Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 75 EersteEerste ... 210111213142262 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #111
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Het weer in september

    Over het algemeen is het weer in September best goed met een lekkere temperatuur.
    Ja er is gevaar van Hurricane's om dat het inderdaad huricane season is, maar dat valt best wel mee.

    Het is niet zo dat er nu elke dag een huricane over komt, de kans erop is hetzelfde als we hier in Nederland een echte westerstorm krijgen.

    Het is weer en dat is niet te voorspellen, dus er zit altijd een risico in dat het kan gebeuren. Als je echt safe wilt zijn moet je dan ook buiten het huricane season (van 1 juni-30november) boeken.

    Volgens de site FLHuricane is er dit jaar kans op 6 huricanes. Dit is wat ze daar zeggen;
    My initial outlook for 2007 is for 11 named storms, with 6 hurricanes and 2 major hurricanes and a monthly distribution as follows: May/June - 0, July - 1, August - 2, September - 4, October - 3, and November - 1.

    Maar zoals gezegd dit is ene voorspellen en niet echt realiteit!!

  2. Top | #112

    Standaard Re: Het weer in Juni

    hoi allemaal,
    Ik vraag me ook af hoe het weer in juni/juli is in miami.
    Mijn inziens is een bak en braad vakantie in miami juist top!!!!
    Zo kunnen de meningen verschillen.
    Ik ben net terug uit miami en ga puur voor het strand om te bakken en te genieten van de zon.Het is deze x ook weer prima bevallen.

    Weet iemand toevallig hoe het zit met het hurrican seizoen in florida gedurende periode juni/juli ..en of een cruise naar de caribbien dan nog ok is?? bedankt alvast shunshine

  3. Top | #113
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shunshine Bekijk Berichten
    Weet iemand toevallig hoe het zit met het hurrican seizoen in florida gedurende periode juni/juli ..en of een cruise naar de caribbien dan nog ok is??
    Juni/juli zit middenin het hurricane-season (dat loopt zo'n beetje van april t/m oktober). Maar dat is niets om je druk over te maken. Ook niet met een cruise. Hurricanes worden al in een vroeg stadium gevolgd en de cruise-maatschappijen houden er rekening mee als er kans is dat cruise en hurricane elkaar gaan kruisen. De route wordt dan gewoon aangepast.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #114
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Wij zijn vorig jaar in Juni/Juli geweest en ok ergens aan het einde van de middag viel er een bui of een flinke onweersbui maar na nog geen half uur was deze weer voorbij en scheen de zon weer alsof deze nog niet weg was geweest. Zo'n flinke bui moet je maar zien als een attractie want zoals het dan daar even tekeer gaat maak je niet vaak mee, overigens is de regen lekker warm.

    Dit jaar gaan we ook weer in Juni en tja van zo;n buitje zeg ik ook maar dan is het zweet weer van het lichaam af. Zo'n bui verpest voor mij d fun niet hoor, het heeft wel iets.

    Succes met je keuze

  5. Top | #115
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    Alphen a/d Rijn
    Berichten
    14

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Zo te horen lijkt het op het weer wat we ook in Yucatan, Mexico gehad hebben. De hele dag stralend en zo tegen een uurtje of 15 een fikse hoosbui... Gelukkig lagen we op het strand onder parasolletje.:mrgreen:

  6. Top | #116
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Niet helemaal. Juni is in Florida (zeker in de omgeving van Miami) een zeer natte maand. Ik heb het in juni al meerdere keren meegemaakt dat het langdurig stond te regenen. Een buitje aan het eind van de middag is wat mij betreft geen probleem. Een dag regen is ook nog wel te overleven. Als het echter meerdere dagen achter elkaar regent, en zoals gezegd hebben wij dat in juni al een aantal keren meegemaakt, dan haak ik af en word ik chagrijnig. Ik weet dat het weer zich op voorhand moeilijk laat voorspellen, maar als ik de keuze heb, dan ga ik zeker niet in juni naar Florida.

  7. Top | #117
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Niet helemaal. Juni is in Florida (zeker in de omgeving van Miami) een zeer natte maand. Ik heb het in juni al meerdere keren meegemaakt dat het langdurig stond te regenen.
    Je hebt helemaal gelijk. Het weer direct aan de kust kan behoorlijk afwijken van het weer in centraal Florida (Orlando). Twee jaar geleden hadden wij drie weken schitterend weer, terwijl er een tropisch regengebied tegen de kust bij Tampa bleef hangen. Daar heeft het toen bijna twee weken lang dagelijks langdurig geregend, terwijl in Orlando alleen af en toe ene forse bui van ene kwartiertje voorbij kwam.

    Sommige regenfronten zijn net niet sterk genoeg om over land te trekken, en blijven dan lekker hangen voor/bij de kust. Je zult maar net pech hebben ....
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 06:23.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #118
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Dat hadden wij dus, met dat verschil dat wij in dat regengebied zaten.Naast het feit dat we sinds die tijd juni proberen te vermijden, hebben we toen tevens besloten om voortaan altijd op de bonnefooi te gaan. Op die manier ben je lekker flexibel en kun je in principe naar de zon toe rijden, of even wat langer blijven als de weersvoorspellingen voor de plaats waar je bent gunstig zijn. Sinds die tijd gaat het bijna altijd goed. Van de laatste drie vakanties in Florida kan ik me welgeteld één ochtend met regen herinneren.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 06:24.

  9. Top | #119
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Als je in NL goed tegen de warmte kan (en dan bedoel ik een week of wat 25+) dan kan je in Juli en Aug ook wel naar Miami maar het is dar wel nog even wat heter en veel vochtiger.
    Veel drinken en af en toe wat zoets om je vocht vast te houden.

    Als je naar de Everglades gaat (dan) wel wat muskieten spray meenemen

  10. Top | #120

    Standaard Is het nou zo'n slecht weer?

    Hallo allemaal,

    Wij vertrekken eind juli naar Florida, ik ben nu steeds even het weer aan het checken. En het ziet er erg slecht uit regen en onweer.
    Het is inderdaad het regenseizoen.
    Weten jullie dat zijn het buien of regent het de hele dag?

    Groetjes Marieke



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •