Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 60 van de 75 EersteEerste ... 1050585960616270 ... LaatsteLaatste
Resultaten 591 tot 600 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #591
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Ja, dat zou wat zijn, 's nachts
    Vooralsnog regent het weer! Maar volgens mij wordt het morgen ietsje beter.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  2. Top | #592
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Ow, wat ontzéttend balen zeg. Vlieg je zover, heb je nog rotweer. Daar kan ik heel slecht mee omgaan, weet ik van mezelf. Een keer een bui is niet erg, maar een compleet verregende vakantie, daar zou ik flink van balen en sjagrijnig van zijn.
    Laten we eerlijk wezen: het is geen kampeervakantie in eigen land hè, je telt duizenden euro's neer voor zo'n verre reis en dan heb ik toch graag in elk geval droog weer. Maar goed, ik weet ook wel dat je van alles kunt regelen, behalve het weer. Maar leuk is anders, dat kan ik me helemaal voorstellen !

    Dus Cindy, ik hoop dat het de komende dagen beter wordt en dat áls het gaat regenen, het dan 's nachts is ! Ik duim voor flink zonnig weer !
    Kun je je wel nog vermaken in Florida ? Of is het eigenlijk vooral (verplicht) shoppen en dat is het dan wel, omdat er niks anders (droogs) te doen is?

  3. Top | #593
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Gisteren de hele dag regen en vanmorgen opnieuw m'n bed uit geonweerd. Mijn zwager moet zijn zwembad gaan aftappen wwant het is overgelopen. Voor ideeën en suggesties voor activiteiten bij langdurige regen heb ik dit topic geopend: http://www.floridaforum.nl/showthrea...115#post227115

  4. Top | #594
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Ik vermaak me prima, heb veel geshopt maar shoppingmoney is nu op, dus moet wel ff mooi weer worden.
    Maar goed, zolang het maar niet meer zo heel hard regent ben ik tevreden. Morgen wil ik met zon lekker naar strand, en anders ook, als het bewolkt is.
    Flink stuk lopen, en lekker lang lunchen ergens.
    Ik kan er niets aan veranderen, dus kan er wel van balen (dat doe ik stiekem natuurlijk ook wel) maar schiet daar zelf niks mee op. Kan er maar beter het beste
    van maken.
    En hopelijk een keer in de herkansing, maar voorlopig zit het er ff niet in vrees ik. Op zijn vroegst ergens in 2019 hopelijk.

    En dan nooit meer in de zomer....
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  5. Top | #595
    Vaste Bezoeker mijnie's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Berichten
    104

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Ik vind het echt stevig balen voor je Cindy

    Pap en mam zijn in mei geweest en pap vond het toch wat te warm. Ik vond het weer in September ook minder fijn dan in December. Toen was het loeiheet, benauwd en heel vochtig met stortbuien. In December 1 keer een stortbui gehad (toen ik net de Auto ging halen natuurlijk aaaaah!) en goede Temperaturen. Mijn haar zat in december de hele vakantie goed

  6. Top | #596
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Nou ik vind het idd ook erg vervelend voor degene die er nu zitten. Ik zag dat voor vrijdag wel beter weer opgegeven wordt dus dan maar dubbel genieten!

    Ik maak me tegelijk ook wat zorgen om onze reis in Juli...ik weet dat het regenseizoen is maar ik verwacht dan 1 bui en klaar...niet de hele dag regen! We zijn ooit in het regenseizoen in Maleisie geweest en toen hadden we ook af en toe een bui.

  7. Top | #597
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Wij hebben een prachtige dag gehad gisteren, in Dundee, bij Haines City, een enkel spatje, maar we konden op ons bedje blijven liggen.. de Poolman vertelde echter dat het in Kissimmee de hele dag al regende. Toen wij tegen 6 uur in Orlando aankwamen was het ook daar droog!
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  8. Top | #598
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Ik ga medio juli voor het eerst naar Florida en ga daarbij wel uit van mooi weer!! Een keer een tropische bui is niet erg, dat weten we. Maar geen hele dagen regen! Maar ja....dat willen de mensen die er nu zitten ook niet.
    Maar dit slechte weer kan toch geen weeeeeeekennn aanhouden, hoop ik toch ?!

  9. Top | #599
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Het is ook afhankelijk van wat zich boven de zee gaat ontwikkelen. Vorige week zagen ze een depressie bij Mexico, welke niet ging uitgroeien tot een storm, maar wel heel veel water zou gaan leveren in Florida. Die voorspelling is uitgekomen in ieder geval.
    Ik zou van te voren maar niet te veel nadenken over het weer. Het enige wat ik wel zou doen is even navragen wat te doen in het geval van evacuatie. Elke gebied/ stad heeft een plan. Gelukkig worden stormen en orkanen redelijk vroeg van te voren aangekondigd. Hou weerberichten in de gaten als je erop uitgaat en/ of naar het strand gaat. Ik heb ook diverse weer-apps op mijn telefoon.
    Probeer van te voren al leuke activiteiten op te zoeken, als je onverhoopt toch een regendag hebt.
    Oh en nog een tip....Een Tornado-watch is dat er mogelijk heel misschien een hele kleine kans is op een tornado. Een Tornado-warning betekent.....zoek een veilige plek op. Dat verschil wist ik dus niet. Wij hadden op de dag dat we van Orlando naar Bradenton reden een tornado-watch. Ik vond het erg eng en zag bijna overal uit een wolk wel een tornado komen.....Maar op het journaal hebben ze later op de dag uitgelegd wat het verschil is. Had ik dat maar eerder geweten.

    Wij gaan al jaren ongeveer dezelfde periode naar Florida. Namelijk eind mei/ begin juni. We hebben alles al wel een keer meegemaakt. Van hevige onweer, storm, regen, hagel tot tornado en orkaandreiging. Van te voren altijd spannend, omdat wij ook liever twee weken stralend weer willen hebben. Maar we geven ons er maar aan over en zien wel wat het weer ons brengt. Dat is het risico van een 'tropische' bestemming in het regenseizoen.

    Iedereen die er nu is of nog gaat de komende maanden, heel veel plezier gewenst. Het komt vast goed met het weer. Geniet van de vakantie. Ik mis Florida heel erg, we zijn pas 5 dagen terug in Nederland
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  10. Top | #600
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Je hebt ook wel gelijk hoor, je kunt er niks aan doen. Maar aangezien wij nu in Nederland, Frankrijk en Italië al menige keren gewoon slecht weer hebben gehad, hoop ik nu toch niet dat ewe dit nu op zo'n kostbare reis naar Florida wéér hebben! Ik ben wel gewoon echt klaar met slecht weer op mijn vakanties. Te vaak gehad en ik kan er erg slecht tegen.

    Welke weer-apps zijn goed om te installeren op mijn telefoon?
    En waar kan ik eea navragen over plan van aanpak bij een eventuele evacuatie dan?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •