Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 75 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #11

    Standaard het weer

    We zijn afgelopen maandag teruggekomen na een verblijf van 18 dagen in midden en zuid Florida. Het was fantastisch weer. Elke dag zon, heel weinig bewolking en een temperatuur van rond de 85 graden farenheid (overdag) en rond de 70 graden farenheid 'snachts. We hebben twee keer een klein miezerig buitje gehad. We hebben bijna altijd in een korte broek gelopen. Alleen in de everglades, in verband met de musquitos, hebben we een lange broek en een shirt met lange mouuwen aangedaan.
    Veel plezier daar over een paar weken.

  2. Top | #12

    Standaard Weer in oktober

    Wij...mijn man en ik, willen in oktober een rondreis maken door Florida met fly2florida. Hier zit ook een cruise van 8 dagen bij richting St.Maarten, maar nu gaat het ons om het weer daar. Zijn er dan niet veel thunderstorms of orkanen. Daar hebben we eigenlijk nog niet goed over nagedacht en hebben we nog geen informatie over gevonden. Voor ons de eerste keer in Florida...zijn dus erg benieuwd.

    Dré en Gita.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Over het algemeen is het weer in oktober goed. Alleen is het dan wel het orkaaseizoen aan de gang. Het ene jaar zijn er geen orkanen en het andere jaar (zoals afgelopen jaar zijn er erg veel orkanen. Beter is om in november of in het voorjaar naar Florida te gaan.

  4. Top | #14
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Hallo Dré en Gita,

    Welkom op het Florida Forum!

    Over het weer in oktober hoef je je idd geen zorgen te maken; dat zit wel goed. Ebelix heeft gelijk wat betreft Hurricane Season; dat loopt van 1 juni tot 30 november. Afgelopen jaar was een zeer extreem jaar wat betreft hurricanes; was ook voorspeld. Voor 2005 is gelukkig een veel rustiger jaar voorspeld. De kans dat je een hurricane zal treffen in oktober is dus niet zo heel groot...

    Veel plezier!

    Daniel

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    In the South
    Berichten
    20

    Standaard

    dat loopt van 1 juni tot 30 november. Afgelopen jaar was een zeer extreem jaar wat betreft hurricanes; was ook voorspeld. Voor 2005 is gelukkig een veel rustiger jaar voorspeld. De kans dat je een hurricane zal treffen in oktober is dus niet zo heel groot...

    russies rolette ? :lol:

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard

    Beste Dre en Gita,

    De afgelopen 2 jaar zijn wij in oktober in Florida geweest (daarvoor enkele keren in het hoogseizoen en ook een keer in mei). Ik kan niet anders zeggen dan dat oktober een uitstekende periode is, over het algemeen is de "storm periode" voorbij (bij ons bezoek vorig jaar wel ontzettend veel schade gezien !) en het weer is perfect niet zo "bloed heet", maar lekker tussen de 20 en 25 graden (gemiddeld).
    Ook is het niet zo druk bij allerlei attracties, dus geen lange wachttijden, omdat het een rustiger periode is zijn ook vaak de hotel prijzen aantrekkelijk. M.a.w. een prima periode om in Florida rond te reizen.
    Veel plezier !!!

    Met vriendelijke groet,
    Bert Vlug

  7. Top | #17
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    4

    Standaard Weer in September

    Kan er iemand iets vertellen over het weer in Florida medio september? Wij vertrekken zelf 3 september. Ik hoor en lees hier verschillende ervaringen over. Regent het nu dagelijks en is de luchtvochtigheid extreem??

  8. Top | #18
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Weer in September

    Als je op www.weather.com kijkt kan je het weer van de afgelopen jaren per stad zien.
    Eigen ervaring: goed weer, niet te heet, kan regenen en er kan een orkaan langs komen.
    Gemiddeld genomen prettiger weer dan in juli, augustus.
    Behalve als er toevallig een hevige orkaan is, goed te doen.

    Goede reis
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-03-09 om 05:30.

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard Re: Weer in September

    Wij zijn vorig jaar 4 September gegaan. Je zit idd wel in het orkaan seizoen maar zo extreem als vorig jaar schijnt het normaal niet te zijn.
    Qua luchtvochtigheid vind ik het de eerste paar dagen even wennen, vooral als je een flink stuk moet lopen, maar daarna is het geen enkel probleem.
    Tip; de temperatuur is overal heerlijk maar in restaurant etc kan de airco vol aan staan, neem dan een vest of trui mee. De omgekeerde wereld, buiten in korte broek en shirt, binnen liever met trui!!
    Wij hebben regelmatig een buitje gehad, maar dat duurde zomaar 5 minuutjes. Je hebt er niet echt last van, soms is het zelfs heerlijk aangenaam.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-03-09 om 05:31.
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  10. Top | #20
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Kalmthout
    Berichten
    1

    Standaard Weer in juni

    Al jaren dromen we van een rondreis door Florida maar wegens omstandigheden is het er nooit van gekomen. Dit jaar willen we er eindelijk werk van maken onder het motto "nu of nooit". Wegens verlofplanning op het werk kunnen we echter enkel in juni gaan. Nu heb ik al op veel plaatsen gelezen dat in juni het regenseizoen begint en dat schrikt me dan weer af. Zijn die regenbuien echt zo erg in juni? Moeten we onze droomreis ervoor laten?

    Graag reactie van mensen die ervaring hebben met Florida in juni. Alvast bedankt!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •