Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 53 van de 75 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 530 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #521
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    30

    Standaard Re: Bron voor weersverwachting

    Wij hebben gebruik gemaakt van MyRadar App op de iPhone, het beste is naar buiten kijken, het kan er binnen 5 minuten opeens stormen zonder dat iemand iets aan zag komen. Verder kan je wat op TV zappen en ze vertellen op bijna iedere zender of "er iets aankomt".

  2. Top | #522

  3. Top | #523
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Bron voor weersverwachting

    Ik kijk meestal wel CF News 13 of Fox 35 en heb van Fox 35 dan ook een app op mijn telefoon.
    En verder geeft in elk geval de standaard weer-app die op mijn telefoon staat (van Accuweather.com) redelijk aan wat voor soort weer het gaat worden.

  4. Top | #524

    Standaard weer in Florida

    We zijn een gezin van 5 met 3 boys van 20 en 2x 16. We wilden nog een keer met het hele gezin een hele mooie reis maken. We kwamen op Florida omdat daar voor iedereen wat moois en leuks is. Tot zover geen probleem, allerlei uitstapjes en steden bekeken en we hadden de route al een beetje uitgestippeld en ook hier op het forum tips gelezen. Totdat ik ineens ergens las dat het er zo warm is en dat de luchtvochtigheid zo hoog is. Nu kan ik niet zo goed tegen de warmte dus ineens lijken de plannen die we hadden niet zo leuk en mooi meer :-( ik begrijp dat mei een betere temperatuur heeft maar dan kunnen we maar 1 week ivm de verschillende scholen, ik vind 3 weken het minimum ivm de hoge kosten van de vliegtickets. Mijn vraag is dus is het er echt zo warm of valt het mee? Ik weet dat het moeilijk is voor een ander te bepalen maar graag hoor/lees ik jullie ervaringen. Bedankt alvast.
    Met vriendelijke groet
    Sandra
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-12-14 om 20:46. Reden: font

  5. Top | #525

    Standaard Re: weer in Florida

    Ik vond het er in mei/juni en augustus/september erg warm. Had beide keren dagen van 35 graden. Maar daarin tegen doe je alles met de auto. Als je ergens iets wilt bezichtigen ga je met de auto met airco. Overdekte shoppingmalls, restaurants, musea, alles heeft binnen airco. Ik kan zelf ook niet zo goed tegen hitte, maar je kan wel regelmatig ergens afkoelen.
    Florida is echt een aanrader, dus zou het niet voor de hitte laten. Het was in mei/juni alleen wel een stuk minder vochtig dan toen ik er in augustus/september was. Dus dat is een overweging die je dan moet maken..
    2012 Florida
    2014 Florida
    2015 Californië, Nevada, Utah, Arizona
    2016 Florida

  6. Top | #526
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    147

    Standaard Re: weer in Florida

    Hoi Sandra, inderdaad lastig om te bepalen. Wij zijn dit jaar in juli geweest en het was steeds rond de 35 graden. Toch heb ik de warmte niet als vervelend ervaren. Wel aangepast bijvoorbeeld door wat langzamer te lopen. Ook hadden we altijd koud water bij ons. Daarnaast is er op heel veel plaatsen airco. In de pretparken hebben we wat meer shows bezocht, dan dat we normaal doen. En veel de schaduw opgezocht. Wij hebben de warmte in ieder geval niet als storend ervaren, maar wel rekening mee gehouden.

  7. Top | #527
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: weer in Florida

    Wij zijn één keer in juni geweest en daarna nooit meer. Alleen nog maar in onze winter. Ik vond het er echt verschrikkelijk en niet leuk. Terwijl we altijd naar de Griekse hitte gaan, maar dat is een droge en imo veel beter te handelen.
    Dus ik raad het iedereen af die in de zomer wil gaan. Maar als mensen goed tegen die vochtige hitte kunnen moeten ze het vooral niet laten.

  8. Top | #528
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: weer in Florida

    Hahaha! Ik vind het juist heerlijk in de zomer! Ja, het is flink zweten buiten, maar daar kan ik goed tegen. Veel drinken is voor mij dan wel heel belangrijk. Heerlijk tot laat in de avond en nacht. En op het heetst van de dag zoek ik de koelte van huis, hotel, mall of restaurant op.
    Ik ben één keer in feb/mrt gewest en vond het toen juist raar dat ik niet altijd in een korte broek en T-shirt kon lopen. Frisjes, vooral in de ochtend en avond.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #529
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: weer in Florida

    Hoi Sandra. Wij gaan 4 mei naar florida. De reden voor ons was dat in deze maand de luchtvochtigheidsgraad het minst is.
    ben er nog nooit geweest maar wel heel veel tips op gedaan

  10. Top | #530
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: weer in Florida

    Ik ben in de loop der jaren wel in iedere maand van het jaar in Florida geweest en alles heeft zijn voor en nadelen, mei is vaak veel regen zoals ook september zelden heel de dag regen maar flinke buien waar je goed nat van wordt :-), de zomer maanden zijn vochtig en warm maar zeer goed te doen met een beetje aangepast gedrag, van oktober t/m april vaak super mooi weer op de dag 's avonds vroeg donker en kunnen de avonden fris zijn tot nachtvorst zoals wij hadden afgelopen oktober :-), en op het moment is het voor de tijd van het jaar behoorlijk warm in Florida.
    In de 30+ jaren dat ik nu in Florida kom heeft het weer nog nooit invloed gehad op mijn vakantie plezier, ga in de zomer wat vaker de airco in ff bijkomen is ook in de parken altijd ergens voorhanden maak je niet te druk, pas je tempo aan, veel drinken en GENIET !!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •