Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 18 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 179

Onderwerp: Post / Pakket versturen van of naar Florida

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    16

    Standaard Post / Pakket versturen van of naar Florida

    Hi,

    Volgend jaar mei is het dan eindelijk zover, Florida!!

    Nu heb ik al meerdere reisverslagen gelezen en ben al meer dan eens tegengekomen dat mensen te veel souveniers kopen waardoor deze niet meer in de normale bagage meekan. Deze spullen laten ze vervolgens met de post naar nederland sturen.

    Omdat ik nogal een Disney gek ben en daar de nodige disney outletts zijn ben ik bang dat mij dit ook gaat gebeuren. Bij deze dus de vraag of iemand weet hoveel het kost omeen pakket van Amerika uit naar Nederland te sturen?? En waar ik voor het versturen van deze pakketjes terecht kan??

    Greetzz,

    Kefke Mouse
    Mei 2005 the magical month for me!!!!

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    ... Wat ik ook veel lees in reisverslagen is dat mensen daar ter plaatse een goedkope extra koffer kopen en deze dan mee terug nemen...

    Lijkt mij persoonlijk goedkoper dan het per post versturen (maar heb hier verder geen ervaring mee).

    Njit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard

    Kefke, goedemorgen...
    Fedex en UPS zijn je keuzes hier. In de meeste stripmalls zit wel een mailbox plus. Deze gabbers kunnen je de beste manier van verzenden recommanderen. (gek nederlands he maar het is nog zo vroeg)
    Kijk ook eens naar de betaal methode. Hier zijn er een aantal credit cards die je een jaar vervangings garantie geven, ook bij breuk (amex)
    de flyer ligt stil....

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Inderdaad. Je kunt beter een extra koffer meenemen dan versturen via de post.

    Kijk even tegen die tijd op de website van de maatschappij waar je mee vliegt wat het overgewicht kost.

    Vergist je niet. Je mag bij KLM/NW en Martinair maar liefst 2 koffers meenemen met een maximaal gewicht van 32 kg per koffer. Ik weet niet hoeveel je mee wilt nemen maar dat is errug veel. Met twee personen praat je dus over 64*2 = 128kg. Dit was eerst teruggedraaid maar nu opeens weer geldig (om het makkelijk te houden).

    Op de website van KLM (http://www.klm.com/generic/bin/145_52352.pdf)staat vermeld wat overgewicht kost en dat is niet goedkoop.

    Groet,
    Danny :lol:

  5. Top | #5
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    De extra tas cq koffer is de beste aanrader. 32 KG per koffer is erg veel, hoor! Die heb je niet zo maar. Als je onverhoopt extra koffers/tassen nodig hebt is dat geen probleem. Ze zijn er overal te koop en voor weinig. Bijv. bij de fleamarkets. Meestal wel voor 1-malig gebruik (de goedkoopste), but who cares. Ook apartvormige bagage kan zonder kosten mee. Ik heb nogal eens een uitlaatje of een wiel meegsjouwd en zonder problemas ( net terug uit Mexico). Even een paar plaatjes laten zagen bij de Home Depot, kistje in mekaar timmeren, afleveren bij de checkin en op Schiphol afhalen bij de speciale bagageclaim. Gaat goed .
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #6
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Nog even ter attentie ; je mag officieel per persoon niet meer dan €175,- aan goederen invoeren zonder daarvoor de belasting te spekken :evil: .
    Is niet veel als je errug veel souveniers wilt kopen. Is eigenlijk belachelijk weinig.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #7
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Ook zoiets ja......€ 175.....van de gekken gewoon. En dit allemaal om onze economie niet te schaden.

    BAH! :?

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    16

    Standaard Sneaky?!?!?

    175 Euro :shock: is inderdaad niet veel. Hoekunen ze dit ingodsnaam controleren??? Zij weten toch niet wat een horloge met een mickey mouse erop kost of een pluche winnie the pooh???
    Ik hoef toch niet van alle prullaria die ik koop bonnetjes te bewaren om er zeker van te zijn dat ik bij terugkomst niet door onze douane verrast word??:twisted:

    Als je nu eens voor 175 Euro aan spullen in je bagage meeneemt en 175Euro per post verzend dan kan niemand je wat maken toch??? :idea:

    Greetzz,

    Kefke Mouse
    Mei 2005 the magical month for me!!!!

  9. Top | #9
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Het gaat ze ook niet meestal niet om dat pluche beertje. Het gaat bijna altijd om de excessen. Als je allemaal kleren koopt en die komen boven de 175 euro uit dan is dat meestal geen probleem, zeker niet als je al de labels eraf hebt gehaald. Als je daarentegen 15 spijkerbroeken in je koffer hebt zitten, dan gaan ze wel vervelend doen. Bekend verhaal is natuurlijk de duiker die trots met zijn vette nieuwe duikershorloge langs de beambte probeert te komen... Niet zo slim natuurlijk. Gewoon niet opvallen is het beste. En ja.. ze houden alles bij: voor golfclubs bijv. hebben ze hele boekwerken met daarin de prijzen van de laatste modellen...

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Daarnaast is het voor Disney spullen natuurlijk niet moeilijk om te vinden hoeveel iets kost. Ze kijken gewoon even in de boeken of op het internet en klaar is kees.

    Zoals Daniel zegt....het ligt iets gevoeliger als je aankomt met 15 broeken terwijl je 9 dagen weggeweest bent. Of als je tussen je vakantiekleding (korte broek, zwembroek etc...) opeens twee peperdure merkkostuums hebt zitten...die ook nog eens op maat gemaakt moeten worden.

    Het is natuurlijk ook nog eens zo als jij met z'n tweeen door de douane wilt lopen en jullie hebben allebei drie koffers meegenomen heb je natuurlijk ook eerder kans om even doorgelicht te worden. Heb dat laatste zelf van de zomer meegemaakt....maar ja, met een kleine van 14 maanden is het snel uit te leggen waarom je de extra koffer bij je hebt.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •