Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 179

Onderwerp: Post / Pakket versturen van of naar Florida

  1. Top | #11
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo kefke mouse
    Het verhaal m.b.t het meenemen van een tweede koffer heeft meestal betrekking op mensen die veel kleding hebben gekocht. Van het versturen van je souvenirs per post heb ik nog niet gehoord. Dat geeft volgens mij grote problemen. Je moet nl invoerrechten betalen. Ikzelf ben een liefhebber van Disney spulletjes en neem elk jaar toch aardig wat mee zonder problemen. Voor wat de douane betreft die weten precies als het vliegtuig uit Florida land dat er weer een lading mensen met merkkleding en Disney souvenirs aankomt. Die maak je niks wijs, ook niet over de prijs. Het is zoals Daniel al schreef, als je niet overdrijft is er niets aan de hand. Een tweede koffer en wat meer handbagage is ruim voldoende voor je Disney spulletjes

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    16

    Standaard koffers

    Hi,

    Omdat we (ik en mijn vriendin) dik 5 weken naar Florida gaan hebben wij al twee koffers met spullen bij ons. Als we een derde meenemen vanuit Florida dan staan we dus in principe al op het lijstje van de douane om te controlleren!!

    Dus jullie zijn van mening dat als je het niet overdrijft wat betreft grote spullen en er niet mee te koop loopt dat alles goed moet komen. Ben trouwens ook niet van plan met veel dure dingen terug te komen maar tel alles eens bij elkaar van prullaria. Dan zit je denk ik al snel aan het bedrag.

    We zien wel. We kopen wat we leuk vinden en dan hopen we maar da alles goed gaat bij onze groene vrienden (niet KPN) op schiphol.

    Bedankt voor jullie reacties.

    Greetzz,

    kefke Mouse
    Mei 2005 the magical month for me!!!!

  3. Top | #13
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Vergeet niet dat je er altijd uit kan worden gepikt; ook al heb je één minikoffertje met zijn 2'en. Ik denk echter niet dat je er met 3 koffers meteen er uit tussen uit zal worden gehaald. En stel dat ze je er tussenuit halen dan gaan ze denk ik niet alle souvenirs optellen. Ze zijn voornamelijk op zoek naar dure dingen (horloges bijv.), illegale dingen (illegale cd's, vlees, etc.) en grote hoeveelheden.

    Geniet iig van je vakantie en maak je vooral niet te veel zorgen over dit alles. Zo spannend is het allemaal ook weer niet!

  4. Top | #14
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Nee, laat idd je vakantie hierdoor niet beinvloeden. Mocht je onverhoopt er tussenuit gehaald worden heb je echt pech (als ze je willen hebben pakken ze je toch wel).

  5. Top | #15
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Wij zijn nu 9x in Florida geweest en in alle gevallen zijn we met 4 koffers voor 2 personen terug gekomen. Plus nog ieder 1 stuks handbagage. In een aantal gevallen zijn we met 3 koffers vertrokken en hebben daar een (uiteraard Disney-)koffer bijgekocht. Zelfs met een splinternieuwe Disneykoffer mochten we telkenmale gewoon doorlopen bij de douane. Enige keer dat we aangehouden zijn was afgelopen zomer; de koffers van mijn vrouw moesten helemaal leeg, maar ik liep gewoon door. Gelukkig zat in de koffers van mijn vrouw alleen (nieuwe) kleding. Ook al was de waarde daarvan ruim meer dan €175 werd daar toch niet moelijk over gedaan.

    Ik ben met mijn koffers, handbagage en splinternieuwe laptop gewoon doorgelopen. Ook werd er niets gezegd over de Louis Vuitton handtas die mijn vrouw in de Mall at Millennia gekocht heeft...

  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Soepele wetsdienaar gehad :?:

  7. Top | #17

    Standaard

    Keep in mind that ze een disney store hebben op het vliegveld in orlando. Je kan daar ook veel kopen zonder een probleem. net zoals die tax free winkels. Wij hadden toen wij op vakantie gingen iets van 5 tassen vol en daar kijken ze nie naar.....

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker Anita's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Herkingen
    Berichten
    23

    Standaard

    wij zijn vorige maand teruggekomen vanuit California (onder anderen...) en zijn natuurlijk ook in Disneyland in Anaheim geweest. Omdat wij ook behoorlijk Disney minded zijn moesten we goed uitkijken met het kopen van souvenirs. Het is er vreselijk verleidelijk!
    Het is ons gelukt het een beetje binnen de perken te houden, op één ding na: een spiegel van de Haunted Mansion. Een peperduur ding en te groot en te zwaar om zelf mee in het vliegtuit te nemen. We hebben hem vanuit Disneyland op laten sturen.
    Op zich ging dat goed, we hadden hem binnen een week in huis; prima geregeld. Maar de kosten zijn ontzettend hoog! We moesten daar al $ 45,= aan verzendkosten betalen en bij binnenkomst in Nederland wil de douane er ook nog wat aan verdienen: € 55,00 Al met al is het wel een héle dure spiegel geworden!
    Op de site van de douane (www.douane.nl) kun je zien wat je aan douanerechten moet betalen voor verschillende dingen.
    Kijk daar eerst even op voordat je dure dingen gaat kopen. Als je iets met de post verzend, wordt het gegarandeerd open gemaakt bij binnenkomst in Nederland hoor!
    Een tip: als je iets laat verzenden, vraag dan of ze op de doos willen zetten dat het om een cadeau gaat en vraag of ze de waarde laag willen houden. De verzender is verplicht op de verpakking te zetten wat er in de doos zit en wat voor waarde het heeft. Als de verzender eraan mee wil werken kun je nog eens mazzel hebben. Maar als er op de doos staat dat het van Disney afkomstig is, dan kun je het wel schudden!

    Succes!

    Anita

  9. Top | #19
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Een tip: als je iets laat verzenden, vraag dan of ze op de doos willen zetten dat het om een cadeau gaat en vraag of ze de waarde laag willen houden. De verzender is verplicht op de verpakking te zetten wat er in de doos zit en wat voor waarde het heeft. Als de verzender eraan mee wil werken kun je nog eens mazzel hebben. Maar als er op de doos staat dat het van Disney afkomstig is, dan kun je het wel schudden!
    Ik wil niet lullig doen hoor maar dit klinkt al valsheid in geschrifte. En Valsheid in geschrifte is een strafrechtelijk vergrijp.

    De Algemene wet inzake rijksbelastingen zegt hierover: Als het juiste bedrag van de wettelijk verschuldigde rechten bij invoer niet is komen vast te staan (ten gevolge van een strafrechtelijk vergrijp), kan een uitnodiging ontvangen om de betaling alsnog binnen vijf jaren te verrekenen. De uitnodiging is niets meer dan een boete en de verschuldigde invoerrechten. :cry: Vanzelfsprekend is dit niet van toepassing op personen wiens handelen of nalaten niet gericht was op ontduiding van de rechten bij invoer..... :lol:

    Bij foutief handelen of niet correct handelen zullen de autoriteiten overigens gemachtigd zijn het hoogste tarief van rechten bij invoer te hanteren. :shock:

    Kijk, wordt je niet gecontroleeerd heb je natuurlijk geluk en zal er geen haan meer naar kraaien. Maar mocht je wel gecontroleerd worden en het zijn goederen waarvan de waarde eenvoudig is vast te stellen kun je nog eens pech hebben. Over één artikel zullen ze echt niet moeilijk doen, dan kost het hun meer dan het oplevert. Maar praat je over substantiele dingen waarvan de waarde flink oploopt, denk dan nog eens aan het bovenstaande.

    Het is lullig als je denkt op een handige manier de wet de omzeilen en je vervolgens geconfronteerd wordt met een vergrijp en flinke boete.

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker Anita's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Herkingen
    Berichten
    23

    Standaard

    Tja, ik snap ook wel dat het niet mag! Maar er zijn zoveel dingen die wel gebeuren maar eigenlijk niet mogen. En ik vind het zo vreselijk oneerlijk dat je een godsvermogen moet betalen omdat je iets in het buitenland koopt, dat ook nog eens voor jezelf bestemd is.... Kijk, als je dingen daar gaat kopen om hier te verkopen is het een ander verhaal, maar als het puur om souvenirs gaat... ik probeer het gewoon hoor!
    Als je vraagt of ze op de verpakking willen zetten dat het om een cadeau gaat, ben je niet verkeerd bezig en dat doen ze zeker voor je. Oké, de waarde iets omlaag halen is wat anders, maar als je dat niet overdrijft, kan het nét genoeg zijn om niets of minder te moeten betalen bij de douane. Dat zou je dan moeten nakijken op de site van de douane. En weet je: zulke "winkels" of koeriersbedrijven hebben natuurlijk al véél vaker met zo'n bijltje gehakt.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •