Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 21 van de 75 EersteEerste ... 1119202122233171 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #201

    Standaard weer in december

    Hallo,
    natuurlijk is op internet alles terug te vinden dus ook wat het weer in Orlando betreft maar.........tussen de 18 en 24 graden is een groot verschil! Wie is al een keer in december naar Florida geweest en wat kan je het beste qua kleding meenemen.

  2. Top | #202
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    19

    Standaard Re: weer in december

    Hoi Astrid nap,

    Ik ben twee maal in december in florida gweest. Mijn ervaring is dat het echt een verschil van dag en nacht kan zijn... Maar over het algemeen vond ik het overdag lekker voor een t-shirt/dunne trui maar s'avonds had je wel een jas of dikke trui nodig.
    Ik vind het er heerlijk en zeker in december en ga dit jaar dan ook weer... en zeg nou zelf, het is al snel beter als in dit koude kikkerlandje :wink:

    groetjes Jeny

  3. Top | #203
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: weer in december

    Het ligt er een beetje aan... de laatste 3 jaar was het in december 's-Avonds rond de 19 graden Celsius.
    Maar 4 jaar terug vielen je oren van je hoofd van de kou...
    Dit jaar 2, 3, 4 en 5 januari was het echt heel koud... zelfs overdag..
    We hadden zelfs de kachel overdag branden

    Neem hoe dan ook van alles mee, zodat je ezelf in laagjes kunt kleden, anders kan het gebeuren dat je het of nog steeds koud hebt, of anders véél te warm...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-11-08 om 08:20. Reden: full quote eruit
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #204
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    208

    Standaard Re: Het weer in Florida

    Klopt, afgelopen december en januari zaten wij er ook en ik meen mij nog te herinneren dat het niet meer zo koud was geweest in 19 jaar. Er was zelfs nachtvorst en hierdoor was er flinke schade aan de citrusoogst. Gelukkig was de kou van korte duur en hebben wij over het algemeen heerlijk (strand) weer gehad met temperaturen van 28 graden celcius.
    Hieronder een link van onze kerst belevenissen.

  5. Top | #205
    Vaste Bezoeker xl1067's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    60

    Standaard Re: Het weer in Florida

    Wij waren er vorig jaar in december/begin januari ook en de diverse tv/radio stations spraken op een begeven moment ook over een van de warmste winters aller tijden. Wij hebben ook extremen meegemaakt, één dag ongeveer 34 graden celsius (in de zon) gehad en diezelfde dag reden we s'avonds na de Olive Garden naar huis en toen was het rond 21:00 nog 27 graden al rijdend op de thermometer in de auto. Natuurlijk (belachelijk) warm is op dat tijdstip in die tijd. Op de dag dat we vertrokken was het s'nachts ongeveer -2 graden. Maar over het algemeen prima weer gehad, de lange broek heb ik enkel gedragen op de heen- en terugreis en flipflops zijn ook de gehele vakantie aan de voeten gebleven.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-11-08 om 17:57. Reden: full quote eruit

  6. Top | #206
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Het weer in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindaend Bekijk Berichten
    half februari ?
    Tsja, even in de glazen bol kijken. In februari is de gemiddelde temperatuur overdag 23 graden. 's Nachts koelt het af tot 11 graden. Er valt in die maand relatief weinig regen. Een heerlijke vakantiemaand, met gemiddelde temperaturen die wij in de zomer hebben, dus.

    Aan gemiddelden heb je natuurlijk niet zoveel. Voor februari geldt het zelfde als hier al voor december en januari beschreven staat: Meestal dooit het dan wel in Florida, maar je kunt tot ver in maart een paar vervelende koude dagen treffen. Sta niet gek te kijken als je een ene dag in de korte boks kunt lopen met een T-shirtje, terwijl je volgende dag een trui of een jack moet dragen. Grote verschillen zijn mogelijk, vandaag is het er bijvoorbeeld maar net 15 graden, zondag wordt het het dubbele verwacht.....

    Meer weer 8-)? Kijk op www.weather.com

    De hamvraag: Wat neem ik voor kleding mee? Advies: zo min mogelijk, koop het daar....;-)! Aangezien jullie maar kort gaan, en niet zo veel tijd om te shoppen zullen hebben, zou ik kleding meenemen die je hier in het voorjaar zou dragen op een lekkere warme dag. En voor als je weer voet op vaderlandse bodem zet: een dikke shawl en een wollen muts.



  7. Top | #207
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Weersverwachtingen

    hoi hoi,
    Aangezien wij over 2 weken ook EINDELIJK richting Florida vertrekken, houden we hier ( behalve de dollarkoers) de het weer een beetje in de gaten.
    Nu valt het ons op, dat het er behoorlijk koud is, voor de tijd van het jaar, klopt dat?
    Als ik b.v. op Buienradar, bij het wereldweer, Orlando opzoek, zie ik dat het er de komende week maar een graad of 10-12 is, en 's nachts zelfs 1 graad onder nul!
    Ook op de Keys, waar we de derde week zitten, is het koud 8-[ , maar zo'n 15-17 graden.......:cry:
    Is het er echt zo killetjes??
    En weet iemand de voorspellingen al voor begin februari? \\/\\/

  8. Top | #208
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Weersverwachtingen

    Op dit moment is het 14 graden, en dat is ook de high van vandaag. De low zit op 2 graden en het is half bewolkt in Kissimmee. Handig, zo'n google weather tooltje in Vista.

    Wat het weer voor de komende tijd betreft; wisselvallig en onbestendig,
    met hier en daar wat ander weer.
    Vanaf de derde week Februari overdag zonnig en 20 tot 25 graden, 'savonds iets koeler, maar warm genoeg voor de barbeque.
    Dit weertype houdt zo'n 14 dagen aan, met temperatuuruitschieters naar boven en vrijwel geen bewolking.

    Daarna weer wisselvallig weer.
    Makkelijk als je zo'n mannetje kent die het altijd goed heeft met het weer ;-)
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 16-01-09 om 22:48.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #209

    Standaard Re: Het weer in Florida

    Hallo allemaal,

    Ik heb nu alle 27 pagina's over het weer doorgelezen, maar toch zit ik nog met wat vragen. Wij trouwen op 11 september en ons leek het leuk om daarna naar florida te gaan als huwelijksreis.(rondreis) Omdat we onze vakantie niet willen laten "verpesten" door een orkaan (het risico lopen) zitten we er over te denken om begin november te gaan of eind november/begin december. Omdat het orkaanseizoen dan aan het eind zit. Maakt het qua temperatuur veel uit begin of eind nov? En kun je dan bijv. nog wel een dagje aan het strand liggen en in de zee zwemmen? En is het rond deze tijd druk in de pretparken? Wij zouden daarnaast ook nog graag naar een basketbalwedstrijd van de NBA willen gaan. Zijn deze alleen in het weekend?
    Alvast bedankt voor de informatie, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

  10. Top | #210
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het weer in Florida

    Over het weer kun je je het beste gewoon niet druk maken, het is net zoals hier in Nederland: soms zit het mee en soms zit het tegen. Mijn ervaring is dat het vooral mee zit. Vooral de (in mijn ogen heerlijke) temperatuur daar draagt daar aan bij.

    Over het klimaat (gemddelde, maximum en minimum temperaturen) in Florida is een heleboel te vinden, zoals hier. Maar zoals ze ook bij beleggingen zeggen: "Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst." Dus wat het nu in september / oktober / november gaat worden? Geen idee. Het blijft gewoon een gok, wel eentje met (in mijn ogen) een hoge kans dat het goed wordt. En je best een dagje strand kunt doen.

    Over de drukte in de pretparken kun je het beste even kijken (of een vraag stellen) in de daarvoor bestemde delen van het forum: Walt Disney World pretparken of Overige pretparken in Florida.

    Voor vragen over NBA-wedstrijden kun je terecht in het deel American Sports in Florida.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •