Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 75 EersteEerste ... 715161718192767 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #161
    Stamgast ferret's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    133

    Standaard Re: Het weer en vraagje over villa's

    Wij gaan altijd in september maar in 2006 zijn we 4 weken geweest in juni/juli. We hadden wel iets meer regen, maar het was goed te doen. Een flinke bui van 10 minuten en daarna was het weer droog.

    En inderdaad, poncho aan/om/over, flink door de plassen en lol maken.
    Je kunt er toch niets aan veranderen.

  2. Top | #162
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Weersverwachting Florida

    Aangezien we komende zondag vertrekken (27-07-2008) volg ik de weersverwachting al geruime tijd. Ik weet dat er in de maanden Juni, Juli en Augustus de meeste kans ik op regenbuien. Dit geeft niets. We houden er rekening mee. Nu hoor ik van mensen die er al maanden zijn dat er de afgelopen 4 weken extreem veel regen is gevallen. Kan iemand dit bevestigen? Welke site geeft een betrouwbare voorspelling?
    Fatma

  3. Top | #163
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Weersverwachting Florida

    Dit is wel een OK site: http://www.orlandosentinel.com/news/weather/

    De komende 5 dagen onweer zo te zien. Veel verder vooruit is niet echt betrouwbaar.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #164
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Weersverwachting Florida

    Het weer in de afgelopen periode hoeft helemaal niets te zeggen over het weer de komende weken. Het kan in Florida zo ontzettend snel veranderen.

    En "Florida" is ook een heel ruim begrip. Wij hebben enkele jaren geleden drie weken fantastisch mooi weer gehad, terwijl onze vrienden die in de buurt van Tampa wonen hele dagen regen hebben gehad door een tropische depressie die maar boven hun huis bleef hangen.

    Mijn advies: Maak je er niet druk over, whatever happens ... happens! Je kunt er toch niets aan doen. Als je een beetje flexibel bent in de invulling van de dagen kun je een "slechte" dag gemakkelijk invullen met shoppen of een andere indoor-activiteit. Er is genoeg te doen daar.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #165
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Weersverwachting Florida

    Wij zijn net terug van 4 weken Davenport. We waren er dit jaar voor de 3e achtereen volgende keer. We vinden het fantastisch maar het weer is ieder jaar weer erg instabiel gebleken. Het is een beetje ,,Nederlands'' weer maar dan 30 graden. De afgelopen weken heeft het heel veel geregend. Als dat aan het eind van de dag is jammer dan, maar het begint 's morgens meestal helder en rond een uur of 2 trekt de lucht dicht. Het merkwaardige is dat het altijd boven het ,,disney-gebied'' is. We hebben 1 dag echt helder weer gehad.
    Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen'' maar het is als je uit Nederland komt toch ook wel eens fijn dat je een paar weken goed weer hebt. Daar moet je niet voor in Florida zijn is inmiddels onze ervaring ... Verder is het ons favoriete stekje. Geniet er lekker van ....

  6. Top | #166
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Weersverwachting Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen'' maar het is als je uit Nederland komt toch ook wel eens fijn dat je een paar weken goed weer hebt. Daar moet je niet voor in Florida zijn is inmiddels onze ervaring ...
    Klopt helemaal: daar moet je niet voor in FL zijn.

    Als je dat wilt, ga dan niet naar Florida. Want dit is nou juist het weer waar je eigenlijk zo'n beetje op kunt rekenen in Florida.

    Ik ga er altijd van uit dat ik rond 2-3 uur 's middags een flinke bui krijg en dat de duur daarvan nogal kan variëren. Variatie: 0,5 tot 240 uur. That's it. That's Florida.

    Deal with it. Er is zoveel te doen dat dat je niet hoeft te storen. En als het je stoort ... dan doe je dat jezelf aan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-07-08 om 20:07.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #167
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Weersverwachting Florida

    Je hebt gelijk,Pzomerdijk, maar zoals je kunt lezen in andere reacties:-$.
    Wij hebben ook 3 weken wissselvallig weer gehad, verbleven ook een aantal dagen in Davenport.
    Waren hier ook niet blij mee, maar dit wil niet zeggen dat we Florida niet leuk vinden.
    Het is niet alleen maar rozengeur en "zonneschijn" in Florida.
    Maar we gaan toch weer. Misschien volgende keer een andere buurt?

  8. Top | #168
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Weersverwachting Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen''
    Ik denk bijna dat het meer een kwestie is van accepteren voor welk weertype je hebt gekozen. Gemiddeld valt er rond Orlando in de zomermaanden een dikke 110 mm meer regen dan in Amsterdam...:-kAllemaal heel voorspelbaar. Het "aanpassen en flexibel zijn" waar jij je aan stoort, is niets meer dan Plu en Poncho mee en... vooral je goede humeur niet verliezen. Voor de mensen die de keuze hebben: ga in de herfst. Aangename temperaturen en de regenval is min of meer gelijk aan die in Nederland.



  9. Top | #169
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Weersverwachting Florida

    Wij zijn 2x in oktober geweest, 2007 en 2005.
    Beide keren best veel regen, niet een fikse bui, maar gewoon motregen, en het was ook vrij koud. Nouja koud.....20 graden. In 2005 kwam dat doordat orkaan Wilma was langs geweest, en daarna was het echt ijzig.

    Daarom gaan we nu een maand eerder, we gaan 16/9, en hopen het iets warmer te hebben.

    groetjes sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  10. Top | #170
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    70

    Standaard Het weer in oktober

    Ik ga in oktober naar Florida nu hoor ik van collega's allerlei verhalen over Orkanen etc maar hoe is het weer over het algemeen in die maand ?
    Wat is de temperatuur en hoe groot is de kans op die bewuste orkanen.........?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •