Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 21 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 209

Onderwerp: Op de bonnefooi of juist niet?

  1. Top | #51
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: op de goed geluk

    Zou je aanraden om eerst eens wat reisverslagen door te lezen en mocht je dan vragen hebben gewoon stellen, je krijgt ten alle tijden antwoord.

    Rondtrekken is goed te doen, maar je zult dan zeker wel een auto nodig hebben dus die moet je toch wel regelen, en dat is vanuit hier nog altijd goedkoper dan in de USA.

  2. Top | #52
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: op de goed geluk

    Ik hoor net dat het boeken van een vlucht in mei inmiddels al redelijk lastig is geworden. Zou dus niet te lang wachten met boeken.

    Vaak hebben organistaties als D-reizen en Exit Reizen leuke aanbiedingen voor Fly-drives, maar let er op dat de aangeboden prijs meestal (altijd) op basis van de kleinste auto is en met het minimale aan verzekeringen. Dat pas je bijna altijd aan en dan betaal je uiteraard veel meer dan de prijs waarmee geadverteerd wordt.
    En uiteraard komt er ook nog van alles bij als luchthavenbelasting, veiligheidstoeslag, brandstoftoeslag etc.

    Het is ook verstandig om in ieder geval voor de eerste nacht alvast een hotel te boeken. Als je aankomt is het laat, je bent moe van de reis en dan is het wel lekker om te weten waar je zult slapen. Ook moet je voor je de VS inkomt aangeven wat je verblijfadres is, en dan kun je het adres van het hotel opgeven.

    Verder: Ja, het is goed te doen. Lees een boel hier op het forum en als je specifieke(re) vragen hebt, stel ze gewoon en wij doen er alles aan om je te helpen.

    Veel Plezier!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-01-07 om 11:09.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #53
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    8

    Standaard Re: op de goed geluk

    ticket hebben we al, via mijn vriends zus geregeeld. dat is geen probleem die staat vast, maar nu de rest.

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    19

    Standaard Re: op de goed geluk

    Hallo Juud,

    Ik heb net precies hetzelfde gedaan, maar dan voor februari. Wel de eerste twee en de laatste nacht geboekt bij het vliegveld. (via www.priceline.com, dat scheelt echt!).

    Ik kwam erachter dat wij in het hoogseizoen zitten, wat o.a. betekent hogere prijzen. Daar zul jij geen last van hebben.

    Auto heb ik gehuurd via www.usaautoreisen.de (ook veelvuldige vermeld op dit forum) en in ieder geval het goedkoopste wanneer een bijrijder onder 25 jaar is. Zelfs goedkoper dan Alamo via deze site !

    Succes met alles!

    Patricia

  5. Top | #55
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: op de goed geluk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door juud Bekijk Berichten
    Wij willen in de maand mei ongeveer 3 weken naar florida met 4 man. we gaan daar natuurlijk rondtrekken. we maken een rondje miami-west kust-orlando-oostkust-miami. We willen dit doen zonder ook maar één hotel te regelen, (behalve de eerste bij aankomst). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, zo ja wat is wijsheid.
    Als wij op vakantie gaan dan boeken we, behalve het hotel op de aankomstdag (en soms de vertrekdag), helemaal niets. Wij vinden het heerlijk om op de bonnefooi door Florida te reizen. Je hebt dan zo'n vrijheid. Daar waar de zon schijnt, daar rijden wij naar toe. Ik zou niet anders meer willen. Ook kom je zo in de leukste hotels terecht. In Key West gaan we altijd naar een B&B. Die staan nooit in een reisgids. Wij vinden een B&B echt veel leuker en mooier als een hotel.

    Ik heb wel wat aandachtpunten voor jullie:

    1) Je moet zeer zeker rekening houden met de feestdagen in mei. Op zondag 13 mei is het moederdag. De hotels (vooral in populaire plaatsen of strandhotels) zijn in dit weekend vaak volgeboekt. Dit hebben we al een keer gehad in Sarasota (Helmsley Sandcastle) en op de Keys. Geen kamer meer te krijgen. Ik weet niet hoe het in Orlando is met moederdag, misschien dat je daar wel makkelijk een kamer kunt vinden.

    Op 28 mei is het Memorial Day. Dit is ook een weekend dat het overal ontzettend druk is. We zijn één keer in Miami geweest tijdens Memorial Day weekend en toen hebben we niets van Ocean Drive gezien (wij lagen toen op Key Biscayne). Het verkeer stond helemaal vast op de toegangswegen naar Miami Beach. Amerikanen trekken er dit weekend graag op uit.

    De prijzen van de hotels verdubbelen tijdens dit soort weekenden. Wij gaan ook altijd in mei. Meestal rond moederdag. Wij proberen op zaterdagavond (de dag voor moederdag) in een 'doorreishotel' te slapen. Meestal als we van Sarasota naar Key West rijden. Dan komen we op zondag aan in Key West en zijn de meeste mensen al uitgecheckt.

    2) Onze ervaringen zijn gebaseerd op 2 personen. Dat maakt het een stuk makkelijker. Jullie zijn met 4 personen en ik neem aan dat je elke keer twee kamers nodig hebt. Dat kan wel eens moeilijker te vinden zijn.

    3) Het kan ook wel eens voorkomen dat een hotel vol zit en je weer even moet zoeken om een ander hotel te vinden. Soms ben je goedkoper uit, maar soms ook duurder dan dat je een hotel in Nederland had geboekt.

    Nog één ding wat ik jullie wil meegeven, is dat je in Key West het beste op zondag kan aankomen en op zaterdag weer vertrekt (of eerder natuurlijk). De mensen vertrekken vaak op zondag. Meestal kan je dan kiezen welke kamer je wilt (in een B&B is dat wel leuk). De prijzen zijn dan ook gunstiger. Vrijdag en zaterdag zijn vaak dure dagen. Soms betaal je het dubbele.
    Dit geldt ook voor Sarasota. Het Helmsley Sandcastle is in het weekend meestal volgeboekt door Amerikanen (veeal locals) die een weekendje weg willen.
    Laatst gewijzigd door Natasja L.; 16-01-07 om 21:47.

  6. Top | #56
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    8

    Standaard Re: op de goed geluk

    ziet er goed uit wat je vertelt, bedankt voor de tips!

  7. Top | #57
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    65

    Standaard Re: op de goed geluk

    als je Anwb lid bent vraag / haal dan (gratis) een
    AAA pas en neem die mee
    vraag bij inchecken naar de goedkopste rate en vraag dan naar
    je AAA korting

    kom je bij je overnachtingsstad probeer dan ook eerst een locaal
    krantje te scoren,daar staan vaak kortingscoupons in

    veel plezier

  8. Top | #58
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    8

    Standaard Re: op de goed geluk

    thnx, zijn nuttige tips voor een niet bekende reiziger in USA, ik ga mijn bes doen daar.

  9. Top | #59
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Wanneer hotels te boeken?

    We hebben inmiddels dus onze tickets geboekt, we gaan 26 april 2008 naar Miami, en vliegen 10 mei terug vanaf Orlando.
    Nu is mijn vraag, wanneer kan ik het beste de hotels boeken? We willen toch wel alles van te voren regelen en niet ter plekke nog gaan kijken. ( met een kind vind ik dat toch minder dan dat je met zijn tweeen bent).
    Ik dacht begrepen te hebben dat je als je echt een Disneyhotel wilt, dat zo snel mogelijk moet doen als de prijzen bekend zijn, maar wat voor de andere hotels? En klopt dat ook, van Disneyhotels?
    Ik zie dat er voor die periode op de sites zoals Expedia, de hotelsites zelf etc., nog niet zo veel prijzen bekend zijn, of dat die toch vrij prijzig zijn.
    Zoals het er nu naar uitziet willen we eerst een nacht in Miami blijven, daarna 3 nachten op Key West, dan 3 nachten Fort Myers, en dan een week Orlando.

    Over Key West had ik ook nog een vraagje, Het blijkt zo te zijn dat als wij die zondag daar naartoe willen, je net de laatste dag van het feest van het uitroepen van de Conch republiek is. Iemand ervaring met dat feest, en zou het op zo'n laatste dag ook nog lastig zijn om een kamer daar te krijgen?

    Groetjes, Sandra

  10. Top | #60

    Standaard Boeken of op de bonnefooi?

    Wij vliegen 20 september op orlando. We hebben alleen de eerste 3 nachten in Orlando geboekt en willen vandaar uit verder kijken. Voordeel als we het ergens niet leuk vinden kunnen we weg en als het leuk is kunnen we blijven.
    Nadeel, misschien is er soms geen plek.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze manier van reizen?

    gr
    Danielle



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •