Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 75 EersteEerste ... 345671555 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #41
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Nouja, in de zomer is het gewoon regenachtiger dan in bijvoorbeeld de winter... maar het is meestal maar een uur of twee uit je dag, en na de bui droogt alles vrij snel op. Het verschilt wat dat betreft echt heel erg van Nederland.

    mscarrot, dat is inderdaad wel pech dat het net toen zo geregend heeft, maar 1 ding is zeker: Floridiaans onweer is ont-zet-tend mooi!

  2. Top | #42
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    3

    Standaard Veligheid bij storm/slecht weer onderweg

    Hoi ik vertrek 8 aug. met mijn kids nr florida voor een fly drive van orlando naar orlando.
    Ik heb erg mooie foto's gezien op het forum van tropische stormen.
    heeft iemand tips wat ik het beste kan doen als ik in zo'n storm met de auto terecht kom? (ik heb het niet over orkanen)


  3. Top | #43
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: veiligheid bij storm/slecht weer onderweg

    Hetzelfde wat je hier zou doen als je onderweg bent.
    - Als je weet dat je onderweg problemen kunt verwachten niet gaan of wachten.
    - Als het je onderweg treft, voorzichting rijden. Je ziet werkelijk geen hand voor ogen doordat het niet alleen regent, maar je vanaf het hete wegdek ook nog stoomvorming krijgt. Bij de eerste de beste McDo, Denny's of zo stoppen en betere tijden afwachten.

    Maar hopelijk is het, zoals meestal in Florida, gewoon goed weer met af en toe een bui(tje).

    Goede reis
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-03-09 om 04:33.

  4. Top | #44
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Inderdaad niet rijden met zulke omstandigheden en die zullen ruim van te voren bekend zijn - je zit niet plots in een storm. Bij een naderende storm of orkaan wordt het breed uitgemeten in alle media.

  5. Top | #45
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    3

    Standaard

    ops: Dank je wel voor de reacties. Dat van die stoom is nieuw voor me. Omdat ik alleen reis met twee kinderen vind ik het prettig om vantevoren een aantal risico's uit te sluiten en te bedenken wat ik in bepaalde situaties het beste kan doen. Er zit immers geen andere volwassene naast me om mee te overleggen. De kinderen en ik kunnen niet wachten tot we vertrekken. De jongste verheugd zich op de dolfijnen en de oudste op de krokodillen en mama op disneyworld en de witte stranden..
    en die stormen die overwinnen we wel!!!

  6. Top | #46
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Weer, Tijd & Periode

    Hallo Orlandofans,

    Ik had even wat vraagjes; hoe is het weer in oktober/november?
    Welke maand kan ik beter gaan? Is het wel de moeite waard om in 1 van deze 2 maanden te gaan?
    En hoe laat word het donker in deze 2 maanden? Misschien een rare vraag, maar als het langer licht is kan je veel meer zien en dus ook meer genieten.
    Wat is beter 2 of 3 weken? Ook als je geen pretparken wil gaan bezoeken, kan je je dan wel vermaken?
    Vast harstikke bedankt voor jullie reactie's

    Groetjes,
    Astrid

  7. Top | #47
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Astrid,

    Welkom op het forum.

    Hierbij een kleine opsomming van antwoorden.

    Florida heeft een sub tropisch klimaat. Dit betekend dat het hele jaar de gemiddelde temperatuur boven de 20 graden is. Ook in oktober en November is het heerlijk weer en kan je lekker in je korte broek rond lopen. Alleen kan het 's avonds koeler worden dat een lange broek en een vestje soms nodig zijn. Een vestje heb je zo wie zo nodig in restaurants. Daar is het altijd koel door de airco's.

    Er zit niet veel verschil tussen oktober en november. De temp zal in oktober iets beter zijn maar het ligt allemaal in dezelfde range. Het is om 18.00 uur donker. In de parken maakt het niet uit of het licht of donker is. Er wordt genoeg licht geproduceerd om alles te bekijken.

    In de omgeving van Orlando is veel meer te doen dan alleen maar de parken. Ik heb afgelopen mei 2 weken in de omgeving van Orlando gezeten en geen park bezocht. Deze 2 weken hadden ook makkelijk 4 weken kunnen zijn en dan hadden we nog tijd te kort om alles te bezoeken.

    Wat je wel nodig hebt is een auto. Zonder auto ben je verloren in Amerika.

    Al jou vragen zal als een beantwoord op dit forum. Neem de tijd om het door te nemen en je zal voldoende tips tegen komen voor een vakantie zonder pretparken.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  8. Top | #48
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Hoi Astrid.
    Aan het uitstekende antwoord van Ebelix wil ik nog even toevoegen dat oktober en november relatief droge maanden zijn, weliswaar heb je nog een kans op hurricanes, maar de kans op geheel droge dagen is veel groter dan bv juli / augustus.
    In november is het aanzienlijk rustiger in de parken dan in oktober.
    Succes, Eric

  9. Top | #49
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    April en november worden vaak aangeraden als ideale vakantie maanden qua weer, hurricanes, natuur en insecten.

  10. Top | #50
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Heerenveen
    Berichten
    19

    Standaard

    Astrid,

    Wij (gezin, 5 personen) zijn dit voorjaar naar Florida geweest. Villa in Davenport gehuurd (30 min van Orlando). Van eind april tot medio mei en heerlijk weer gehad, weinig regen en temperaturen tussen 22 en 28 graden Celsius.
    We hebben drie parken "gedaan"; Seaworld, Kennedy Space Center en Universal Studio's. Maar ook zonder de parken is er veel te doen!
    Je kunt diverse uitstapjes maken; naar de west-/oostkust, houd dan rekening met de reistijd (1-1,5 uur), naar Malls en Outlets (als je van winkelen houd maar ook leuk om "te beleven"). Tip: Ga naar het kantoor van de "AAA" (Amerikaanse ANWB); heel veel folders en en gratis "handboek" met heel veel adressen, leuke plaatsen om te bezoeken en (wegen-)kaartjes. Belangrijkste: geniet van het weer, verwerk alle indrukken en relax!
    Florida Orlando (2005 en 2009), Rotonda (2007) en
    Rotonda (again!) in mei 2012.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •