Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 32 van de 75 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #311
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: februari, wel of niet gaan.............

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angelina Bekijk Berichten
    Hoe warm is 22 graden in Orlando als je het vergelijkt met hier in Nederland?
    22 graden is in the lower seventies Fahrenheit in Orlando......;-). Tsja, wat kan je daar over zeggen; 22 graden is toch overal 22 graden? Februari is een koele maand in Florida, vestje aan en niet iedere dag in de korte boks, als het tegen zit. Maar zit het mee, dan zit je de hele dag lekker in de zon aan de rand van het zwembad. Het spreekwoord zegt niet voor niets dat het kan vriezen en kan dooien........Wij waren er zelf in november, december, januari, februari en maart en hadden het heerlijk. Net als in mei, juni, september, oktober en november overigens!



  2. Top | #312
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard

    Ja dat klopt, onze 4 kids gaan namelijk ook mee en ook opa en de oma's.
    Dus zou het zwembad in bijv de Yachtclub ook te koud zijn om te zwemmen?
    He getver!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    22 graden is in the lower seventies Fahrenheit in Orlando......;-). Tsja, wat kan je daar over zeggen; 22 graden is toch overal 22 graden?
    Hmm, de gevoelstemperatuur kan toch overal verschillen, door de luchtvochtigheid enzo?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-06-10 om 23:22. Reden: samengevoegd

  3. Top | #313
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: februari, wel of niet gaan.............

    Gaan, want buiten dat het soms wat kouder is, loop ik toch meestal in de korte box :-)
    En het zwembad wordt ook veelvuldig gebruikt. 25 graden is ook geen uitzondering.
    En die is net zo warm als bij ons ;-).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #314
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: februari, wel of niet gaan.............

    Gaan! Wij zijn in oktober 2007 geweest, was het wel een beetje fris, ik vind het prima
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  5. Top | #315
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard

    Oké, we vinden het niet erg als we lange broeken moeten dragen en savonds een vestje, maar kunnen de kinderen dan nog wel zwemmen buiten?
    En is de cruise nog wel leuk met Castaway Cay (en het strandje dus)?

    Mijn man (chagerijnig omdat ik zijn vakantiestemming verpest ) zegt dat Castaway Cay veel zuidelijker ligt en dus de temperaturen ook hoger. Dat is natuurlijk ook zo, weet alleen niet hoe de zeetemperatuur dan is.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-06-10 om 23:20. Reden: samengevoegd

  6. Top | #316
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: februari, wel of niet gaan.............

    Ik denk dat je man daar wel gelijk mee heeft:

    What is Castaway Cay like? Disney purchased Gorda Cay, about 175 miles off the coast of Miami, and using that infamous “Disney Magic”, transformed this secluded island into a private oasis for the exclusive use of their cruise guests. Disney characters greet you on shore, where you can enjoy the crystal clear turquoise waters at one of the 3 separate beaches. There is a beach reserved exclusively for teens, one for adults only and a family beach. Adults can enjoy the peacefulness and serenity of Serenity Bay, their private palm-lined beach, while teens enjoy the volleyball and tetherball courts adjacent to their beach. Families congregate at Castaway Family Beach and Scuttle’s Cove is reserved for children, offering parents an opportunity to enjoy some “adult time” on the island. Lush foliage and hammocks dot the landscape and lounge chairs are abundant.


    What is the weather like?
    Weather in tropical Castaway Cay is generally warm and sunny, with afternoon temperatures averaging in the 80’s.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #317
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: februari, wel of niet gaan.............

    Elke periode heeft zijn charmes.
    Ik ben er in januari, begin maart en oktober geweest. Elke periode temperaturen van + 25°C gehad, uitgezonderd een dagje of twee.
    Je moet gewoon niet teveel piekeren, is nergens goed voor.
    Dit jaar gaan we in augustus. Mss krijgen we enkele orkanen, met dagen achter elkaar slagregens, te verwerken. Kunnen we dan zwemmen, kunnen we dan genieten van de parken, zitten we dan dagen opgesloten in ons hotel???? Wie zal het zeggen.
    Ik laat het gewwon op mij afkomen.
    Ik moet je man wel een beetje gelijk geven, negatief doemdenken is nu niet bepaald ideaal voor de vakantievoorpret.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  8. Top | #318
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard

    Belgske, helemaal gelijk in. Normaal zou ik het ook allemaal wel op me af laten komen. Maar dit ligt iets anders. Vorig jaar hebben we een cruise gedaan met 2 oma's en ons gezin. Mijn schoonvader is toen niet meegeweest.
    Nu zou mijn schoonvader dan voor het eerst meegaan en ja, dan wil je het toch wel zo "perfect" mogelijk hebben. Althans, je wilt graag dat hij ziet waarom wij zo gek zijn van disney/orlando
    Ik zag ineens al een doemscenario voor me, dat mijn schoonvader daar in de vrieskou zou komen en dat we niet eens konden zwemmen zeg maar.
    Maargoed, een beetje minder warm overdag (als in mei) kan helemaal geen kwaad, zolang we het zwemplezier maar niet hoeven te missen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r.teeuwsen Bekijk Berichten
    Gewoon gaan, en genieten.... Amerikanen gaan niet voor niets overwinteren in Florida ;-)
    Hahahahaha ja maar dat zijn dan toch de grijze postduiven?
    Die zwemmen niet/nauwelijks en kunnen niet tegen de hitte ;-)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-06-10 om 23:20. Reden: samengevoegd

  9. Top | #319
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: februari, wel of niet gaan.............

    Sorrie dat ik tegen veel mensen inga hier.

    Heb je een andere optie dan februarie, bijv april.

    Dan is het eenvoudig genoeg om te zeggen lekker in april gaan.

    Feb 2010 was gewoon waardeloos het was veel te koud hier, ook voor de touristen.
    En ik bedoel dus ook duidelijk als je een andere optie hebt, en dat weet ik dus niet, kun je alleen maar in Februari, ja dan maar gewoon gaan, zorg er dus wel voor dat je een goed verwarmd zwembad hebt.

  10. Top | #320
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Temperaturen in Florida

    Van de afgelopen 10-15 Februari's waren er maar een paar bij die wat kouder waren.
    Met name de laatste 2 :-( maar dat zal de global warming wel zijn ;-)

    Maar de nachtvorst is snel verdwenen, en het zonnetje staat direct weer hoog.
    Wij hebben nog geen één keer meegemaakt dat het echt te koud was om te zwemmen overdag, maar uiteraard wel de zwembadverwarming aan staan, een advies wat niet overbodig is.

    De meeste keren was het gewoon 20 tot 25 graden, met uitschieters naar boven.
    Als je de keus hebt kun je inderdaad beter iets later gaan, maar wij hebben geen keus :mrgreen:.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •