Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 63 van de 75 EersteEerste ... 1353616263646573 ... LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 630 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #621
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Dank je wel!
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  2. Top | #622
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Dat biedt weer hoop koen!

    Wij maken gelukkig een rondreis, maar wel 5 dagen in Cape Coral en 10 dagen in Davenport/Orlando.
    Dus dat is wellicht relatief gunstig, dat we dus niet 3,5 week maar op één plek blijven als daar het slechte weer zou blijven hangen. Het duurt nog 5 weken voor wij gaan, kan nog een hoop veranderen hè (in positieve zin hoop ik natuurlijk )
    We zien het wel!

    Gelukkig Cindy ook nog een paar mooie dagen gehad!
    Fijn dat het bij Koen in de regio in elk geval weer goed weer is. Wel zonnig trouwens, Koen? Of alleen droog en daarmee is het ook wel gezegd?

  3. Top | #623
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Zonnig, droog en heet... zo heet dat je zit te snakken naar een verkoelend buitje.

    Vandaag ook weer heel bizar. Ik was even weg geweest en reed weer terug naar huis. Een ongehoorde hoosbui waarin we niet harder dan 35 mijl konden rijden. En twee mijl voor mijn huis houdt het abrupt op... thuisgekomen, geen druppel gevallen. De regel lijkt al zolang als ik weet onze wijk te mijden als de pest.

    Later heeft het een tijdje 'op zijn Hollands' geregend, genoeg om het stof vast te leggen. Het is ondanks vorige week nog heel erg droog. Het neerslagtekort voor onze county zou zijn verminderd tot 8 inch, maar dat geldt dan toch niet voor onze wijk, waar de regen altijd langs lijkt te passeren.

    Ik heb een tuin die nog altijd zichtbaar snakt naar water. Als ik vijftien centimeter diep graaf, dan is het zand net zo droog als op het strand van Scheveningen op een zomerse dag. Dan wil je de regen af en toe wel uit de wolken naar beneden kijken. Dan maar even wat minder toeristisch weer. Mijn gras was echt nog wel groener dan de overkant, waar het helemaal bruin en dood was, maar voordat de regen begon stond onze bron waaruit we de tuin besproeien, leeg. Dat was nog nooit gebeurd.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 14-06-17 om 04:01.

  4. Top | #624
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Mogelijk jullie wel sproeien Koen? Of geldt er bij jullie ook een restrictie?

    Mag ik trouwens nog een andere vraag stellen? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Hoe zit dat met de kosten voor elektriciteit? De meeste mensen hebben hun airco dag en nacht aanstaan. Bijvoorbeeld in de appartementen waar wij de laatste jaren verbleven. De airco zit door het hele appartement geïntegreerd. Ik vraag me af of de huiseigenaren hele hoge rekeningen hebben.
    Mijn ouders hebben een huis in Spanje, maar ze letten altijd wel erg op. De rekening kan behoorlijk oplopen als je elke dag de airco aan hebt staan. Dit hoor ik trouwens ook van mijn Spaanse familie.
    Laatst gewijzigd door stephie; 14-06-17 om 21:04.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  5. Top | #625
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Ja, centrale airconditioning draait 24/7 en je kunt echt niet zonder. Als we meer dan een dag weggaan gaat-ie uit en dan kom je in een broeikas thuis. Alles staat en valt met goede isolatie, en dat is in ons huis goed geregeld, maar ik ben ook wel eens binnen geweest bij iemand die had een "McMansion", gigantisch huis voor relatief weinig, en dan is op alles bespaard waar op te besparen viel, dus enkel glas en 0 isolatie. Leuk voor je stroomrekening. Regenweer is trouwens erg gunstig voor het verbruik van de airco. Net als de temperatuur hoog instellen, bij ons 25,5 graden en plafondventilator aan.

    Ja, wij hebben restricties voor het sproeien. Kraanwater gebruiken is verboden (en ook geen doen met een tuintje van 2000 m2). In de droge tijd is het besproeien uit eigen bron (die tenminste 30 voet diep moet zijn) alleen toegestaan op woensdag en zaterdag na zonsondergang. Geen idee of het ook gecontroleerd wordt, maar mijn klokje staat netjes op die twee dagen. Er wordt dan weer niet bij verteld hoe lang de sproeiers aan mogen...

    Back on topic, we hebben vandaag een fikse plens water gehad en ik ben letterlijk mijn tuin uit gebliksemd. Het betrok wel een beetje en het ging wat waaien, maar geen gerommel of zo. Het begon wat te spetteren. Toch maar een eind gebreid aan mijn tuinklusje (mandarijnenboompje geplant en bordertje eromheen), loop net met de kruiwagen met mijn spulletjes terug naar de garage, FLITS KNAL! Die was duidelijk voor mij bedoeld maar Donar had misgegooid. Drie huizen verderop ingeslagen, TV van die buurman stuk (we kennen hem goed). Het was de eerste bliksemschicht uit die wolk en er volgden nog twee oorverdovende klappen. Maak geen grappen met Florida onweer. Na de drie donderslagen ging het met de regen helemaal los.

    Wat later om een boodschapje bij de plaatselijke Dollar General, zeg maar onze buurtsuper 4 mijl verderop, ontstaat daar een discussie over het weer, en een dame meent dat de overheid ons in de maling neemt door te blijven beweren dat er nog altijd een gillend neerslagtekort is. Ik zeg haar, lady, I just dug a 1 foot deep hole to plant a citrus tree. Down there you get your sand as loose as on Miami beach. We still need rain, and a whole lotta rain.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 16-06-17 om 04:34. Reden: de airco hoeft minder hard te werken als het regent

  6. Top | #626
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Ik heb ook al die verboden gezien op de locale TV, maar wat mij dan weer verbaast, is dat ik 's avonds al die ,,openbare'' sproeiers om perken tussen weggedeelten e.d. dan te sproeien, zelfs al komt het water met bakken uit de lucht!

  7. Top | #627
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Heel vaak is dat sproeien niet met drinkwater.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #628
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Koen @bedankt voor je toelichting! Jeetje wat eng met die onweer brrr
    pzomerdijk@ dat viel mij ook op tijdens de vakantie
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  9. Top | #629
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Ondanks dat er genoeg te doen is in Florida is het toch wel heel jammer als het constant regent. Wij zijn 3 weken geweest en de laatste week regende het bijna constant. Als je al 2 weken geshopt hebt heb je daar ook niet zo heel veel zin meer in eigenlijk. We hadden ook nog de laatste dagen aan de kust gepland. Toen we in Cocoa Beach aankwamen scheen volop de zon. Voordat we echter onze koffers in de kamer hadden gezet en we naar buiten wilden, begon het alweer te regenen. Dan heb je toch weinig daar. Uiteindelijk maar bij de steak 'n shake iets gaan eten en daar naar de mall gegaan. Was niet zoveel aan maar je moet iets. Zo schijnt de zon en zo hoost het weer. Je kunt dan ook niks plannen. We wilden nog een dag naar een waterpark maar dat ook niet meer gedaan. Was achteraf maar goed ook. Voor ons toch wel een domper. Vooral omdat we vorig jaar ook al een paar dagen last hebben gehad van een orkaan. Als we weer gaan dan wordt het toch wel weer de meivakantie. Eind april begin mei is het over het algemeen toch wat beter weer.

  10. Top | #630
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Wat jammer marcelis! Kan me zo goed voorstellen dat je dan baalt. Ik begrijp uit je banner dat je medio mei in Florida was? Dat moet normaal gezien toch een prima periode zijn?

    Iemand die weet hoe het er nu is en wat de vooruitzichten zijn?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •