Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 56 van de 75 EersteEerste ... 646545556575866 ... LaatsteLaatste
Resultaten 551 tot 560 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #551
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Wij gaan elk jaar in december (Kerstvakantie) en verblijven meestal aan de Golf van Mexico (Cape Coral).
    De laatste jaren hebben wij niet binnen gegeten, zowel ontbijt lunch als diner. 's Avonds kan je wel een trui verdragen. Ik schat dat het zo rond de 25° was.
    Volgens insiders (Florida inwoners) zou de winter daar maar 3 weken duren De laatste 3 weken van januari ....

  2. Top | #552
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    31

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Hallo allemaal,

    Wij gaan 1 nov tot 21 nov naar Florida, We verblijven van 1 nov tot 13 nov in Orlando en de overige dagen verblijven we in Miami! Kan iemand ons vertellen of we een trui of iets mee moeten nemen voor in de avonden? Of is dat totaal overbodig?

    Groetjes Laurens

  3. Top | #553
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Wat Orlando betreft, iets warms voor de avond zou ik zeker meenemen. Ik vond het in de avond vaak erg afkoelen en soms overdag ook wat fris. Ik heb het wel snel koud dus als je een echte Nederlander bent die het bij 18 graden al strandweer vindt dan zal je de trui niet zo snel nodig hebben (misschien wel voor de airco). Ben je zoals ik nogal kouwelijk aangelegd dan is wat warmers voor de zekerheid nooit weg. Je weet het in Florida toch nooit in die maanden, de ene keer is het overdag 28 graden en dan opeens weer 18.

  4. Top | #554
    Stamgast natascha666's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zeeuws-Vlaanderen
    Berichten
    209

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    wij zijn rond die zelfde koers geweest en de temperatuur lag toen tussen 20 en 25 graden maar inderdaad savonds koelt het best af...dus een trui is zeker geen overbodige luxe, ook in het vliegtuig kun je hem wel eens nodig gaan hebben maar behalve als je nog wat verder naar beneden zakt dan blijft het lekkerder (st.petersburg, miami en key-west zaten ook bij ons op de route)

  5. Top | #555
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    31

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Bedankt voor de tips, een polo met lange mauwen en een trui gaan dus de koffer in haha thanks nogmaals! Mochten jullie nog andere tips hebben hoor ik t graag!

  6. Top | #556
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Dan ga je daarna vast heel lekker zitten spinnen... hahahaha
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #557
    Vaste Bezoeker Thrypa's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Grobbendonk, België
    Berichten
    106

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Winter in Sebring!

    De winter is met ongekende kracht toegeslagen in Sebring.
    Voor de mensen die denken dat wij zo maar de winter doorwandelen even een huiveringwekkend verhaal.
    De eerste vooruitzichten kwamen al het afgelopen weekeinde.
    De extreme koude die het noorden van de USA al weken in de greep hield zou doorstoten tot centraal Florida.
    De stemming in het park sloeg om.
    De winterjassen werden te voorschijn gehaald.
    De kachels opgestookt.
    Heel veel struiken en planten buiten werden toegedekt met lakens en dekens om het te beschermen tegen de verwachte ijskoude vorst.
    En ja hoor . Woensdagnacht was het zo ver.
    De verwachte vorst deed zijn intrede.
    Het was bar en boos. De temperatuur zakte in de vroege ochtenduren tot min 1 graad.
    De rillingen liepen over onze rug.
    Hoe zouden de planten en struiken deze Siberische kou het hebben gehouden.
    Gelukkig viel het mee, in de middag met de zon op de auto hadden we de airconditioning al weer aan.
    Met recht kunnen we zeggen dat deze winter viel op een woensdag.
    Vandaag (zondag) is de temperatuur weer terug op een redelijk niveau.
    Zo'n dikke 25 graden op de schaal van Celsius.
    Dus de TV aktie "Help Frans en Ineke de winter door" is ook afgeblazen.
    Straks weer een duik in het zwembad
    Fantastisch

  8. Top | #558

    Standaard Het weer in Miami begin oktober

    Beste leden,

    Ik ben voornemens begin oktober anderhalf weekje met mijn vriendin naar Miami te gaan, mijn vraag aan jullie is of de verwachting wat betreft het weer dan oke zal zijn. Ik ben drie jaar geleden eind augustus/begin september gegaan en toen hadden we met geluk orkaan Isaac ontweken, en hadden we elke dag niks anders dan zon (geen druppel neerslag gezien).

    Zouden we dit geluk ook begin oktober kunnen hebben, of is de kans op neerslag dan groter? Een buitje op een bepaald tijdstip per dag vind ik niet erg, hele dagen in de regen lijkt me toch minder..
    Laatst gewijzigd door dan marino; 26-08-15 om 21:29.
    New York City 2009

  9. Top | #559
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Het weer in Miami begin oktober

    Oktober ligt aan het einde van het regenseizoen en het kan dus alle kanten uit. Onze eerste keer in Florida (1995) heeft het zo ongelooflijk veel geregend dat de weervrouw op het nieuws de staat had omgedoopt tot the downpour state. Dagelijks beelden van mensen die tot hun enkels of tot hun knieën in het water stonden. Magic Kingdom was een park vol gele Mickey Mouse regenponcho's die gratis werden uitgedeeld (normaal zijn ze best duur). De volgende dag Epcot in de stralende zon. Vanuit de airboat in de Everglades niets gezien behalve een regengordijn (en lol voor tien; want wij hadden die gele regenponcho nog), in Miami zelf tot mijn enkels in het water gestaan. Tussendoor ook stralende dagen.

    Het heeft ons niet weerhouden terug te komen. Een volgende keer in oktober geen drup regen gezien. Het weer in Florida is wat lastig te voorspellen, zo een paar maanden vooruit.

  10. Top | #560
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Vraag over Orlando 30 dec-9 jan Weer en watertemperatuur

    Ik ben al vaak in Florida geweest maar nog nooit in de kerstvakantie in Orlando. Wel op een andere plek (Sarasota) in december waar het destijds zo koud was dat we zelf de zwembadverhoging erg hoog moesten zetten. Uiteraard zat daar een prijskaartje aan vast.
    Nu vind ik het moeilijk om een accommodatie te zoeken: kies ik een villa met zwembad ( is het veel te koud om te zwemmen, zelfs met poolheat?) Of huur ik een timeshare resort Room en moet ik dan iets kiezen met zwembaden erbij of ga ik daar waarschijnlijk toch geen gebruik van maken door het koelere weer?
    Ik twijfel, een oplossing kan ook zijn:
    Ik huur een townhome en we bezoeken de waterparken omdat de zwembaden daar beter verwarmd zijn? Of is dat niet zo? Ook daarover lees ik graag ervaringen!
    we zijn een gezin met 21,18 en 12 jarige kids.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •