Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 118

Onderwerp: Eerste keer Keys: Vragen en Tips!

  1. Top | #21
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Welke key vanuit Miami?

    Ha, ja.. de cheeca lodge, sorry maar 470 euries voor 2 nachtjes is ons een beetje teveel... We hebben wel iets anders daar gevonden; islander resort. (Iemand hier misschien ervaring mee??)

  2. Top | #22
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard

    Wij hebben ook 1 nacht gedaan en dat was prima. We waren er al tegen de middag, 's middags jet ski gedaan en 's avonds gewandeld over duval Street naar Mallory Square. De dag erop weer terug richting Miami. Op de heenweg zijn we ook even gestopt op Islamorada en dat is inderdaad een erg mooie lokatie - Islamorada Bay Cafe is erg mooi. Ook Key Deer bezocht waar we de hertjes gezien hebben.

    Wij wilden eerst op en neer rijden in 1 dag, maar we zijn blij dat we 1 nacht in een BB gebleven zijn.

    Via iemand van het forum heb ik het BB gevonden:
    Southern most point guesthouse.
    Erg leuk huis ligt helemaal aan het einde van Duval street, je loopt zo naar het plekje waar je de beroemde foto kunt maken met de boei. 's Avonds kun je Duval Street overlopen naar Mallory Square. Wij betaalden voor een kamer 130 dollar incl. tax en dan heb je 2 double beds.

    Ik vond de rit er naar toe ook erg mooi. Was helemaal niet druk en dat op een zaterdag dus we konden gewoon lekker doorrijden. De stops die we gemaakt hebben had ik ook via tips. Morada Bay Cafe is erg mooi met dat uitzicht en Big Pine Key met de hertjes was ook grappig om te zien we hebben er zelfs een kunnen filmen. Ook het overnachten in een B&B was gezellig. En onze dochter vond het jetskiën op Key West helemaal te gek.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-12-11 om 17:13. Reden: 1+1+1

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    66

    Standaard Re: Welke key vanuit Miami?

    Wij hebben hier begin mei ook twee nachten overnacht met onze twee meiden. Echt een aanrader. We hadden de kamer naast de receptie met een keuken en een eigen veranda met schommelbank, Super !

    De ligging was inderdaad gunstig. Wel aan Duval Street maar in het rustige gedeelte.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-05-10 om 18:41. Reden: fqe

  4. Top | #24
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Welke key vanuit Miami?

    Ik heb er nooit geslapen, maar ken deze B&B wel. Ligt inderdaad aan het einde van Duval Street. Even de straat oversteken en je bent al op Duval Beach. Dit is een klein strandje met palmbomen en een restaurant. De beachboy van de afgelopen jaren (Juan) is er ook nog steeds. De bedjes zijn daar niet duur; 5 dollar per bedje. Geen geld toch? Zeker als je weet wat je er nog meer voor krijgt. Verkoelende doekjes; opgerold komen ze uit de vriezer en je kunt ze dan uitrollen en over je gezicht leggen. Heerlijk, even afkoelen. Ook komt hij altijd met ijsjes langs! Ook lekker! In de middag wederom een verkoelend doekje, met daarna een bakje vers bevroren ananas. Het zijn net ijsjes..., mmm! En dat allemaal slechts voor $5 (plus tip natuurlijk). Veel plezier in Key West!

  5. Top | #25

    Standaard hoe lang doe je ongeveer over alle Keys tesamen?

    Wij trekken in september naar Florida (3 weken) en zijn nu volop bezig met de reisplanning dus zouden we toch ongeveer willen weten hoeveel dagen we hiervoor moeten uittrekken? Hieronder begrijpen wij wel rustig rondkijken, zien wat er te bezien valt en daar eventueel overnachten. Wat dan weer de volgende vraag met zich meebrengt, wij vinden genoeg info online over betaalbare hotels, maar mits je op zulke dagen echt enkel een bed nodig hebt, vinden we in de omgeving ook motels en welke prijzen mogen we dan verwachten?

  6. Top | #26
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Als je op je gemak van alles wilt doen en veel zien, kan je er bij wijze van spreken je hele 3 weken doorbrengen.
    Dagje strand, dagje hertjes kijken, dagje vissen, dagje John Pennekamp, 2 dagen Key West, dagje zee op.......

    In september kan je riskeren om ter plekke onderdak te zoeken, zeker buiten de weekenden. Reken dat je 2 a 3 keer de prijs van Miami en Orlando kwijt bent. Onder de $ 75 a $ 100 zal je eigenlijk geen kamer vinden, zeker op de Lower Keys.

    Succes
    Knaapje.

  7. Top | #27
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Zoals knaapj hiervoor al aangeeft hangt het helemaal af van je eigen wensen, eisen en belangstelling. Wat wil je allemaal doen en zien? En hoelang wil je daar voor uittrekken? Wil je veel rust? Of juist lekker doorjakkeren? Regelmatig en veel strand? Of juist helemaal niet? Met dolfijnen zwemmen? Varen? Uitgaan?

    Je kunt "alles" doen in twee-drie dagen, maar ook kun je er drie weken doorbrengen en nog steeds niet alles hebben gezien, gedaan en meegemaakt. Zoals ik dat heb met Orlando: anderen zijn er in drie dagen klaar mee, ik heb er bijna 150 dagen doorgebracht en kan er nog makkelijk 150 vullen zonder me ook maar één moment te vervelen.

    Kortom: Kijk eens goed wat er allemaal te doen is, en beslis wat je wilt doen en hoe lang ongeveer. Veel zelfwerkzaamheid ..... =P~

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Londerzeel, BELGIUM
    Berichten
    94

    Standaard

    Een kleine suggestie van mijn zijde:
    Wij hebben vorig jaar 1 avond doorgebracht op Key West en 1 op Key Largo.
    Om echt te genieten van de hoogtepunten van de Keys, was dit echt wel te weinig. Een voorzichtige minimale schatting zou zijn: een 4 tot 5 dagen op de Keys. Maar zoals hierboven al aangegeven, hangt alles af van wat je wilt gaan doen en wat je wilt gaan bezichtigen. Ik zou me met 3 weken op de Keys wellicht nog steeds geen dag vervelen :grin:

    Ter info: mocht je beslissen om eens in een ruk van Key West naar Key Largo te rijden, dan is dat zo'n 160 km. Daar doe je ongeveer 1u45 over.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 09-06-10 om 18:49. Reden: berichten samengevoegd

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    ........Ter info: mocht je beslissen om eens in een ruk van Key West naar Key Largo te rijden, dan is dat zo'n 160 km. Daar doe je ongeveer 1u45 over............

    Vergeet dat maar!
    Het is een 2-baans weg met gelijkvloerse kruisingen en bruggen, veel verkeer en vooral veel vracht- en recreatieverkeer, van de grote SUV's etc. met giga boten erachter. Inhalen, vergeet het. Opschieten, homaar.
    Rand_McNally geeft aan zo'n 3 uur en dat komt meer in de buurt denk ik.

    Knaapje

  10. Top | #30
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: hoe lang doe je ongeveer over alle keys tesamen?

    Eerlijk zeggen?
    Wat een saaie bedoening die Keys. Een lange rechte weg en de plaatsjes mhwah boring.
    We zijn to Key Largo gekomen en waren blij dat we niet verder zijn gereden.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •