Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 12 EersteEerste ... 2101112
Resultaten 111 tot 118 van de 118

Onderwerp: Eerste keer Keys: Vragen en Tips!

  1. Top | #111
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    105

    Standaard Re: Welke key raad jij aan?

    Twee keer DC (Orlando) geweest, wat een fantastische ervaring. Dit jaar voor het eerst naar TotS geweest, ook een absolute aanrader, maar heel anders. Kleinschaliger, veel leuke dierenshows, niet zo massaal en professioneel als Seaworld/ Discovery Cove. Maar dat heeft absoluut z'n charme, veel persoonlijke aandacht. Kan moeilijk kiezen, beide op een andere manier de leukste ;-))

    Maar de vraag gaat over de leukste key: onze ervaring: hoe verder naar het westen, hoe sfeervoller. Key West is leuk voor een (paar) keer, de echte (?) eilandsfeer hangt rond Marathon, Islamorada, ... Prachtige vakantie gevierd op Key Colony Beach.
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

  2. Top | #112
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Welke key raad jij aan?

    Knap hoor, de vraag is welke Key raad je aan en het eindigt weer met de discussie waar je het beste met dolfijnen kunt zwemmen , iets waar TS niet eens om gevraagd heeft. Alle Key's zijn om diverse dingen leuk om aan te doen, maar het meeste vermaak ligt toch op Key West, de Key.

    Zwemmen met dolfijnen kan geweldig in de Golf van Mexico, op grote afstand, zonder daarbij de dieren te gebruiken als circusdier.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #113

    Standaard Re: Eerste keer Keys: Vragen en Tips!

    vissen
    hoi! Mijn man en ik blijven 3 nachtjes in september op Islamorada en we willen daar gaan vissen. Mijn man is echt een fanatiek sportvisser en zou graag veel verschillende ( en vooral grote ) vissen willen vangen. Iemand dit al gedaan en tips over goede charters en/of kapiteins? Via groupon staan er ook nog wel eens aanbiedingen, maar mijn man is een kenner en met een toeristen bootje mee om een klein visje te vangen, maar vooral veel zo'n vangen is niet echt zijn bedoeling ;-). Dankjewel!

  4. Top | #114
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Eerste keer Keys: Vragen en Tips!

    Wij huren zelf altijd een boot en gaan dan de Gulfstream op maar je kan natuurlijk ook met een captain mee voor een privé trip. September is een rustige periode op de Keys als je naar de haventjes gaat zul je genoeg Captains zien waar je in overleg mee mee kan. Je zou eens bij Doug Kelly kunnen informeren (Marathon) maar er zijn er zo ontzettend veel meer. Wij hebben zelf (standig) al van alles gevangen, Dolphins (heel vaak en veel) alle veel voorkomende haaien, Grouper (regelmatig) Tuna (3x) Wahoo, Barracuda's alle soorten snappers en nog heel veel meer zelfs 1 x een Tarpon. Wij gaan niet alleen de zee op maar ook regelmatig naar de Bay side. (zijn wel eens naar Flamingo gevaren). Wij huren zelf altijd bij https://www.keysboatrental.com/keys-...n/keys-fishing op deze site staat ook veel info over waar op te letten bij het zelf varen en welke vissen er zijn welke periode. Als ik me niet vergis kost een privé trip tussen de 1000 en 1500 ex tip (word ook je vis schoongemaakt). Geen vis is niet betalen (maar je vangt altijd wel). Ik weet niet wat het kost als je onderhandeld over de prijs in een rustige periode. Mocht je zelf een boot huren: wij nemen meestal de Angler 230 maar hebben ook wel eens de Ranger genomen dan kun je zowel naar de Bay als naar de Gulfstream (als het water heel kalm is) (met de Angler gaat dit zeker heel goed ook met flinke golven) Ik zou gewoon alvast een beetje rondkijken op internet en daar besluiten met wie je mee gaat het moet tenslotte ook een beetje klikken met de Captain..en er zitten best vreemde types bij
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  5. Top | #115

    Standaard Re: Eerste keer Keys: Vragen en Tips!

    Dankjewel Angelique! Dat is natuurlijk ook een optie, zelf een bootje huren. Nadeel daarvan is dus wel dat je zelf al je visspullen mee moet sjouwen, haha. Op zo'n begeleide charter is de vergunning, rods&reels, aas en de kennis van de kapitein wel aanwezig. maar als ik het prijsverschil zie!! Jemig, voor ca. $1100,- p.p. ben je dan 1 dagje onder de pannen. En zelf een bootje huren is 'maar' $295,- voor een dag, per boot (!). Hmm, toch nog even goed in verdiepen dus.
    Brachten jullie eigen hengels mee uit Nederland of huurde/ kocht je daar iets?

  6. Top | #116
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Eerste keer Keys: Vragen en Tips!

    Wij nemen zelf de hengels mee, wij hebben de eerste keer dat we naar de Keys gingen hengeltjes gekocht bij de Kmart en die hebben we nog steeds, waren hengels van 12 $ per stuk (onverwoestbaar) en we gebruiken daar Okuma molentjes bij ook van de Kmart. Ik weet dat je eventueel ook (zee) hengels kan huren voor weinig bij keyboatrentals mochten jullie je eigen spulletjes mee willen nemen moet je dit even checken bij de vliegtuigmaatschappij of je deze mag meenemen, soms mag het als handbagage soms moet je deze inchecken(gratis) of moet je ervoor betalen of is het gratis maar ipv een koffer. Ik doe de hengels dan in een snowboard tas met een paar hockey sticks voor de stevigheid en dan tape ik het in, maar je kan ook gewoon een koker gebruiken of een speciale tas (voor die paar dollar hengels van ons doe ik dat niet). vergunning voor een paar dagen zijn de kosten niet kun je ook halen bij de Kmart. Het leuke van de Keys is dat wanneer je een bait en tackel winkel inloopt je advies krijgt voor de komende 10 jaar. Je moet wel ongeveer rekening houden met 150 $ aan benzine wanneer je naar de Gulfstream gaat. Voor beide is iets te zeggen...natuurlijk is het ook wel heel fijn om een captain bij je te hebben..is het voor 1 dagje dan is het prijs verschil het overwegen waard mocht je meerdere dagen gaan vissen zou ik zelf gaan varen. Ik denk wel dat je kan onderhandelen met de captain het is tenslotte heel rustig in september. Wat ook heel leuk is..je eigen gevangen vis meenemen naar het restaurant daar afgeven en daarna krijg je het geserveerd. (In Nederland eet ik nooit vis maar daar is het heerlijk vooral de Mahi Mahi (Dolphin). )
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  7. Top | #117

    Standaard Re: Welke key raad jij aan?

    Ga ik even later terug lezen, wil binnenkort graag richting de Keys

  8. Top | #118
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Welke key raad jij aan?

    Je kan niets met key west vergelijken ! Andere keys zijn mooi en je kan op elke key wel iets verschillend vinden maar key west is het wildere amerika vind ik . Islamorada om de tarpon feeding en het snorkelen met een catamaran , bahia honda om de oude brug en het fabelachtige strand en key largo om het john pennekamp park . Daartussen is het genieten van de prachtige uitzichten .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •