Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 18 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 179

Onderwerp: Post / Pakket versturen van of naar Florida

  1. Top | #21
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Dat zei ik ook...
    Over één artikel zullen ze echt niet moeilijk doen, dan kost het hun meer dan het oplevert. Maar praat je over substantiele dingen waarvan de waarde flink oploopt, denk dan nog eens aan het bovenstaande.
    Dat het oneerlijk is, ben ik volledig met je eens. Maar wij zijn niet de wetgevers en wij bepalen het beleid niet, wij dienen het beleid alleen te respecteren. Dat er meerdere dingen gebeuren die niet mogen, tuurlijk, te hard rijden mag ook niet maar dat blijft, mits niet overdreven hard gereden, een administratieve sanctie.

    Dat je het probeert, ok, wie niet waagt wie niet wint. Het was ook geen verwijt naar jou toe, doch heb ik het idee dat het misschien wel zo is overgekomen. Mijn stukje is/was puur gericht de lezers van dit forum te wijzen op de gevaren van dergelijk handelen. Zoals ik al schreef is dit een strafrechtelijk vergrijp (oftewel, wordt je gepakt, heb je een strafblad). De winkels die souveniers verkopen of dingen voor je versturen zullen uiteraard altijd voor jou vermelden dat het om een kado gaat of de waarde trachten te drukken (zij worden immers ook niet aangesproken bij de invoer, de invoerder wel).

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    spijkenisse
    Berichten
    27

    Standaard Post in Florida

    Helaas heb ik pas te horen gekregen dat een goede vriendin naar het ziekenhuis moet tijdens mijn vakantie in florida. Nu wil ik graag dat het kaartje uiteraard op tijd aan komt, iemand die weet hoelang het duurt?

  3. Top | #23
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Volgens mij moet je toch wel op een weekje rekenen.
    Ik weet niet of het aan beide kanten mogelijk is, maar is een digitale kaart via Kaartenhuis of zo een idee?
    succes en sterkte
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    spijkenisse
    Berichten
    27

    Standaard

    digitaal is geen optie ze ligt op een ziekenhuisbed en kan niet overeind om naar een pc te komen. Maargoed een weekje is misschien wel te doen, red het precies als ik de eerste dag na aankomst verstuur.
    Thanks voor je antwoord

  5. Top | #25
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik zou niet teveel rekenen op dat weekje, en vast hiervandaan een kaartje sturen. Misschien dat iemand anders het voor je op de bus kan doen.
    De Amerikaanse posterijen staan niet als zo erg betrouwbaar te boek, ik heb wel eens kaarten gehad die er meer dan een maand(!!!!!) over hebben gedaan. En soms inderdaad ruim een week.
    Eric

  6. Top | #26
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Ik denk dat je het het beste even global priority kunt versturen, gewoon even het postkantoor in hier in Florida.

    Ik begrijp dat niks is zeker, ik heb persoonlijk nog nooit een probleem gehad als ik iets snel in het buitenland moest hebben.

    Het zal je ongeveer $5.00 kosten.

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    Als ik een brief voor donderdag hier in Toledo , USA op de post doe, arriveert deze 95 % van de tijd op maandag in Lemmer in de bus. Misschien doen ansichtkaarten er langer over, of is het anders vanuit een toeristisch gebied. Mijn ervaring is erg goed met de Amerikaanse PTT.

  8. Top | #28
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Mijn ervaring is ook perfect met de Amerikaanse PTT (USPS), ik stuur soms alleen Global Priority als ik er nog zekerder van wil zijn, zit misschien wel tussen mijn oren.

    Ik exporteer ook veel onderdelen naar Nederland en in dat soort gevallen is er maar 1 instantie die enorm vertraagd en dat is de Nederlandse douane, ik stuur het dan Global Express en zie dat het dan binnen 3 dagen al in Amsterdam is, mijn klanten krijgen het vaak tussen de twee en drie weken daarna pas geleverd.

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    Het is ook belangrijk om er de juiste hoeveelheid postzegels op te doen. Ik krijg wel eens kerstkaarten vanuit Nederland in februari, zonder airmail erop, teweinig aan postzegels, en die gaan dan per vrachtpost. Duurt heel wat langer.

  10. Top | #30
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Met Amerika heb ik geen ervaring, maar als ik met vakantie ga neem ik altijd een stapel enveloppen mee en stop daar de ansichtkaarten in vanaf het vakantie-adres, ik heb gemerkt dat een brief veel sneller wordt verstuurd en ontvangen dan een ansichtkaart.
    Paula



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •