Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 118

Onderwerp: Eerste keer Keys: Vragen en Tips!

  1. Top | #31
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Berichten
    21

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    @knaapje;
    Dat klopt. van Key West naar Key Largo doe je zeker 3 uur als je je aan de speed limit houdt. En daar komt bij, er zijn op dit moment stukken waar ze de weg aan het repareren zijn, dus ook nog af en toe files. en je kunt bijna nergens inhalen. dus heb je iemadn voorje die wat langzamer rijdt duurt het nog langer. maar het is wel een mooie route, dus gniet ervan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-08-11 om 23:20. Reden: fqe

  2. Top | #32
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Wat een saaie bedoening die Keys. Een lange rechte weg en de plaatsjes mhwah boring.
    We zijn to Key Largo gekomen en waren blij dat we niet verder zijn gereden.
    Als je niet verder dan Key Largo bent gekomen dan begrijp ik waarom je het saai vond. Tot aan Key Largo is er inderdaad niet zo heel veel aan. Pas na Key Largo wordt het pas interessant. Als je dan ook nog eens op bepaalde plaatsten stopt om te lunchen (bv. Morada Bay Café) of te relaxen (b.v. bij Anne's Beach of Bahia Honda State Park) of van de hoofdweg af gaat (om bijvoorbeeld de Key Deer te gaan bekijken) dan wordt het alleen maar leuker. Ik kom al 20 jaar bijna jaarlijks op de Keys en ik kan nog steeds van de rit genieten. Al was het maar omdat de rit naar Key West voor mij een soort onthaasting is. Maar goed, dat is mijn mening.
    Laatst gewijzigd door Guus; 10-06-10 om 18:26.

  3. Top | #33
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    @ Guus.
    Nee we zijn bijna tot aan Key West doorgereden maar het kon ons niet bekoren. We hadden een hele dag uitgetrokken om alles te bekijken.
    Voor ons was het overal dezelfde saaie bedoening. Gelukkig was ons hotel vrij luxe en konden we daar lekker eten en ontspannen. Uiteraard hing daar ook een prijskaartje aan maar de Keys zijn voor ons definitief een no more urgent doel om te bezoeken.
    Laatst gewijzigd door Tinkerbell; 10-06-10 om 18:47.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  4. Top | #34
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Dan heb ik de zin: 'We zijn tot Key Largo gekomen en waren blij dat we niet verder zijn gereden' waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd (voor zover dat überhaupt mogelijk is). Maar goed, ieder zijn ding. Gelukkig maar dat niet iedereen Key West of de rit er naar toe leuk vindt. Het zou anders veel te druk worden op dat kleine eilandje.

  5. Top | #35
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    @ Guus.
    Nee we zijn bijna tot aan Key West gekomen
    Zonde zeg heb je bijna het hoogte punt van de Florida Keys bereikt en mis je het net nog.
    Het klinkt bijna alsof jullie een heel stuk hebben gereden en van daaruit een hotel ingedoken zijn.
    Hebben jullie helemaal niets gedaan of gezien in Key West zelf?

  6. Top | #36
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Als je niet de sfeer van Key West hebt ervaren (en dan bedoel ik niet Duval Street), dan kan ik me voorstellen dat je het saai hebt gevonden. Hoewel ik altijd geniet van de rit naar Key West. Genoeg leuke stops, zoals het Morada Bay Cafe en de Wild Bird Center met de vele pelicanen(beide op Islamorada), Bahia Honda State Park, Anne's Beach, de Key Deers op Big Pine Key. Het is duidelijk dat jullie de verkeerde stops hebben gemaakt of misschien wel geen stops. Binnenkort plaats ik weer wat foto's van Key West. Dan kun je zien wat je allemaal gemist hebt. Jammer dat je Key West geen kans hebt gegeven. Heb je vooraf trouwens niet wat informatie ingewonnen over de Keys? Dat had je misschien de lange rit kunnen besparen.
    Laatst gewijzigd door Natasja L.; 11-06-10 om 03:53.

  7. Top | #37
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Ik kan me voorstellen dat je Key Largo niet leuk vind! Ik vind er ook niets aan. De weg naar Key West vind ik ook saai als je onderweg niets bekijkt. Maar... Key West vind ik echt geweldig. Het sfeertje dat er hangt is volgens mij echt uniek. Een beetje Caribisch, een beetje Amerikaans. Er lopen echt vele verschillende kleurrijke mensen rond. Van hippies tot dames op hoge hakjes enz enz... Gezellige restaurantjes, kippen die voor je de straat overrennen, je kunt er echt geweldige snorkeltochten maken, vele andere watersporten enz, enz.. Ik vind het echt erg leuk!

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    66

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de verhalen van Pumi en Kol.

    Op de heenweg zijn we rechtstreeks van Homestead naar Key West doorgereden met een kleine tussenstop om de benen even te strekken en te picknicken.

    De sfeer op Key West en in ons B&B vonden wij heel bijzonder. De mensen, de Caribische huizen/gebouwen, de leuke winkels/gallerijen en restaurants en het snorkelen.

    Op de terugweg zijn we naar Theater of the Seas geweest, hebben daar met dolfijnen gezwommen en het park bezocht. Aansluitend hebben we gegeten bij het Morada Bay Café dat was super. Wat een locatie voor een restaurant !

    Wij vonden de eerste Keys (van boven af gezien) niet zo bijzonder. Al zal het John Pennekamp Reef ongetwijfeld de moeite waar zijn.
    Zoals al eerder hier door iemand geschreven (ik weet niet meer wie) vonden wij de eilanden verder richting Key West steeds mooier worden.

    Dus als je het in kunt plannen is het naar onze mening zeker de moeite waard om door te rijden naar Key West.
    Maar we weten ook dat je tijdens een vakantie in Florida soms keuzes moet maken omdat er gewoon te veel mooie/leuke dingen zijn\\/.

  9. Top | #39
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Het John Pennekamp Reef vonden wij zo ontzettend mooi dat dit voor ons DE reden is om speciaal weer naar de Keys te gaan. Op een hele simpele en betaalbare manier de gelegenheid hebben om bij een koraalrif te zwemmen. Key Largo vonden wij verder niet echt typerend voor de Keys.
    Hoe verder je naar Key West rijdt, hoe intenser de kleuren lijken te worden. De foto's die Natasja daar van maakt zijn daar denk ik een goed voorbeeld van.
    2005, 2007, 2008, 2010 , 2013 Florida 2009 NY 2009 Zuidwesten 2011 NY en Washington 2012 Denver en Yellowstone 2014 IJsland en Noordoosten 2015 van Florida naar NY

  10. Top | #40
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Wij zijn 1 dag en nacht in Key Largo geweest, is voor deze plaats volgens ons lang genoeg.
    En 1 dag en nacht in Key West geweest, hier hadden we nog wel wat langer willen blijven. Wat een gezellige plaats.
    Er hangt ook een gezellig en gemoedelijk sfeertje
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •