Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 118

Onderwerp: Eerste keer Keys: Vragen en Tips!

  1. Top | #11
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Autoroute Naples - Key West

    Zou ik ook doen het is weliswaar één lange weg maar er is toch nog wat te bekijken onderweg.
    Stop b.v. even bij het kleinste postkantoortje van Amerika waar je dan langs komt en stuur van daaruit jezelf een postkaart. Je hebt dan een verzamelaars item.
    Harm
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-12-11 om 17:07. Reden: codes

  2. Top | #12
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autoroute Naples - Key West

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm Bekijk Berichten
    Stop b.v. even bij het kleinste postkantoortje van Amerika
    Om te voorkomen dat je het voorbij rijd (zou toch zonde zijn ) hier wat meer info: http://www.roadsideamerica.com/story/14154

    Smallest Post Office in the United States

    Address: US Hwy 41, Ochopee, FL [Show Map]
    Directions:On U.S. 41 around three miles east of Hwy 29, south side.

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #13
    Stamgast van der Steen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    182

    Standaard Welke key vanuit Miami?

    Beste forumleden,

    Ik vroeg mij of jullie mij konden helpen.

    We staan op het punt om onze reis te boeken. We verblijven onder andere 6 dagen in Miami en willen dus 1 dag richting de keys rijden.

    Welke key raden jullie aan?
    We blijven niet overnachten, dus het is op en neer vanuit Miami.

    Wat wij zoeken? Een mooie key, rustig, strandje, iets te beleven --> kunnen vissen? (maar niet met dolfijnen zwemmen en duiken).....

    Alvast bedankt,
    Ed
    Laatst gewijzigd door van der Steen; 10-05-10 om 15:07.
    http://www.florida2009.reismee.nl/ Florida: 2006, 2007, 2009, 2011, 2013

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Welke key vanuit Miami?

    De dichts bijzijnde key is Key Biscayne. Deze is vanuit downtown Miami direct te bereiken. IK denk niet dat je deze key bedoelt. Key Largo is goed te doen vanuit Miami voor 1 dag.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  5. Top | #15
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard

    Als je niet al te ver wilt rijden dan is Islamorada wel een goede optie. Overdag lekker naar Anne's Beach en de dag afsluiten met een dinertje op het strand bij het Morada Bay Café.

    Voor degene die in het weekend een tafeltje op het strand willen hebben is het zaak om even vooraf te reserveren. Het Morada Bay Café is erg populair bij zowel toeristen als de locale bevolking.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-12-11 om 17:10.

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    37

    Standaard Re: Welke key vanuit Miami?

    We kunnen de dagafsluiting van Guus bij Morado Bay van harte aanbevelen! We hebben hier gisteravond toevallig gegeten en het was werkelijk fantastisch! Wel een beetje aan de prijzige kant als je het vergelijkt met de keten-restautants, maar de ervaring is geweldig. Je tafel staat op het strand en je hebt 's avonds een prima uitzicht op de ondergaande zon. Het eten is er werkelijk goed (Yellowtail Snapper is aan te raden!) en de bediening en live music zeer prettig. Doen dus, zeker als je de drukte van Miami even wilt ontvluchten.

  7. Top | #17
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Welke key vanuit Miami?

    Als aanvulling op de tip van Guus:
    Er is een foto-topic over het Morada Bay Café op het forum aanwezig: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4639
    Met schitterende foto's (vind ik) van Natasja L.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #18
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Welke key vanuit Miami?

    Ik ben in 1998 (lang lang geleden) met mijn ouders ook in Florida geweest. Toen zijn we niet verder dan Islamorada gereden.
    Nu willen we misschien naar Key west, maar mijn vraag is of het echt de moeite is om daar heen te rijden voor 1 nacht?
    Graag uw commentaar :P

  9. Top | #19
    Stamgast van der Steen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    182

    Standaard

    ik zou het echt heeeeeeeel zonde vinden om er maar 1 nacht te zijn in Key West. vind dat je daar minimaal 2 nachten moet blijven, zodat je ook echt heel Key West kan zien (wij hebben fietsen gehuurd, erg leuke manier om Key West te verkennen) ook al kom je er om 11 uur aan. je weet nooit waar alles is (en je heb waarschijnlijk al een aardige reis in de benen). Vervolgens moet je je hotel in (is weer een onderbreking van de dag) en waarschijnlijk ga je 's avonds naar Mallory Square (aanrader en wees er op tijd bij).

    de dag/avond vliegt voorbij en op de terugweg in de auto zal je je bedenken; shit waren we nu toch maar 2 nachten gebleven

    wij zaten in holiday inn (als je key west binnenrijd ben je er meteen) en dat is een goed, niet duur hotel.

    en het is echt een aanrader om fietsen te huren en vervolgens, met het lekkere zonnetje, heel key west te verkennen (je komt dan ook makkelijker op plaatsen waar je niet snel komt)........onderweg lig je even op het strand onder de palmbomen, ga je wat drinken bij green parrot bar (echt heel leuk barretje) etc
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-12-11 om 17:11. Reden: 1+1+1
    http://www.florida2009.reismee.nl/ Florida: 2006, 2007, 2009, 2011, 2013

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: Welke key vanuit Miami?

    Ik zou voor Islamorada gaan Afgelopen 2 weken zijn we in Florida geweest en ook naar de Keys geweest. En Islamorada heeft grote indruk op ons achtergelaten.
    We verbleven in Cheeca Lodge (geweldig!!!) en hebben gegeten in Morada Bay restaurant. Een heel leuk tentje waar je op het strand zit met je tafeltje en kunt genieten van het uitzicht op de zee.

    Zie anders voor foto's en wat we daar hebben gedaan. Dag 4 en 5 waren we in Islamorada. in ieder geval veel plezier op de Keys



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •