Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 68 van de 75 EersteEerste ... 18586667686970 ... LaatsteLaatste
Resultaten 671 tot 680 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #671
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Het weer (regen) in juli/augustus Orlando

    wij gaan ook altijd in de schoolvakantie (dochter gaat naar school en ik ben zelf leraar) maar op af en toe een bui - die vaak maar enkele minuten duurt- na is het er altijd schitterend weer en heerlijk warm! (lees, soms zelf heel heet!)

  2. Top | #672
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Het weer (regen) in juli/augustus Orlando

    Ik vind bovenstaande reacties zo bijzonder, mijn zus heeft echt heel andere ervaringen met dagen regen in augustus. Die gaat nooit meer in het hoogseizoen vanwege de vele regen.
    Wij gaan zelf altijd in maart naar Zuid Florida.

  3. Top | #673
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Het weer (regen) in juli/augustus Orlando

    Denk dat je een beetje mazzel moet hebben. Was zelf afgelopen jaar voor het eerst in de zomer, dat was dan wel juni. 4 dagen regen gehad van de 8. En niet even een buitje, maar uren lang regen. Kon niet eens normaal rijden op bepaalde wegen. Maar dat was uitzonderlijk.
    Wat ik zelf echter niet zo fijn vond was de hoge luchtvochtigheid, van soms wel 95%, i.c.m. de hoge temperaturen. Hier moet je in juli en augustus ook rekening mee houden.
    Ga zelf liever in februari of maart.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  4. Top | #674
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Het weer (regen) in juli/augustus Orlando

    Wij hebben ook in juli iedere dag wel een regenbui gehad , echte hoosbuien kort maar hevig , heerlijk om even af te koelen !

  5. Top | #675
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Het weer (regen) in juli/augustus Orlando

    Je hebt altijd wel eens uitzonderlijk weer. Wij waren er dit jaar in het begin van januari. 3 dagen echte regen gehad en dat komt daar in die periode vrijwel nooit voor. Vorig jaar daarentegen hadden we in diezelfde periode alle dagen zonnig weer met temperaturen boven normaal. We konden ‘s avonds toen gewoon buiten op het terras zitten. Met andere woorden: er zijn altijd uitzonderingen op de gemiddelde weersbeelden voor een bepaalde periode.
    Laatst gewijzigd door elstars; 07-02-18 om 13:49.

  6. Top | #676
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Het weer (regen) in juli/augustus Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Ik vind bovenstaande reacties zo bijzonder, mijn zus heeft echt heel andere ervaringen met dagen regen in augustus. Die gaat nooit meer in het hoogseizoen vanwege de vele regen.
    Wij gaan zelf altijd in maart naar Zuid Florida.
    Het is zo onvoorspelbaar in Florida! En je kan ook net pech hebben met veel regen of geluk met weinig regen in een bepaalde periode. Ooit lang geleden in augustus geweest en toen bijna elke middag een flinke bui van 15-30 min en klaar. Paar jaar geleden begin juli geweest. Ze hadden net een hele week veel regen gehad en wij hebben die week daarna 1 keer een bui gehad. Regelmatig in april/mei geweest met weinig tot geen regen maar ook een keer 6 dagen in de week elke dag regen voor meerdere uren op de dag. En ga zo maar door. Ik zelf zou niet naar Florida gaan van eind oktober t/m maart want dan vind ik het te koud. Oke je kan geluk hebben met dagen van 30 graden ergens begin van de middag maar de avonden zijn altijd koud (of voor de mensen die het nooit koud hebben, koel) en het begint in de ochtend ook koud (of koel als je wat minder tropisch bloed door je vaten hebt stromen). De luchtvochtigheid in Florida is wel een stuk hoger en zeker in de zomermaanden. Ik was 3 weken geleden in Zuid-Afrika (daar is het nu zomer) en ik merkte echt het verschil. Volgens veel mensen is het daar in de zomer vochtig warm maar vergeleken met Florida vond ik het absoluut niet vochtig (en dat is toch een prettiger warmte).

  7. Top | #677
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    26

    Standaard Re: Het weer (regen) in juli/augustus Orlando

    Bedankt voor jullie reacties!

  8. Top | #678
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Het weer (regen) in juli/augustus Orlando

    Ik wil het regenseizoen nooit missen. Niet de meest comfortabele tijd van het jaar, heet en klam, maar beslist de mooiste, met zijn gigantische tropische donderbuien en uitbundige zon.

    Mijn ervaring: juni heeft de meeste kans op langdurige regen, naarmate het regenseizoen vordert wordt het steeds meer die buien waar je de klok op gelijk kunt zetten.

    Regen is hier in Nederland koud en druilerig. Nou dat kun je van Floridaregen niet zeggen. Na een aantal uren bloedhitte, verwelkom je de verkoeling die een stortbui brengt.

    Ik vind het geweldig om zo'n buiencomplex te zien naderen, en dan vanuit de veranda of de voorkant van het huis genieten van de plensbui. Het water in grote hoeveelheden tegelijk van het dak horen klateren. De bliksenschichten en donderklappen die soms recht boven je hoofd zijn.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 15-02-18 om 23:24.

  9. Top | #679
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Berichten
    31

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    In zee was het heerlijk. Watertemperatuur was prima. In Europa ga je deze temperatuur zelfs niet in de zomer krijgen. In de ondiepe wateren i/was het helemaal warm.

  10. Top | #680
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Gisteren strand Anna Marie Island.
    De temperatuur van het water was boven de 20 graden en het strand was verrukkelijk.
    Maar ..... we waren niet de enige die op het idee waren gekomen een dagje naar het strand te gaan.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •