Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 35 van de 37 EersteEerste ... 253334353637 LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 350 van de 363

Onderwerp: Florida en cruise

  1. Top | #341
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    42

    Standaard Cruise vanuit Miami

    Hallo allemaal,

    Zoals in een ander topic beschreven hebben we weer tickets voor Florida. In 2010 hebben wij een cruise gemaakt vanuit Miami met Royal Caribbean naar de Caribbean. Dit jaar willen we een (korte) cruise maken vanuit Miami naar de Bahama's.

    Uiteraard is er veel te vinden in ander forums over cruises. Maar niet in dit forum en zeker niet specifiek vanuit Miami. Tijd voor een nieuwe topic.

    Wat ik al heb uitgezocht;
    - we gaan hoogstwaarschijnlijk met Carnival. Deze zijn (nu) goedkoper en hebben lossere restricties. Zo mag je dit jaar bij 21+ een gesloten fles wijn mee aan boord nemen en 12 blikjes fris. Mits je dit sjouwt in de handbagage. Maar tja, we blijven Hollanders en de prijzen aan boord zijn niet erg vriendelijk.
    - we huren vooraf en erna een auto bij Alamo. Vanaf Miami Airport hebben zij een shuttlebus van en naar Port Miami. Wel zo handig.

    Wie heeft er meer tips voor een cruise vanuit Miami? Zo vraag ik mij af of ik een ticket kan bemachtigen zoals die beschikbaar zijn voor American residents: aanzienlijk goedkoper?

  2. Top | #342
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: Cruise vanuit Miami

    Wij hebben een korte cruise gedaan vanuit Miami met de Majesty of the seas naar de Bahama's, inmiddels alweer een aantal jaar geleden. Qua huurauto zou ik het ook zo regelen, wij hebben dat ook gedaan. De bus was vrij makkelijk te vinden en je werd netjes afgezet bij de haven. Zelf heb ik veel aan tips gehad op de site van Cruisecritic. Ook qua excursies die je daar eventueel wilt doen. Qua tickets kan ik je niet helpen, wij hebben via een Nederlandse organisatie geboekt. Ik heb wel begrepen dat je niet voor elke maatschappij als buitenlander via Amerika kan boeken, dat daar nog wel eens problemen mee zijn.

  3. Top | #343
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Cruise vanuit Miami


  4. Top | #344

    Standaard Re: Florida en cruise

    Ik wil met mijn gezin (twee dochters van 6 en 9) een korte (3 a 4 dagen) cruise maken in juli van dit jaar. Iemand nog tips waar ik een betaalbare cruise kan vinden?
    De prijzen die ik nu zie voor een korte cruise hebben mij nog niet over de streep getrokken!
    Laatst gewijzigd door niels40; 16-01-15 om 11:15. Reden: Type fout

  5. Top | #345
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Florida en cruise

    Wij hebben afgelopen zomer na een 2½-weekse rondreis door Florida een minicruise naar de Bahama's gemaakt met Norwegian Cruise Line. We vonden dit een geweldige ervaring, ook de kids (12 en 9 jaar) vonden het super! Dit is een freestyle-cruise, dus je hoeft 's avonds niet in gala. Wij hebben deze cruise geboekt via CruiseTravel, totaal iets van € 900/€ 950. We hadden een binnenhut geboekt, dit is de goedkoopste hut zonder ramen. Omdat we daar toch alleen sliepen, vonden we dit niet zo erg. Het eten is inclusief, koffie/thee/water/ijsthee/lemonade ook. Wij hebben voor onze zoon een aparte beker gekocht waarmee hij de hele dag cola kon krijgen, dit kostte $6 per dag. Overige drankjes hebben we niet afgekocht, maar apart bijbetaald. Fooiengeld is iets van $12 per dag p.p. (er werden 3 dagen geteld).
    Wij vonden deze prijs nog wel meevallen, omdat het inclusief eten is. Je kunt de 1e dag al om 12.00 uur aan boord en de laatste dag na het ontbijt er af.
    Wellicht heb je nog iets aan ons reisverslag. Succes!

  6. Top | #346
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    177

    Standaard Re: Norwegian cruise line ervaring?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nati Bekijk Berichten
    Wij zijn van plan om een 7 daagse cruise te boeken met Norwegian Cruise Line met vertrek eind oktober vanuit Tampa en die brengt ons naar Honduras,Belize en Mexico.
    We hebben deze cruise niet gedaan maar hebben wel met NCL gevaren. Zeer goede cruisemaatschappij, het zelf kunnen bepalen van hoe laat je eet en waar vinden wij zeker een pluspunt. Dat is voor een van de nadelen met Disney maar dat blijft ons nummer 1. De shows op NCL zijn ook heel goed en eten ook en dat ze Moutain Dew hebben. Mocht je vragen hebben mag je altijd stellen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-01-15 om 23:36. Reden: q

  7. Top | #347
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    177

    Standaard Re: Florida en cruise

    Carnival is goedkoop nooit mee gevaren, ze zeggen dat het meer party schepen zijn. Maar daar kan ik echt niks over zeggen. Eten zit in de prijs erbij ook snacks en ijs.
    In juli is natuurlijk wel een duurdere periode, maar cruisen vinden wij wel heel ontspannen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-01-15 om 23:37. Reden: q

  8. Top | #348
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Berichten
    24

    Standaard cruise vraagjes

    Hoi mede forum gebruikers.

    Mijn man en ik gaan april/mei volgend jaar met onze kids (5 en 11) 3 weken naar Forida. Tevens doen we een 3-daagse cruise naar de Bahama's.
    Nu gaan we voor het eerst met een cruise en ik heb wat vraagjes:

    Op welke (slaap)plek van het schip heb je het minste last van 'geschommel'?
    Klopt het dat dit zo laag mogelijk en in het midden is? (zo totaal geen verstand van)

    In principe zouden we de cruise nu al kunnen boeken bij Royal Carribean. Maar klopt het dat ze van onderaf beginnen met hutten vullen. Ik zie dat de hutten die wij willen ook op de hoger gelegen dekken mogelijk zijn, maar er wordt aangegeven dat deze niet beschikbaar zijn. Nu kunnen we zeker nog even wachten met boeken, maar willen wel graag 2 geschakelde hutten (met deur er tussen), dus wil ook niet te lang wachten.

    ze vragen bij de boeking of wij pre-paid gratuities vooraf willen boeken. (dit lijken mij alle fooien en dergelijke.) is dit slim om te doen? En begrijp ik het dan goed dat als je dit van tevoren doet, de fooien (18%) per consumptie of aankoop er tijdens de cruise niet meer bijkomen?

    The daily amounts below have been calculated with this in mind.
    Amount€ 11,74 a day per guestThis gratuity is shared by Dining Services Staff, Stateroom Attendants, and other Housekeeping Services Personnel that work to enhance your cruise.The daily automatic gratuity amounts are recommended and are based on customary industry standards.Gratuities may be paid in the following ways:

    • Pre-paid online or having them added to your reservation by booking agent
    • Added to your onboard SeaPass account

    Note: These gratuities apply to guests of all ages. Gratuities for other service personnel are at your discretion. A 18% gratuity will automatically be added to any purchases in the bar, dining room, spa services and salon services.
    bedankt voor het beantwoorden en meedenken! ik zal zeker met nog meer vragen langskomen! :-)

    groet Tamara
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-03-16 om 23:28.

  9. Top | #349
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: cruise vraagjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armara Bekijk Berichten
    Hoi mede forum gebruikers.

    Mijn man en ik gaan april/mei volgend jaar met onze kids (5 en 11) 3 weken naar Forida. Tevens doen we een 3-daagse cruise naar de Bahama's.
    Nu gaan we voor het eerst met een cruise en ik heb wat vraagjes:

    Echt super leuk, hebben wij ook gedaan

    Op welke (slaap)plek van het schip heb je het minste last van 'geschommel'?
    Klopt het dat dit zo laag mogelijk en in het midden is? (zo totaal geen verstand van)

    Wij zaten op dek 4 en dat was echt prima.


    In principe zouden we de cruise nu al kunnen boeken bij Royal Carribean. Maar klopt het dat ze van onderaf beginnen met hutten vullen. Ik zie dat de hutten die wij willen ook op de hoger gelegen dekken mogelijk zijn, maar er wordt aangegeven dat deze niet beschikbaar zijn. Nu kunnen we zeker nog even wachten met boeken, maar willen wel graag 2 geschakelde hutten (met deur er tussen), dus wil ook niet te lang wachten.

    Wij konden toen zelf een hut uit kiezen en hebben toen gekozen voor dek 4.


    ze vragen bij de boeking of wij pre-paid gratuities vooraf willen boeken. (dit lijken mij alle fooien en dergelijke.) is dit slim om te doen? En begrijp ik het dan goed dat als je dit van tevoren doet, de fooien (18%) per consumptie of aankoop er tijdens de cruise niet meer bijkomen?


    The daily amounts below have been calculated with this in mind.
    Amount€ 11,74 a day per guestThis gratuity is shared by Dining Services Staff, Stateroom Attendants, and other Housekeeping Services Personnel that work to enhance your cruise.The daily automatic gratuity amounts are recommended and are based on customary industry standards.Gratuities may be paid in the following ways:

    • Pre-paid online or having them added to your reservation by booking agent
    • Added to your onboard SeaPass account

    Note: These gratuities apply to guests of all ages. Gratuities for other service personnel are at your discretion. A 18% gratuity will automatically be added to any purchases in the bar, dining room, spa services and salon services.
    bedankt voor het beantwoorden en meedenken! ik zal zeker met nog meer vragen langskomen! :-)

    Hebben wij toen wel gedaan, ook puur voor het gemak. Daarna wordt de fooi idd niet meer berekend.

    groet Tamara

    Ik heb de antwoorden even bij de vragen gezet.

  10. Top | #350
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: cruise vraagjes

    Er zijn vast forumleden die meer ervaring hebben met cruisen en ook al eens een cruise van Royal Caribbean hebben gedaan. Maar ik zal toch mijn ervaring van mijn 3 Disney cruises (en de boeking van de 4e op 6 juni dit jaar) delen.
    Je zet "geschommel" als tussen haakjes dus ik ga er van uit dat je weet dat een cruiseschip in normale omstandigheden niet schommelt. Er zijn heel veel discussies en verschillende meningen te vinden over waar je het minst last het van beweging van het schip. Mijn ervaring is dat je er weinig van merkt als je op bed ligt. Vooral bij het rechtdoor lopen in de (lange) gangen merkt je het (het recht lopen lukt dan niet altijd). Maar dat is alleen als er veel golven zijn. De schepen zijn groot en voorzien van stabilisatoren. Tijdens mijn eerste cruise weinig van beweging gemerkt, tijdens mijn tweede cruise de eerste dagen wel wat bij het lopen in de gangen, bij de derde cruise (14 dagen Panamakanaal) vooral meer gemerkt door "kraken" 's nachts in de hut. Tijdens die laatste cruise merkte ik echt dat het uitmaakt waar op zee je bent, op sommige stukken is er gewoon meer golfslag. Tot nu toe ook nooit misselijk geweest op een cruiseschip (en ik ben er wel gevoelig voor). Mijn hut is trouwens altijd op het 5e dek geweest aan de achterzijde (aft).

    Bij het boeken kan je al een hut uitzoeken. Er wordt (zeker niet bij Disney maar volgens mij bij andere maatschappijen ook niet) niet gevuld van boven naar beneden. Je kiest minimaal een klasse en daarbij eventueel een dek of gewoon een hut. Als de andere hutten van die klasse niet te kiezen zijn dan zou ik er van uit gaan dat ze al geboekt zijn. De hogere dekken zijn ook meer gewild over het algemeen. Als je de gratuities al vooraf betaald, gaat dat om de tips voor de servers en room attendants. De tip voor een alcoholisch drankje die je bij de bar koopt zal daar niet bij zitten. Dat staat ook bij Note in het stukje dat je toegevoegd hebt. Het is maar wat je zelf handig vindt, vooraf zodat "alles" al betaald is of achteraf dan verdeel je de kosten over langere tijd.

    Kijkt ook goed naar wat allemaal inclusief is (soda's en alcohol?) en waar je eventueel wat extra's krijgt als je daar boekt. Bij sommige (cruise)reisbureau's krijg je een onboard credit of onbeperkt soda's of zoiets.

    Veel plezier op je cruise!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •