reservering naar travelagent overzetten) kan daarbij veel verschil maken in hoeveel $$ je daarvoor krijgt. Minpunt van travelagents? Afhankelijkheid. Zij hebben eigendom over jouw reservering en DCL zal je subiet terugsturen naar de travelagent als je wat met DCL probeert te regelen.

    Mocht het nog niet duidelijk zijn :-# ; DCL is een maatschappij met eigen beleid en eigen regels in het cruise-wereldje. Derhalve is het dan ook stelregel dat quotes altijd excl. fooien zijn. Hetzelfde geldt voor de "onboard credits". Een travelagent zal dit nimmer als "lokkertje" voor je betalen. Je zou het geboden "onboard credit" zo kunnen noemen, maar het is dus niet zoals je bij aanbiedingen voor andere cruisemaatschappijen kunt tegenkomen dat er een OBC wordt geboden én betaalde fooien. Er staat op DCL's website een aanbevolen bedrag per persoon per dag per functie. Dit komt op dit moment neer op $12,- p.p.p.d totaal, excl. fooien voor eventueel gebruik van roomservice (roomservice zelf is wel incl. de fooi niet). Dit geldt overigens voor iedereen in de stateroom, dus ook (jonge) kinderen. Is soms voor mensen een verrassing, dus zeg het er maar bij. 8-[


    - cruiseprijzen; de stelregel is des te eerder je boekt, des te goedkoper. Indien er later kortingscodes uitkomen (gebeurt vaker niet dan wel), dan kan dit altijd nog toegepast worden. Een prijs die gequote wordt is ten alle tijden vrijblijvend. Als prijzen tussen moment van quote-opgave en boeken stijgen, dan zal dit doorberekend worden tenzij er een "hold" op de stateroom is gezet (kan vaak niet bij populaire itineraries en zijn sowieso maar voor zeer korte duur). DCL gebruikt een simpel systeem. Ze hebben voor elk type stateroom een "prijzenstapel". Ze verkopen er 10 voor de goedkoopste prijs, de volgende tien zijn duurder, nummer 20-30 zijn weer duurder etc. Een geannuleerde reservering zal er echter niet voor zorgen dat de prijs weer daalt, dus uiteindelijk verdient DCL daar ook weer aan bij opnieuwe boeking. Vroeg boeken is eigenlijk een "must" als je uit bent op redelijke prijzen. Voor een gezin van 4 is het geen onbekend fenomeen dat een cruise $1000,- of het veelvoudige duurder kan worden vanaf het moment van openen voor eerste boeking tot enkele maanden of weken voor de cruise. Elke hieronder genoemde factor die de prijs op kan drijven, heeft hier een exponentionele invloed op. Kassa!

    - enkele uitzonderingen op bovenstaande? De zogenaamde GTY, guaranteed prices. Die zijn sinds kort gewijzigd en leveren rond de 20-30% korting op. Garantie daarop is er echter niet en prijzen worden gebaseerd op de op dat moment geldende prijzen. Duurdere prijzen dus dan waarvoor je op eerste moment kon boeken. GTY's worden pas een paar maanden van te voren aangeboden en worden gebruikt om de schepen op te vullen. Je boekt een type category (binnenhut, hut met raam, hut met balkon etc.) en hebt geen vrije keuze. DCL wijst je een stateroom aan, welke rond de 3 maanden tot zelfs moment van vertrek bekend gemaakt zal worden. Sinds deze wijzigingen geldt ook het volledig moeten aanbetalen op moment van boeking.

    - de KSF-code, kids sail free. Kinderen mogen "gratis" mee, bij 2 volbetalende volwassenen. Is vaak in drukkere en dus duurdere periodes. Leuke acties voor gezinnen als je bijv. tijdens de zomervakantie móet reizen, maar vaak duurder dan "volle mep" in rustigere seizoenen. Ook deze codes komen vaak pas later uit, zo rond een x-tal maanden van te voren.

    - diverse andere codes. Op dit moment is er bijv. een code voor inwoners van de EU op alle cruises in de Middelandse zee en de transatlantische cruises. Ook deze komen pas later vrij. Dergelijke codes kunnen van alles inhouden, van niet noemenswaardige korting tot zeer prettige kortingen. (zo bespaar ik zelf ruim 40% op mijn aankomende)

    - populariteit beïnvloedt prijzen ENORM. De nieuwe schepen zijn op dit moment veel populairder dan de Wonder en Magic. De gevolgen zijn dat diverse cruises binnen no time veel duurder aan het worden zijn. Veelvuldige meldingen van prijsstijgingen van enkele honderden dollars binnen enkele dagen is op het moment een bekend gebeuren. De nieuwe schepen hebben in hun interior staterooms virtuele portholes. Of te wel; tv-schermen met daarop een live-registratie van wat er buiten gebeurd. Dit is zó populair dat de prijzen voor dit type stateroom enorm snel stijgt. Op diverse cruises voor de Dream is het al gewoonte dat interior stateroom duurder zijn dan staterooms met oceanview (raam/ramen dus).

    - eenmaal verslaafd aan cruisen met DCL? Boek aan boord een volgende cruise, dit levert je 10% korting en een onboard credit op (hoogte hangt af van type cruise en je status als frequent cruises of zoals DCL het noemt; castaway cay club member. Een uitzondering; geen korting op de concierge suites, wel krijg je een onboard credit. Zeker als je een cruise boekt die pas net uit is (en indien niet té populair nog in de goedkopere prijzen zit), is dit de goedkoopste manier van boeken. Leuke bijeenkomstigheid is dat je een "dummy booking" kunt doen. Je weet nog niet wanneer je wilt, maar wel dat je waarschijnlijk ooit wilt cruisen. Je boekt dan de cruise het verst weg om die korting te krijgen. Doet een aanbetaling en klaar. Tot je beslist wanneer je wilt cruisen. Je kunt dan gewoon de reservering wijzigen en de korting behouden. Officieel geldt dat je alleen mag herboeken tegen de op dat moment geldende onboarddiscountoffer, maar aangezien dat aanbod al jaren gelijk is..... Je kunt zo zelfs de korting jaren later gebruiken. Bijv. in 2011 boek ik aanboord een dummy booking voor dec. 2012. Als de itineraries voor 2013/2014 uit zijn, verhuis ik mijn boeking naar een gewenste cruise in oktober 2014. Dit kan onbeperkt onder de huidige regels. DCL moedigt dit zelfs aan. Tip; laatste dag is het hierdoor enorm druk bij de boekingdesk; wacht dus niet tot het te laat is!! Een andere actie die momenteel gaande is; DCL geeft vouchers indien je aan boord een nieuwe cruise boekt, waarmee vrienden en/of familie dezelfde korting krijgen indien zij binnen 30 dagen na einde van jouw cruise dezelfde cruise boeken. Let wel; om die korting te behouden moeten ze dus op dezelfde cruise mee als jij, andere data of zonder de "orginele boeker" kan niet.


    -boeken via reisbureaus in NL? Ik zou het aan mijn vrienden en familie nooit aanraden, het ze eerder hardgrondig afraden. Je hebt zelf al gemerkt dat men hier achter de feiten aanloopt voor dit soort producten. Ze weten er niets van, bieden zaken niet of veel te laat aan, rekenen idiote hoofdprijzen, je zit meteen aan van alles vast (zelfs wanneer DCL je kosteloos laat annuleren voor lange tijd, etc. etc.) en meer van dat soort ongein.

    -kidsclub; ik ken de preciese leeftijdsgrenzen niet uit mijn hoofd, dat krijg je zonder kinderen. Waarschijnlijk zul je zien dat ze beiden heel snel vriendjes maken, een gemiddelde DCL-cruise barst van de kinderen en dus voor elk wat wils. In bepaalde situaties willen ze in overleg wel eens uitzonderingen maken, waarbij ze leeftijd en gepastheid ten alle tijden mee zullen wegen. Garanties zijn er niet, ga dus nergens van uit.


    En verder? Als je echt ongebreideld veel informatie wilt, dan zou ik dit forum niet als basis gebruiken, maar je licht opdoen op het disboard, subforum DCL. Indien je het leuk lijkt, dan kun je er zelfs meedoen aan een thread waar mensen zich verzamelen die op dezelfde cruise gaan als jijzelf. Dit kan erg leuke vriendschappen doen ontstaan, veel groepen organiseren diverse extra (vrijblijvende of minder vrijblijvende) activiteiten etc. Afhankelijk van de wens en ouders zijn er soms ook speciale aftakkingen voor de kinderen, waar die hun leeftijdsgenoten (onder begeleiding van ouders) alvast kunnen leren kennen voor de cruise. Het is een engelstalig forum, maar het grootste platform voor informatie ter wereld over DCL.

    Leuk leesvoer in het engels? Passporter's Disney Cruise Line. Passporter's is een lijn van boeken over alle mogelijke Disney reisprodukten. De titel zegt het al, dit boek gaat over DCL. Elk jaar komt er een nieuwe versie uit. Het boek van 300+ paginas bestaat grofweg uit 2 delen; algemene info over het hoe en wat van een DCL-cruise. Alles over het boeken, plannen, mogelijkheden aan boord etc. Dit is redelijk vaste informatie, weinig verandert er per jaar. Het tweede gedeelte bespreekt alle havens die DCL aan doet/zal gaan doen in de itineraries voor dat jaar/aankomende jaar voor zover al bekend. Plattegronden van de havenstad/havendorp, informatie over lokale gewoonten, weer, taal, excursies, noem het maar op. Voor het tweede kan jaartal dus belangrijker zijn als men daar erg aan hecht én een afwijkend schema wil gaan varen. Een van de eerste pagina's bevat tevens een plattegrond van de diverse schepen. Schijnt ook erg welkom te zijn, aldus sommigen.

  2. Top | #202
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Disney Cruise Line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Hoe kan het dat je bij bijvoorbeeld OAD nog niet kunt boeken voor juli 2012, terwijl het vaarschema al bekend is?
    Geen idee, kan met het feit te maken hebben dat ze nog niet hun site hebben ge-update kan ook zijn omdat ze nog niet voor 2012 boeken enz enz.
    Mijn tip: niet met OAD boeken of hun prijzen afwachten, valt 999x van de 1000x duurder (en dan veel duurder) uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Als tip hier op het forum heb ik een offerte aangevraagd bij dreams unlimited en hier wel al een aanbod voor gekregen. Maar zijn bij dit bedrag al de fooien die je aan het personeel moet geven inbegrepen?
    DU is een goede travelagent. Voor een cruise heb je als voordeel bij een travelagent t.o.v via DCL boeken dat je Oboard credits krijgt. Verder zitten er niet zo heel veel voordelen aan (bij een cruise) dan dat je al je vragen kunt stellen aan ze, hoe gek ook ze hebben ze allemaal al een keer voorbij zien komen.
    Over de tips, deze zitten niet bij een quote inbegrepen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Voor de verzekering heb ik niet gekozen, want heb al een doorlopende reisverzekering.
    Dan heb je hun verzekering niet nodig dus heb je de juiste beslissing gemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Maar het transport heb ik wel aangegeven. Is dit transport van het vliegveld van Orlando naar de haven en v.v.? Is dit duur of is het goedkoper om zelf te regelen?
    Vervoer is $35 per persoon enkele reis (dus van of naar haven) en $65 per persoon retour.
    Voor 2 personen is het voordeliger en makkelijker om via DCL te gaan maar als je zoals jij met zijn 4-en bent dan is het wellicht goedkoper om een town car (bv bij FL Tours) te regelen of een auto te huren voor de heen en terugweg (dus 2 losse boekingen, niet daar parkeren want dat kost $15 per dag en dan is het weer duurder).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Dan nog een ander vraagje. Mijn kinderen zijn dan 6 en 9 jaar, nu heb je van die kids clubs, maar als ik het goed begrepen heb zouden ze in verschillende leeftijdscategorieeen zitten. Doen ze er heel moeilijk over als de kinderen perse bij elkaar willen zijn?
    De kinderen hebben hun eigen kids club maar ze mogen tegenwoordig ook bij andere kids clubs naar binnen, dus als ze bij elkaar willen zijn dan kan en mag dat.
    Of het daadwerkelijk ook gebeurd is een volgende, vaak vinden ze vriendjes en dan hangen ze niet meer aan een andere broer of zus.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Ik wil graag de 7 daagse Western Carrebean doen. En de voorpret is nu al leuk!!
    Voorpret is ohw zo leuk!!!!

    De tip om naar de DISboards te gaan is een goede tip voor heel veel info, maar ik ben het er niet mee eens dat je niet dezelfde info hier vandaan kan halen. Ook hier op dit forum zitten heel veel mensen die al emerdere cruises hebben gedaan met DCL en die op de hoogte zijn van alle nieuwe veranderingen.
    Stel je vragen dus gerust ook op dit forum.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  3. Top | #203

    Standaard Re: Disney Cruise Line

    Heb ook op de site van DLC bekeken, zag daar dat de stateroom met seaview goedkoper was, dan een binnenhut zonder zeezicht? hoe kan dat, meestal is het toch andersom?

    Shockblade,
    die passporters klinken leuk en interessant, waar kan je die kopen? Lijkt me super voor de voorpret! :-)

    Die DCL-transfers kan je die ook boeken via DU of heb ik dat bij de quote al aangevraagd? Klinkt wel goed omdat ik er ook nog een paar dagen WDW aan vast wil plakken. Een auto huren, ik heb een rijbewijs. Maar.....ik doe het heel weinig, laat staan in het buitenland, daarnaast twee kinderen in de auto en ik kan niet met een partner wisselen, zal alleen moeten rijden en dat zie ik echt niet ziten. Dus dan kost zo'n transfer wat geld, dat heb ik er wel voor over.

    Boeken op de boot voor een volgende cruise....Zou willen dat ik dat kon hahaha! Ik ben al jaren aan het sparen voor deze reis, om die met mijn kinderen te maken. Dit is dus een once-of-a-lifetime, ben niet zo rijk dat ik zo'n reis regelmatig kan veroorloven. En er staat nog zoveel op mijn vakantie wishlist, maar waar de kinderen nu nog te jong voor zijn. Maar volgend jaar heb ik het bedrag wel bij elkaar, hebben mijn kinderen een leuke leeftijid voor zo'n trip, dus moet ik het dan doen!

    In ieder geval erg bedankt voor alle zeer uitgebreide reacties!!

    Caroline

    PS. vreemd had weer problemen, maar was nu zo slim om mijn bericht eerst even in Word te plakken. Daarom wel in 2en gepost
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-11 om 05:03. Reden: font

  4. Top | #204

    Standaard Re: Disney Cruise Line

    Kijken of het mij nu lukt om wel te posten, gisteren lukte dat niet om onduidelijke redenen.

    Over de fooien, ik heb daar verschillende berichten over gelezen op internet. Bij de één zijn de fooien wel inbegrepen, bij de ander weer niet. In de offerte van DU staat ook achter de totaalprijs:
    (All Taxes, Fees & Port Charges Included)
    En fees staan toch voor fooien?

    Ook hebben ze het over Exclusive shipboard credit: 100 $ per stateroom, maar onderaan staat dit: This quote also includes a $25 Shipboard Credit for each room that Dreams Unlimited Travel was able to secure for you by booking this reservation using Disney Cruise Line’s online booking system for Travel Agents.
    Is het nu 100$ of is het nu 25$, of begrijp ik het helemaal verkeerd en zijn het 2 aparte dingen?

    Mijn engels is niet heel slecht, maar het gaat om een best bedrag en als ik iets verkeerd begrijp waardoor de kosten hoger liggen dan verwacht dan is dat natuurlijk erg jammer!
    Daarom ook dat ik eigenlijk via een Nederlands reisbureau zou willen boeken zodat er geen misverstanden ontstaan door een communicatieprobleem.

    Yvette je zegt dat een Nederlandse reisbureau vaak stukken duurder uit is dan bijv. DU. Ik kreeg vandaag wel een prijs van een nederlands reisbureau voor als ik dezelfde reis zou maken maar dan in juli van dit jaar ipv 2012. Die lag € 1500,- lager dan DU met een prijs die voor volgend jaar juli 2012 geld. Is misschien appels met peren vergelijken hoor, maar ik zit daardoor wel in dubio: nu alvast boeken via DU, of geduld hebben en later boeken via een Nederlands reisbureau....keuzes, keuzes, pffffft!! Ja, of gewoon in juli dit jaar gaan, maar helaas dat lukt mij niet! ;-)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-11 om 05:03. Reden: font

  5. Top | #205
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Disney Cruise Line

    Als je het niet zeker weet is het handig om gebruik te maken van online vertaalservices zoals Google vertalingen of MijnWoordenboek. Ook al beheers ik de Engelse taal best wel goed, toch gebruik ik deze hulpmiddelen nog best vaak.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    En fees staan toch voor fooien?
    Nee.

    Fees = kosten, toeslag, belasting, heffing, leges.
    Zoals in reserveringskosten, boekingskosten, dossierkosten, brandstoftoeslag, verwijderingsbijdrage, servicekosten etc.

    Fooi = Tip, gratuity
    Fooien = Tips, gratuities


    Ook wordt de term "Service charge" gebruikt. Verwarrend? Ja. Nee. Wen er maar aan!:-s
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    (All Taxes, Fees & Port Charges Included)
    = inclusief alle belasting (m.n. sales tax en toeristenbelasting), kosten (m.n. boekings-/reserveringskosten) en havengelden/-belasting (bijna alle aanlegplaatsen vragen een bedrag per aankomende passagier).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-03-11 om 00:20.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #206
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Disney Cruise Line

    Lang geleden in 2007 heb ik me aangemeld voor het forum. En vandaag voor het eerst dan een berichtje geplaatst.....

    Ik ben al vaker in WDW geweest en weet daar dan ook wel wat vanaf. Maar dit jaar voor het eerst een cruise! 30 april de Western Caribbean.
    Op www.vanreesdisney2011.blogspot.com zijn de voorbereidingen tot nu toe te volgen. Verder heb ik veel info gehaald uit de PassPorter dcl en lees dagelijks (verslaving?) de nieuwe berichten op allearsnet. En voor (bijna) iedere vraag is wel een antwoord op internet terug te vinden. Het zoeken is een vakantie op zich, super veel voorpret.

  7. Top | #207
    Vaste Bezoeker fitnessmouse's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Heb ook op de site van DLC bekeken, zag daar dat de stateroom met seaview goedkoper was, dan een binnenhut zonder zeezicht? hoe kan dat, meestal is het toch andersom?
    De nieuwste Disney schepen (Dream & Fantasy) hebben in de binnenhutten zgn 'virtual port holes'. Als het ware gewoon LCD schermen die de buitenwereld tonen, maar deze zijn blijkbaar erg populair. Meer boekingen=prijs stijging.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Shockblade,
    die passporters klinken leuk en interessant, waar kan je die kopen? Lijkt me super voor de voorpret! :-)
    www.passporter.com
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Die DCL-transfers kan je die ook boeken via DU of heb ik dat bij de quote al aangevraagd?
    Kan je ook bij DU aanvragen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Over de fooien, ik heb daar verschillende berichten over gelezen op internet. Bij de één zijn de fooien wel inbegrepen, bij de ander weer niet.
    Heel globaal gesteld: als je boekt via een Europese of Nederlands reisorganisatie, zijn de fooien meestal inclusief. Boek je via een Amerikaans reisorganisatie, dan is het meestal exclusief. Dit was mij opgevallen bij NCL en RCL. Dit misschien (?) omdat de europeanen niet gewend zijn aan geven van fooien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Ook hebben ze het over Exclusive shipboard credit: 100 $ per stateroom, maar onderaan staat dit: This quote also includes a $25 Shipboard Credit for each room that Dreams Unlimited Travel was able to secure for you by booking this reservation using Disney Cruise Line’s online booking system for Travel Agents.
    Is het nu 100$ of is het nu 25$, of begrijp ik het helemaal verkeerd en zijn het 2 aparte dingen?
    Het zijn 2 aparte dingen;
    25$ voor het online boeken van Disney
    100$ voor het boeken via DU
    Dus totaal 125$ OBC
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Yvette je zegt dat een Nederlandse reisbureau vaak stukken duurder uit is dan bijv. DU. Ik kreeg vandaag wel een prijs van een nederlands reisbureau voor als ik dezelfde reis zou maken maar dan in juli van dit jaar ipv 2012. Die lag € 1500,- lager dan DU met een prijs die voor volgend jaar juli 2012 geld. Is misschien appels met peren vergelijken hoor, maar ik zit daardoor wel in dubio: nu alvast boeken via DU, of geduld hebben en later boeken via een Nederlands reisbureau....keuzes, keuzes, pffffft!! Ja, of gewoon in juli dit jaar gaan, maar helaas dat lukt mij niet! ;-)
    De prijzen voor 2012 zijn absurd (vind ik) hoog, dit omdat het de twee nieuwste Disney schepen zijn. Deze konden al vanaf oktober 2010 geboekt worden en sindsdien zijn de prijzen al heel erg gestegen. (tis net als met vliegtickets; vroegboeken = meer keuze, goedkopere prijzen; Het kan dat er aanbiedingen komen om schip te vullen, maar dan meestal minder keuze)

    Vergelijken met 2011 is inderdaad appels met peren (in 2011 Dream, Wonder/Magic; in 2012 Dream en Fantasy)
    We wachten met spanning op de vaarschema's van de Wonder en Magic voor 2012
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-03-11 om 20:06. Reden: 1+1
    Florida: 1997, 1998 (2x), 1999,2000, 2003, 2005, 2007, 2009, 2012, 2013, 2015
    California: 2002, 2011
    DCL: 2009 Bahama's, 2010 Med, 2011 LA-Vancouver, 2013 Bahama's, 2014 Med

  8. Top | #208
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Disney Cruise Line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicami Bekijk Berichten
    Mijn engels is niet heel slecht, maar het gaat om een best bedrag en als ik iets verkeerd begrijp waardoor de kosten hoger liggen dan verwacht dan is dat natuurlijk erg jammer!
    Daarom ook dat ik eigenlijk via een Nederlands reisbureau zou willen boeken zodat er geen misverstanden ontstaan door een communicatieprobleem.
    Wij hebben destijds (in 2007) de Disney Cruise geboekt bij AV (American Vacations) tegen een zeer redelijke prijs. De prijs kwam omgerekend gewoon overeen met de offertes die we van de de buitenlandse organisaties hadden gekregen. Wij vonden het toen ook prettig om het in Nederland te boeken. Ze hebben ons zeer goed geholpen en puntje bij paaltje kregen we ook nog een upgrade (van stateroom met alleen een raam naar een stateroom met een balkon). Je zou daar vrijblijvend eens een offerte aan kunnen vragen.

    Succes met de plannen en het wordt sowieso een geweldige ervaring! :grin:

    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  9. Top | #209
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard [Nieuws] Disney wint prijs Beste Cruiseschip

    Bron De Telegraaf
    Disney’s cruiseschip Disney Dream is flink in de prijzen gevallen. Verschillende populaire vakantiesites en cruisecritici verkozen het Disney-schip als beste onder vakantiecruises.

    De bekende nieuwssite Cruise Critic eerde de Disney Dream met de prijs voor ‘Best New Ship’. Ook wonnen de hutten op het cruiseschip de prijzen voor ‘Best Inside Cabins’ en ‘Best Standard Cabins’.

    Cruise Critics deelt jaarlijks de Editors’ Picks Awards uit. Dit zijn prijzen voor de beste cruisemaatschappij en het beste schip en haven.

    Het Amerikaanse Porthole Cruise Magazine verkoos Disney Cruise Line als ‘beste cruise gericht op families’. Ook de prijzen voor het ‘beste kinderprogramma aan boord’ en ‘beste entertainment’ gingen naar de Disney Dream.

    De digitale technologie aan boord van Disney’s hypermoderne cruiseschip is ook in de prijzen gevallen. De Themed Entertainment Association beloonde ‘het ingenieuze gebruik van technologie’ aan boord van de Disney Dream met de hoofdprijs.

  10. Top | #210
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Disney Cruise Line

    dag allemaal, ik en mijn vriend overwegen om volgend jaar een disney cruise te doen, graag hadden we dan ook het 'complete' prijskaartje geweten. De prijs van de cruise is makkelijk te vinden, maar waar wij wat mee zitten...
    Het zou de bedoeling zijn om voor de cruise in orlando alles te bezoeken (met een huurwagen) , door wat opzoekwerk op het internet maak ik eruit op dat je 2 keuzes hebt met je huurwagen als je op cruise gaat , je brengt je huurwagen binnen en na de cruise huur je opnieuw , of je parkeert en betaalt een bedrag per nacht dat je auto daar staat , de laatste optie lijkt ons het beste (denk ook niet dat het zoveel verschil maakt qua prijs) , maar nu vond ik volgende website... http://www.parkportcanaveral.com/ , heeft iemand die al gecruised heeft hier ervaring mee? Want over de parking aan de port zelf lees ik bedragen als 15$ per nacht , toch een verschil met deze... dus misschien ook een addertje onder het gras?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •