Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 75 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #101
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Juli en augustus zijn goede maanden het is dan zomer daar, kan wat warm zijn maar valt over het algemeen wel mee. Alhoewel de warmte daar wel anders is dan hier in Nederland door de hoger lucht vochtigheid.

  2. Top | #102
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Wij gaan dus ook altijd in juli / augustus en heb het niet als vervelend ervaren, Net wat eric zegt niet veel te willen in 1 dag en neem van tijd tot tijd rust Toen onze zoon 4 was konden we nog eens in mei en dat is een stuk minder warm alhoewel we daar ook 34 graden hebben gehad. Mei kan ook heel warm zijn hoor! Ik vind het hoogzeizoen ook weer wat hebben....... Anders gingen we toch niet weer die kant op? Deze vakantie word heel anders als voorgaande jaren en heb er ook weer heel veel zin in:razz: veel water en voldoende rust is de manier om deze warme weken door te komen.
    Gaan jullie alleen naar disney of ook nog naar universal?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lugolux Bekijk Berichten
    Ok dat is goed om te horen mij gaat het dan met name om regen en stortbuien...iemand ervaring hiermee?
    Plan ze iedere dag maar in vooral in deze maanden. Meestal is het iedere dag wel rond het zelfde uur hahaha ja erg grappig. meestal aan het einde van de dag is onze ervaring. Maar nooit de hele dag meegemaakt oja 1 keer dat we echt de hele dag regen hadden maar dat was in de maand mei destijds. Maar het hoort een beetje bij florida:-({|= Het heeft zo zijn charmes

    gr maris
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 06:21. Reden: 1+1
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  3. Top | #103
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Hoi,
    We zijn wel 3 keer in juni geweest, Orlando, Miami, en Napels.
    We hebben 1 keer een vest nodig gehad, toen we in Tampa-Bush Gardens waren.
    Wel zonnig, maar een koude wind, maar geen buien gezien.
    De eerste keer dat we gingen was het bloedheet.
    Je moet het dus treffen met het weer.
    We zijn ook wel in juli/augustus geweest, maar dan krijg je afternoon-showers.
    Gewoon gaan.

  4. Top | #104
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Hitte in zomermaanden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marisca Bekijk Berichten
    Toen onze zoon 4 was konden we nog eens in mei en dat is een stuk minder warm alhoewel we daar ook 34 graden hebben gehad.
    Mei kan ook heel warm zijn hoor!
    Mei kan zeker warm zijn, maar de lucht is dan droger. Ik vind de warmte dan iets prettiger aanvoelen als met als een hoge luchtvochtigheid.

    Als ik een keus had tussen juli/augustus of helemaal niet naar Florida dan kies ik ook voor het eerste. Dan maar warm en plakkerig! Zoals ik al zei; veel water op, de zon 's middags vermijden of zet een petje op. Nog een advies (die was ik vergeten) is om je goed in te smeren tegen de zon. Dan bedoel ik niet alleen 's ochtends voordat je weggaat, maar ook gedurende de dag. Doe wat zonnecreme in een kleiner flesje en neem deze mee. Als je verbrand bent door de zon, kan het je vakantie goed verknallen.

    Jullie gaan het vast naar je zin hebben!!

  5. Top | #105
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Ik ben twee keer in juni geweest, en tot twee keer toe is mijn vakantie verregend. En dan heb ik het niet over een buitje in de namiddag maar gewoon een week lang grauw en grijs weer met extreem veel regen. Het kan misschien toeval zijn geweest, maar ik ga in ieder geval nooit meer in juni. In juni gaat overigens ook de luchtvochtigheid merkbaar omhoog. Mei is v.w.b zonzekerheid en een lage luchtvochtigheid een betere maar helaas ook een wat duurdere periode.

  6. Top | #106
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Beste Lugolux.
    Niemand kan voorspellen wat voor weer het wordt, niet in Miami, niet in Turkije en niet aan de Costa Brava.
    Over het algemeen kun je in juni prima op vakantie in Florida, maar je kan altijd pech hebben met het weer. Het hurricane seizoen is dan al weer begonnen, en ook dat heeft invloed op het weer.
    Maar nu ga ik iets zeggen, wat tegen de haren van veel forummers instrijkt, maar als je voor een bak-en braad vakantie gaat (die indruk heb ik een beetje) dan is mijn inziens Florida niet de beste bestemming.
    op het strand van Miami ben je echt in een paar dagen uitgekeken, dan kun je beter naar Zandvoort gaan. Florida is de ultieme vakantiestaat door de vele mogelijkheden om je te vermaken, echter het strandvermaak is totaal anders dan in Europa. Je kan dan nog beter naar de stranden aan de golf van Mexico gaan, of desnoods naar Daytona Beach.
    Wil je een goede raad? Haal eens een goede reisgids over Florida, zodat je weet wat je te wachten staat.
    Eric

  7. Top | #107

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Eric,

    Dat weet ik zeker dat het anders dan Europa is.

    Maar ik wil graag ook iets zien van de omgeving. Autotje huren en touren, maar ik wil ook wel relaxen en gewoon niks doen. En tja het niks doen met zon is nog altijd leuker dan het niks doen met regen.

    Het is geen braad en bak vakantie maar juist een rustvakantie.
    Zeker weet ik ook dat het weer niet te voorspellen is maar ik heb al op internet rondgekeken en juni lijkt gewoon de meest regenachtige maand van allen te zijn. Wat ik wilde weten is of je ondanks die statistieken toch kan genieten van zon, ook al regent het af en toe.
    Niet meer niet minder.
    Ik denk dat ik al redelijk geinformeerd ben over florida, ook al ben ik geen insider zoals menig ander persoon hier op het Forum.

    Beste Eric en juist daarom gaat het denk ik hier op het forum, informatie uitwisselen met mensen die al ter plekke zijn geweest. Dat soort informatie haal je niet uit een reisgids. Hiervoor heb je mensen nodig. Want de ene reisgids zegt bij voorbeeld juni 170 mm regen de andere zegt 50 mm, waar moet ik daar een touw aan vastknopen.
    Het forum en de hierop verkrijgbare informatie is voor mijn beslissing een objectieve meter om te beslissen over een go no go.

    Jouw raad is leuk maar als iedereen dat doet zou dit forum (wat trouwens super is) langzamerhand doodbloeden, zou zonde zijn....

  8. Top | #108
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Het weer in Juni

    Dat doodbloeden valt wel mee hoor, zal zo'n vaart niet lopen.
    Maar door jouw vraagstelling kreeg ik de (blijkbaar verkeerde) indruk dat je alleen voor het strand ging, en dan vind ik het zonde van het geld om naar Miami te gaan.
    Maar als je ook nog wat wil zien, is Florida juist bij uitstek geschikt, er is geen plek op de wereld waar je je beter kunt vermaken....
    Tsja, en dan dat weer he..
    Juni is geen betrouwbare maand, maar aan de andere kant de kans op een totaal veregende vakantie is klein.
    Ik pas mijn schema altijd aan de weersomstandigheden aan.
    Meestal regent het alleen in de namiddag een uurtje, en is het de rest van de dag prima weer, maar garanties gelden tot aan Schiphol !!
    Succes met je keuze, Eric

  9. Top | #109
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hitte in zomermaanden?

    Bij 30 graden of meer komt mijn lichaam pas tot leven! Ik heb vaak erg veel last van m'n rug, maar in Florida .... eigenlijk nooit. De warmte/hitte daar is goed voor me. De vochtigheidsgraad in de zomermaanden ... tja ... dat hoort er nou eenmaal bij. Als je maar genoeg blijft drinken, en daar heb ik gelukkig helemaal geen problemen mee. Een liter of 2-3-4 per dag, daar draai ik m'n hand niet voor om. Maar anderen (zoals mijn eegaatje) vinden zoveel drinken erg moeilijk. En dan kun je best wel eens last krijgen.

    Wij zorgen er in ieder geval voor dat we genoeg verkoeling en rust nemen. Niet elke dag naar de parken, de dagen dat we in de parken zijn maken we niet te lang (van 9 tot 3-4 uur) en af en toe een dagje "volledige rust" waarbij we gewoon een dagje niks doen en in de villa blijven. Wij hebben dan ook het "voordeel" dat we niet meer zonodig alles in een paar dagen hoeven te doen, we hebben alles al zo'n beetje hebben gezien. Voor Disney heb ik dit jaar dan ook "non-expiration"-tickets gekocht voor 10 dagen "grote"" parken en 6 keer een waterpark of DisneyQuest. Met die passen hoef ik niet alles te doen binnen 14 dagen en ongebruikte dagen blijven onbeperkt geldig! Kost per dag iets meer, maar geeft ons de rust die we in de vakantie willen hebben.

    Dus warm en vochtig? Ja! Maar als je er goed mee omgaat hoeft het helemaal geen probleem te zijn!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #110

    Standaard Het weer: september

    We zijn van plan om begin september 3 weken naar Florida te gaan, is dit verstandig mbt de "Hurricane season" of vinden de tropische stormen eerder of later plaats ?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •