Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 75 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #31
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Voldoende drinken is erg belangrijk; altijd 1 of meerdere flessen meenemen waar je ook naar toe gaat. De regel is: als je tong droog aanvoelt, ben je eigenlijk al te ver uitgedroogd. Ergo, voorkom dat.
    succes
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  2. Top | #32
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Wij zijn tot nu toe vrijwel altijd (inmiddels ontelbare keren) in juli of augustus geweest. Het kan inderdaad flink warm en vochtig zijn, maar persoonlijk vind ik dat wel lekker. Het is echt subtropisch.
    Ik heb het in Florida ook nooit zo warm gehad als twee zomers geleden in Louisiana, daar was het echt niet te harden.
    Ik zou gewoon lekker gaan!

  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    30

    Standaard Weer in Florida

    Als ik zo alle weersvoorspellingen bekijk, dan is het de komende weken slecht weer in Florida... Er word veel regen en onweer voorspeld... Is dat altijd rond deze tijd in Florida? Is het een overdreven voorspelling?

  4. Top | #34
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard

    bij bijv. weather.com staat dat er iedere dag thunderstorms zijn. Dat betekent over het algemeen dat aan het eind van de dag een hoosbui voorbij komt met gigantisch onweer en dat het na een half uurtje weer droog is. Het is dus niet zo dat het de hele dag regent zoals hier. Overdag kun je dan stapelwolken hebben, af en toe is het de hele dag bewolkt maar de temperatuur is altijd rond de 30 graden. Valt meestal dus wel mee

  5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Elsloo (Limburg)
    Berichten
    21

    Standaard

    Zoals je ook al in bovenstaand bericht kunt lezen heb je vooral in het hoogseizoen bijna dagelijks last van een fikse onweersbui gepaard met een flinke regenbui , maar dat is meestal tegen de avond en dat is na een half uur weer over.
    Tenminste dat was zo toen wij daar waren (in augustus).

  6. Top | #36
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Vorig jaar juli werden we een keertje 's nachts wakker van het geluid. Er trok een enorme bui over die de straten letterlijk geheel blank zette. We hebben met z'n tweetjes met verbazing staan kijken naar de enorme hoeveelheden water die naar beneden kwam. En toen viel de stroom ook nog eens uit .... Alles bij elkaar heeft het een dik uur gestort.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    16

    Standaard

    Ben net 1 dag terug ......laatste week heeft het in Naples/key Largo en Miami bijna constant geregend....... afgelopen vrijdag was het helemaal een wolkbreuk boven Miami....

    maar ik klaag niet, toch nog een lekkere temperatuur hoor......, en ik heb ook nog 2 weken mooi weer gehad dussss... geloof dat het hier in nederland ook geen stralend weer was toch???

    Het kan gewoon tegen zitten, dat kan overal, maar je hebt vakantie en dat lijkt mij al genoeg :wink:

  8. Top | #38
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Heel erg slecht weer

    Wie heeft het wel eens meegemaakt dat er een weeralarm is afgegeven in Florida. Wij gaan in augustus en in die tijd zijn er natuurlijk best veel orkanen.
    Nu vraag ik mij af hoe het gaat als je uit een gebied weg moet. Wie heeft dit al eens meegemaakt? Het lijkt mij heel erg eng!!

    Alvast bedankt,
    meisje

  9. Top | #39
    Stamgast
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maarssen
    Berichten
    163

    Standaard

    hoi meisje
    Wij waren er toen hurrikane Andrew over Florida raasde.Toe wij s'morgens wakker werden waren ze bezig met het dichttimmeren van de ramen van onze kamer.Wij moesten toen evacueren naar een school in de buurt waar we vervolgens 1 nacht moesten verblijven.Van de storm zelf hebben wij haast niets gemerkt omdat de gymzaal waar we in verbleven onder de beg.grond was,maar je doet natuurlijk geen oog dicht.Wij weten nu dat waneer er weer zo'n voorspelling is,wij onze koffers pakken en ergens anders naartoe rijden want zo'n hurrikane is vrijwel altijd plaatselijk.

  10. Top | #40
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ja, wij zijn nog 3 dagen in key West gebleven toen, maar de vierde dag moesten we weer richting Miami, en precies zoals je zegt, gewoon onvoorstelbaar wat die wind kan aanrichten.
    Heel homestead gewoon plat, en overal colones militairen en helicopters.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •