Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 37 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 363

Onderwerp: Florida en cruise

  1. Top | #41
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    [quote="Daan"]Ik ben afgelopen november op een cruise geweest. 9 dagen lang op de Jewel of the Sea. De eilanden Puerto Rico, Sint Maarten, Antiqua, St Thomas en Nassau aangedaan. Wat voor een vragen heb je? misschien kan ik ze wel beantwoorden.[/quote

    wat ik graag wil weten is hoe het met kledingvoorschriften zit, moet je daar helemaal opgedirkt aan tafel zitten, ik hoorde op de vakantiebeurs bij de stand van Carnival Cruises dat je je armen moet bedekken, dus een blouse met lange mouwen en dus geen t-shirts of poloshirts, en een lange broek of rok, en hoe zit het met sandalen, vooral voor de kinderen is dat belangrijk, dan weet ik wat we nog moeten aanschaffen tegen die tijd.
    Hoe gaat het in zijn werk als je bij een eiland stopt, ga je in van die bootjes van boord en ik neem aan dat je dan weer door de douane moet en als je terug komt helemaal gecontroleerd wordt i.v.m. invoer van bepaalde artikelen zoals drank(vooral bij onze stop in Jamaica zullen we wel een fles rum meenemen)
    Dit soort vragen heb ik dus, dingen waar ik dus rekening mee moet houden.
    Schommelt het erg op zo'n schip als het hard waait, moet er primatour mee?

  2. Top | #42
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    wat ik graag wil weten is hoe het met kledingvoorschriften zit, moet je daar helemaal opgedirkt aan tafel zitten, ik hoorde op de vakantiebeurs bij de stand van Carnival Cruises dat je je armen moet bedekken, dus een blouse met lange mouwen en dus geen t-shirts of poloshirts, en een lange broek of rok, en hoe zit het met sandalen, vooral voor de kinderen is dat belangrijk, dan weet ik wat we nog moeten aanschaffen tegen die tijd.
    Dit kan je als het goed is opzoeken in de papieren die je thuis krijgt. Aan boord hadden wij meerdere restaurants. 1 daarvan (de buffet) kon je gewoon in je korte broek en jersey (mouwloos) bezoeken. ik heb daar ook op slippers rondgelopen. Het sjieke restaurant had wel kleedvoorschriften. Je kan ook in de papieren vinden hoe vaak je een Captains dinner hebt. Oftewel strak in het pak. Het is geen verplichting, maar je zou wel als enige zonder pak rondlopen. Het word gewaardeerd om in lange broek en minimaal shirt te lopen. Dit kan denk ik wel per cruise verschillen. Als t goed is staan de kledingvoorschriften in de papieren (die je hopelijk al gekregen hebt)

    Hoe gaat het in zijn werk als je bij een eiland stopt, ga je in van die bootjes van boord en ik neem aan dat je dan weer door de douane moet en als je terug komt helemaal gecontroleerd wordt i.v.m. invoer van bepaalde artikelen zoals drank(vooral bij onze stop in Jamaica zullen we wel een fles rum meenemen)
    Toen wij incheckte voor de cruise moest je je paspoort afgeven. In plaats daarvan kreeg je een pasje (creditcard formaat). Hiermee betaalde je aan boord, en kon je van boord af. Je kon dus inchecken en uitchecken met dat pasje. Hierbij had je ook picture ID nodig (die we niet hebben gebruikt). Toen wij aan boord gingen moesten alle tassen door de scanner heen. Alcohol mocht niet mee aan boord nemen, maar moest je afgeven. Op de laatste dag werd de alcohol op je kamer gebracht. Bij aankomst in amerika ging je weer door de douane en werd er gecontroleerd of je teveel alcohol bij je had. Je mag volgens mij als Nederlander 1 liter sterke drank mee terug nemen.
    Bootjes hebben wij niet meegemaakt. Op elk eiland waar we zijn aangemeerd was er een pier, en een loopplank om van het eiland af te gaan. Ik weet niet hoe het op de eilanden is waar jullie heen gaan.


    Dit soort vragen heb ik dus, dingen waar ik dus rekening mee moet houden.
    Schommelt het erg op zo'n schip als het hard waait, moet er primatour mee?
    Je merkt het wel dat het schip schommelt. wij hebben alleen de dag op open zee last gehad. Ik denk dat het per persoon verschilt of je er last van hebt. ik ben er draaierig van geworden met wat hoofdpijn, terwijl mijn vriendin en ouders nergens last van hadden.

    Waar wij ook wat aan gehad hebben, is op t begin goed de excursies doornemen. Kijken wat je wilt gaan doen, vergelijken (vooral de begin en eindtijden). Proberen zo veel mogelijk in je dag te stoppen, want de stop op zo'n eiland is heel kort in verhouding met wat er allemaal te zien is. Het is slim om al voordat je weg gaat te kijken wat er allemaal te doen is, en wat de trekpleisters zijn op het eiland.

    Daarnaast kan ik alleen maar zeggen: geniet ervan! Het is echt een ervaring die je niet zal vergeten. Vooral het 1e uur op de boot is mij nog heel goed bijgebleven.

  3. Top | #43
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard

    Ik ben van plan om in November ook een mini-cruise aan onze vakantie vast te plakken (4 daagjes maar)
    Maar waar heb je geboekt , gewoon bij je plaatselijke reisbureau of rechtstreeks bij Carnival ?

  4. Top | #44
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan
    wat ik graag wil weten is hoe het met kledingvoorschriften zit, moet je daar helemaal opgedirkt aan tafel zitten, ik hoorde op de vakantiebeurs bij de stand van Carnival Cruises dat je je armen moet bedekken, dus een blouse met lange mouwen en dus geen t-shirts of poloshirts, en een lange broek of rok, en hoe zit het met sandalen, vooral voor de kinderen is dat belangrijk, dan weet ik wat we nog moeten aanschaffen tegen die tijd.
    Dit kan je als het goed is opzoeken in de papieren die je thuis krijgt. Aan boord hadden wij meerdere restaurants. 1 daarvan (de buffet) kon je gewoon in je korte broek en jersey (mouwloos) bezoeken. ik heb daar ook op slippers rondgelopen. Het sjieke restaurant had wel kleedvoorschriften. Je kan ook in de papieren vinden hoe vaak je een Captains dinner hebt. Oftewel strak in het pak. Het is geen verplichting, maar je zou wel als enige zonder pak rondlopen. Het word gewaardeerd om in lange broek en minimaal shirt te lopen. Dit kan denk ik wel per cruise verschillen. Als t goed is staan de kledingvoorschriften in de papieren (die je hopelijk al gekregen hebt)

    Hoe gaat het in zijn werk als je bij een eiland stopt, ga je in van die bootjes van boord en ik neem aan dat je dan weer door de douane moet en als je terug komt helemaal gecontroleerd wordt i.v.m. invoer van bepaalde artikelen zoals drank(vooral bij onze stop in Jamaica zullen we wel een fles rum meenemen)
    Toen wij incheckte voor de cruise moest je je paspoort afgeven. In plaats daarvan kreeg je een pasje (creditcard formaat). Hiermee betaalde je aan boord, en kon je van boord af. Je kon dus inchecken en uitchecken met dat pasje. Hierbij had je ook picture ID nodig (die we niet hebben gebruikt). Toen wij aan boord gingen moesten alle tassen door de scanner heen. Alcohol mocht niet mee aan boord nemen, maar moest je afgeven. Op de laatste dag werd de alcohol op je kamer gebracht. Bij aankomst in amerika ging je weer door de douane en werd er gecontroleerd of je teveel alcohol bij je had. Je mag volgens mij als Nederlander 1 liter sterke drank mee terug nemen.
    Bootjes hebben wij niet meegemaakt. Op elk eiland waar we zijn aangemeerd was er een pier, en een loopplank om van het eiland af te gaan. Ik weet niet hoe het op de eilanden is waar jullie heen gaan.


    Dit soort vragen heb ik dus, dingen waar ik dus rekening mee moet houden.
    Schommelt het erg op zo'n schip als het hard waait, moet er primatour mee?
    Je merkt het wel dat het schip schommelt. wij hebben alleen de dag op open zee last gehad. Ik denk dat het per persoon verschilt of je er last van hebt. ik ben er draaierig van geworden met wat hoofdpijn, terwijl mijn vriendin en ouders nergens last van hadden.

    Waar wij ook wat aan gehad hebben, is op t begin goed de excursies doornemen. Kijken wat je wilt gaan doen, vergelijken (vooral de begin en eindtijden). Proberen zo veel mogelijk in je dag te stoppen, want de stop op zo'n eiland is heel kort in verhouding met wat er allemaal te zien is. Het is slim om al voordat je weg gaat te kijken wat er allemaal te doen is, en wat de trekpleisters zijn op het eiland.

    Daarnaast kan ik alleen maar zeggen: geniet ervan! Het is echt een ervaring die je niet zal vergeten. Vooral het 1e uur op de boot is mij nog heel goed bijgebleven.
    Daan, bedankt voor je info, daar kan ik wel wat mee, ik heb trouwens wel wat informatie over de reis gekregen maar er stond niets in over kledingvoorschriften( behalve dan "casual")
    ik krijg er al steeds meer zin in.

  5. Top | #45
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard cruise ervaringen gevraagd

    remon, wij hebben bij D-reizen geboekt, het was een 16-daagse reis, waarvan dus 8 dagen cruisen en 8 dagen Miami, van die 8 dagen Miami hebben we 6 dagen gemaakt en er nog 8 dagen Orlando aan vastgeplakt en een auto gehuurd voor 9 dagen, helaas moeten we weer een dag van te voren terug naar Miami omdat we niet via Orlando terug kunnen vliegen.[/quote]

  6. Top | #46
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    Graag gedaan. Ik hoor wel of je nog meer vragen hebt

    Btw, die dag op zee waar we voelde dat het schip schommelde kwam door de tropische storm die toen richting florida ging (midden november). Op de terugweg hebben we op open zee geen last gehad.

    Wat ik begrepen heb is er in ieder geval 1 keer per cruise een captains dinner. Indien dit niet in de papieren staat kan je dit bij het reisbureau navragen of zij het voor je uit kunnen zoeken. Wij konden op de boot zelf ook een smoking huren (maar daar hing een prijskaartje van 85 dollar aan).

  7. Top | #47
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: cruise ervaringen gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    remon, wij hebben bij D-reizen geboekt, het was een 16-daagse reis, waarvan dus 8 dagen cruisen en 8 dagen Miami, van die 8 dagen Miami hebben we 6 dagen gemaakt en er nog 8 dagen Orlando aan vastgeplakt en een auto gehuurd voor 9 dagen, helaas moeten we weer een dag van te voren terug naar Miami omdat we niet via Orlando terug kunnen vliegen.
    [/quote]

    Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was ?

  8. Top | #48
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard Re: cruise ervaringen gevraagd

    Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was ?[/quote]

    Ja, dat mag.
    Ik weet het niet op de euro nauwkeurig, maar ergens tussen de 16 en 1700 euro p.p. Dit is inclusief alles, havenbelasting, tipgeld, hotels in Miami(Dorchester), hotel in Orlando(Quality Inn), autohuur en natuurlijk de vliegreis, helaas konden we niet rechtstreeks vliegen en ook niet terug via Orlando, maar moeten dus de laatste dag weer naar Miami, maar dit scheelde zoveel geld dat we dit maar voor lief hebben genomen, het is tenslotte vakantie, dus rustig aan. Ik denk dat november wel een betere tijd is om te gaan, zeker wat de warmte en de kosten betreft maar we zitten nu eenmaal aan de schoolvakanties vast.

  9. Top | #49
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard cruise ervaringen gevraagd

    Wij konden op de boot zelf ook een smoking huren (maar daar hing een prijskaartje van 85 dollar aan).[/quote]


    Hey Daan, dat is geen kattenpis, ben blij dat ik dat weet, daar kun je veel leuke andere dingen mee doen, tegen die tijd voor man en zoon maar eens bij familie de kasten plunderen op zoek naar in iedere geval een jasje. Broek en stropdas zijn geen probleem, en ik denk dat als je als enige geen jasje aan hebt je je wel erg opgelaten zult voelen. Vrouwen hebben het dus in dit geval wel een stukje makkelijker.

  10. Top | #50
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    Ik had ook gewoon een nette pantalon, jasje, stropdas en overhemd mee. Vrouwen werden in "Gala" verwacht. Maar de meeste kwamen in een nette pantalon met hemdje of een mooie jurk aan. Tsja, het leven als man is niet altijd eerlijk 8)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •